Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

• 3 134
  • 58

Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

• kyllä

Ääniä: 128 81,0%
  • en

Ääniä: 30 19,0%

• Äänestäjiä
    158

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kertakaikkisen helppo kysymys, johon odotan yli 90% vastaavan kyllä. Katsotaan pitääkö hypoteesi paikkaansa. Keskimäärinhän sen ei pitäisi olla mahdollista.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olen älykkäin.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin tyhmä, jollen pitäisi itseäni älykkäänä.
Vastaus: tietenkin olen.

Viimeksi muokattu:

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joissain asioissa kyllä, joissain toisissa taas en.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mä pystyin sanomaan sen sentään vakavalla naamalla

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liittyks tää älykkyys jotenkin siihe valkoseeaineeseen mitä housuis on joskus ku herää?

Nimim. "Piesty jo vuodesta -80"

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
x+x£*2(C-c)+cc*12/(x+x^2)=?

Siinä on erittäin vaikea matemaattinen kaava, jonka vain siansaksaa taitavat osaavat ratkaista! :D

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Mutta vilpertti, juurihan sinä tuolla Selänne-ketjussa... ;))

Mä oon viisas, muut on tyhmiä.

Vakavalla naamalla - älykkyyttäkin on niin montaa sorttia.

Muok:
Hymiö kerpele.

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Viestin lähetti Hartza
Kertakaikkisen helppo kysymys, johon odotan yli 90% vastaavan kyllä. Katsotaan pitääkö hypoteesi paikkaansa. Keskimäärinhän sen ei pitäisi olla mahdollista.

75% tais olla kyllä -vastauksissa, nouseekohan se tuonne 90% tasolle?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Outo juttu...

Kun minulle tehtiin älykkyystesti suomen kielellä, riittivät pisteet älykkäimmän 6 %:n ryhmään. Jokunen vuosi myöhemmin, kun minut testattiin ruotsin kielellä (jota erikseen arvioituna osaan hyvin, mutta en erinomaisesti), pääsin kevyesti älykkäimmän 2 %:n joukkoon. Tästä lienee suoraan pääteltävissä, että on totisesti helpompi olla fiksu Ruotsissa kuin Suomessa. ;)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En kaikissa älykkyyden lajeissa, mutta keskimäärin kyllä. Ns. tunneäly on mielestäni kuitenkin tärkeämpää kuin perinteinen palikkatestiälykkyys, ainakin jos on tarkoitus viettää jonkun henkilön kanssa keskimääräistä pitempi aika.

Harasoo

Huuhaa

Jäsen
No, en todellakaan ole. Tiätysti jääkiakkojutut, muut urheilut, ja viihdejutut tiedän keskivertoihmistä paremmin, mutta näkeehän se koulu"menestyksestä", että tyhmähän sitä ollaan.... Ja laiska.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Matemaattisessa ja loogisessa päättelyssä vastaus on kyllä. Ja ehkä monessa muussakin asiassa. Uusien asioiden omaksuminen ei kovinkaan usein tuota ongelmia. Mutta, älykkyys on jotain ihan muuta kuin viisaus, ja mielummin olisin viisas kuin älykäs. Nyt en kai ole.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti sampio
En kaikissa älykkyyden lajeissa, mutta keskimäärin kyllä. Ns. tunneäly on mielestäni kuitenkin tärkeämpää kuin perinteinen palikkatestiälykkyys, ainakin jos on tarkoitus viettää jonkun henkilön kanssa keskimääräistä pitempi aika.

Harasoo

Niin, minun(kin) mielestäni tunteet ovat tärkeämpiä, kuin järki, toki jotain järkeä pitää toki olla.

Tämänhetkinen äänestystilanne on muutenkin ylivoimaisesti "Kyllä", joka/mikä ei aivan varmasti pidä paikkaansa. Se vaan voi olla monelle kova paikka myöntää olevansa keskimääräistä tyhmempi.... :D

Toisaalta, sitä, kun ei tiedä, että millaista älykkyyttä tässä äänestyksessä kysytään/tarkoitetaan. Kysytäänkö tavallaan niin kuin koulunumeroiden pohjalta, vai miten, sillä toisaalta esimerkiksi jääkiakkotietouskin on kuitenkin tavallaan tietynlaista älykkyyttä.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Pakko olla, sillä kaikki tähän mennessä kohtaamani ihmiset ovat olleet täysiä älykääpiöitä.

Nimim. Vittu minä olen jumala

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis tietoahan voi olla päässä vaikka kuinka paljon, muttei se tee älykästä. Jos taas osaa soveltaa tietojaan käytännössä, voi puhua jo jonkin sortin älykkyydestä. Ja viisaus on todellakin jotain muuta, kuin pelkkä terävä äly. Viisaus on mielestäni empaattisuuden, loogisuuden, puhtaan älyn ja maalaisjärjen tasapainoinen sekoitus. Viisas ihminen on sivistynyt, muut huomioon ottava ja vastuuntuntoinen, sellainen jota kohtaan tuntee tervettä kunnioitusta. Viisaus voi kehittyä, ja tämän vuoksi kai vanhoja ihmisiä usein sanotaan viisaiksi. Viisas ihminen osaa osoittaa tunteita ja välittämistä, mikä älykkäältä ei välttämättä onnistu, mutta osaa myös hallita tunteensa. Ja lopuksi, viisaus ja älykkyys eivät ole toisiaan pois sulkevia tekijöitä, jos joku siihen käsitykseen jäi.

Amen.

93

Jäsen
http://www.aanet.aanekoski.fi/iq/iqtest.html

Tossa osoitteessa voi testata oliko oikeassa. Oma testitulokseni oli kolminumeroinen luku eli vastaus kysymykseen on ilmeisesti kyllä.

edit: Eikä sitten huijata sen ajan kanssa!
edit 2: Ja kun täällä muutkin lesoo tuloksillaan, niin miksen minäkin: 149, eli ei taida olla sama asteikko kuin MENSA:n testeissä...

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen tehnyt vastaavan testin joskus pari vuotta sitten eka kerran ja viime kesänä toistamiseen. Ensin tuli 126 ja toisella 136, pikkuveli sai 144 :mad: Tuo testi mittaa nimenomaan visuaalista- ja loogista älykkyyttä, kuten siinä alkupuheessa mainitaan, joten kovin syvällisiä johtopäätöksiä omasta erinomaisuudestaan ei kannata tehdä. Eräs fiksu ja asiallinen opiskelukaverini teki testin saaden tuloksekseen vähemmän mairittelevat 80 pistettä, mutta ei todellakaan ole sen luokan idiootti.
Onko muuten kellään tietoa tuon testin luotettavuudesta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy