Oletko nukahtanut elokuvissa?

  • 4 687
  • 38

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Onko joku elokuvateatterissa katsomasi elokuva ollut niin tylsä, että silmäsi ovat lupsahtaneet kiinni ja olet siirtynyt katselemaan parempia kuvia? Onko uni korjannut hyvän elokuvan aikana? Kuorsasitko? Missä vaiheessa heräsit?

Kävin hiljattain katsomassa Hunger Games -trilogian neljännen osan. Olin katsonut kolme aiempaakin osaa, vaikka mielestäni trilogia olisi saanut olla ennemmin yksi- kuin neliosainen. No, juoni meni juuri niin kuin kaikki odottivatkin sen menevän eikä mitään yllättävää tullut eteen. Säännöllisesti viitattiin aiempiin osiin, joista en muistanut mitään. Toimintapätkät kestin kunnioitettavasti hereillä, mutta pitihän rainassa välillä olla suvantovaiheitakin. Yhdessä tällaisessa alkoi jälleen namedroppailu aikaisempien elokuvien hahmoihin. Samaan aikaan droppasivat myös silmäluomeni ja pääni, kun uni vei miehen. Unet jäivät tosin hyvin torkkuluonteisiksi, kun tyttöystävän kyynärpää löysi tiensä kylkiluideni väliin. Pian sen jälkeen alkoikin sitten toimintakohtaus, jossa äänet nostettiin sen verran ylös, että minäkin kestin hereillä.

Eniten arvostan kaverini jo edesmennyttä isää, jonka piti kuskata kaverini Taru sormusten herrasta -elokuvan avajaisnäytökseen. Oli hankkinut lipun itselleenkin, mutta nukahti kesken taistelukohtauksen ja alkoi kuorsata loppuunmyydyssä näytöksessä.

Mites muilla?
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Olen.

Mutta ei se nukahtaminen liittynyt millään tavalla silmien edessä pyörivään rainaan. Olen kyseisen leffan katsonut myöhemmin uudestaan kokonaan ja pitänyt siitä. Homma meni niin, että olin lauantaina ollut humalassa, ja sunnuntaina menin suht aikaisin (varmaan siinä klo 15 tietämillä) elokuviin. Tais olla 2h30min leffa, ja siinä tunnin kohalla sitten krapula + salin pimeys teki tehtävänsä. Kaikista ärsyttävintä oli herätä varmaan noin 15-30min ennen leffan loppua ja yrittää arvailla, mitä siinä keskellä oikein tapahtui.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Kyllä!

Lasten kanssa ekaa kertaa elokuvissa oltiin. Kyseessä joku Nalle Puh -elokuva. Käytiin tietysti syömässä ennen elokuvaa ja alkoihan se väsyttää teatterin pehmoisella penkillä. Heräsin kun vaimo tökkäsi kyynärpäällä kylkeen ja pyysi lopettamaan kuorsauksen..
Hetken oli sellainen mitäsvittuanyttapahtui-olo, hiukan sitten skarppasin ja olin loppuleffan hereillä.

Jälkeenpäin ollaan naurettu tuollekin, silloin hiukan hävetti koko tilanne.
 

SgtMarkov

Jäsen
Jep,

vuosia sitten kun vielä seurusteltiin nykyisen ex-vaimoni kanssa, hän raahasi minut katsomaan jotain Harry Potteria, elokuvasarjaa josta en ole koskaan tajunnut mitään. En muista missä vaiheessa leffaa nukahdin, mutta heräsin vasta lopputekstien aikana. Seuralaiseni oli tietenkin siinä vaiheessa poistunut paikalta, eikä muistaakseni enää sen päivän aikana juurikaan puhunut minulle. Hmpf.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jo vain. Joskus 80-luvun puolivälin tienoilla mentiin vahingossa katsomaan Päätalosta kertovaa Elämän vonkamiestä. Ei jaksanut nuorta miestä raina kiinnostaa ja uni vei voiton.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo, joskus 10 vuotta sitten Terminator 3:ssa. Kai se oli 3? Eikä ollut edes myöhäisnäytös.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lähes aina. Leffa saa olla aivan poikkeuksellisen kiinnostava etten ainakin torkahtaisi hetkeksi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kahdesti kuluneen vuoden aikana. Kummipojan kanssa Frozen 2 3D -pätkää vilkuillessa vasta kuorsauksesta herättivät. Luulin olevani hyvinkin stealth ja ninja ne lasit päässäni. Robocopin uusintaversiota katsoessa ei voinut välttyä nukahtamiselta, kun ei kerran saanut seuralaisen mielestä poistuakaan salista.

Aika tavan käytäntöhän tuo on, jos ei raina puhuttele kuin vittuillen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Olen ja tarkoituksella. Lontoossa aikoinaan oli pakko mennä leffateatteriin nukkumaan rankan illan jälkeen, kun asuimme niin kaukana keskustasta, ettei kämpille jaksanut lähteä. X-files leffa oli kyseessä ja ihan hyvä, kun sen Suomessa myöhemmin katsoin.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen.

Uusinta Bondia katsoessa, hirveällä kiireellä huonosti nukutun yön jälkeen töihin ja töiden jälkeen suoraan teatteriin. Vartin tirsat taisi olla, jonkun lumikelkkailu(?) kohtauksen aikana.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
En ole koskaan, ainakaan mikäli jotain tenava-aikoja ei lasketa. En ole koskaan nukahtanut edes kotona töllöä katsoessa. Vähän jännä juttu sinänsä, sillä olen muuten melko huono keskittymään pidempiä aikoja putkeen. Lähes jokaisesta leffasta menee aina jossain vaiheessa vähintään kerran viisiminuuttinen ohi. Mutta nukahtanut en kuitenkaan ole. Enpä toisaalta ole muutenkaan nukkujatyyppiä. En ole varmaan koskaan edes nukahtanut oppitunnille. En vaikka joskus olen yrittänyt :D.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
En ole elokuvateatterissa ikinä nukkunut, sen sijaan balettinäytöksessä yritin kerran nukkua huonolla menestyksellä kun minut sinne raahattiin vasten tahtoani, jonkun verran siitä kaverit kuittailivat minulle jälkeenpäin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Elokuvateatterissa en ole ikinä nukahtanut mutta kun yritimme kaverini kanssa katsoa Tarvokskin Stalker elokuvaa niin nukahdin muistaakseni n. tunnin kohdalla elokuvaa. Kyseessä on siis Neuvostoliittolainen tieteisaiheinen taide-elokuva jota suosittelen jokaiselle unettomuudesta kärsivälle.

-Tinke
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viikonloppulomalla intistä ei kannata mennä elokuviin, tietäähän siinä miten käy. Univelkaa oli ja Star Wars Episodi kakkonen tuli nähtyä vain osittain.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Teatterissa tulee uni mukavasti, siellä on tullut nukuttua muutamaan otteeseen;)

veini
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Eukko raahas jotain papukaija animaatiota kattomaan vaikka olin ollut yövuorossa edellisen yön ja nukkunut vain vähän. Unihan siinä kesken leffan tuli.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Elokuvateatterissa en ole ikinä nukahtanut mutta kun yritimme kaverini kanssa katsoa Tarvokskin Stalker elokuvaa niin nukahdin muistaakseni n. tunnin kohdalla elokuvaa. Kyseessä on siis Neuvostoliittolainen tieteisaiheinen taide-elokuva jota suosittelen jokaiselle unettomuudesta kärsivälle.
En nyt äkkiä muista, oliko Stalker vai Solaris, mutta yksi tuskallisimpia kokemuksiani oli kuitenkin leffateatterissa. Menin kaverin kanssa aikanaan paikallisen elokuvakerhon jäseniksi yhtenä vuonna, ja jompikumpi noista kuului ohjelmistoon. Aluksi näytettiin puolen tunnin dokumentti jokiraakkujen elämästä. Siinä vaiheessa olisi pitänyt jo tajuta poistua paikalta. Osa porukasta poistuikin kesken leffan, me emme kehdanneet. Big mistake. Mutta eihän se leffa kestänyt edes kolmea tuntia!
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olen. Kaverit raahasivat katsomaan Hobitti kakkosta. Lähetys alkoi joskus perjantaina 22:00. Ensimmäisen tunnin jälkeen leffassa ei tapahtunut kyllä yhtään mitään, jonka jälkeen silmät menivät kiinni ja pikku torkkujen jälkeen heräsinkin sitten näkemään loppuratkaisun. En menettänyt kyllä mitään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tanssii susien kanssa oli aikanaan leffa, jonka aikana torkahdin muistaakseni kolmesti.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
New Yorkissa kavereiden kanssa mentiin katsomaan Watchmen muutaman päivän seikkailujen jälkeen. Sarjakuvat luettuna ja diggasin leffasta, mutta pimeässä rauhallisella fiiliksellä tuli nukahdettua jotain 15 minutin ajaksi.

Isku Kolumbiaan-leffaa en ole päässyt koskaan loppuun, nauhalta tuli aloitettua aikoinaan ainakin kuusi kertaa, mutta en tiedä miten pätkä loppuu.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Saksassa aikoinaan ollessani Tom Cruise puhumassa dubattua Deutschia Minority Report leffassa sai minut vaipumaan unten maille. Heräsin lopputekstien aikana kun kaverit heittelivät pop-corneilla. Paikallisen popparit olivat kaikeksi järkytykseksi vielä sokerilla kuorutettuja makeita pop corneja, hyi.
 

Jeffrey

Jäsen
Enpä ole en, mutta muutaman kerran olen vastaanottanut suuseksin elokuvateatterissa istuskellessani. Mieluummin näin kuin nukkuen.

Mitä elokuvateatterissa nukkumiseen tulee, niin siitä muistuu mieleen eräs tapaus. Oli viimeisiä markkavuosia ja muistaakseni oli silloisen uusimman Bondin ihan vihoviimenen näytös. Ulkona oli aivan mieletön koiranilma ja liput näytökseen maksoivat muistaakseni viisi markkaa. Teatterissa taisi olla minun ja kaverini lisäksi kolme muuta ihmistä. Meidän arviomme mukaan nämä olivat kaikki pultsareita, jotka olivat tulleet edes hetkeksi vetämään hirsiä mukavalle alustalle sisätilan lämpöön. Noh, eipä tuo ketään haitannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös