Oletko mustasukkainen?

  • 6 077
  • 68

Oletko mustasukkainen

  • En yhtään

    Ääniä: 59 23,3%
  • Olen, jonkun verran

    Ääniä: 126 49,8%
  • Olen, aikalailla

    Ääniä: 54 21,3%
  • Olen todella mustasukkainen

    Ääniä: 14 5,5%

  • Äänestäjiä
    253

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Miltä tuntuu kun oma ei ole paikalla?
Oletko huolissasi, vai annatko paskat missä hän viuhottaa?

Kysymys pulpahtaa pinnalle tasaisin välein monessa eri muodossa. Aihe on kuitenkin sen verran tabu, ettei siitä useinkaan jutella - ainakaan miesten kesken.

En odota että tähän ketjuun osallistuisi niin montaa, mutta mielenkiintoista nähdä sekin miten monelta löytyy palautetta -ja minkälaista!

Muutama kysymys näin lämmittelyn vuoksi:

Saako omasi:

- Mennä yksin lauantaina juhlimaan?
- Tulla mukaan saunaan sinun ja kavereidesi kanssa?
- Mennä saunaan kavereidesi kanssa ilman sinua?
- Tanssia muiden miesten kanssa?
- Keskustella Ahmedin kanssa?
- Keskustella Kalervon kanssa?
- Keskustella Marjan kanssa?
- Käydä iltakursseilla?
- Tehdä pienen syrjähypyn?
- Olla suhteessa jonkun toisen miehen kanssa?
- Olla suhteessa jonkun toisen naisen kanssa?
- Olla naimisissa toisen miehen kanssa?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
No en kyllä ole oikeastaan yhtään mustasukkainen. Luotan tuohon parempaan puoliskoon niin paljon, että mustasukkaisuuteen ei ole mitään syytä. Muutamaan otteeseen on seurustelukumppaniksi osunut todella mustasukkainen ihminen, ja se ei ole ollut helppoa. Äärimmäisen rasittavaa selittää, että käyn siellä luennolla ihan vaan opiskelemassa, enkä suinkaan etsimässä seksiseuraa.

Ja sitten noihin kysymyksiin.
Omani saa
- Mennä yksin lauantaina juhlimaan
- Tulla mukaan saunaan minun ja kavereideni kanssa
- Mennä saunaan kavereideni kanssa ilman minua
- Tanssia muiden miesten kanssa
- Keskustella Ahmedin kanssa
- Keskustella Kalervon kanssa
- Keskustella Marjan kanssa
- Käydä iltakursseilla
Tosin ei sitä saunaan saisi kavereideni kanssa, jos en olisi paikalla.

Nämä sitten ovat tilanteita, joissa suhde loppuisi siihen:
- Tehdä pienen syrjähypyn
- Olla suhteessa jonkun toisen miehen kanssa
- Olla suhteessa jonkun toisen naisen kanssa
- Olla naimisissa toisen miehen kanssa
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska olen poikamies haluaisin mennä lauantaina juhlimaan, vetää Ahmedia turpaan,keskustella Marjan kanssa,käydä hänen kanssaan saunassa ja sitten lopuksi tehdä syrjähypyn hänen kanssaan...:cool:
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen mustasukkainen, vaikka en sitä tunnetta tällä hetkellä pahemmin koekaan, kun en seurustele. Ystävyyssuhteissakin olen huomannut eräänlaista mustasukkaisuutta, mutta ei se tietty samanlaista ole kuin parisuhteessa...
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
En ole mustasukkainen, ollenkaan. Pienen syrjähypynkin todennäköisesti kestäisin. Vakavampaa en tietenkään, jos ajatellaan, että mä olin ekaks. Toisin päinhän se suhteessa oleminen olis tietenkin eri juttu, mut ei mikään hyvä homma kuitenkaan.

Mä taidan vain tietää olevani korvaamaton...
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Valkoiset Juventus-sukat on jalassa, mutta mitä tulee tohon parisuhdehommaan, niin en oikeen osaa sanoa kun ei ole tarvinnu niiden kanssa touhuta moneen vuoteen.

Seurusteluaikana tosin olin. Johtunee kai armottoman paskasta itsetunnosta?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Mennä yksin lauantaina juhlimaan?
=Menköön

- Tulla mukaan saunaan sinun ja kavereidesi kanssa?
=Mukaan vaan

- Mennä saunaan kavereidesi kanssa ilman sinua?
=Riippuu kavereista, saatanan kyyt!

- Tanssia muiden miesten kanssa?
=onko pakko?

- Keskustella Ahmedin kanssa?
=Jos tilaa ruokaa

- Keskustella Kalervon kanssa?
=Jos siltä tuntuu, mutta ei tartte jos mäkin olen seurana.

- Keskustella Marjan kanssa?
=Aivan sama, pyydä vaikka jatkoille.

- Käydä iltakursseilla?
=Itseään sopii sivistää

- Tehdä pienen syrjähypyn?
=Älä tule takaisin, ainakaan ennenkuin keksin keinon satuttaa sinuakin henkisesti

- Olla suhteessa jonkun toisen miehen kanssa?
=vrt.yllä

- Olla suhteessa jonkun toisen naisen kanssa?
=Fyysisessä kyllä, jos saan katsoa.

- Olla naimisissa toisen miehen kanssa?
=Jos tällaista selviää, minä olen ylimääräinen.


Eli olen mustasukkainen, ja aiempien pahojen kokemusten takia varpaillani, tosin pyrin luottamaan. Joskus se vaan on saatanan vaikeaa olla keksimättä omassa pikku päässään jotain sairaita juonia, mutta se johtuu todennäköisesti siitä että itse on aikamoinen juonittelija.

Kaikesta huolimatta toivon että pelkoni haihtuvat ajankuluessa, miel. lauantaihin mennessä kun kulta palaa talvilomalta...
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitkälle samaa mieltä Designerin kanssa

Ei ole syytä rajoittaa kumppanin tekemisiä liikaa.

Pieni syrjähyppy, mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa? Jos kyse on sänkyyn menemisestä tai siihen verrattavasta toiminnasta jonkun muun kanssa kuin minun, kertakin on kyllä pahempi juttu. Kriisin paikka, mutta on siinä ja siinä näyttäisinkö ovea vai en. Tapauskohtaisesti käsiteltävä juttu. Toivottavasti en joudu tuota asiaa ikinä käytännössä kokemaan.

Pientä suukottelua tai pussailua jonkun muun kanssa en pidä minään pettämisenä/syrjähyppynä. Ihan sallittua, kunhan itselläni on samat oikeudet.

Voin kertoa kokemuksesta, että kaikki tällaiset mustasukkaisuudet ynnä muut sallitut ja kielletyt jutut kannattaa keskustella ja sopia pelisäännöt kumppanin kanssa heti, kun suhde alkaa muuttua vähänkin vakavammaksi. Pääsee sitten myöhemmin paljon helpommalla.

Toinen saletti juttu on, että nuori rakkaus on aina paljon mustasukkaisempaa ja ahdasmielisempää kuin jo useamman vuoden kestänyt kumppanuus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole mustasukkainen. Suhteemme perustuu luottamukseen ja sitoutumiseen, joten en usko ongelmien ilmenemiseen, varsinkin kun kummatkin sen ovat käytännössä osoittaneet. Seurustelun alussa minulla oli tosin pieniä vaikeuksia, kun en tuntenut tarpeeksi entistä tyttöystävääni, nykyistä kihlattuani ja huomisesta lähtien vaimoani. Hän on sosiaalisesti huomattavasti avoimempi kuin minä, enkä oikein pysynyt juonessa mukana, kun hän pystyi heittämään juttua ihmisten kanssa niin hyvin. Kun sitten opin tuntemeen häntä paremmin, kääntyi tämä asia myös omaksi hyödykseni. Elikkäs olen nykyään hivenen reippaampi ihminen sosialisesti. Kiitos.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti sampio
Seurustelun alussa minulla oli tosin pieniä vaikeuksia, kun en tuntenut tarpeeksi entistä tyttöystävääni, nykyistä kihlattuani ja huomisesta lähtien vaimoani.
Jaahas, pojat ja tytöt. Nyt kaikki yhteen ääneen. Lähtee yks kaks ja kolm: "Tuu daa da daa, tuu daa da daa, tuu daa da daa daa da tuududu daa da daa..." :cool:
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sampio. Pidä huoli siitä että suosikkiasentonne ei viiden vuoden kuluttua ole selät vastakkain.
Onnea!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tack ska ni alla ha :)
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onnea paljon Sampiolle! Vaikka et kutsunutkaan meitä kaikkia jatkoaikalaisia häihisi, niin mehän ryypätään ja juhlitaan siitäkin huolimatta ;)
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää mennä nyt menneisyyteen kun poikamiehenä elelen:

- Mennä yksin lauantaina juhlimaan?
Miksei, jos en kelpaa mukaan..

- Tulla mukaan saunaan sinun ja kavereidesi kanssa?
Juu, kuhan tehdään joskus samalla lailla myös hänen kavereiden kanssa..

- Mennä saunaan kavereidesi kanssa ilman sinua?
Miksi ihmeessä menisi...

- Tanssia muiden miesten kanssa?
Miksei..

- Keskustella Ahmedin kanssa?
- Keskustella Kalervon kanssa?
- Keskustella Marjan kanssa?
Ainahan saa keskustella

- Käydä iltakursseilla?
Tottakai

- Tehdä pienen syrjähypyn?
Saa, mutta se on sitten sillä selvä..

- Olla suhteessa jonkun toisen miehen kanssa?
No ei helvetissä!
- Olla suhteessa jonkun toisen naisen kanssa?
Vain yhden kanssa kerralla, kiitos

- Olla naimisissa toisen miehen kanssa?
Toki, jos ei ole minun oma vaimo ;)

Aika mustasukkainen sitä tulee oltua ja sen takia on mennyt asiat perseelleen :(
Mikähän voisi auttaa?

Onnea sulle Sampio, onneksi edes joku onnistuu...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vastaus kysmykseen: Olenhan minä ainakin vähän, mutta se kuuluu myös mun horokooppimerkkiin :D

Ja Sampiolle: Onnea huomisen johdosta!
 

Mr.Big

Jäsen
Heitänpä tähän tällaisen näkökannan:

Kannattaisko olla hieman (korostan hieman) mustasukkainen ja myös näyttää se. Silloin puoliso myös huomaa, että toinen välittää. Näin toimin ainakin itse. On toiminut toistaiseksi.

Onneksi olkoon sampio! Kymmeniä onnellisia vuosia Teille!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen, aikalailla. Nuorempana tosin olin vielä enemmän, mutta kun olen tajunnut ettei siihen ole juurikaan aihetta, niin olen koettanut päästä siitä eroon. Toisaalta, niinhän sitä sanotaan että terve mustasukkaisuus kuuluu parisuhteeseen, ja toisaalta sitten taas jossain sanotaan ettei se kuulu. Tiedä häntä sitten.

Vastaukset kysymyksiin:

Saako omani mennä lauantaina yksin juhlimaan? Saa.
Tulla mukaan saunaan itseni ja kavereitteni kanssa? Ei.
Mennä saunaan kavereitteni kanssa ilman minua? Ei.
Tanssia muiden miesten kanssa? Saa.
Keskustella Ahmedin, Kallen tai Marjan kanssa? Saa.
Käydä iltakursseilla? Saa.
Tehdä pienen syrjähypyn? Ei.
Olla suhteessa toisen miehen tai naisen kanssa? Ei.
Olla naimisissa jonkun muun kanssa? Ei.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Roku
Olen, aikalailla. Nuorempana tosin olin vielä enemmän, mutta kun olen tajunnut ettei siihen ole juurikaan aihetta, niin olen koettanut päästä siitä eroon.
Niimpä, mutta entäs jos kokemukset osoittavat että on ollut syytä...
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
pah taas meitä sinkkuja sorsitaa :)tai no kai sitä voi olla mustasukkanen jostain misusta vaikka ei seurusteliskaa sen kans? :) no kuitenki varmaa oon mustasukkanen.
 

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen mustasukkainen. Mutta pistän sen lähinnä kokemattomuuden piikkiin, kun ei ole ihan kauheasti noita seurustelukokemuksia ollut ennen tätä nykyistä. Toisaalta pieni mustasukkaisuus kuuluu mielestäni asiaan puolin ja toisin ns. välittämisen merkkinä! Ja olen ihan tyytyväinen, että omassa parisuhteessa on ilmennyt molemmin puolin pientä mustasukkaisuutta. Eri asia sitten, jos toinen alkaa keksimään asioita omasta päästään, käy neuroottiseksi tms...

Siis, omien kavereiden kanssa saa lähteä liikenteeseen viikonloppuisin (-> tosin olen hyvä kuvittelemaan itsekseni kaikenlaisia teorioita;). Jutella saa tietenkin kenen kanssa tahansa, mutta tanssiminen... Ei miellytä ajatus omasta poikakaverista nuohoomassa hitaita jonkun toisen tytön kanssa!! Ja mennään sinne saunaankin ihan kahestaan tai sitten erikseen tyttö- ja poikaporukoissa. Ja varmaan on ihan selvää, että pettäminen missään muodossa ei ole sallittua. Täällä on muut tuntuneet olevan hieman suvaitsevaisempia keskimäärin... Minulla taitaa olla vielä vähän oppimista=)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saako omani mennä lauantaina yksin juhlimaan? Saa.

Tulla mukaan saunaan itseni ja kavereitteni kanssa? Saa.

Mennä saunaan kavereitteni kanssa ilman minua? Saa.

Tanssia muiden miesten kanssa? Saa.

Keskustella Ahmedin, Kallen tai Marjan kanssa? Saa.

Käydä iltakursseilla? Saa.

Tehdä pienen syrjähypyn? Ei.

Olla suhteessa toisen miehen tai naisen kanssa? Ei.

Olla naimisissa jonkun muun kanssa? Ei.


Ei mitään järkeä olla mustasukkainen, koska toista ei voi kuitenkaan valvoa. Pettäminen tms. voi tapahtua yhtä hyvin roskia viedessä kuin jossain baarissa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Saako omani mennä lauantaina yksin juhlimaan? Saa.

Tulla mukaan saunaan itseni ja kavereitteni kanssa? Saa.

Mennä saunaan kavereitteni kanssa ilman minua? Saa.

Tanssia muiden miesten kanssa? Saa, minun kanssani yleensä kylläkään ei, kun en tanssi.

Keskustella Ahmedin, Kallen tai Marjan kanssa? Saa.

Käydä iltakursseilla? Saa.

Tehdä pienen syrjähypyn? Saa. Sitäpaitsi kimppakiva aina joskus on todellakin kivaa.

Olla suhteessa toisen miehen tai naisen kanssa? Saa, kunhan tiedän asiasta.

Olla naimisissa jonkun muun kanssa? Ei, laki kieltää.

Ja toisinpäin, vaikken iltakursseille viitsikkään lähteä. Järvi ei soutamalla kulu, ja töistä aiheutuvat pitkätkin erot on helpompi sietää ja hyväksyä. Kaikki perustuu keskinäiseen sopimukseen.

t. Hanu
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Koska "en yhtään" -vastaus oli hyvin totaalinen, täytyy myöntää olevansa jonkin verran mustis.

- Mennä yksin lauantaina juhlimaan?
Kyllä

- Tulla mukaan saunaan sinun ja kavereidesi kanssa?
-Mennä saunaan kavereidesi kanssa ilman sinua?
Jos minulla olisi kavereita, niin kyllä saisi.

- Tanssia muiden miesten kanssa?
Kyllä

- Keskustella Ahmedin kanssa?
Sama kuin OneBigRedillä, muuten ei. Sen verran olen kuitenkin roturealisti.

- Keskustella Kalervon kanssa?
Kyllä

- Keskustella Marjan kanssa?
kyllä

- Käydä iltakursseilla?
Kyllä

- Tehdä pienen syrjähypyn?
Ei

-Olla suhteessa jonkun toisen miehen kanssa?
Ei

- Olla suhteessa jonkun toisen naisen kanssa?
Ei... tai no jaa..

- Olla naimisissa toisen miehen kanssa?
Ei
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös