Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

• 3 136
  • 58

Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

• kyllä

Ääniä: 128 81,0%
  • en

Ääniä: 30 19,0%

• Äänestäjiä
    158

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Sain 8:n siitä armeijan "palikkatestistä", vaikka en silloinkaan ehtinyt vastata kaikkiin siinä testissä esitettyihin kysymyksiin. Olen siis hidas! :mad:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Armeijassa sain 7,5, mikä taisi olla ainakin jossain vaiheessa keskivertotulos koko maassa. Omassa komppaniassani (KrhK) olin reilusti keskiarvon (5) yläpuolella. Tulos kertonee jotain kranunviskaajien tasosta, ehkei jutut kranaatinheitinpoikien älyllisestä tasosta olekaan niin tuulesta temmattuja. Kiinnostaisi kuulla tykkimiesten vastaava keskiarvo ;)

Kaiken kaikkiaan olen aivan tyytyväinen omaan pururataani. Varsinkin viime aikoina huomattavasti kehitynyt itsehillintäni on henkilökohtainen ilonaiheeni numero uno. Tai ainakin mielestäni se osoittaa jonkin sortin älykkyyttä, jos pystyy käsittelemään asioita muutenkin, kuin omasta näkövinkkelistä ja hallitsemaan itsensä sen perusteella. Jos jotain olisin itselleni saanut valita, niin matemaattista lahjakkuutta ja poikamaista kiinnostusta teknisiin laitteisiin olisin tekovaiheessani valinnut enemmän. No, tulenhan minä toimeen näilläkin taidoilla, mutta dippaa minusta ei saisi lahjomallakaan.

varjo:
Mikä siinä intin P1:ssä mittasi verbaalisuutta? En muista muuta kuin ne lukujonot.

edit:
Minulta loppui aika intissä myös, taisinpa olla hivenen horkkainenkin silloin. Amk:n soveltuvuuskokeessakin meni pitkäksi, mutta se johtui siitä, että aloin korjaamaan olematonta virhettä jossain puolessa välissä testiä. Älyttyäni ettei virhettä olekaan, oli aika jo niin finaalissa, että loppu meni suurin piirtein vakioveikkaukseksi.

Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Sampio:

Verbaalisuus on taas ehkä liian hieno sana ja en tiedä onko testi muuttunut siitä jolloin itse sen suoritit. Kun minä sen tein (joskus heinäkuun alku 2000) siinä oli kolme osiota a' 40 tehtävää ja jokaiseen oli muistaakseni varattu aikaa eri määrät.
Keskimmäiseen taisi olla vain 15 minsaa kun muihin sitten enemmän.
1. osio taisi olla kuvioita eli kaipa sitä logiikaksi voi nimittää
2. osiossa oli sanojen synonyymejä, mikä ei kuulu joukkoon.... ym.
3. Lukujonot, helpot päässälaskun tapaiset ym.

Okei eihän synonyymien nopea keksiminen taida varsinaisesti verbaalisuutta olla mutta se oli eka sana joka tuli mieleen.

Tosin olen kyllä sitä mieltä ettei logiikkaa voi oikeasti testata tuollaisilla kuvajutuilla. Niissähän kyse on täysin näkökannasta ja sen takia joku joka keskittyy eri asiaan kuin testin tekijä saa jatkuvasti vääriä tuloksia. Jossain filosofian kirjassa olen nähnyt sellaisia kuvia joissa on esim. joku ympyrä jossa on mustalla paholaisia ja niiden "välissä" valkoisella enkeleitä, sitten kun kysytään ensikatsomisen jälkeen ihmisiltä mitä kuvassa oli niin toiset sanovat "Paholaisia" toiset "Enkeleitä". Joku taasen sanoo "Paholaisia joiden välissä oli enkeleitä " tai "Enkeleitä joiden välissä oli paholaisia" , eli vaikka kyseiset henkilöt ovat ehkä loogisempia kuin ensimmäiset niin hekin silti näkevät asiat tietyllä tavalla.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Miten niillä henkilöillä, jotka ovat saaneet armeijan palikkatestissä tuloksen 8-9, tulos on vaikuttanut armeijan koulutukseen?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en tiedä, kumman sain, 8.n vai 9.n, meille kerrottiin vain sen vaikutus valintapisteisiin. Noh, en tiedä, vaikuttiko se mitään, kersantti meikäläisestä tuli.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Keskimmäiseen taisi olla vain 15 minsaa kun muihin sitten enemmän.
1. osio taisi olla kuvioita eli kaipa sitä logiikaksi voi nimittää
2. osiossa oli sanojen synonyymejä, mikä ei kuulu joukkoon.... ym.
3. Lukujonot, helpot päässälaskun tapaiset ym.
Joo, sama testi. En vain muistanut noita muita osioita. Ehkä verbaalisuus on väärä sana tuohon kakkoskohtaan, mutta saat anteeksi.

Miten niillä henkilöillä, jotka ovat saaneet armeijan palikkatestissä tuloksen 8-9, tulos on vaikuttanut armeijan koulutukseen?
Meikäläinen tuli ulos korpraalina, tosin Auk & Ruk jäi 'haaveeksi' aseettomuuden vuoksi. Komppania ja koulutushaara vaikuttaa paljon tuohon kysymykseen, meidän komppanian alikessuista ei välttämättä monikaan olisi päässyt vastaavaan asemaan esimerkiksi SpolK:ssa. Ja vaatimattomana sieluna voin sanoa, että aseellisena olisin kuulunut kokelastupaan.

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti Hartza

Valittiin RUK:hon, en lähtenyt. Potkivat ulos Kersanttina. :rolleyes:

Vaikka testit sanoisivat mitä, pidän itseäni aivan tavallisena ihmisenä. En älykkäämpänä, mutta en myöskään tyhmempänä. :)

Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Miten testi vaikutti:
Hmm Aukkiin pääsyyn sillä oli itselläni aika merkitystä koska en koskaan oppinut ampumaan ja taistelijan tutkintokin meni enemmän tai vähemmän käsille hyvin vähäisen mielenkiinnon takia. Rukkiin luulen päässeeni enemmän Aukin aikaisilla ansioilla.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Hartza
Minulle tuli tulokseksi 9, ja se oli ilmeisesti osaltaan vaikuttamassa siihen, että jouduin RUK:uun. AUK olisi kiinnostanut enemmän, sen jälkeen kun ei olisi tarvinnut olla skappareiden kanssa niin paljoa tekemisissä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy