Oletko kalju/koittanut kalju-lookia?

  • 27 454
  • 148

Haluisitko koittaa kaljua itselläsi?


  • Äänestäjiä
    422

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oletko koittanut joskus kalju-lookia itselläsi? Entä oletko luonnostaan kalju? Meikäläinen tempaisi ja viime vloppuna avokki vetäisi kaiken pois.

Aluksi oli suuri järkytys kulkea peilin edessä, mutta nythän tämä on lystikästä. Hassunhauskaa, etten sanoisi hoh..

EDIT: Kirotuserhe, toivon mukaan korjataan pikapuoliin, heh..
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Kalju toimii aina kesäisin itselläni ja sopiikin kuulemma hyvin. Joka kesä kaljuksi.

Rento tyyli kaikinpuolin. Pidän erittäin paljon mutta kun keskellä kesää kaljuksi leikkaa niin sitten vituttaa kun rusketusrajat näkyy mukavasti päänahassa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen joskus leikkauttanut kaikki hiukset pois ja ollut liki kalju, jos niin voidaan sanoa. Tällä hetkellä on vielä suurinpiirtein olkapäille ulottuvat hiukset, mutta olen päättänyt, että siinä vaiheessa kun alkavat todella pahasti osoittamaan harvenemisen merkkejä, niin kaikki lähtee. Alan pitää ihan lyhyttä kampausta, niin ei se takaluukun paistaminen häiritse pahemmin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tuosta puuttuu yksi selkeä vaihtoehto ja se on se, että "pidän itseni kaljuna koko ajan". Olen viimeisten kuuden vuoden aikana kasvattanut satunnaisesti muutamaksi kuukaudeksi lyhyet hiukset päähän, mutta pääasiallisesti ajan hiukseni koneella ja joskus höylällä viikoittain. On halpa, ja käytännöllinen. Ei mene rahaa parturiin, ei hiusaineisiin sun muihin ja mikä parasta. Naiset tykkää.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä charmikkaassa 24 ikävuodessa on tuo otsa alkanut valtaamaan pinta-alaa päästä yhä enemmän joten kaljulla/sängellä ollaan liikenteessä. Toinen vaihtoehto tällä hiusrajalla olisi parin vuoden takainen look àla liimanhaistelijatattienpopsija, mutta ne välimallin hiukset ovat niin karmeaa katsottavaa että näillä mennään.

Eipä tässä valittamista, tytöt tykkää enemmän ja pääasia, eli parta on jälleen hyvällä mallilla parin idioottimaisen kokeilun jälkeen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arnold kirjoitti:
EDIT: Kirotuserhe, toivon mukaan korjataan pikapuoliin, heh..
Toivottavasti ei, sillä putosin tuolle. Hetken aikaa jopa epäilin tuon kirjoitusvirheen olleen tahallinen :).

Ei ikinä kaljuksi. Enempää en halua kommentoida, liian arka aihe.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaljuunnun hitaasti mutta varmasti, niinpä sitten pidän nykyään hiukseni normaalisti hyvin lyhyinä - muutaman millin mittaisina korkeintaan. Toisinaan ajan kaikki hiukset pois.

Koskaan ei ole ollut aikomuksenani ruveta peittelemään orastavaa kaljua millään oudoilla kampauksilla tms.

vlad.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
vlad kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut aikomuksenani ruveta peittelemään orastavaa kaljua millään oudoilla kampauksilla tms.

Ja hyvä niin. Muistan hyvin elävästi vieläkin yhden vanhan bussikuskin, joka kuskasi meitä penskoja maalta kaupunkiin kouluun aamuisin ja sillä miehellä oli vedettynä aina ne neljä hiusta geelillä siihen kaljun päälle sivusuunnassa. Olen kuullut naisilta, kuinka he naureskelevat niille lookeille. Jos alkaa kaljuuntumaan niin tekee sitten Bruce Willisit ja vetäsee kaik mäjelle ja on vaan tyytyväinen, kun huomaa, että naiset tykkääkin kaljuista miehistä enemmän kuin olisi voinut kuvitellakaan.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Jo 17-vuotiaana päätin, että hiusmuoti on all or nothing.
Näin vanhemmiten kaiken aikaa enemmän mallia nothing tai very little se onkin ollut.

Kalju tai keesi juu neim it.
 

M10

Jäsen
Aikanaan Sotilaspoliisikomppaniassa meidät suositeltiin ajamaan kaikki kaljuksi. Ei se pöllömpi ratkaisu ollut.

Nykyään päätäni koristaa sellainen sentin tasamittainen tukka (a`la Tommy Lindgren). Kalju olen todennäköisesti 40-vuotiaana, siltä tuo hiusrajan vetäytyminen näytää.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kiitti ei.

Minun päässäni on hiuksia tasan niin kauan kuin ne siellä pysyvät. Eli toivon mukaan vielä kauan. Kaljuksi en ole koskaan leikannut, enkä näillä näkymin tule leikkaamaankaan.

PS: Onko totta, että kaikki kaljut ovat linnakundeja, homoseksuaaleja tai skinejä?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Grainger kirjoitti:
PS: Onko totta, että kaikki kaljut ovat linnakundeja, homoseksuaaleja tai skinejä?

Sanontani oli joskus, että "kalju olen, mutta en aja mopolla enkä hakkaa nistejä."

Onko totta, että on olemassa näin stereotyyppisen tyhmästi ajattelevia ihmisiä? Sori, en halua mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta kun noin sopivasti lohkaisit tuon lauseesi.

nimin. kalju siitä saakka kun inttiin meni
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
avatar kirjoitti:
nimin. kalju siitä saakka kun inttiin meni


Mulla oli intissä aikoinaan noin sentin mittainen karva. Silloin ei ollut vielä kanttia kaikkea vetää pois. Nyt 25-vuotiaana uskaltaa koittaa enemmän. Hiusrajan pako, eikä pälvikalju vielä vaivaa, mutta onhan se kivaa koittaa oikeaa kaljua näin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parturissa ei ole tullut käytyä n. neljään vuoteen eikä varmaan mennäkään ennen luonnollista kaljuuntumista. Kaikille kalju ei sovi ja minä olen yksi heistä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
avatar kirjoitti:
Onko totta, että on olemassa näin stereotyyppisen tyhmästi ajattelevia ihmisiä?

Toivottavasti et uskonut minun olleen vakavissani?

Kunhan heitin vanhan stereotyyppisen kysymyksen. Ei mitään kaljuja, eikä edes lappeenrantalaisia vastaan. Nou hätä arvoisa avatar.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus teininä ajelin itseni kaljuksi, ja totesin sen huonoksi vaihtoehdoksi. Minulla nyt vain on sen mallinen pää, ettei siihen kalju sovi ollenkaan. Nykyään tuota tukkaa onkin sitten muutaman kymmentä senttiä enemmän.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Kesätukka olla pitää.

Takaisinkasvattamisessa alkaa yleensä ns. pallovaihe ottaa kuuppaan. Joten lyhyellä on menty. Ensimmäinen kesätukka vedettiin 7 vuotta sitten olkapäille ulottuvasta hippilookista. En ole katunut.

Eli aina puolentoista kuukauden välein millille, ja jos huvittaa niin terällä loput. Ja ei ole hiuspakoa, vaikka vanha olenkin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kaksi kertaa koittanut eikä tähän päähän sovi!

Ensimmäinen kerta oli vuonna 1998 intissä alokastuvassa, kun muodostimme eräänä iltana ns. "Kasipallokomppanian" eikä siinä kysytty yksilön mielipiteitä. Seuraavana päivänä oli ensimmäinen täyspakkausmarssi ja övernattning (metsäyö). Yhteishenkeähän tuolla lähinnä haettiin.

Toinen kerta oli juhannuksena 2004 Ms.Foxien vanhempien mökillä. Ms.Foxien veli ja hänen kaverinsa ajelivat toistensa karvoja siinä mökin terassilla. Jostain hetken mielijohteesta tuli itsekin istahdettua siihen pallille. Olin myös vajaat pari viikkoa sitten valmistunut Satakunnan AMK:sta ja muuttanut takaisin Turkuun. Eli symbolisesti näin otettiin mies pois Porista ja Pori pois miehestä (tai ainakin hiuksista...). Myös alkoholilla oli osuutta asiaan.

Satunnaisia tapahtumia lukuun ottamatta nykyinen hiustyylini on säilyttänyt muotonsa noin viisitoista vuotta. Hiustyylini on lähes identtinen näyttelijä David Duchovnyn kanssa (Fox Mulder, X-Files). Joskin nykyisellään en ole enää entiseen malliin värjännyt hiuksiani tummemmiksi, joten tällaisella vaaleammanruskealla kuontalolla mennään. Viime aikoina olen myös nostanut etuhiukset enemmänkin sellaiselle rock'n'roll-henkiselle "tortulle". Ajatuksissa on ollut myös jälleen värjääminen tummemmaksi (aavistus punertavaa) ja vaalea (lähes vitivalkoinen) raita tuohon aivan etuhiusten latvoihin. Snooker-pelaaja Matthew Stevenshan käytti vastaavanlaista raitaa pari vuotta sitten (huono kuva).
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Valitettava tosiasia on se, että harvat meistä ovat Yul Brynnereitä, ja se jos mikä kannattaisi omatahtoisesti hiuksensa menettäneiden muistaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No kun ei kasva, niin ei kasva.. Eli kalju tai muutaman millin sänki.

Yritin tuossa vuosi takaisin kasvattaa hiusta päähän ja ei niin pahalta näyttänytkään. Paitsi kun näki ekan valokuvan otettuna vähän yläviistosta. Sai siinä vaimo kuulla omansa, kun ei ollut huomauttanut siitä, kuinka törkeä pääni oli. Jo viidettä vuotta ilman tukkaa tässä mennään. Ja hyvä niin. Säästyypä shampoot ja hoitoaineet.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ohmi kirjoitti:
Valitettava tosiasia on se, että harvat meistä ovat Yul Brynnereitä, ja se jos mikä kannattaisi omatahtoisesti hiuksensa menettäneiden muistaa.

Päättelin tämän niin, että olet sitä mieltä, että harvalle ihmiselle vapaaehtoisesti kalju sopii?

http://www.imdb.com/gallery/mptv/1204/Mptv/1204/0056_1020.jpg?path=pgallery&path_key=Brynner, Yul

Itse olen niin monelta naiselta saanut kommentin, että kalju on hyvä siihen verrattuna, miltä näytän hiukset päässä, että koska itsekin pidän kyseisestä mallista, niin en toki mene mitään elämääkin harmaampaa virkamieslettiä päähäni kasvattamaan. Mutta siis komppan sinua sinällään, että kallon muoto ratkaisee ja joillekin se ei todellakaan sovi.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Itseasiassa pääni on partaveitsellä kaljuksi ajettu tälläkin hetkellä. Ei jaksa puuhata hiusten kanssa joka aamu, joten päätin pistää sileäksi. Tällä tiellä on kuljettu jostain vuodesta 2001 asti, eikä satunnaista hiuksellisuutta lukuunottamatta ole siltä poikettu. Pari kertaa on tehnyt melkein mieli kasvattaa taas hiukset, mutta välille kalju -> pehko mahtuu toista kuukautta kammottavaa rehotusta, jota ei selvänä kestä.

Muuten ihan jees, mutta yllättävän moni tuntuu olettavan meikäläisen tunnustavan jotain äärioikeisto-ideologiaa jo pelkän kampauksen perusteella. Vähän väliä tulee jotain tummaihoista porukkaa inisemään rasisteista. Kumpihan siinäkin niitä ennakkoluulojaan osoittaa?
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
mission16W kirjoitti:
Muuten ihan jees, mutta yllättävän moni tuntuu olettavan meikäläisen tunnustavan jotain äärioikeisto-ideologiaa jo pelkän kampauksen perusteella. Vähän väliä tulee jotain tummaihoista porukkaa inisemään rasisteista. Kumpihan siinäkin niitä ennakkoluulojaan osoittaa?

Tämä muuten on niin totta kuin olla ja voi. Mietovaitulisen pojat ovat erittäin tarkkana tarjoillessaan meikäläiselle tuossa nahka-vaiheessa. Ja kyllähän sitä tulee kapakassakin aina silloin tällöin jokunen uuvelo hörhöilemään ja ideologiaa tunnustamaan. En ole keskusteluihin heittäytynyt.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Intissä tuli vedettyä nahkakuula (ennen oli heviletti), mutta nyt saa tukka pysyä päässä, ja sitten jos/kun lähtee, niin vedetään kokonaan pois tai ohut siili tukka. Pälvikalju look, sivuhiuksilla tai puhumattakaan kaljun päälle vedetyistä sivuhiuksista kun ei voisi vähempää kiinnostaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös