"Oletko" Facebookissa?

  • 20 753
  • 123

Onko sinulla profiili Facebookissa?

  • Kyllä on

    Ääniä: 336 72,9%
  • Eipä ole

    Ääniä: 95 20,6%
  • Oli, mutta läksin pois

    Ääniä: 30 6,5%
  • Ei ole, mutta aion liittyä

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    461

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Facebook on tunkeutunut suomalaisten elämään, halusi sitä tai ei. Kysely pystyyn ja katsotaan kuinka suuri osuus jatkoaikalaisista on siellä, missä kaikki ovat. "Oletko" sinä Facebookissa vai et? Miksi?

Oma mielipiteeni: Facebook sitä ja facebook tätä. Kaikkihan siellä ovat ja siitä on niin paljon hyötyä blaa blaa ja pthyi. Olin siellä joskus, mutta lähdin noin vuosi sitten. Ei ole ikävä takaisin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllä olen, joskin tänäpäivänä päivittelen profiiliani hyvin harvoin ja kuulumisia tulee kerrottua sana silloin toinen tällöin. Toisinaan saattaa kulua päiviä, kenties liki viikko (hui!) ettei minusta kuulu mitään mutta kenties se on hyväkin asia - osoittaa sen, että kaikki elämä ei ole kiinni Facebookissa!

vlad.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä olen. Enkä näe ainuttakaan syytä miksen olisi. Helkkarin kätevä tapa pitää yhteyttä kauempanakin asuviin kavereihin ja ei tarvitse käyttää puhelinta niin paljoa. Lisäksi vielä tuolta löytää hyvin lapsuudenkavereita ym. ja on mukava katsella miten eri suuntiin tiet ovat vieneet.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Kyllä olen, mutten pahemmin sitä päivittele selvin päin. Alun perin liityin sinne lähinnä siksi, että on kätevää seurata esim. kaikkien tärkeiden urheiluseurojen ja bändien kuulumisia samasta paikasta. Toki chat-toiminto on toinen tärkeä asia.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En ole, enkä mene! (Kummeli tyyppinen tupakkitakki päällä ja mummun rillit päässä).

"Soittivat ja haukkkuivat minua homoksi!! Ja vaikka minä homo olisinkin, niin ei sitä tarvitse tulla tänne kertomaan!!!"
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pitkään meni, että sekaan sitten vääntäydyin. Ammattini puolesta kun noita kynäniskoja on kaveripiirissä niin noita ehdotuksia ja kutsuja tuli ihan riittämiin aikanaan.

No vittu nyt olen siellä sitten ollut jo tovin. Elämäni on täysi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olenhan minä.

Helkkarin kätevä tapa pitää yhteyttä kauempanakin asuviin kavereihin ja ei tarvitse käyttää puhelinta niin paljoa.
Tämä on mullakin tärkeä syy, ja sitten tietysti sinne on mukava spämmätä paskaa kännissä. Ihan kuin tännekin. Ja kertoa minkä värinen kakka vauvalla oli.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ai että olenko?

ASUN Facebookissa, puh.laskut pienentyneet 60 prosenttisesti ja muutenkin tämän saatanan rakkineen avulla olen jatkuvasti näkemässä tuttuja yms. Ennen tätä kaikkea pystyi hallitsemaan, nyt olen sosiaalisenmedian huora! Voisi luulla livenä tapahtuvien kanssakäymisten vähentyvän tälläisen takia kylläkin mutta ei..Firman toimintaa saa mainostettua..spämmättyä jengiä..hieno paikka kun sen oivaltaa. Kavereita on se tiukka 350 kpl. Yksi "tuntematon" siinä joukossa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vuodesta 2007 lähtien on tullut vietettyä enemmän tai vähemmän aikaa Facebookissa. Vaikka niitä kamuja ei ole kertynyt kuin runsaat 26 koko tänä aikana, en koe menettäneeni hirveästi verrattuna niihin käyttäjiin, joilla noita frendejä saattaa olla hyvinkin päälle neljännen sadan.
Muutaman tyypin kanssa tulee jutusteltua päivittäin, parin tyypin kanssa joskus ja loppujen kanssa silloin kun eksyn heidän profiileihinsa.
Oiva paikka seurata esim. suosikkijoukkuettaan ja -julkkiksiaan.

Samaa periaatetta tuntuu noudattavan myös sellainen nettisivusto kuin Twitter, jota kokeilin parin kuukauden ajan viime vuonna. Kokeilu päättyi, koska en keksinyt yhtään mitään sanottavaa ja ilmeisesti Twitterissä arvostetaan kovasti erittäin usein twiittaavia käyttäjiä. Itse suolsin parhaimmillaan kolme twiittiä päivässä, mutta usein saattoi kulua monta päivää niin, etten kirjoittanut yhtään mitään. Lisäksi Twitterissä ärsytti suunnattomasti rajattu tekstitila, sillä minulla on aina ollut ongelmia tekstin puristamisessa mahdollisimman pieneen kokoon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole enkä mene. En halua pitää kehenkään yhteyttä enkä halua jakaa elämääni julkisesti muuten kuin korkeintaan nimimerkin takaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Joo, olen. 57 FB-kaveria. Juuri ikinä ei ole mitään tyhmiä päivityksiä luettavanani, koska seulani on ollut tiukka, josta syystä mölöt turjakkeet ovat FB-listaltani poissa. Oikein hyvä kapistin tuo Facebook, kun osaa käyttää oikein. Ei pitäisi Facebookin väärinkäyttäjistä ottaa mallia.

Facebookiinhaan liityin syksyllä 2008, koska vaalikonetestini - oli kuntavaalit - ykkönen oli minua jonkin verran nuorempi nainen. Enhän minä sitä voinut äänestää jos en tiennyt, että onko henkilö vittupää vai kiva. Eri keinoja tutustua mietin ja lopulta päätin vaaleja edeltäväksi ajaksi liittyä Facebookiin, kun hän näytti siellä olevan. Noh, lopulta sitä sitten parin-kolmen kolmen viikon lätinöiden jälkeen oltiin minun sohvallani lusikka-asennossa eikä puhuttu politiikkaa.

Siinä kohtaa jokunen kaverini ehti kysellä minua Facebook-kaveriksi ja sille tielle sitten lopulta jäin, vaikka pitkään olin lähdössä pois.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
En todellakaan ole. Puhelimenkin jätän välillä vapaalla ollessani himaan. Vituttaa välillä rankasti tämä nykymeno kännyköineen, Facebook, tietokone ja muine paskoineen. Kesälomalla laitan kännykän kokonaan kiinni ja sama pätee talvilomaan, mikäli ehdin sellaista edes pitämään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En todellakaan ole. Puhelimenkin jätän välillä vapaalla ollessani himaan. Vituttaa välillä rankasti tämä nykymeno kännyköineen, Facebook, tietokone ja muine paskoineen. Kesälomalla laitan kännykän kokonaan kiinni ja sama pätee talvilomaan, mikäli ehdin sellaista edes pitämään.

Sama juttu. Ärsyttää kun nykyisin pitäisi aina olla tavoitettavissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olenhan tuota. Mitään kummempaa en menettäisi, vaikken olisikaan, mutta ihan hauska siellä on käydä ihmettelemässä muiden juttuja ja vähän, mitä niille serkuille ynnä kylän miehille kuuluu. Matkakuvia yms. joiltain kavereilta. Vaan ihan hyvin voisin olla ilmankin.

Mua tavoitellaan sen verran harvoin, että kannan kyllä kokoajan puhelinta mukanani. Jos ei muuta, niin pääsee nettiin tarvittaessa. Loma tai duuni, aivan sama. Ymmärrän kyllä, jos puhelin on joillekin työväline. Ehkä siitä silloin haluaa irtautua ihan konkreettisesti. Mulle se on vain yhteydenpitoväline ynnä viihdekapula.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En todellakaan ole. Puhelimenkin jätän välillä vapaalla ollessani himaan. Vituttaa välillä rankasti tämä nykymeno kännyköineen, Facebook, tietokone ja muine paskoineen. Kesälomalla laitan kännykän kokonaan kiinni ja sama pätee talvilomaan, mikäli ehdin sellaista edes pitämään.

Enpä ole ja allekirjoitan tämän täysin.

Olen jopa vienyt tätä pidemmälle kun olen kieltänyt vaimoa päivittelemästä facebookkiin meidän yhteisiä asioita tai muuta mistä voi päätellä sijaintia jne. Ei kuulu kuin sellaisille ihmisille joiden kanssa on puhelinväleissä, sukulaiset ja parhaat toverit. Sanokaa ahdasmieliseksi, niin mä sanon että kaikki oli hyvin 1900-luvullakin ennen sosiaalista mediaa ja jopa ennen kännyköitäkin ihmiset tulivat toimeen ja monilla oli ystäviä voitteko kuvitella.


_
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä olen.

Facebook on kätevä tapa pitää yhteyttä vanhoihin kavereihin ja tuttuihin.
Facebokin avulla saa myös kätevästi infoa erilaisista tapahtumista ja uutisista.

Lisään kaveriksi vain henkilöt, jotka tunnen tarpeeksi hyvin.
Ei ole tarvinnut ketään kaveria poistaa.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mese oli hyvä vempain etäyhteyksiin, mutta sitten melkein kaikki lopettivat sen siirryttyään feissariin. Hyvin vähän julkaisen siellä mitään ja sen tsät-toimintokin on aivan paska, mutta henkkoht viestit toimii ja poiketen tekstiviesteistä, ne menevät perille silloin kun se vastaanottajalle sopii (kyllähän työ tiiätte). Ja usein statustaan päivittävien osalta tietää ainakin kysymättä että miten menee. Eli täyttä turhuutta. Paitsi tuo Käyttäjänimettömän tarina, siinähän on some ollut ihan paikallaan.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli facebook-tili muutama vuosi sitten. Tosin tili oli olemassa ainoastaan muutaman päivän. Ei ole ollut tarvetta liittyä uudestaan, ja tuskin tulee jatkossakaan.

e. Lisätty kirjaimia ja poistettu samat kirjaimet myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllähän tuolla on tullut oltua viime vuoden alkupuoliskolta lähtien. Pitkän aikaa olin sitä mieltä, että minulla ei ole mitään tarvetta facebookille, mutta sittemmin ex-työtoverit suosittelivat sitä, jotta voidaan jatkossakin pitää yhteyttä. Kavereita en ole sinne paljoa lisäillyt, enkä lisää, ellei ole mitään erityistä tarvetta. Tilapäivityksiäkään en juurikaan ole sinne viime kuukausina tehnyt, kun en koe tarpeelliseksi jakaa asioitani kaikkien kavereideni kesken.

Tarpeen tullen tuo on kuitenkin ihan hyvä paikka pitää yhteyttä tuttuihin/kavereihin, jotka eivät muita internetin viestimiä juurikaan käytä. Muuta tarvetta tuolla ei oikeastaan minulle ole.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
olen luvannut liittyä, kin Ässät voittaa mestaruuden.

Facebook on silloin jo historiaa.
Muussa tapauksessa petän lupaukseni.

En liity koskaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olen.

En ole keksinyt mitään syytä miksen olisi.
On tullut löydettyä muutama vanha kaverikin tuota kautta ja tavattua ihan livenä.
Yksi iso asia on nuo itseäni kiinnostavien bändien, urheiluseurojen, ihmisten jne uutiset, keikat yms, mitkä on helposti näin nähtävissä yhdestä paikasta eli Facebookista.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole. Ei kiinnosta moinen touhu. Tietokoneen kanssa kyllä muuten työskentelen kohtuu paljon, mutta Jatkoaika on oikeastaan ainoa nettisivusto, jossa tulee säännöllisesti roikuttua. Muu koneella vietetty vapaa-aika menee omien levylistojen, kiekkotilastojen ym mielenkiintoisen parissa. Töissäkin on ihan oikeita hommia sen verran, ettei tarvi aikaa kuluttaa kaikkeen roskaan.

Minua myös vituttaa tuo että aina pitäisi olla tavoitettavissa. Kännykkä mulla on ohjelmoitu niin, ettei siinä hälytä kuin muutama tietty numero, ellen sitten odota puhelua joltain jonka numeroa en tiedä. Mökille jos joku erehtyy tuomaan tietokoneen mukaan, niin heitän sen järveen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En ole enkä sivusta hieman seuranneena keksi oikein mitään itseäni koskevaa hyvää syytä, jonka takia pitäisi liittyäkään - ikäkin alkaa jo suojella moiselta hömpältä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuosia sitten tuli tähän kotkotukseen liityttyä. Liittymisen jälkeen olen facebookissa käynyt 3 tai 4 kertaa eli melkein vuosittain siellä käyn. Kaksi kertaa kävin kaverien kanssa tuolla keskustelua pari vuotta takaperin, sen jälkeen en ole sinne kirjoitellut. Poistaminen kävi jokin aika sitten mielessä, mutta en pikaisella vilkaisulla löytänyt ohjetta kuinka homma toimii joten sekin sitten jäi.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
En ole ollut enkä tule olemaan. Saan pidettyä niihin ihmisiin yhteyttä joihin haluan muutenkin, joten en ole kokenut liittymistä tarpeelliseksi. Vapaa-aikaa ei koskaan ole liikaa, joten mielummin käytän sen muualla kuin facebookissa. Muutenkin viihdyn omassa rauhassa paljon ja liityn edellä ihmettelijöiden joukkoon, kun nykyään pitäisi koko ajan olla tavoitettavissa. Minä en ainakaan halua olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös