Oletko koskaan lyönyt ketään?

  • 5 035
  • 51

Oletko lyönyt ketään?

  • En, enkä aio jatkossakaan.

    Ääniä: 27 15,3%
  • En, mutta se on joskus mahdollista.

    Ääniä: 40 22,6%
  • Olen, mutta en aio lyödä enää.

    Ääniä: 29 16,4%
  • Olen, ja se on mahdollista jatkossakin.

    Ääniä: 81 45,8%

  • Äänestäjiä
    177

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joskus kuuden vanhana olin katsomassa meen faijan futismatsia raumalla. Tuli siinä sitten hiukan riidantynkää paikallisen alkuasukkaan kanssa, ilmeisesti siitä että hän kannatti paikallista seuraa eikä Porilaisseuraa jossa isäni pelasi. Olihan sitä sitten pakko hiukan tirvaista niin että nokka aukesi.
Onhan sitä senkin jälkeen tullut tapeltua, ainahan sellaiset teini-ikäiset nahistelee keskenään mutta eipä enää vanhempana suuremmin.

Mutta jos joku reilusti lapsiani vanhempi joskus pahoinpitelisi heitä niin en usko että epäröisin hetkeäkään vaan löisin heti. Mutta muutaman vuoden päästä isän apua tuskin enää tarvitaan vaan jätkät puolustaa porukalla toisiaan...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
lyönyt en ole mutta potkaissut kylläkin.

Kyse oli tapauksesta jossa tällainen vuotta vanhempi kaveri(porukka) jatkuvasti vittuili minulle ärräviasta ja sitten jossain vaiheessa meni hermot siihen touhuun. Nuorempana(13 v) tosin oli huomattavasti äkkipikaisempi kuin nykyään, en tosin ole varma että miten se on mahdollista nykyisen tason huomioonottaen.

No oikeastaan tämä tyyppi vielä aloitti homman tönimällä tai jotain...
hetken aikaa siinä sitten katsoimme toisiamme ja minä päätin vetäistä sellaisen hienon Brucelee-potkun tyyppiä päähän...

No päähän se kyllä ylti mutta osumasta tuli sellainen säälittävä hipaisu, osui kuitenkin silmään sen verran ikävästi että tappelu loppui siihen ja "kiusaaja" lähti _itku_(no kyllä se vähän itkettää kun toinen tökkää paskaisen vaelluskengän silmään) kurkussa pois ja minä jäin ihmettelemään että mitäs ihmettä sitä tuli tehtyä.

Sen jälkeen en ole joutunut tappeluihin ja samaisen kaverin kanssa tulee käytyä välillä merellä partiohommissa.
Kaipa se minun jatkunut pituuskasvuni muutti välejä tähän entiseen kiusaajaporukkaan ja nykyään jokainen tuosta porukasta on enemmän tai vähemmän kavereita/tuttuja.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Joku rokkari tuli aukomaan kerran, niin siitä pieni tappelu syntyi ja kyllähän siinä tais muutamia kunnon iskuja tulla molemmilta osapuolilta. Eli kysymykseen suora vastaus; Olen, mutta en aio lyödä enää (toivottavasti) asiat täytyy ratkaista puhumalla, ei nyrkeillä.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
:D joskus
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Täytyy nöyrästi tunnustaa, että olen tuollaiseen typeryyteen itse kertaalleen sortunut, vaikka hyvin kovasti kaiken sortin väkivaltaa inhoankin.

Kyseinen tapaus sattui viime vappuna, kun erehdyin poikkeamaan baari-iltani jälkeen torille, joka oli vielä siihenkin aikaan täpötäynnä humalaisia nuoria.

Valitettavasti tuona iltana ei riittänyt se supisuomalainen paini, sillä joku outo kaheli soitti ensin suutaan varmaan siinä vartin ajan minulle ja tyttöystävälleni. Enhän mä humalassa voinut olla avaamatta suutani, kun se alkoi loukkaamaan muijaani jollain "huora-sanasilla".

Avasin suuren suuni ja tokaisin rauhallisesti - mutta erittäin kovalla äänellä- jotain tyyliin: "painuhan pelle siitä nyt kotiisi kasvamaan, jos sulla ei muuta sanottavaa ole"...

Eihän se tajunnut häipyä, vaan sai tietenkin sanoistani lisää intoa. Sellaisen rikkinäisen kaljapullon kans se koitti syöksyä kohti minua...huh huh, onneksi en ollut juonut liikaa, sillä koordinaatio oli tallessa. Löin niin lujaa kuin oikeasta kädestäni irtosi kohti kaverin poskea.

Lopputulos oli mitä oli. Siihen se tollo jäi makaamaan vintti pimeenä.

Onneksi ei sille pahemmin käynyt, tai siis tarkoitan että mitään pysyviä vaurioita ei tullut. Jäimme siihen sitten tyttöystäväni kanssa odottelemaan poliisia ja ambulanssia.

Putkaan lähtö oli lähellä, kun kytät saapui. Joku vanhempi rouva onneksi pelasti minut todistamalla, että kaveri oli uhannut henkeäni. Poliisit kysyivät henkilöllisyyteni ja sanoivat että tarvittaessa palaamme ensi viikolla asiaan. Puhuivat jostain hätävarjelun liioittelemisesta.

Onneksi tämä tyrmäämäni sälli tajusi jättää ilmeisesti asian sikseen.

Ja lopuksi. VÄKIVALTA ei KANNATA.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Grav maga -treeneissä löin vastustajan naaman siniseksi. Oma vikansa, mitäs ei torjunut. Heh.
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
kyllä

Kiekossa tuli löytyä parikin kertaa..tosi elämässä kerran oli pakko lyödä takasin petri kaato tuopin päälle nousin hakemaan paperia samainen petri löi takaa päin pari kertaa kännyin ja löin takasin, sitten tuli kokki väliin.Toivotaan että oli ensimäinen ja viimeinen kerta.
Kerranhan sitä elämässä pitää turpaan saada
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tapellut yhden entisen kaverini kanssa muutaman kerran ala-asteella. Tappelut olivat puhtaita nyrkkitappeluita ja painia yhdistettynä.

Tuon jälkeen en ole tapellut - enkä tappele, ellei se ole viimeinen vaihtoehto. Väkivalta ei kannata koskaan. Ennemmin vaikka olen nössö ja juoksen karkuun, kuin idiotti ja lyön ensin.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erään kerran ala-asteella löin luokkakaveriltani ilmat pihalle, jätkä oli vittuillut mulle jo pitkään ja lopulta meni hermot.. tää tapahtu perjantaina ja olin koko viikonlopun huolissani ettei hänelle käynyt pahemmin. Ei käynyt mitenkään, ja vittuilukin loppui siihen....

Pari vuotta sitten jouduin pieneen tilanteeseen eräässä ravintolassa missä kaverini oli soittamassa levyjä. Seurueessa olleen tytön kännykkä pöllittiin, mutta mimmi huomasi kuka sen vei ja meni vaatimaan kännyä takaisin. Jätkä ( iso mutta todella sekaisin ) pudotti puhelimen lattialle piiloon, mutta toinen kaverini huomasi tämän ja haki puhelimen pois. Hetken kuluttua tämä varas lähti tulemaan pöytäämme kohti ja otti puhelimen löytänyttä kaveriani pillistä kiinni ja nosti ylös. Siinä vaiheessa multa meni herne nenään ja otin jätkää rinnasta kiinni ja heitin sivuun; suoraan lavalle jossa musaa soitettiin. Jätkä lensi selälleen levarin päälle ja musiikki tietysti loppui ja ravintolaan levisi hiljaisuus. Onneksi raflan työntekijät näkivät koko episodin, ja minä pääsin ( lähes syyttömänä) lähtemään paikalta. Eikä musavehkeillekään kuulemma mitään käynyt.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Lätkässä on tullut pari kertaa tapeltua.
Vapaa-ajalla en pidä tappelemisesta, mutta pari kertaa olen joutunut turvautumaan nyrkkiin jos joku riitapukari on tullut aukomaan päätään eikä ole lopettanut sitä puhumalla.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
En ole, enkä aio lyödäkään. Olen siinä määrin epäsosiaalinen ja varovainen luonne, että olen välttänyt kaikenlaiset väkivaltaiset tilanteet.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaus tähän kai sitten on että olen.

Eli onhan niitä kertoja tullut eteen, että on pakko puolustautua tai puolustaa jotain muuta. Konfliktia en ole koskaan itse aiheuttanut tai kenenkään kimppuun käynyt, edes ärsytettynä.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kerran muuten niin mukavan ja rennon hiihtolomaviikon päätteeksi, juuri kun oltiin koko poppoolla lähdössä Rukalta takaisin kotia kohti, löin pikkusiskoani. Meille tuli jostain riitaa ja mulla paloi käämit ihan totaalisesti ja mä löin sitä nyrkillä (?) nenään, mutta siskopa otti ja löi takaisin vielä kovemmin! Elikkä ei kannattanut löyminen tuolloin, eikä kannattaisi nytkään.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lyömiseksi ei mun käsien heiluttelua voi parhaalla tahdollakaan sanoa, mutta yrittää on pitänyt. Mun bravuurini on rikkoa muiden rystysiä naamallani.

Nenään on siis tullut muutamaankin otteeseen teinivuosina. Yleensä syynä oli omasta arvomaailmasta tiukasti kiinni pitäminen, mutta yhden mustan silmän olisi voinut välttää;

Seiskalla rinnakkaisluokan "älyn ja ymmärryksen ruumiillistuman" suurin aarre oli sinivalkoiset Suomi-verkkarit. Joskus epäilimme tosissamme, ettei hemmolla muita päällysvaatteita ollutkaan. Mutta väliäkös sillä, todistettavasti kaveri ainakin silloin tällöin jopa joko pesi itse tai pesetti pikkusiskollaan pukunsa... Ensimmäisen kerran kun näin sinipinkkisen asusteen mokoma suuni vain ehti toimia ennen aivoja!

Tiedä sitten kumpaan sattui enemmän, kaverin egoon vai mun silmäkulmaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En ole, enkä aio lyödäkään....välttämättä. En tiedä, kun ei ole ikinä "pimahtanut" päässä, joten voi olla, että joskus voi yksinkertaisesti vain mennä pinna johonkin uhkailijaan tai tappelukaveriin kadulla, baarissa tai jossain missä vain.

Pari kertaa on ollut siten, että jotkut ovat meinanneet käydä kimppuun, mutta itse en sitä ole kuullut, vaan seurassani olleet henkilöt. Eivät käyneet kimppuun, onneksi. En tiedä, mutta joittenkin pitää yrittää olla jotain, jos meinaa käydä sivullisen kimppuun, kuten minulla on ollut näissä parissa tilanteessa. Kusipäitä riittää.

Periaatteeni on, että ei väkivaltaa, puhumalla selviää. Jos ei silläkään, niin ei voi sitten mitään.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
kyllä siinä niin on käynyt

-kadulla
-kehässä
-kaukalossa
-kapakassa

Loppuun voisi kirjoittaa että valitettavasti.Toisaalta jokainen sai mitä ansaitsi ja tilasi.
 

Vaicci#63

Jäsen
Joo.Ylä-asteella löin yhtä tyyppiä.Tilanne alkoi siitä kun aloin vittuilemaan kaksi päätä pidemmälle ja vuotta vanhemmalle tyypille.Olin kaappini luona ja hän töytäisi minut kaapin lukkoa päin niin että takaraivoon osui.Kaikki olivat ennen sitä uskoneet että en uskaltaisi kostaa ja juoksisin vessaan itkemään.Toisin kävi.Sain niin paljon speediä raivosta että löin tyyppiä "kevyellä" rannelyönnillä nenän alapuolelle.Äijältä tuli tietenkin veret ja painui vessaan.Pari muuta tyyppiä meni tyypin mukaan kattomaan miten kävi kun muut yrittivät peitellä minua mahdolliselta kostoiskulta.Kaveri tuli naureskellen vessasta ja sanoi että sustahan on tullu miäs.

Tipalla oli etten saanut seuraavana päivänä turpaan.:D
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Olen lyönyt..useimmiten kyllä kavereita mutta kyllä muutenki välillä on ollu jotai pienii hässäköitä..kaukalossakin on tullu tapeltuu aika monta kertaa:cool:
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
en ole lyönyt kettään siten, että ne tulisi ikinä todistamaan,
että lyöty olisi. Typerä kysymys: jokainen joka on ollut
salibandy, kaukis ja kiekkokaukalossa on varmasti lyönyt toista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti nedomansky
en ole lyönyt kettään siten, että ne tulisi ikinä todistamaan,
että lyöty olisi. Typerä kysymys: jokainen joka on ollut
salibandy, kaukis ja kiekkokaukalossa on varmasti lyönyt toista.

Noh, jos luet hieman tarkemmin tuota pohjustustani, niin yritin siinä rajata pois juuri tuollaisia 'hanskataanpastässähieman' -nahinoita.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos laskuista jätetään erilaisissa kaukaloissa tapahtuneet "lyöntikisat" pois niin olen siitäkin huolimatta tullut lyöneeksi useammankin kerran niin lapsuudessa kuin nuoruudessakin ja jopa aikuisenakin.

Koulussa sitä tuli purettua pahaaoloa erinäisiä kertoja tappelemalla niin luokkakavereiden kuin vanhempienkin oppilaiden kanssa, hyvin usein tuli oltua ottavana osapuolena mutta puupäänä sitä ei ihan hevin ottanut opiksi. Oli suoranainen ihme etteivät opettajat kiinnittäneet minuun huomiota sillä olin oikea esimerkkitapaus kotiongelmaisesta lapsesta, se taisi olla vielä sitä aikaa jolloin opettajatkaan eivät niin kovin helpolla puuttuneet perheensisäisiin asioihin.

Nuoruus- ja aikuisiällä urheilun ulkopuolisia tappeluita ei ole tullut harrastettua kuin kerran, tuolloinkin olin suorastaan pakotettu puolustamaan ystävääni sekä työtoveriani. Muutoin, jos suinkin mahdollista niin koetan välttää kaikki mahdolliset tilanteet joissa joutua tappeluun, ennemmin sitten olen vaikka "chicken" ja käännän selkäni ja poistun paikalta. Mutta, aina tämä mutta, jos eteen tulee tilanne ettei todellakaan ole muuta mahdollisuutta niin toki puolustan itseäni mutta ensimmäistä iskua en lähde antamaan.

Vastasin siis: "Olen, ja on se mahdollista jatkossakin".

vlad#16.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Olen lyönyt, mutta ei oikein ollut muuta mahdollisuuttakaan, kun joukko Afrikan sarvesta kotoisin olevia sankareita tuli pyytämään femmaa. Ei ollut antaa ja tuli saman tien nyrkistä, osui kuitenkin sen verran huonosti, että ehdin kiskaista kerran ja sitten jalat tikittikin melko mukavaa vauhtia kohti metroa.

Futiksessa on tietysti sen jälkeenkin tullut joskus huidottua hässäkässä, mutta urheilu nyt on tietysti eri asia. Hyvin olen pystynyt tappelut välttämään baareissa ym, yleensä asiat selviää puhumalla.

Vajaa vuosi sitten sattui tapaus lähtiessäni koulusta perjantaina futisjoukkueen risteilylle, jossa hieman liikaa tietokoneen ruudun edessä aikaansa viettänyt hemmo päätti selvittää välejään ex-tyttöystävänsä kanssa odottelemalla tätä koulun pihalla. Ihmettelin, kun tulin pihalle että mikä huuto ja kiljunta on menossa kun pari naista huusi "jätä se tyttö rauhaan!" Nurkan takana oli kaveri kiinni ex-naisessaan ja yritti lyödä tämän päätä seinään. Menin tietysti väliin, ensimmäinen paikalle tullut miespuolinen opiskelija kun olin ja eikös kaveri vetänyt ässän (moran) hihastaan ja yritti huitaista. Siinä vaiheessa riitti että näin tytön pääsevän karkuun joten itsekin otin suosiolla U-käännöksen ja soitin poliisit. Vastaavassa tilanteessa tilanteen niin vaatiessa en kyllä epäröi lyödä, saati sitten jos näkee raiskauksen tms. tilanteen.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Pari kertaa on päälle käyty ja pakko on ollut antaa nyrkin puhua.

Kantasormukset rulaa ;)
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Olen ja mahdollista jatkossakin.

Ekan kerran neljännellä luokalla koulun pihassa. Oltiin luokkakavereitten kanssa keinukissaa välitunilla, mutta sitten tuli säännöistä epäselvyyttä. Kaveri alkoi muuttelemaan niitä kesken kaiken, joten katsoin parhaaksi pistää turpaan:)

Viimmeksi Ylä-Asteen 9. luokalla. Luokkakaveri ei lopettanut lumipallojen heittoa pyynnöstäni huolimatta. Yksi heppu alkoi vieressä yllyttämään että pistä turpaan. No minähän pistin ja kyllähän se lumipallojen lento loppu siihen.:)

Tyypillä oli 3 päivää golf pallon kokoinen patti silmäkulmas, ja siksi se ilmeisesti kyttäsi vaan lattiaa :D
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Olen..
Ja se ei ole mahdotonta että löisin jatkossakin, jos tilanne niin vaatii.. Sanotaanko selvennykseksi selitys että tilanne on se, että joku lyö ensin mua ja sitten menee hermot.. Tappelua en lähde aloittamaan ja edellisestä kunnon matsista on aikaa jo vuosia. Mitään nahisteluita ei mukaan voi laska.. Pieni selvennys; olen naispuolinen immeinen, joten voi tuntua oudolta monesta...
Oudolta voi myös tuntua monesta se, että raukkamaisesti on myös mies lyönyt minua ravintolassa (vain sen takia etten kovasti tykännyt siitä että vieras mies käy rintoihini kiinni) ja tässä tilanteessa, hieman olutta nauttineena, mitä muuta voit tehdä kuin antaa samalla mitalla takaisin..? Tai voihan sitä, mutta lyhytpinnainen kun olen niin minkäs teet. Ainut mitä kummastelin on se, etten huomannut yhdenkään lähistöllä olleen miehen reagoineen tapahtumaan, vaikka selvästi näkivät sen.. Ei siitä sen enempää =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös