Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 101 367
  • 699

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Mazza


Olen ehdottomasti sitä mieltä, että 90 prosenttia "vanhojen hyvien aikojen" muistelemisesta johtuu siitä, että aika todellakin kultaa ne muistot. Ennen oli aina paremmin, nykyhetkessä kaikki tuntuu olevan huonommin koska todellisuudessa menneestä muistaa suhteellisen harvoja asioita, jotka ovat mielessä päällimmäisenä.

Olet 150% oikeassa. Puhutaan siitä kuinka lapset ei enää katso vanhoja kunnon lastenohjelmia tai leiki vanhoja kunnon leikkejä, mutta kyllä kaikki mun lapsenvahdittavat katsoo edelleen ihan niitä samoja kuin minäkin 15 vuotta sitten ja koulun pihalla leikitään polea ja rofea, kirkonrottaa jne.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
"Wanha kuin taivas" - kohta 35 wee mittarissa. Olen tuntenut itseni vanhaksi krapulassa. Nuorna miehenä jaksoi pämpätä ja ei tiennyt mitä krapula on. Nyt tiedän... Musiikkimakunikin on jymähtänyt sinne 1980-luvulle. A.Huiskut, räb ym. moderni paska ei vaan enää nappaa.
Muita vanhuuden oireita voi lukea kasvoilta. Peilistä katsoo takaisin joku joka en haluaisi vielä olla. Ryppyjä on tullut ja hiusraja on nousemassa, mustista silmänalusista puhumattakaan.

Töykein muistutus omasta iästä on nähdä entisten oppilaiden työntävän lastenvaunuja. "Vastahan" nuo oli yläasteella...

Kai sitä elämää on 35-v. jälkeenkin...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Holocaust


Kai sitä elämää on 35-v. jälkeenkin...

Piristy hyvä mies, eräs opettaja jonka tunnen on 35-vuotias ja seksikkäin mies jonka tunnen. Paljon parempi kuin parikymppiset pikkupojat. Miehet vain komistuvat vanhetessaan...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti girlzilla
Paljon parempi kuin parikymppiset pikkupojat.

Onkos ylläoleva käsitettävä, niinkun 43v mies käsittää, vai laitoitko sanamuodon ajattelematta ensin ;)
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti girlzilla
Piristy hyvä mies, eräs opettaja jonka tunnen on 35-vuotias ja seksikkäin mies jonka tunnen. Paljon parempi kuin parikymppiset pikkupojat. Miehet vain komistuvat vanhetessaan...
No tuo kommentti toi hieman toivoa ehkä meikäläisellekin. Nimimerkillä vm-70 and still going strong.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Viestin lähetti girlzilla
Piristy hyvä mies, eräs opettaja jonka tunnen on 35-vuotias ja seksikkäin mies jonka tunnen. Paljon parempi kuin parikymppiset pikkupojat. Miehet vain komistuvat vanhetessaan...

Kiitos girlzilla. Ehkä sitä ei pidä antautua epätoivon vietäväksi. Toivoa siis on... iso hymiö tähän.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ori parhaassa iässään

Ei tässä vielä mitään vanhoja olla, parhaassa mahdollisessa iässä. Se on kyllä pakko myöntää, että wanhat peli- ja luokkakaverit ovat aika fossiileja.

Enpä ole muutoinkaan kovin usein törmännyt fiilikseen, että mähän olen jo vanha ukko. Pikemminkin nyt nauttii siitä, että kaikki nuorempana epävarmuutta aiheuttaneet asiat kuten opiskelut, työpaikka jne. olen saanut hienosti järjestettyä. Tavallaan siis nuorekas fiilis, vailla noita nuoruuden epävarmuustekijöitä ja sopivalla elämänkokemuksella höystettynä ;)

No okei, onhan niitä sellaisiakin hetkiä, jolloin helposti kokee itsensä vanhaksi. Eipä siihen tarvitse kuin katsoa liigajoukkueiden kokoonpanoja tai osallitua täällä keskusteluun ja haukkua ikätoveri ikälopuksi kehäraakiksi. Siihenkin on keinonsa, jos nimenomaan haluaa tuntea itsensä vanhaksi. Silloin ei tarvitse kuin ajatella keskusteluja kaverien kanssa vaikkapa 10-15 vuotta sitten. Silloin pohdittiin, että vähän me ollaan 10-15 vuoden päästä ikäloppuja, meillä voi olla perhe ja lapsia, asuntolainaa jne. Niinpä niin, eihän noista keskusteluista ole kuin hetki.

Jos hyvä haltija nyt mulle imestyisi ja kyselisi haluanko elää tähän astisen elämäni uudelleen, niin kyllä mä kokeilisin. Tietysti joitakin asioita ei haluaisi kokea uudelleen ja joitakin asioita olisi saanut jäädä tekemättä, mutta jopa täysin samanlaisena eläisin kyllä "nuoruudeteni" mielelläni uudelleen. Aika kalkkista muuten pohtia tällaista.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Lainataan muutamaa pätkää Luonteri Surfin mainiosta 30 vuotta kappaleesta..

KUN IKÄ ALKAA VYÖTÄRÖLLE KOOTA KARISMAA
EI JAKSA ENÄÄ LÄHTEE
MUKAAN JOKA KAPINAAN
VALLANKUMOUSKIN SAA VÄISTYY AIKAAN MYÖHEMPÄÄN
KUN SADUN LUKEMINEN LAPSELLE ON TÄRKEEMPÄÄ

KUN INTOHIMO ALKAA VAIHTUU AITOON KIINTYMYKSEEN
KUN HURJIN LEMMENYÖKIN PÄÄTTYY ENSI YRITYKSEEN
EI CASANOVAN VALLOITUKSISTA EDES UNTA NÄÄ
TÄRKEINTÄ ON KUN ON YKSI JOKA VÄLITTÄÄ..

JOS ET VIELÄ VOI YMMÄRTÄÄ
MIKÄ ELÄMÄSSÄS ON TÄRKEÄÄ
OO HUOLETON SE VARMAA ON
SAAPUU VUODET VIISAAN VANHUUDEN

YMMÄRTÄÄKSEEN MITÄÄN TÄYTYY OLLA AIKA VANHA!

Kyllähän tuosta voipi löytää paljonkin jesseä..enää ei todellakaan jaksa lähteä esim festareille moneksi päiväksi. Kotona sohvalla on muuten yllättävän kivaa, kaukosäädin kalsareissa ja kalja kädessä. Kyllä, taidan olla tylsä ikäloppu kääkkä..

Kuten joku mainitsi 70-80 luvun urheilusuoritukset ovat paremmin mielessä, etenkin hiihto/yleisurheilu/paini/nyrkkeily osatolla näissä katoavissa menestyslajeissa Suomen osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti girlzilla
Piristy hyvä mies, eräs opettaja jonka tunnen on 35-vuotias ja seksikkäin mies jonka tunnen. Paljon parempi kuin parikymppiset pikkupojat. Miehet vain komistuvat vanhetessaan...

Jees! Piristit kummasti minunkin iltaani kommentillasi.Ei tässä vielä ole mitään hätää.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator
Vielä hieman lisää:

- joka vitun päivä kroppaa kolottaa jostakin päin.


Hei. Ei "joka vitun", -vaan joka (ainoa.)

Meidän ikääntyvien on pidettävä kieliasu kunnossa esimerkillämme. Kai jokaisen on myönnettävä että "vittu" puhekielessä on ruma, vaikka se puhuttuun kieleen on vakiintunutkin.
Varsinkin lapsen käyttämänä se on erityisen rumaa.

Joo, perkele. Siinä oli päivän moraalinen tietoisku.

Minun syntyessäni sodan päättymisestä oli kulunut kuusi vuotta.
Mitäkö vaivoja? Kroppaa kolottaa ehkä enemmän. Lukulaseja on vahvennettava aika-ajoin. Iho ryppyyntyy. Komeus/kauneus katoaa, mutta ymmärrys lisääntyy.

Kuolema on paljon lähempänä, kuin parikymppisenä, koska en ole tähän ikään mennessä kuollut.
Toisaalta; jos sama tulee lisää kuin parikymppisestä tähän päivään, -ollaan jo lähes ysikymppisiä.

Elämää ei voi mittailla samoin mittarein kuin vaikkapa talouskasvua.

Elämä oikeastaan on kuin formulakilpailun sektoriaikavertailu.
Nuorena, suoralla vedetään kolmeasataa. Keski-ikäisenä, hieman mutkaisemmalla kahtasataa. Vanhuusiällä sykeröisellä sataa.
Lopulta kone poksahtaa ja moottorin elinaika päättyy.

Itselleni on ollut mieluista huomata että ikääntyminen ei ole tuonut sen kaltaisia ongelmia kuin nuorempana pelkäsi.
Hyvin seesteistä se on lopuksi.
Komeuden/kauneuden katoaminen ymmärryksen lisääntymisen vuoksi ei satutakkaan, vaikka sitä joskus pelkäsi.

No, tämä oli tajunnanvirtaa,, mitäpä vit,,anteeksi sanottavaa tässä muuta.

Ps. Joku kolmeasataa kulkeva nimitti minua amis-pojaksi Tapparan kotisivulla. Se hieman vit,, anteeksi keljutti.
Vetelinkin poikaa virtuaalisesti niin sanotusti ympäri korvia.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Enpä nyt syntymävuodellani kehtaa kehuskella, mutta kun se tammikuun seniorien tapaaminen meni yhteensattumien vuoksi sivu suun, on sanottava, että olisi kyllä hauska tavata näitä palstan pojuja joskus.

Terveisin: Tosiveteraani
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Se on mielestäni lohdullista ettei paneminen lopukkaan neljänkymmenen ikävuoden jälkeen, nuorempana epäilin ettei seksuaali elämää enää ole kun täyttää 40 v. Kuusi vuotta on jo kulunut yli tämän ajan ja vieläkään ei ole suuria ongelmia. Selkä ei tosin kestä enää sellaisia tempauksia kuin ennen, mutta kiilto silmistä ei ole kuitenkaan vielä kadonnut.

Ja mikäli nyt joku professori väittää että elämässä on muutakin niin valehtee raskaasti. Kyllä se on maailman tärkein asia on turha alkaa puhumaan metsästyksestä ja kalastuksesta ym, jonnin joutavista asioita.

Kun veitikka ei toimi alkaa vanhuus, siinä on todellinen totuus. Professorin papereilla ei ole olennaista merkitystä tässä vaiheessa, ei myöskään valtavilla rahapinoilla. Minä ainakaan en vaihtaisi sukupuolielämääni mihinkään rahatukkoon.

Elikkä näin jos asia kongretisoidaan niin paneminen on elämän tarkoitus.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun lukee noiden parikymppisten juttuja niin tuntee itsensä vanhaksi mutta ei välttämättä tyhmäksi.

Viime aikoina on kaivannut sitä tunnetta tai miksi sitä sanoo kun lapsena tunsi että kun hankkii jonkun ammatin niin melko varmasti kun hoiti hommansa sai olla siihen eläkeikään asti ja mistään jatkuvasta kouluttamisesta ei kukaan puhunut.

Koppi,Syppi ja postipankki seisoivat paikoillaan kuin Leninin patsas punaisella torilla eikä kukaan kuvitellut ettei niitä 30 vuoden päästä olekaan.

Kaikkea on nyt yllin kyllin mutta onko nyt parempi kuin silloin?
 
Joo ei 30 vuotiset miehet vielä vanhoja ole. Ainakin oman ikäiset jätkät tuntuu vielä ihan kakaroilta. Ja niinkai ovatkin osaltaan. Niin en sitten tiedä olenko itsekään niin aikuinen aina.
 

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Viestin lähetti Holocaust
"Wanha kuin taivas" - kohta 35 wee mittarissa. Olen tuntenut itseni vanhaksi krapulassa. Nuorna miehenä jaksoi pämpätä ja ei tiennyt mitä krapula on. Nyt tiedän... Musiikkimakunikin on jymähtänyt sinne 1980-luvulle. A.Huiskut, räb ym. moderni paska ei vaan enää nappaa.

Itsellä reilut 30 mittarissa ja samoja asioita olen miettinyt.
Muistan ajat jolloin krapulasta, usean päivän juomisesta selvisi nauttimalla colacola pullon sisällön.
Nykyään, no joo, päivän juot, kaksi KÄRSIT. Pariapäivää ei oikein edes meinaa uskaltaa ottaa... ( ja se kun ei aina meinaa pysyä mielessä kuitenkaan...)
Löysin itseni katselemasta -80 luvun leffoja. En tiedä kumpaa katsoin / mietin enemmän, coctailin elokuvallista antia ( sitä ei ole) vai sitä naista / tyttöä, jonka kanssa silloin joskus kielikorvassajasormethousuissa mentiin. Musiikkikin on enemmän "vanhaa", kuin tätä tämänpäivän teknohelvettipaskaa. Oksennan helpommin räppiä kuunnellesani, kuin krapulassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Holocaust

Kai sitä elämää on 35-v. jälkeenkin...

On sitä, voin taata sen - tiedä sitten sen laadusta mutta onpahan elettävää kuitenkin.

vlad.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sistis

Ja olihan se järkytys, kun ensi kerran kuuli jonkun isän sanovan pienelle pojalleen tarkoittaen meikäläistä: "Väistäs vähän, että tuo setä pääsee ohi..."

Jaa, moinen "järkytys" sattui minulle lukion toisella luokalla. Ei se sedättely mitään ole! Odotahan kun papatellaan tyyliin: "mee sä pappa vaikka pelaan bingoa!" Se nimittäin sattuu... työkaveri on kertonut.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla
Olet 150% oikeassa. Puhutaan siitä kuinka lapset ei enää katso vanhoja kunnon lastenohjelmia

Oikein, täähän on täyttä schaissea! Jus viikolla juniori katso Pelle-Hermannia. Ei ole lastenohjelmat paljoa muuttuneet. Oli mahoton kepakko ja muut tutut jutut. Tai nom on ne pikkukakkosen juontajanaiset(nykyään tytyöt) muuttuneet vetävämmän näköisiksi)
Miten se Hermanni ei muuten ole yhtään ikääntynyt tässä vuosikymmenten kuluessa?
 

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Viestin lähetti Konalan Kettu
Tai nom on ne pikkukakkosen juontajanaiset(nykyään tytyöt) muuttuneet vetävämmän näköisiksi)

Eikö ole hyvä, että isät ja lapset viettävät aikaa yhdessä?
Lisää vain Siljaa ja muita katseltavia tyttöjä!
 
K

kangaroo

Juu, toivottoman vanhaksi tunnen itseni joka päivä, vaikka viiteenkymppiin onkin vielä pari vuotta. Polvissa kolottaa ja pinna lyhenee päivä päivältä. Myöhäisellä iällä hankitut vekarat (nyt 6 ja 10 v.) sekä näin jäättömänä aikana alituisesti merellä oleilu auttavat eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
En tosiaankaan ole itseäni tuntenut vanhaksi, kaveritkin on sitämieltä, että meikäläinen on korkeintaan 15 vee, mutta eihän ne mistään mitään tiedä.

Ensin ollaan ylpeitä, jos kukaan ei kysy papereita kaljaa tai tupakkia ostettaessa ja parinvuoden päästä ollaan ylpeitä, jos paperit kysytään kaljaa tai tupakkia ostettaessa.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Kyllähän tuo sedittely jo tuntuu aika mukavalta, ja ikää ei ole vasta kuin 30vee. Ennen muinoin vannoin etten ikinä lapsia hommaa, mutta niin sekin asia muuttui kummitytön myötä. Pyyteetön rakkaus on jotain niin ihmeellistä, että kyyninenkin sydän heltyi moisessa hymyilyssä. Huomasin tulleeni vanhaksi.

Lisäksi kun ikää tulee lisää alkaa naisasioihin tulla perspektiiviä ja mikäpä sen mukavampaa kun nuoret naiset osoittavat laupeuttansa :) Enää ei tarvi niin edes wongata... :)

ps. Lisäksi erityiskiitos sille Rovaniemeläisen kioskin myyjättärelle, joka kysyi näin vanhalta sedältä paperit, kun kävin ohikulkumatkalla ostamassa tupakkia. Tukka on jo vetäytynyt taakse, mutta nuorekkuus säilyy.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yep yep

Kyllä sitä joskus tuntee itsensä vanhaksi ja hitaaksi poikasten kanssa pelaillessa. (tiedä sitten oliko nuorempanakaan sen vikkelämpi..)

Samoin kun aiemmin sattui ja tapahtui, niin nykyään lähinnä sattuu eikä muista mitä tapahtui.

Nuorekas ilme on säilynyt ja nulikkamainen käytös, yleensä minua luullaan vähintään 5 vuotta nuoremmaksi.

Eikä sitä ole enää yhtään selvillä kaikista elektroniikan ja tietotekniikan jutuista, ei enää edes useimmiten kiinnosta.

Ei sitä edes innostu mistään..
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Eilen minulle tuli oikeastaan ensimmäisen kerran sellainen "vanhuuden" tunne, kun tajusin, että ne kuudesluokkalaiset kersat joille toimin sijaisopettajana lukion jälkeen pääsevät tänä keväänä ylioppilaiksi ja osa lähtee armeijaan. Mutta paskaaks tässä, ainakin luulen olevani paljon fiksumpi ja osaavampi kuin tuohon aikaan.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
-Kaikki missit ja missikokelaat ovat mua nuorempia.
Mutta -hahhahahahaa- ne saakelin kantturat onneksi meikataan ja kammataan sen näköisiksi että mä näytän ihan varmasti nuoremmalta.

-Bussissa eräs äiti sanoi lapselleen muhun viitaten että "mene sä tädin viereen istumaan, mä voin seisoa". Toisaalta, voi olla että se yritti piruilulla saada mut luovuttamaan oman paikkani. Ei onnistunut. Täti vaan istui.

-Olen käynyt Neuvostoliitossa ja jopa muistankin siitä jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös