En ole, en ole varmaan edes käynyt koko sivulla. Joskus Irc-galleria -aikoihin sitä oli vielä suhteellisen aallonharjalla näistä some-hommista, mutta teini-iän jälkeen on vuosi vuodelta hiipunut innostus näihin. Facebookiin liityin suhteellisen myöhään (ainakin omaan kaveripiiriini verraten) silloisen esimieheni sinnikkään painostuksen ansiosta, ja sitä jaksoin ensimmäiset vuodet jokseenkin aktiivisesti käyttääkin. Pikkuhiljaa tuo into on tosiaan hävinnyt, enkä ole juuri lisäillyt kuvia tai päivitellyt statustani varmaan vuoteen, silloin tällöin käyn esim. julkisissa istuessani katsomassa onko siellä mitään mielenkiintoista. Tuo chat-ominaisuus on kyllä lähestulkoon ainoa syy miksi tuolla enää edes roikun, tosin WhatsApp on jo aikoja sitten vienyt voiton siitäkin.
Twitteriin liityin verrattain aikaisin, 2009, mutta olen käynyt siellä ehkä 3 kertaa. Ei vaan koskaan auennut se hienous minulle. Viimeisellä kertaa näin jopa vähän vaivaa ja aloin seuraamaan kaikkia minua mahdollisesti kiinnostavia kanavia, mutta tajusin oikopäätä että noita päivityksiä tulee ihan vitusti liikaa ja tuolla pitäisi käydä monta kertaa päivässä ettei menisi suurin osa ohi. Ei todellakaan meikäläisen pala kakkua. Tästä Instagramista sitten en tosiaan edes tiedä juuri mitään muuta, kun että se on samanlainen hashtag-helvetti kuin Twitter ja siellä jaetaan pääosin kuvia. Jaan hyvin harvoin mitään kuvia kellekään ja muiden kuvatkaan harvemmin erityisemmin kiinnostavat minua, joten voinen lokeroida tämän "uuden IG:n" näkemättä paskaa-osastoon.
Facebook siis pysyy jatkossakin ainoana edes semi-aktiivisena someiluvälineenäni. Joskus tuokin tuntuu olevan vähän liikaa. Erityisesti nyt, kun tuttavista merkittävä osa on alkanut lisääntymään, ja aina kun tuolla käy niin etusivulle pomppaa välittömästi hervoton kasa vauvakuvia. Tietty sille mamille oma lapsi on aina kaikkein söötein, mutta näin ulkopuolisen silmin joka helvetin pentu näyttää ihan samalta ja jokaisesta toki pitää lisätä se 50 samansisältöistä kuvaa kerralla. Veeti opettelee potan käyttöä, Veeti konttaa lattialla, Veeti irvistää naama suklaajäätelössä. Jotenkin perverssiä tämä kaiken jakamisen kulttuuri. Välillä tekisi mieli poistaa tunnukset tuoltakin ja syrjäytyä rauhassa.