Oletko hipster? Testi kertoo!

  • 7 786
  • 34
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jee 30%

Tämän olen aina halunnut tietää. Mutta mitä on loput 70%? Tuskin kuitenkaan ihan niin mainstream olen. Toivottavasti en salaa ole 50% joku muu. Silloin pääsisin luultavasti syömään pillereitä Pitkäniemeen. Joskus tosin puhun itsekseni, pannaan siihen 10%.

Mistä 60% sitten koostuu. Koen olevani hetero, joten voisin laittaa siitä 25%, mutta koska jokainen on vähän homo, kuten laulussa sanotaan, niin pannaan 20% heteroa ja 5% homoa.

35% jäljellä. Jos ihmisestä 70% on vettä ja fyysinen puoli on kolmannes/neljännes ihmisestä, niin 17,5 % vettä ja 7,5% hiiliketjuja.

Loput 10%? Kaikissa meissä asuu pieni ______. Ollessamme Suomessa, meissä kaikissa asuu vähän ruotsalaista ja vähän enemmän venäläistä. Lisäksi -95 nevö föget, joten kaikissa meissä on vähän kansallissankari Jutia.
Siispä 2% ruotsalaisuutta, 3% veli venäläistä ja 5% Jutia.

Lopputulos:30% Hipsteri , 10% joku muu, 20% hetero, 5% homo, 17,5% vesi, 7,5% orgaaniset yhdisteet, 2% hurri, 3% (epäkorrekti nimitys), 5% Juti.

Loppupäätelmänä mainitaan, että tästä hakumussuttelusta oli enemmän hyötyä kuin Iltasanomien laatujournalismia edustavasta Hipsteri-kyselystä. Eikä oletusarvo kaikelle mitä "sanomalehdissä" julkaistaan ole olla hyödyllistä, mutta ihan oikeesti, tähänkö on tultu?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
15 prosenttisesti hipsteri. Älytön sana tuo hipsteri muuten. Ei sitä ainakaan kovin usein niissä piireissä, joissa minä liikun, kuule.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
50%. Semi-hipsteri? No en ollut toisaalta yllättynyt ja olihan nuo kysymyksetkin melko hassuja.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
10%, taisi tulla tuosta Berliinistä ja pyöräilystä töihin. Tuokin prosentti kyllä liikaa, hipsterit hirteen. Miksi vitussa hipsterit muuten on jollain tapaa omineet Saksan pääkaupungin?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
15%. Käyn kirpputoreilla, mut en tiedä käykö nää hamsterit vai ei.

Jos rehellisiä ollaan niin kävin googlettamassa hipsterin viime lauantaina, sitä ennen tietoni näistä oli vaan pikkuhousuosastolla.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
5% hipsteri, eikä tullut yllätyksenä.
Ilmeisesti ainoa prossat tuli siitä "oletko tykännyt jostain bändistä ennen kavereitasi" -kysymyksestä.
No kai näitä nyt jokaiselle joskus tulee?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
5% hipsteri, eikä tullut yllätyksenä.
Ilmeisesti ainoa prossat tuli siitä "oletko tykännyt jostain bändistä ennen kavereitasi" -kysymyksestä.
No kai näitä nyt jokaiselle joskus tulee?

Tismalleen samat prosentit, ja näköjään samasta kysymyksestäkin. Miten musiikin aktiivisempi kuuntelu mahtaa ylipäätään liittyä mihinkään hipsteröintiin onkin sitten toinen juttu. Jos minä kuuntelen tai olen kuunnellut jotain bändiä sen alkutaipaleella ja sitten siitä onkin tullut iso, niin minkä minä sille mahdan?

Näin kävi esimerkiksi Viikatteen kohdalla, johon törmäsin sen ensimmäisen MCD-julkaisun kohdalla vuonna 1998 ja kävin ensimmäisten joukkoon kuuluvalla keikallakin. Sittemmin siitä tuli koko kansan Viikate - jota minä en nykyisin enää kauheasti kuuntele. En siksi, että on niin suosittu vaan siksi, että bändi on tehnyt nopealla tahdilla kymmenen täyspitkää albumia ja alkanut toistamaan itseään jo ajat sitten.

Hipsteritestin voisi pelkistää kolmeen kysymykseen:
1) Pidätkö itseäsi muita parempana ja valveutuneempana ihmisenä?
2) Näytätkö tämän ylemmyytesi ylimielisellä ja itsekeskeisellä olemuksellasi?
3) Onko kaikki niin vitun ironista?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tismalleen nolla prosenttia tuli, ei promillenkaan vertaa yli tahi ali. Tietysti teitä kiinnosti tämä informaatio.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olenko arvioinut itseni väärin? Pidän hipstereitä ikävinä tollukkoina, narsistisina vajakkeina ja sitten itse saan testistä 25%:a vastaukseksi!

Palaankohan normaaliksi imppaamalla keskiolutta päivittäin? Polttamalla vesipiipussa ruudullista flanellipaitaa?

Mitähän vanhemmat ja sukulaiset ajattelevat testituloksesta? Onko edes tukka hyvin? Tämä on niin vaikeaa...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
30%. Mutta vastustan tiettyjen asenteellisten kysymysten asettelua. En ymmärrä mitä tekemistä iPhonella ja Berliinillä on ituhippeyden kanssa!?
 
En ymmärrä mitä tekemistä iPhonella ja Berliinillä on ituhippeyden kanssa!?

Luitko ollenkaan, mistä testissä on kyse? Siinä ei testattu sitä, oletko ituhippi, vaan sitä, oletko hipster. Jos et ihan oikeasti tiedä, mitä tekemistä hipstereillä on Berliinin kanssa, niin googleta vaikkapa lause "Helsinki on uusi Berliini". Saattaa vähän avata asiaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
30%. Mutta vastustan tiettyjen asenteellisten kysymysten asettelua. En ymmärrä mitä tekemistä iPhonella ja Berliinillä on ituhippeyden kanssa!?

Aistin, että sulla on iPhone. Tiettyjen asenteellisten kysymysten nostaminen ns. framille on tavallista hipsterien käytöstä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nolla prosenttia. Jopon kyllä ajattelin jossakin vaiheessa hommata.

Siis tekeekö jokin aikunen ihminen...ja vielä mies todellakin tällaisia testejä, jotka ovat tuttuja jostain teinien tai naistenlehdistä, häh?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
15%. 70-lukulainen Jopo saa ilmeisesti viimeinkin lähteä ja rillitkin menevät kai vaihtoon.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
55%. Ei sinänsä yllätä, kavereilta kuulee kyllä jatkuvasti kuittailua että olisin hipsteri (ja ennen kaikkea, että olisin muuttunut sellaiseksi Helsinkiin muutettuani).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen 0% hipsteri. En yllättynyt tuloksesta yhtään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
5% oli tulos, kun eilen tuon testin tein. Huomattavasti paremmat yöunet olisi alla, jos tietäisi mistä tuo vitonen tuli. Kohonneet kolesteroliarvot eivät yöunta haitanneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös