Viestin lähetti Taito-Ojanen
Älä nyt pahastu Senior, ja korjaa, jos olen väärässä, mutta ihan kuin et ottaisi uhkaa mitenkään vakavasti. Minä kun uskon vakaasti siihen, että nainen kykenee vahingoittamaan miestä yhtä pahasti kuin mies naista. Kyse kun ei ole pelkästään fyysisistä ominaisuuksista.
Joten kuvittele, että olet todellakin alakynnessä tilanteessa. Kuvittele, että nainen on sinua vahvempi, taitavampi tai muuten parempi tappelija. Kuvittele olosi avuttomaksi. Ihan kuin ne naiset, jotka oikeasti ovat avuttomia miesten hakatessa heitä.
En minä pahastu, minä pidän asiallisestakin keskustelusta. Päästäkseni tällä päällä ja taipumuksillani tähän ikään siten, että minut voidaan vieläkin yhteiskuntakelpoiseksi luokitella, en voi kaikkea aina ottaa liian vakavasti. Sen kai jo kirjoitteluni ylipäätään on osoittanut.
Moni nainen pystyy halutessaan vahinoittamaan monia miehiä fyysisesti. Minä olen tutustunut naisiini aina ensin siten, että olen voinut olla vakuuttunut fyysisestä, väkivaltaisesta koskemattomuudestani. Muuten olen sallinut hiplaamisen ilman määrällisiä ja laadullisia rajoituksia.
Henkisesti nainen pystyy helposti vahingoittamaan ja riivaamaan miestä hulluuteen asti. Moni heistä jopa nauttii sitä tehdessään. Naisilla on uskomaton kyky analysoida miestään ja käyttää aina juuri väärään aikaan sitä pahiten osuvaa ja loukaavinta argumentointia. Mielenkiintoinen ihmisryhmä, mutta ah, niin rakastettava.
Vetoan ketjuavaukseen, jottei menisi puurot ja vellit sekaisin. Sehän ei ollut: ''Voisitko Sinä lyödä naista, jos hän uhkaisi henkeäsi... tjsp''. Luulen finnishninjan tarkoittaneen lähinnä parisuhteeseen liittyviä kriisitilanteita ajatuksella 'hakkaatko Sinä vaimoasi'. Tottakai henkensä pitimiksi tekisi lähes mitä vaan. Älkää yrittäkö leimata minua tässä asiassa jeesustelijaksi. Elettyäni monisäikeistä elämää uskon minulla olevan kompetenssia parisuhdekeskusteluun aiheesta. Niissä tilanteissa ei mielestäni ole hyväksyttävää lyödä kumppaniaan.
Ei minulla ole mitään halua kuvitella sellaista väkivaltaista tilannetta, jossa parisuhteessani pelkäisin henkeni edestä. Ymmärrän ja sympatiseeraan niitä naisia, jotka joutuvat sellaisessa tilanteessa elämään.
Vaikka ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat viimeisellä kappaleella ja tiedän hakattujen naisten usein saavan hakkaajan uudeksi miehekseen, en hyväksy tilannetta. Selvennettäköön, etten hyväksy puolison hakkaamista oli hakattavana mies tai nainen.
tombraider: tarkoitin tietty 'ulko'munia a.k.a skrebbanoita
vlad: ''Joudut naisen rajun hyökkäyksen kohteeksi etkä pääse pakenemaan paikalta, etkä kykene hillitsemään hyökkäystä muin keinoin joten on pakko turvautua lyömiseen. Onko lyöjä tällaisessa tapauksessa munaton? Tällainen tilanne voi sattua aivan missä tahansa, jopa kotona jossa riita yllättäen saa epämieluisan käänteen. ''
Tässä ne puurot ja vellit menee sekaisin. Mikäli miehen henki on uhattuna, on tehtävä tarpeellinen henkensä pelastamiseksi. Tällainen tilanne nyt ei ihan voi sattua missä tahansa, jopa kotona, jossa riita yllättäen saa epämieluisan käänteen. Tarkoitan 'normaalioloja'. Jos minulla olisi syytä epäillä/pelätä sellaisen tilanteen olevan mahdollinen, olisin jo aistinut parisuhteessa muuta mätää niin paljon, että voisin syyttää myös itseäni jatkettuani elämistä kuvaamasi kaltaisessa parisuhteessa.
Puhutaan yhdestä asiasta kerrallaan tai on käsinkosketeltava vaara siihen, että menee aidat ja aidanseipäät sekaisin. Sinänsä herkullinen keskustelu.
Viimeksi muokattu: