Oletko käyttänyt dopingia?

  • 5 452
  • 41

Oletko käyttänyt dopingia?

  • En ole

    Ääniä: 127 76,5%
  • Olen

    Ääniä: 22 13,3%
  • Minulle on tarjottu, en ole

    Ääniä: 5 3,0%
  • Olen kiinnostunut kokeilemaan

    Ääniä: 12 7,2%

  • Äänestäjiä
    166

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hormonien käyttö on nykyään aika yleistä ihan harrastelijapiireissäkin, varsinkin bodauksessa ja voimailussa. Aamulla radiossa oli juttua, että joka kymmenes nuori tuntee tyypin, joka vetää dopingia. Miten on keskivertokansalaisen, eli jatkoaikalaisen laita?
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Doping-aineita on yllättävissä tuotteissa

Dopingia on niin monenlaista. Oman urheilu-urani aikana olen käyttänyt ainakin kahta eri doping-aineita sisältänyttä lääketuotetta. Aikanaan flunssalääke Posivil oli kiellettyjen aineiden listalla kofeiinin takia. Nykyisin kyseistä tuotetta ei taida enää olla ollenkaan, mutta aikanaan sitä on käyttänyt todella moni suomalainen. Kerran sain lääkäriltä yskänlääkettä, joka oli kiellettyjen aineiden listalla. Nimeä en muista. Mainitsin lääkärille harrastavani kilpaurheilua. Vahvemmat mömmöt olen jättänyt väliin.

Edit. Kielletyt aineet löytyvät täältä: http://www.antidoping.fi/view.cfm?page=A9CDCBC4-7125-4068-8A34-6AC03DE27C4C
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
nolo tunnustus..

Joskus hurjasa nuoruudessa efedriiniä ja viinaa.
alas meni 18 tlk IV-olutta ja tuloskin sen mukainen. Luulin saaneeni seuraavana aaamuna sydänkohtauksen kun rintaan pisti niin "#¤¤% ! Noh närästystä se vain oli.. tosin hieman rankempaa sellaista..

voitte uskoa etten enää testaa..

K
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen jonkun vuoden pyörinyt voimannosto- ja bodauspiireissä ja saleilla ympäri Suomea ja Tanskaa ja eipä vielä ole paikkaa löytynyt jossa ei olisi napitonta porukkaa. Yksi Islannin vahvimmista miehistä, eräs Gunnar, joka oli luokkakaverini vetää ensin reilusti ja sitten työntää volkkareita kaupungin torilla...hehe.

Tunnen kuitenkin myös erään voimannoston ikämiesten maailmanmestarin joka EI varmasti käytä nappia.

On mulla myös muita tuttuja jotka käyttää aineita - aikanaan Kemissä poristessani yhden kaapin kanssa kysyin siltä "ookko ollu kuurilla?"
Nykyään Helsingissä asuva jannu vastasi "no mähän oon aina kuurilla!"

Punttispiireissä ongelma on kuitenkin mielestäni aika lailla sosiaalinen...henkilöillä jotka eivät kilpaurheilua harrasta mutta käyttävät siihen ison osan ajastaan tarve syy käyttämiseen on vain se pienen piirin näyttämisen halu. Ei ole muita elämän osa-alueita joissa menestys olisi tyydyttänyt. Ainoa asia mikä tuntuu hyvältä on se että pääsee isolla koollaan olemaan "kova jätkä" ja vittuilemaan Hlinnan Hannibalin ovella asiakkaille tai kossupullon romilleissa missä tahansa kapakassa puolenyön jälkeen.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aikoinani luvannut, että elämässä on ainakin 2 asiaa, mitä en koskaan tule kokeilemaan. Toinen on huumeet ja toinen on hormonit. Vaikka itsekin olen jo vuosikaudet treenannut salilla 4-5 kertaa viikossa niin koskaan ei ole edes tullut mieleen kokeilla hormoneja. Useita tyyppejä silti tiedän, ketkä ovat tähän idiotismiin sotkeentuneet...toiset ovat onnekseen tajunneet jättää kokeilut yhteen kertaan, toiset ikävä kyllä eivät.
Välillä on hauska jutella sellaisten kavereiden kanssa, jotka näitä aineita käyttävät. Jos heiltä jotain selvällä suomen kielellä kysyy niin vastaus on usein 5 sekunnin hiljaisuuden jälkeen "täh". Moni näistä käyttäjistä tuntuu elävän aivan omaa maailmaansa. Näihin muihin doping-aineisiin en sensijaan viitsi sen enempää kantaa ottaa, koska ainakin minä olen saanut sellaisen kuvan, että monissa urheilulajeissa (esim. yleisurheilu, hiihto) miltei kaikki huiput ovat jollakin tapaa dopingin käytössä mukana. Kyse lienee vain siitä, että onko kulloinkin käytössä oleva doping-aine jo ehditty lisäämään kiellettyjen aineiden listalle vai koitetaanko tietyillä aineilla peittää jonkun muun aineen käyttöä.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tuossa ylhäällä joku mainitsi efen ja joitain yskänlääkkeitä tms. ja niissäkin se kielletty aine taitaa olla juuri efe tai joku muu piriste. Itse en laske piristeitä oikein dopingiksi vaikka toki kiellettyjä ovatkin. Kofeiinikin liikaa nautittuna on kai dopingia. Tänäänhän oli uutinen siitäkin, että jotkin kreatiinivalmisteetkin sisältävät joitain kiellettyjä aineita. Kreatiini sinällään on aivan turvallinen aine ja sallittu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole. Toisaalta käyttämäni siitepölyallergialääke Duact antaa sisältämänsä pseudoefedriinin takia positiivisen tuloksen doping-testissä. Tällä ps.ef:llä ei ole mitään piristävää vaikutusta, vaan sen teho (allergian hoidossa) perustuu limakalvojen kuivattamiseen.

Onneksi en urheile - en joudu doping-testeihinkään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kannabista en kyllä rinnasta millään lailla anaalisiin stereoihin enkä muihin hormoneihin vaikka se kielletty aine Suomessa onkin.

Kuten Johto mainitsi on kyse idiotismista. Mitä järkeä on riskeerata terveytensä sen takia että kasvaa isommaksi möykyksi?
Mennään perusasioihin - jos ajatellaan niitä elämän OIKEASTI tärkeimpiä asioita mitkä normaalia miestä kiinnostavat - seksiä ja jääkiekkoa, niin auttavatko kropan iso koko ja akne kummassakaan? No juu, voi päästä ovi- tai järjestysmieheksi NÄKEMÄÄN paljon molempia mutta siihen se sitten jää.

Onko jollakulla täällä virallista lääketieteen näkökulmaa hormonien vaikutuksesta potenssiin kun aina kuulee tornihuhuina sitä kuinka pitkäaikainen käyttö aiheuttaa impotenssia?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti goldenawe
Onko jollakulla täällä virallista lääketieteen näkökulmaa hormonien vaikutuksesta potenssiin kun aina kuulee tornihuhuina sitä kuinka pitkäaikainen käyttö aiheuttaa impotenssia?

Ei virallista, tunnen miehen joka pumppasi itseensä 7 vuotta ryssien kasvuhormoneja, juuri niitä aivolisäkkeistä tehtyjä.
Lopetti paskan käytön kun sai ekan mukulan eukkonsa kanssa. Sen jälkeen siitti vielä 3 mukulaa lisää 35-40 vuoden iässä. Eukko tuli kuulemma raskaaksi kun likasilla kalsareilla heitti..
Sittemmin veti lekurilla putket poikki, kun kyllästyi jatkuvaan synnytyslaitoksella hyppäämiseeen..

Joten kai tuo aika yksilöllistä on..

K
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti goldenawe

Onko jollakulla täällä virallista lääketieteen näkökulmaa hormonien vaikutuksesta potenssiin kun aina kuulee tornihuhuina sitä kuinka pitkäaikainen käyttö aiheuttaa impotenssia?

Ei ole virallista lääketieteen näkökulmaa, mutta olen huomannut sen että usein näiden hormonihullujen "tyttöystävät" juoksevat baareissa vieraan pippelin perässä miltei samaan tahtiin kuin pakolaiset leipäjonoissa. Ehkäpä voimme tästä päätellä jotain. Muutenkin olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että moni nappienkäyttäjä on aivan tavallinen salillakävijä, jonka tavoitteena on vain kasvaa mahdollisimman isoksi, jotta saisi tietynlaista kunnioitusta osakseen. Minä en ainakaan arvosta yhtään sellaisia tyyppejä jotka ovat lihaksensa hormonien käytöllä kasvattaneet, en vaikka olisivat kuinka vaikuttavan näköisiä. Sitäpaitsi hormonien avulla kasvatetut lihakset ilmeisestikin häviävät yhtä nopeaa tahtia kuin ovat kasvaneetkin, ellei kuuria jatketa ja jatketa. Tällaisen käsityksen ainakin minä olen saanut...mielestäni koko salilla käymisestä menee mielenkiinto silloin kun alkaa jotain tämäntyyppisiä aineita vetämään, kuka vaan voi kasvaa isoksi hormonien avulla, mutta mitä hienoa siinä sitten on? Mieluummin omistan hieman pienemmät lihakset, jotka ovat kasvaneet kovalla työllä kuin vastaavasti isot ja osittain rumankin näköiset "hormonilihakset". Puhtailla keinoilla saavutetut lihakset ovat pysyvämmätkin.

Mielestäni hauska juttu on muuten vielä se, että jotkut ihmiset luulevat että esim. proteiinipitoiset palautusjuomat ovat dopingia tai muuten vain vaarallisia elimistölle:)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ehkä?

Kyllä, jos kahvi lasketaan "touppinkiksi". Ainakin piriste se on, ja kai se vielä kiellettykin aine on jossain (urheilu)piireissä?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En ole ,enkä aio kokeillakaan.Ellei sitten sitä lasketa ,että vetäsee pari pulloa kaljaa ennen salibandymatsia.*hymiö*
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Johto
Minä en ainakaan arvosta yhtään sellaisia tyyppejä jotka ovat lihaksensa hormonien käytöllä kasvattaneet, en vaikka olisivat kuinka vaikuttavan näköisiä. Sitäpaitsi hormonien avulla kasvatetut lihakset ilmeisestikin häviävät yhtä nopeaa tahtia kuin ovat kasvaneetkin, ellei kuuria jatketa ja jatketa. Tällaisen käsityksen ainakin minä olen saanut...mielestäni koko salilla käymisestä menee mielenkiinto silloin kun alkaa jotain tämäntyyppisiä aineita vetämään, kuka vaan voi kasvaa isoksi hormonien avulla, mutta mitä hienoa siinä sitten on?

Mielestäni hauska juttu on muuten vielä se, että jotkut ihmiset luulevat että esim. proteiinipitoiset palautusjuomat ovat dopingia tai muuten vain vaarallisia elimistölle:)

Hehe...

Niin - Jos nostaa nappien avulla 165 kiloa penkistä - mitä sitten, ei sillä ansaitse edes yhtään hippomitalia kun ei voi kilpailla...asian tietää joku 5-14 muuta samaan aikaan puntilla ollutta joista suurta osaa kiinnostaa ihan järkyttävän paljon.
Kyllähän lähes kaikki tytöt tykkäävät lihaksikkaista miehistä mutta ei leveillä hartioilla saa persikkakakkua jos maha roikkuu vyön päällä...
 

pp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, HCRaPo
Muutamia kertoja ottanut astmalääkettä, vaikka ei ole tarvetta, mutta on paljon helpompi hengittää urheilusuorituksen aikana. Ja ei harraste tasolla ole doping-testejä. Eikä siitä varmaan ole itsellekään mitään terveydellistä haittaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Dopingin ongelmathan tulevat siinä, että asiasta ei tiedetä juuri mitään, aineista tai niiden vaikutuksista ei tiedetä mitään, lääkeannossuositukset ylitetään 10-100 kertaisesti ja kuureja otetaan tiuhaan tahtiin. Tälläiset ihmiset aiheuttavat käytöllään vakavan terveydellisen ongelman itselleen ja myös jossain tapauksissa sosiaalisia ongelmia läheisilleen. Täytyy kuitenkin muistaa, että suinkaan kaikki käyttäjät eivät kuulu tähän ryhmään. Tunnen useita ihmisiä, jotka käyttävät tai ovat joskus käyttäneet ja kaikki eivät suinkaan kuulu edellä mainittuun ryhmään.

Ainakin näin sivusta seuranneena voisin todeta, että "romuttamisen" voi tehdä myös "järkevästi". Väittäisin, että ihminen joka omaa korkean tietämyksen aiheesta ja osaa pitää käytön lapasessa, ei altista varsinaisella käytöllä itselleen suurta terveydellistä riskiä. Tosin aineet tulevat lähes poikkeuksetta rikollisilta markkinoilta, joten mitään takeita aineiden puhtaudesta ei ole. Dopingin haitoista lähes kaikki aiheutuu vain pitkäaikaisella käytöllä ja suurilla kerta-annoksilla. On kuitenkin hyvä, että dopingin haitoista puhutaan, toivottavasti se pitäisi nuoria poissa tämän aineen kimpusta.

Mitä tulee edellä mainittuun erektio-ongelmaan, niin käsittääkseni varsinaisen kuurin aikana panohalut ja stondis ovat ihan omaa luokkaansa. Tosin pitkäaikaisen käytön seurauksena voi olla myös stondiskadoksis tyylisiä haittoja, mutta käsittääkseni tämä tulee vasta vuosien käytön jälkeen. Myös kuurin jälkeen jos oman kehon hormooni tuotanto ei lähde käyntiin, on vaarana altistua jonkinnäköiselle testosteroni puutteelle, joka aiheuttaa käsittääkseni myös ongelmia konehuoneessa. Minulla ei ole mitään lääketieteellistä koulutusta tms. mutta väitän kirjoitukseni perustuvan johonkin muuhun kuin toisten muijjien tekemisten seurailuun.
 

Miguel

Jäsen
En ole käyttänyt eikä varmaan ole tarvetta tulevaisuudessakaan.

Muuan ilmaissalilla aikoinaan käydessäni kuulin eräiden miesten juttelevan hormoneihin sotkeutuneista bodarikavereistaan. Lihaksiin oli ilmeisesti saatu potkua, mutta jossain vaiheessa hormonit olivat ajaneet masennukseen ja aiheuttaneet pahoja psyykeongelmia. Myös terveystiedon opettajani lukiossa (tiedän kyllä, että näissä asioissa liioitellaan usein ongelmien ehkäisemiseksi) kertoi hormonien pistävän pahimmassa tapauksessa pään viiraamaan. Hänen kertoman tarinan mukaan jenkeissä oli joku bodari kerran menettänyt hermonsa liftariin, piessyt hengiltä ja ajanut varmuuden varalta pari kertaa edestakaisin ruumiin yli. Olikohan vielä niin, että kaveri oli oikeudessa sanonut tuon tapahtuman kohdalla muistissa olevan usvaista.

En muista tuon tarinan yksityiskohtia enkä pidä mahdottomana, että totuuspohjaa ei olisi. Yhtä asiaa se sai minut kuitenkin miettimään: voisiko Eveliinan surmaajalla olla ollut samanlainen katkos järjenjuoksussa? Hänhän oli kova treenaamaan, eikä veriteolle ollut järkevää motiivia.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
En ole käyttänyt, ei tulis mieleenkään, enkä voi p*r*e*e ymmärtää mitä helevatan järkeä käytössä on. Yleistettynä aineet ajavat ihmisen sellaiseen kuntoon jossa pään sisällä joku peukalon kynnen kokonen kasvain välittää kehoon käskyjä pumppaa, pumppaa, pumppaa, lyö, lyö, lyö, uhoa, uhoa, uhoa....


Ööö... Tuohon väittämääni, että en olisi käyttänyt, täytyy tarkentaa seuraavaa: vuosia sitten on tullut syötyä useampikin puolen vuoden kuuri roaccutania vaikeammanpuoleiseen akneen. Noh, löytyyhän tuolta kiellettyjen aineiden listalta jokunen muukin tuuttu lääke.


Viestin lähetti goldenawe
...henkilöillä jotka eivät kilpaurheilua harrasta mutta käyttävät siihen ison osan ajastaan tarve syy käyttämiseen on vain se pienen piirin näyttämisen halu. Ei ole muita elämän osa-alueita joissa menestys olisi tyydyttänyt. Ainoa asia mikä tuntuu hyvältä on se että pääsee isolla koollaan olemaan "kova jätkä" ja vittuilemaan Hlinnan Hannibalin ovella asiakkaille...

mielenkiintoinen lainaus, olen myös törmännyt....hannibalin ovella...:)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Twenty, juuri se kaveri josta me taidamme molemmat (ma tarkotan sitä yhtä ovimiestä joka on leveämpi kuin pitkä) puhua nyt on vain yksi monista spedeistä kaapeista Suomenmaalla ja muualla, MUTTA se kaveri tuli kyllä ensimmäisenä mieleen kun tuli keskustelunaiheeksi douppaus...

"SE" kundi just esim. uhkaili muijansa entistä kundikaveria, jonka satun tuntemaan, useaan otteeseen keskellä yötä puheluilla ja viesteillä vaikka kaverini ei ole sille muijalle kahteen vuoteen tehnyt mitään muuta kuin dumpannut sen. Ja se mun kaveri painaa ehkä 42 kiloa. Noh, aineilla ei ole välttämättä tässäkään tapauksessa mitään tekemistä idiotismin kanssa mutta väkisellä tulee ensimmäisenä mieleen josko olisi kaverilla nyt kova näyttämisenhalu ja uho päällä kun on nappikuurin jälkeen reilusti kokoa.

TBK toi hyvän pointin, löytyy myös aineiden "järkeviä" käyttäjiä, monia joille ei välttämättä ole aineista koskaan mitään jälkiseuraamuksia, mutta ne ovat aina ne idiootit ja "väärinkäyttäjät" jotka joka asiassa jotka tulevat huomatuksi...
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Johto
Sitäpaitsi hormonien avulla kasvatetut lihakset ilmeisestikin häviävät yhtä nopeaa tahtia kuin ovat kasvaneetkin, ellei kuuria jatketa ja jatketa. Tällaisen käsityksen ainakin minä olen saanut

Ei ne mihinkään häviä, vaikka kuuri loppuukin. Roinan käytöllä voidaan saada jonkinlainen kasvu lihaksiin, mistä sitten jatketaa, kun kuuri on ohi. Totuus on kuitenkin se, että jos kehonrakennuksessa haluaa kilpailla, on pakko käyttää aineita, jos haluaa pärjätä. Siitä voi vetää johtopäätöksiä, kuinka järkevä laji kehonrakennus on. Kannattaa omata hyvät lähtötiedot, jos aineita jostain syystä haluaa käyttää.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
jep jep, eihän tässä mitään tarkoitusta ollutkaan kääntää keskustelua johonkin tiettyyn ihmiseen. Mutta huvittavaa sinänsä koska saman juottolan ovimiehet on kyllä kokonsa ja kasvunopeutensa ansiosta ihmetystä herättänyt.

Olen myös samoilla linjoilla TBK:n kanssa siitä, että joukossamme on varmasti niitä huomiota herättämättömiä käyttäjiä...kaikki ei ole sekopäitä.

Todettakoon myös se, että ilman kiellettyjä aineita voi kasvaa "isoksi ja voimakkaaksi".
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aivan, ma vaan nauroin sille että tunnistit heti henkilön...hehe.

Yksi syy miksi Hlinnasta ja Suomesta näitä nappipoikia löytyy on varmaan se perusjuttu eli pitkät välimatkat jne...sellainen yksinäisyyskulttuuri, kun ei ole mitään tekemistä muuta kuin hillua kylillä/keskustassa töitten jälkeen tai koska töitä ei ole. Ei ole sitten oikein muuta tekemistä kuin punttis ja se vlopun doksuhetki jolloin joutuu "toimimaan" - päisään tulee sitten uhottua ja törmäiltyä kun eihän baari-iltaa voi muuten viettää...hehe...kuka nyt turpaansa haluaa.

Hlinna valitettavasti on aika kämäinen kaupunki. Hyvällä etäisyydellä Tampereesta ja Helsingistä mutta mitään muuta siellä ei oikein koskaan tapahdu kuin Ämyrock. Noh, Williamsissa on kyllä kahden eken tuopit...mutta sitten kun joku ihan hyvä bändi kuten Egotrippi tulee kylään niin se ensinnäkin pistetään esiintymään isoimpaan mahdolliseen saliin eli Sirkukseen muttei mainoksia ole missään (esim joka AMK:n seinillä?) ja ihmetellään kun lipun maksaneita oli kymmenen.

Eihän mennyt yhtään ohi aiheesta
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Ehkä?

Viestin lähetti Arnold
Kyllä, jos kahvi lasketaan "touppinkiksi". Ainakin piriste se on, ja kai se vielä kiellettykin aine on jossain (urheilu)piireissä?

Muistaakseni kofeiini on poistettu ADT:n listalta tämän vuoden alusta lähtien.

Yep.. minäkin olen Duactia käyttänyt ja huomannut sen piristävän vaikutuksen vaikken edes urheile (menee yöunet).
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Aika moni alkaa täällä vouhkaamaan jostain pillerihörhöisistä ovimiehistä, joita kyllä joka kylälle piisaa. Itse kuitenkin olen huomannut sellaisen trendin, että yhä useammat ns. tavalliset treenaajat ovat alkaneet käyttämään hormoneja "pieninä" kuureina. Itse en kyseiseen porukkaan lukeudu, mutta tiedän monia ns. tavallisia urheilijoita, jotka eivät ole missään kaappimitoissa, jotka käyttävät aineita lihasmassan nostamiseksi.

Jokaiselle kiekkoa seuraavalle kai on selvää, että NHL:ssä piristeiden käyttö on aivan jokapäiväistä. Ja jos ihan vain järjelläkin ajatellaan niitä pelimääriä, joita pelaajat pelaavat ei lihasmassan kartutus olisi aivan niitä helpoimpia urakoita, kun tyypit ovat tuollaisessa aerobisessa rääkissä koko ajan ja palautumisaikaa ei ole oikeastaan ollenkaan. Herää vain kysymys, että missä välissä - kesän aikana, heh heh! - lihakset ja leuka kasvavat.

Ok, he tekevät sitä selvitäkseen työssään mahdollisimman hyvin, mutta eikö heidän esimerkkinsäkin kannusta aineiden käyttöön. Ajatus fiksu hormooneiden käyttö, josta TBK:kin puhui, ei aiheuta ongelmia varmasti hiipii mieleen, jos harkitsee oman lihaskunnon ja massan kasvattamista.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Black Adder
Ajatus fiksu hormooneiden käyttö, josta TBK:kin puhui, ei aiheuta ongelmia varmasti hiipii mieleen, jos harkitsee oman lihaskunnon ja massan kasvattamista.
Käytännössä nämä hormonit ovat kuitenkin lääkeaineita, joita ei voi ilman lääkärin määräystä turvallisesti käyttää. Vaikkakin olen tapivauinen ajattelemaan, että "hallittu" käyttö ei aiheuta välittömiä ongelmia, niin emme kuitenkaan voi tietää miten se vaikuttaa tulevaisuudessa, esimerkiksi syöpäkasvaimita tms. Ja jos joskus tulevaisuudessa sattuu tulemaan sairas jälkeläinen, niin kuinka monta kertaa sitä kelaa mielessään, että johtuuko tämä sairaus minun lääkkeiden väärinkäytöstä. Ja kuurin aikana paino saattaa nousta useamman kilon viikossa. On sanomattakin selvää, että se aiheuttaa sydämmelle lisärasitteen. Myös korkea verenpaine on yleistä kuurin aikana.

Dopingista ja sen haitoista voi lukea enemmän täältä.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Roid rage

Vanhoja ketjuja selatessa silmään sattui tälläinen helmi. Vastasin tähän vaihtoehdon "olen". Viitisen vuotta sitten vielä opiskellessani vedin yhden syklin thaimaalaista anabolista steroidia nimeltä Anabol. Kuuri kesti kuusi viikkoa jona aikana paino nousi 5kg josta 2kg lähti lähes samantien kuurin lopettamisen jälkeen. Annostus oli suhteellisen säyseä eli 20-40mg/vrk. Mitä sivuvaikutuksiin tulee, niin ei tullut aknea, en saanut raivokohtauksia, kulkuset on vielä tallella, mutta panetti jatkuvalla syötöllä. Onneksi on kaksi tervettä kättä.

Aika moni muukin näköjään äänestänyt "olen". Ihme ettei kenelläkään ole ollut pokkaa sitä edes nimimerkin takaa tunnustaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös