Oletko käyttänyt dopingia?

  • 5 451
  • 41

Oletko käyttänyt dopingia?

  • En ole

    Ääniä: 127 76,5%
  • Olen

    Ääniä: 22 13,3%
  • Minulle on tarjottu, en ole

    Ääniä: 5 3,0%
  • Olen kiinnostunut kokeilemaan

    Ääniä: 12 7,2%

  • Äänestäjiä
    166

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Olen!
Nimittäin kofeiinia!
Vielä viime vuoteen asti kofeiini oli kiellettyjen aineiden listalla. Nyt tämä piriste on sitten sallittu. Lisäksi olen käyttänyt useampaa yskänlääkettä, missä on efedriiniä.
Alkoholista puhumattakkaan...
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onpa jäänyt vastaamatta tällaiseen kyselyyn.

Mikäli tässä tapauksessa dopingilla tarkoitetaan hormoneja, vastaus on ei. Tosin, en kiellä etteikö mielessä ole käynyt kerran pari kokeilla mitä niillä hormoneilla loppujen lopuksi saisikaan aikaan - ajtusasteelle idea on toistaiseksi jäänytkin ja taitaa jäädäkin.

Sen sijaan kiellettyjä aineita olen tullut huvinvuoksi urheillessani käyttäneeksi flunssa, astma tms. lääkeaineiden muodossa. Aktiivikilpaurani aikaan olin hyvin tarkka siitä mitä suuhuni pistin, joten silloin kiersin kielletyt aineet kaukaa.

vlad.
 

Jerry_Only

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Hyvinkään ahmat
Aloitin nappien käytön 17 vuotiaana ja lopetin sen 20vuotiaana. Varmasti nousee älämölö mutta mitään sivuvaikutuksia ei ollut ja terveydentila oli käytön aikana hyvä. Mitään negatiivista sanottavaa ei ole. Kuten muissakin asioissa elämässä, kohtuus kaikessa.

edit. säätö
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kreatiini?

Tuotahan tuntuu käyttävän kokkapuheiden mukaan yksi jos toinekin heebo? Onko vai eikö onko K kiellettyjen aineiden listalla? Entä kuinka todellinen aineen teho on?
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Re: Kreatiini?

Viestin lähetti Pressiboxi
Tuotahan tuntuu käyttävän kokkapuheiden mukaan yksi jos toinekin heebo? Onko vai eikö onko K kiellettyjen aineiden listalla? Entä kuinka todellinen aineen teho on?
Hyvin todellinen ja huomattava.

Itse ainakin tunsin itseni vahvemmaksi, palautuminen oli nopeampaa ja hapoille meno hidastui. Jostain tutkimuksesta luin, että nopeus ja voima lisääntyisi 5-20 % ja lihaksisto kasvaa kaksi kertaa enemmän kuin normaalilla harjoittelulla. Tiedä sitten tutkimuksen tarkkuudesta, mutta on ainakin suuntaa antava.

Enää en koe käyttöä tarpeelliseksi, mutta positiivisia kokemuksia jäi käteen.

Edit. Ja ei ole kielletty aine.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Kreatiini?

Viestin lähetti Pressiboxi
Tuotahan tuntuu käyttävän kokkapuheiden mukaan yksi jos toinekin heebo? Onko vai eikö onko K kiellettyjen aineiden listalla? Entä kuinka todellinen aineen teho on?
Kreatiini on aminohappo, sitä saadaan kehon omasta tuotannosta ja eläiperäisestä ravinnosta. Päivittäistarpeesta keho tuottaa puolet ja loppu pitää saada ruuasta. Tosin paljon liikkuvan ihmisen kreatiinin "tarve" on huomattavasti isompi joten keho tuottaa periaatteessa liikkuvalla ihmisellä vähemmän kuin puolet.

Lisäravinteena kreatiini on verraton. Mielestäni ainoa tuote, jonka vaikutuksen konkreettisesti huomaa. Kreatiini itsessään ei ole kielletty aine, mutta joidenkin valmistajien tuoetteissa on ollut pieniä määriä nandrolonia joka on aiheuttanut kärrryjä. Fast yms. tunnettujen valmistajien kreatiineja voi käyttää huoletta.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Varmasti olen käyttänyt dopingia. Varmasti monet tähänkin kysymykseen ei vastaaneet, ovat käyttäneet tietämättään dopingaineeksi luokiteltuja lääkkeitä.

Ihan varmasti meikeläisenkin kurkusta on mennyt jotain sellaista flunssa tjms. -lääkettä joka saisi dopingmittarit vilkuttamaan punaista.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Roid rage

Viestin lähetti Karamahti

Aika moni muukin näköjään äänestänyt "olen". Ihme ettei kenelläkään ole ollut pokkaa sitä edes nimimerkin takaa tunnustaa.
Ehkä siksi, että monilla nimimerkeillä on varmasti kasvot jossain määrin ja toiseksi niin kauan kun douppaaminen ei vaikuta muiden elämään, on se jokaisen oma asia.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Kreatiini?

Viestin lähetti TBK
Lisäravinteena kreatiini on verraton. Mielestäni ainoa tuote, jonka vaikutuksen konkreettisesti huomaa. Kreatiini itsessään ei ole kielletty aine, mutta joidenkin valmistajien tuoetteissa on ollut pieniä määriä nandrolonia joka on aiheuttanut kärrryjä. Fast yms. tunnettujen valmistajien kreatiineja voi käyttää huoletta.

Samaa mieltä. Varsinkin saliharjoittelun kannalta kreatiini on loistava lisäravinne. Treenipainot ja lihakset kasvavat nopeasti. Itse olen käyttänyt esim. All Starsin Zell Techiä, joka antaa huikean tehonlisäyksen harjoitteluun. Myös palautuminen sujuu huomattavasti nopeammin.

Kreatiinia ei kuitenkaan voi käyttää kuten esim. monia proteiinipitoisia palautusjuomia, vaan sen käytöstä tulee pitää aina tietyin aikavälein taukoa. Itse käytän tuota Zell Techiä 2-3 kertaa vuodessa 4 viikon ajan kerrallaan. Lisäksi tiedän monen tosissaan treenaavan käyttävän esim. tuota Fastin kreatiinia 6 viikkoa kerrallaan ja pitävän sitten muutaman kuukauden tauon sen käytöstä. Kreatiinin liikakäyttö saattaa tietääkseni vaikuttaa ihmisen omaan kreatiinin tuotantoon, joten ainakin tälläisen naturaalitreenaajan kannalta on fiksuinta käyttää kreatiinia ohjeiden mukaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Kreatiini?

Viestin lähetti Johto
Kreatiinia ei kuitenkaan voi käyttää kuten esim. monia proteiinipitoisia palautusjuomia, vaan sen käytöstä tulee pitää aina tietyin aikavälein taukoa.

Haa, tämähän menee mielenkiintoiseksi! Onko jossain netissä kreatiiniaiheisia käyttö-ohjeita tmv? Entä tuleeko käytöstä sivuvaikutuksia? Jos vedän tuota kuurin olkapäätreenejä ajatellen, olenko kovinkin todennäköisesti uhoamassa Turkkussen grillijonoissa päiväsaikaankin??
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Re: Re: Kreatiini?

Viestin lähetti Pressiboxi
Haa, tämähän menee mielenkiintoiseksi! Onko jossain netissä kreatiiniaiheisia käyttö-ohjeita tmv? Entä tuleeko käytöstä sivuvaikutuksia? Jos vedän tuota kuurin olkapäätreenejä ajatellen, olenko kovinkin todennäköisesti uhoamassa Turkkussen grillijonoissa päiväsaikaankin??

Heh, ei kai siitä mitään sivuvaikutuksia pitäisi tulla:) Joten tuskin olet grillijonossa uhoamassa edes yöaikaan, et ainakaan tämän aineen vaikutuksen vuoksi. Jos käytät esim. tuota Fastin kreatiinia niin ensimmäisellä viikolla olisi hyvä ottaa n. 30 grammaa päivässä ja sitten seuraavat 4-5 viikkoa n. 10 grammaa päivässä. Sitten olisi hyvä pitää n. 1,5-2 kuukauden mittainen tauko kreatiinin käytöstä. Laatikon kannessa olevat annosmäärät ovat hieman pienemmät, mutta näin ainakin minulle ovat alan ammattilaiset kertoneet...Zell Techiä kannattaa käyttää joko 4 tai 6 viikon jaksoissa, sen käytöstä on myös hyvät ohjeet laatikon kannessa.

Joten ei muuta kuin olkapäitä kasvattamaan ja sitten nakkikioskille riehumaan:)
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Re: Re: Kreatiini?

Viestin lähetti Pressiboxi
Haa, tämähän menee mielenkiintoiseksi! Onko jossain netissä kreatiiniaiheisia käyttö-ohjeita tmv? Entä tuleeko käytöstä sivuvaikutuksia? Jos vedän tuota kuurin olkapäätreenejä ajatellen, olenko kovinkin todennäköisesti uhoamassa Turkkussen grillijonoissa päiväsaikaankin??
Niitä ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon, googletat vaikka sanan kreatiini.

Annostelu ohjeiden mukaan nauttiminen ei pitäisi aiheuta vahinkoa terveydelle. Kretaiinin käytön jaksottaminen perustuu käsittääkseni sen vaikutuksen vähenemiseen jatkuvasti käytettynä. Kreatiiniähän ensin tankataan viikon verran ja sen jälkeen siirrytään ylläpitovaiheeseen useammaksi viikoksi ja sen jälkeen pidetään pieni tauko. Tällä pyritään pitämään kehon kreatiinitaso mahdollisimman korkeana. Kyse on kehon "huijaamisesta". Mikään ihmeaine se ei ole, mutta sen vaikutuksen selvästi huomaa.

edit.
Lsiätäkseni veilä tuohon taukoon, niin kaikkien lisäravinteiden kanssa kannattaa pitää joskus taukoa, varsinkin jos niitä käyttää päivittäin. Voisi verrata treenien vaihtelusta johtuvaan ärsyke vaihteluun.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Kreatiini?

Viestin lähetti Pressiboxi
Haa, tämähän menee mielenkiintoiseksi! Onko jossain netissä kreatiiniaiheisia käyttö-ohjeita tmv? Entä tuleeko käytöstä sivuvaikutuksia? Jos vedän tuota kuurin olkapäätreenejä ajatellen, olenko kovinkin todennäköisesti uhoamassa Turkkussen grillijonoissa päiväsaikaankin??

Jaahas, täällä valmistaudutaan jo Jatkoajan TPS-kannattajien pikkujouluun.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Kreatiinista sen verran, että runsas kahvin juonti (muistaakseni yli 5 kuppia/päivä) estää kreatiinin imeytymisen elimistöön eli neutraloi sen vaikutuksen ja sen lisäksi n.10%:lla ihmisistä kreatiini ei imeydy elimistöön ollenkaan. Ja edelleen jos oikein muistan niin sellainen 1-1,5% puhtaan lihasmassan kasvu on odotettavissa yhden "kuurin" aikana. Aiheuttaa myös nesteen kerääntymistä, mutta se poistuu kun lopettaa kreatiinin käytön. Lähteenä Bodaus-lehti vuodelta 200?, numero ?.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Karamahti
Ja edelleen jos oikein muistan niin sellainen 1-1,5% puhtaan lihasmassan kasvu on odotettavissa yhden "kuurin" aikana. Aiheuttaa myös nesteen kerääntymistä, mutta se poistuu kun lopettaa kreatiinin käytön.

Tämä pitänee varmastikin hyvin pitkälti paikkaansa. Esim. All Starsin Zell Techiä ja samaan aikaan palautusjuomana otettavaa Tri Plexiä otettaessa ainakin meikäläinen on saanut 4 viikon jakson aikana 4-6 kiloa lisää painoa. Ja ihan normaalilla syömisellä. Tuota nestettä tosiaan kerääntyy jonkin verran, mutta lihaksetkin kasvavat tuon 4 viikon aikana kiitettävää tahtia. Esim. penkkitreenissä painot ovat nousseet 10+ kiloa tuon 4 viikon jakson aikana.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Itse en oikein tiedä tuon lihasmassan kasvusta, mutta nestettä se kyllä kehoon tuo ja itselläni on ainakin tuntuu kroppa olevan paremmin pumpissa kreatiinin kanssa. Karamahti puhui ihan asiaa tuosta kahvista. Sen juomista kannattaa vähentää käytön aikana. Samoin kannattaa ottaa mukana dextrosea tms. Lisäaineiden valmistajathan väittää kreatiinin imeytyvän jopa puolet paremmin dekstroosin kanssa. Itse en ihan siihen usko, mutta väitän siitä olevan kuitenkin jotain hyötyä, sillä insuliinin erittymisen paraneminen pitäisi vaikuttaa arvintoaineiden imeytymiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös