Old Chiefs ry tiedote

  • 17 443
  • 53

Sabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerifanit ovat nykyään kahdessa leirissä. On olemassa kaksi eri ry:tä, alkukesästä perustettu Old Chiefs sekä JF-Club ry.
Mitä eroa yhdistyksillä sitten on? Old Chiefs edustaa, kuten jo nimikin kertoo, hieman vanhempaa ikäluokkaa kuin tämä toinen yhdistys sekä ei ole yhtä fanattinen katsomotavoiltaan kuin nuorempien edustama kannatusklubi. Me kannustamme kyllä rakasta seuraamme Jokereita, mutta ehkä hillitymmin.

Miksi tähän päätökseen sitten tultiin perustaa toinen yhdistys? Vanhemmat fanit halusivat antaa ns. tilaa nuoremmille: Ikäkysymys onkin tässä yksi oleellisemmista seikoista. Nuoremmat fanit elävät nyt sitä kiihkeintä fanitusvaihettaan. Katsomokulttuurikin on muuttumassa nuorten ikäpolvien myötä yhä kansainvälisempään suuntaan.
Toinen iso tekijä kahteen eri yhdistykseen menemiseen on parin viime vuoden aikana Jokerifanien huonontunut maine, katsomossa sekä sen ulkopuolella tapahtuneiden negatiivisten ylilyöntien takia. Tähän on yritetty hakea muutosta mutta osittain turhaan joten nyt on mielestämme nuorten aika ottaa tekemisistään enemmän itse vastuuta.

Jos tunnet samanhenkisyyttä sekä halua kuulua faniyhdistykseen niin ota yhteyttä. Ry:n yhteystiedot löytyvät nettisivuiltamme www.oldchiefs.net
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Ikäni puolesta kuuluisin ehdottomasti tähän eläkeläisten yhdistykseen ;)

Ymmärrän hyvin syyt miksi tälläiseen ratkaisuun on päädytty. Toivon kuitenkin, että kummatkin ry:t voivat tehdä jonkinlaista yhteistyötä ja toimia niin, että jatkossakin meidät jokerifanit tunnetaan/ tiedetään valtakunnan parhaimpina faneina.

Eniten huolestuttaa se, että lähteekö myös tulevaisuudessa vieraspeleihin paljon porukkaa eikä käy niin, että osa faneista on eri katsomoissa vain sen takia, että kuuluvat eri ry:siin. Tekeekö Old Chiefs ry myös omat vieraspelireissunsa??

Itse aktiivisena vieraspelien reissaajana pidän jokerifanien parhaimpana puolena suurta ikäjakaumaa ja erilaisuutta. Reissuihin on lähtenyt porukkaa lapsesta vaariin ja mikä parasta, myös naisia/tyttöjä on ollut paljon mukana. Kun eri ikäryhmät ja eri fanikulttuuria edustavat tahot hajoavat omiksi pieniksi ryhmiksi esim. Old Chiefs ry, Ultras, perusfanit ym. on riski, että koko fanitoiminta kärsii erottelusta. On ollut mukava hypätä Turun junaan isolla porukalla ja tietää, että reissun tarkoitus on kannustaminen ja viihdyttävä ottelu.

Kaikille meille on kuitenkin samat säännöt ja asetukset joita pitää noudattaa. On ollut ikävä todeta, että jokerifanien keskuudessa on henkilöitä joiden elämänkatsomukseen ei kuulu lakien noudattaminen. Ylilyönnit ja väkivalta ei aja fanikulttuuria eikä sovi urheilutapahtumaan. Meteliä, laulua ja intohimoista kannustamista; siitä on jokerifanit tulleet tunnetuksi ja toivottavasti myös tulevaisuudessa se on meidän vahvuutemme.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Onnea ja menestystä sinne Oldchiefsien suuntaan.

Jokereiden virallinen faniyhdistys JF-Club jatkaa toimintaansa samaan malliin kuin aikaisemminkin, eli toimii Jokerifanien kattojärjestönä, pyörittää vieraspelimatkoja, rahoittaa tifoja Eteläpäädyssä, toimii tiivisti yhteistyössä Jokerien kanssa sekä tekee monia muita asioita jotka kuuluvat faniyhdistykselle.

JF-Club ry sai uuden hallituksen pari viikkoa sitten, ja tästä alkaa uusi aika faniyhdistyksessä.

Yhdistyksen kotisivut ovatkin varmasti kaikille Jokerikannattajille tutut, eli meidät tavoittaa parhaiten Jokerifanit.netistä.

Yhdistyksen tämän hetkisestä tilasta sen verran, että uusi hallitus laittaa par'aikaa asioita järjestykseen ja meillä onkin monta rautaa tulessa juuri nyt.

Yhdistyksen vuosimaksuista tiedote luettavissa täällä

Yhdistyksen tärkeä tiedote koskien mahdollista nimenmuutosta luettavissa täällä

Jf.netin etusivun Ilmoitustaulu on otettu aktiiviseen käyttöön merkkinä avoimuudesta faneja kohtaa.

Ikään, sukupuoleen tai kotipaikkakuntaan katsomatta - Tervetuloa Jokerien virallisen faniyhdistyksen JF-Clubin toimintaan mukaan!


Toinen iso tekijä kahteen eri yhdistykseen menemiseen on parin viime vuoden aikana Jokerifanien huonontunut maine, katsomossa sekä sen ulkopuolella tapahtuneiden negatiivisten ylilyöntien takia. Tähän on yritetty hakea muutosta mutta osittain turhaan joten nyt on mielestämme nuorten aika ottaa tekemisistään enemmän itse vastuuta.

Tähän kohtaan viestissäsi on puututtava ja todettava viime kaudella tapahtuneista kahdesta ylilyönnistä eli Raumasta ja Lahdesta, jotka rikkoivat uutiskynnyksen, että kummallakaan kerralla kyseessä ei ollut JF-Club ry:n jäsen, eikä kummallakaan kerralla tekijät osallistuneet JF-Clubin järjestämälle reissulle. On siis täysin turhaa syytellä JF-Clubia ylilyöntien järjestämisestä (en nyt tarkoita OC:n viestiä, vaan yleisesti ensin syytetään faniyhdistystä tietämättä asioiden taustoja).

JF-Clubin kanta ylilyönteihin uuden hallituksen myötä on täysin selvä. Minkäänlaisia ylilyöntejä jäseniltä ei hyväksytä, ja yhdistyksellä on olemassa tiukat säännöt vierasmatkoista. Tähänkin asti ollaan vältytty siltä että JF-Clubin jäsen olisi heittänyt soihdun kentälle tai tehnyt vastaavaa. Mikäli tällaista kuitenkin pääsee tapahtumaan, on täysin selvää, että yhdistys antaa oman rangaistuksensa tekijälle.

Vastuu todellakin tekijöille itselleen. Näin se menee ja sen kuuluukin mennä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mielenkiinnolla täällä odotellaan mitä tästä kehittyy. Käsittääkseni myös asenne ratkaisee Old Chiefseihin pääsemisen eli nuorempikin oikean asenteen omaava fani voi liittyä yhdistykseen. Meikäläiselle on ainakin vielä epäselvää mitä tämä asenne käytännössä tarkoittaa ja niin on varmasti monelle muullekin fanille. Tilanne on sinänsä aika hullunkurinen, sillä tiedän faneja jotka eivät oikein tiedä kumpaan faniyhdistykseen liittyisivät tai "kuuluisivat". On meitä vanhoja, jotka arvostavat nuorten tekemää duunia ylilyönteineenkin, mutta tuntevat kuitenkin vanhojen partojen porukan enemmän omakseen. Sitten on taas nuorempia ns. riippumattomia faneja, jotka eivät välttämättä samaistu nykyiseen JF-Clubiin, mutta eivät oikein sovi myöskään Chiefsien kuvioihin.

Kaipaan lisätietoa, ja sitä on myös tilattu, jotta tiedän mihin faniyhdistykseen jatkossa jäsenmaksuni maksan vai maksanko mihinkään tai ehkä molempiin. Sekavalta tuntuu vielä. Toivotaan kuitenkin, että fanimatkat saadaan tehtyä yhdessä, sillä joukkovoimaa tarvitaan myös jatkossa vierasreissuilla.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Ikäni puolesta kuuluisin ehdottomasti tähän eläkeläisten yhdistykseen ;)
Itse aktiivisena vieraspelien reissaajana pidän jokerifanien parhaimpana puolena suurta ikäjakaumaa ja erilaisuutta. Reissuihin on lähtenyt porukkaa lapsesta vaariin ja mikä parasta, myös naisia/tyttöjä on ollut paljon mukana.
Itse kolmekymppisenä olen varmaan myös jatkossa JF-Clubissa hieman keskiarvoiän yläpuolella. Ja kyllä niitä vanhempiakin faneja jatkossa myös JF-Clubissa ja sen organisoimilla reissuilla on. Monet vanhemman kaartin fanit ovat itseasiassa sanoneet nyt liittyvänsä taas vuosien jälkeen mukaan kun hallitusta tuuletettiin kunnolla.

Sinänsä en kyllä ymmärrä syitä että miksi Oldchiefsin piti irtautua täysin omaksi yhdistyksekseen. Parasta olisi että faneilla olisi yksi kattojärjestö (JF-Club ry) ja sen alla voi sitten olla omia ryhmiään. On niitä dösiä ennenkin jaettu toiveiden mukaan (Oldchiefs yhteen jne). Mutta näillä nyt mennään ja ainakin tuon virallisen faniyhdistyksen JF-Club ry:n toiminta on näyttänyt lähtevän hyvin käyntiin.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Toivotaan kuitenkin, että fanimatkat saadaan tehtyä yhdessä, sillä joukkovoimaa tarvitaan myös jatkossa vierasreissuilla.

Tämä on totta. Ei meitä faneja ole niin paljon, että meillä olisi varaa eritellä porukkaa tai jättää osaa faneista pois iän, kannustamistavan tai jonkun muun syyn takia. Viime vieraspelireissuille on ollut selvät säännöt jokerifanit.netissä ja jokainen tietää, että vastaa omasta käytöksestään. Jos joku ei pysty osallistumaan reissuille sen vuoksi ettei pysty noudattamaan sääntöjä niin jääköön kotia.

Fanikulttuurin rikkaus on erilaiset ihmiset ja se että homma kehittyy koko ajan. Sanotaanko näin, että fanikulttuurin kehittyminen ei ole jarruna vanhojen perinteiden nouduttamisessa. Pave ym. vanhat konkarit ovat tehneet pohjatyötä joka on kehittynyt niin, että voimme rehellisesti sanoa, että meillä on äänekkäin ja värikkäin kannustusryhmä (eteläpääty Areenella).

Katsotaan miten homma kehittyy...
 

Jotva

Jäsen
Hyvä alku yhteistyölle onkin, että "kilpailevan" yhdistyksen hemmo tulee tähän ketjuun esittelemään edustamansa ry:n toimintaa ja värväämään sinne maksajia. Varmaan kohta jo banaanit lentää.

Taisin just kääntyä Oldsien puolelle, jonne jo taustankin puolesta kuuluisin.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Hyvä alku yhteistyölle onkin, että "kilpailevan" yhdistyksen hemmo tulee tähän ketjuun esittelemään edustamansa ry:n toimintaa ja värväämään sinne maksajia. Varmaan kohta jo banaanit lentää.

Viestini oli ihan perus selvitystä siitä mikä JF-Club on, kun ei se koko totuus OC:n viestistä käynyt selville. Varmaan kaikille lukijoille ihan hyväksi tietää näiden kahden yhdistyksen taustat ja toimintamallit, jotta ei synny väärinkäsityksiä. Okei, liittymislinkin olisin voinut jättää pois, mutta tulipa sekin sinne laitettua. Mun virhe.

Ja pakkohan tuohon OC:n tiedotteeseen oli puuttua, kun sen suuntaista saa rivien välistä lukea, että ongelmien aiheuttajana olisi ollut JF-Club ja me ketkä nyt yhdistyksen otimme hoitaaksemme. Hieno alku tosiaan aloittaa noinkin provosoivalla tekstillä.

Banaaneja en ole heittänyt tai järjestänyt. Siitäkään episodista ei ole syyttäminen Jokereiden faniyhdistystä.
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Banaaneja en ole heittänyt tai järjestänyt. Siitäkään episodista ei ole syyttäminen Jokereiden faniyhdistystä.

Niin, media uutisoi nämä tapahtumat: Jokerifanit tekivät sitä ja tätä. Media ei uutisoi, että JF-Club tai Eteläpääty teki sitä tai tätä.

Näiden tahrojen poisto ei onnistu pelkällä kieltämisellä, että me emme tehneet sitä emmekä tätä. Kun maine on tahraantunut, niin se on.

Sinä, puh.joht. itse yllytät jokerien fanisivuilla mm protestoimaan Jokerijohdon tekemiä pelaajahankintoja, sekö on esimerkillistä toimintaa koko fanijoukkoa ajatellen?

Tämä nimenmuutosepisodi on toinen syy siihen, että jäsenmaksuni tälle uudelle, vielä nimeämättömälle yhdistykselle, jää suorittamatta. Toimintanne alkutaipaleella on ilmennyt hieman ikäviä vanhoja staroja provosoivia puheenvuoroja.

Minun mielestäni todellakin tarvitaan kaksi yhdistystä. Uusi olkoon sitten teinien yhdistys ja toinen starojen. Eivät nämä kaksi ihmisryhmää sovellu samaan organisaatioon, kun lukee fanisivujen kirjoituksia aiheesta.

Minun ymmärtääkseni starat lähtee AINA Areenalle kannustamaan omaa joukkuetta, eikä heittelemään banaaneja ja revittelemään banderolleja johonkin tiettyyn pelaajaan kohdistuen. Nämä banderollit ovat sitä halveksittua jullikäyttäytymistä ja teini-ideologiaa, mikä ei ainakaan istu minun ajatusmaailmaani.

Kun nyt katsomoon on saatu tämä "paikaton", niin eiköhän 103 julisteta "paikalliseksi" starojen katsomoksi? Neuvottelut vaan Jokeriorganisaation kanssa käyntiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minun mielestäni todellakin tarvitaan kaksi yhdistystä. Uusi olkoon sitten teinien yhdistys ja toinen starojen. Eivät nämä kaksi ihmisryhmää sovellu samaan organisaatioon, kun lukee fanisivujen kirjoituksia aiheesta.

Minun ymmärtääkseni starat lähtee AINA Areenalle kannustamaan omaa joukkuetta, eikä heittelemään banaaneja ja revittelemään banderolleja johonkin tiettyyn pelaajaan kohdistuen. Nämä banderollit ovat sitä halveksittua jullikäyttäytymistä ja teini-ideologiaa, mikä ei ainakaan istu minun ajatusmaailmaani.

Tuo kertoo vahvasta asenteellisuudesta, ei niin tosissaan otettavat teinit ja mahtavat euroopan omistavat STARAT ja sitä tässä on valitettavan paljon ollut liikkeellä. Mitä minä olen tätä keskinäistä nokittelua seurannut niin ainakin osa tuosta OC:sta tuntuu kaivautuneen vahvasti poteroihinsa ja kaikki muutos tuntuu olevan huonoa. Myös nuoremman polven hyökkäys OC:ta kohtaan on ollut ainakin tuolla fanisivuilla välillä hyvinkin asiatonta. Syyllisiä ja seppiä on molemmin puolin - toivotaan että pölyn laskeuduttua molemmat osapuolet pystyvät jatkamaan sopuisaa rinnakkaiseloa eikä faniporukka jakaudu kahtia, niin kuin vähän tuntuu tapahtuvan. Ei Eteläpääty ole niin suuri että siellä olisi varaa keskinäiseen kyräilyyn, kun molemmille osapuolille kuitenkin se Jokerit on se tärkein asia joka sinne hallille vetää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Pakko tarttua..tarkoittanet varmaan paikatonta eteläpäätyä. Se mitä eräät kirjoittavat täällä faktoina ei aina ihan pidä paikkansa. OC ei koskaan ole ollut paikatonta vastaa, vain tekotapaa millä se paikaton tehtiin. No se asia päättyi hyvin ja katsotaan josko ensi kaudella paikaton leviää myös keskisektoriin, jolloin OC mielellään siirtyy pois tieltä.
Se että oltaisiin jääty JF-Clubiin näillä henkilökemioilla, niin ennen pitkään oltaisiin varmaan ajauduttu tilanteeseen missä ei enää edes samaan katsomoon mahduttaisi. Nyt saa uusi hallitus tehdä omia juttujansa ja kehittää eteläpäätyä, näihin kehityksiin OC ei puutu millään tavalla.
Tilaa nuoremmalle sukupolvelle pyydettiin ja nyt sitä annetaan.

Minun silmin molempien osapuolten toimintatavoissa olisi ollut parantamisen varaa ja osa oli varmasti lähtöisin siitä että henkilökemiat ei vain toiminut ja tilanne kärjistyi ja homma alkoi lopulta kuohumaan yli kun asioista ei pystytty puhumaan ja sopimaan aikanaan. Se että ainakin välirauha on nyt saatu nuoremman polven ja OC:n välillä aikaseksi on hyvä asia. Itse toivon että porukka ei nyt kuitenkaan hajaannu tämän kahtiajaon seurauksena vaan yhteistyö saadaan jatkossa pelaamaan ja ollaan edelleen porukkana me, eikä niin että on me ja sitten ne muut joita voidaan katsoa hieman halveksien.

Edit: kerkesin jo vastaamaan vaikka et enää jaksanut jankatakaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Minun ymmärtääkseni starat lähtee AINA Areenalle kannustamaan omaa joukkuetta

Ei se siltä ainakaan viime kaudella usein näyttänyt. "Starat" seisoivat kädet puuskassa koko pelin välillä toisilleen ihmetellen, että miksi katsomossa lauletaan nyt sitä ja tätä.

T. Teini, 21v
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se siltä ainakaan viime kaudella usein näyttänyt. "Starat" seisoivat kädet puuskassa koko pelin välillä toisilleen ihmetellen, että miksi katsomossa lauletaan nyt sitä ja tätä.

T. Teini, 21v

Viime kaudella tehtiin sitä ja tehtiin tätä, eiks nyt sen viime kauden vois jo unohtaa? Edelleen on erilaisia tapoja kannustaa omaa jengiä, Jokereita. Tänään alkaa kausi 2008-2009 ja mulle ainakin on tärkeintä että kauden päätteks Jokerit kantaa Poikaa pitkin Areenan tai minkä tahansa hallin jäätä ja Stadin katuja.

Kannustetaan sitä omaa jengiä, tehdään se sitten millälailla tahansa. Ilmeisesti on vaan niin, että se maltillisempi tapa on väärä...
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Niin, media uutisoi nämä tapahtumat: Jokerifanit tekivät sitä ja tätä. Media ei uutisoi, että JF-Club tai Eteläpääty teki sitä tai tätä.
Totta kai media uutisoi juuri kuten mainitsit. Ainahan nämä tapaukset yleistetään, koska se on helpompaa, mutta onko se nykyisen JF-Clubin johdon vika?
Aivan samalla tavalla media uutisoi aikoinaan IRA:n tehneen jälleen pommi-iskun ym., vaikka syyllinen oli usein miten IRA:sta erillinen militanttinen siipi, jolla ei ollut mitään tekemistä IRA:n poliittisen siiven kanssa. Esimerkki on ehkä hieman ontuva, mutta ajatus sen takana tulee varmasti selville.

Sinä, puh.joht. itse yllytät jokerien fanisivuilla mm protestoimaan Jokerijohdon tekemiä pelaajahankintoja, sekö on esimerkillistä toimintaa koko fanijoukkoa ajatellen?
Nykyinen puheenjohtaja on ollut kärkäs tietyissä lausunnoissaan koskien Nielikäistä, mutta enpä ole vielä mistään lukenut hänen yllyttäneen ”alaisiaan” mihinkään.

Tämä nimenmuutosepisodi on toinen syy siihen, että jäsenmaksuni tälle uudelle, vielä nimeämättömälle yhdistykselle, jää suorittamatta. Toimintanne alkutaipaleella on ilmennyt hieman ikäviä vanhoja staroja provosoivia puheenvuoroja.
Eiköhän ole niin, että molemmat yhdistykset ovat syyllisiä mainitsemaasi provosointiin? Vai eikö muka OC:n yllä olevasta tiedotteesta ole luettavissa selvää provosointia ja itse asiassa vääriä syytöksiä, kuten esim. lauseessa ” Toinen iso tekijä kahteen eri yhdistykseen menemiseen on parin viime vuoden aikana Jokerifanien huonontunut maine, katsomossa sekä sen ulkopuolella tapahtuneiden negatiivisten ylilyöntien takia. Tähän on yritetty hakea muutosta mutta osittain turhaan joten nyt on mielestämme nuorten aika ottaa tekemisistään enemmän itse vastuuta.”

Itse asiassa näitä mainittuja vieraspelien negatiivisia lieveilmiöitä ja niiden jälkipyykkiä selvitti nimenomaan yhdistyksen nykyinen johto. Sen aikainen yhdistyksen johto kun pesi kätensä koko tapauksesta.

Minun ymmärtääkseni starat lähtee AINA Areenalle kannustamaan omaa joukkuetta, eikä heittelemään banaaneja ja revittelemään banderolleja johonkin tiettyyn pelaajaan kohdistuen.
Etpä ole tainnut seurata pariin viime kauteen Eteläpäätyä ja sen kannustusjoukkoja? ”Starat” eivät kannusta siellä paskan vertaa verrattuna nuorempaan kaartiin, vaan pääsääntöisesti seisovat puheenjohtajansa esimerkillä kädet puuskassa. Tai esimerkiksi viime kauden pleijareiden ratkaisevassa Blues matsissa, jossa nykyisen OC:n johtohenkilöt olivat kolmannen erän mieluumin bissellä kuin kannustamassa joukkojaan. Se on mielestäni aivan yhtälailla idioottimaista ja oman joukkueen dissaamista kuin mainitsemasi banderollit jne.

Ja selvennökseksi, minä tuomitsen aivan yhtälailla toisia halventavat banderollit, omien pelaajien pilkkalaulut ym banaanit, mutta annan myös mielelläni JFC:n uudelle hallitukselle mahdollisuuden näyttää mihin suuntaan yhdistystään vievät. Ja sitä tukeakseni tulen jälleen muutaman vuoden tauon jälkeen liittymään yhdistykseen heti ensi lauantain kotimatsissa.


PS. Starat = tähdet, starbat = vanhemmat mieshenkilöt.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viime kaudella tehtiin sitä ja tehtiin tätä, eiks nyt sen viime kauden vois jo unohtaa? Edelleen on erilaisia tapoja kannustaa omaa jengiä, Jokereita. Tänään alkaa kausi 2008-2009 ja mulle ainakin on tärkeintä että kauden päätteks Jokerit kantaa Poikaa pitkin Areenan tai minkä tahansa hallin jäätä ja Stadin katuja.

Kyllä, kyllä. Minä ainakin haluan unohtaa. Oli surkein kausi mies muistiin tunnelman suhteen, eikä siitä missään nimessä voi pelkästään vanhoja partoja syyttää. Halusin tuolla äskeisellä viestillä vain kuitata nimim. saluzcille, jonka viestistä huokui, ei edes niin pieni ylimielisyys.
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, kyllä. Minä ainakin haluan unohtaa. Oli surkein kausi mies muistiin tunnelman suhteen, eikä siitä missään nimessä voi pelkästään vanhoja partoja syyttää. Halusin tuolla äskeisellä viestillä vain kuitata nimim. saluzcille, jonka viestistä huokui, ei edes niin pieni ylimielisyys.

Aivan. Ehkäpä viime kaudella jengin, siis tarkoitan tällä nyt faneja, energia meni tähän keskinäiseen nahisteluun. Nyt pitäs jotenkin saada rauhoitettua tää tilanne, että porukalla riittäis energiaa siihen tärkeimpään eli Helsingin Jokereihin! Tekee sen sitten jokainen ihan millälailla tahansa...
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
”Starat” eivät kannusta siellä paskan vertaa verrattuna nuorempaan kaartiin, vaan pääsääntöisesti seisovat puheenjohtajansa esimerkillä kädet puuskassa.

Nykyinen puheenjohtaja on ollut kärkäs tietyissä lausunnoissaan koskien Nielikäistä, mutta enpä ole vielä mistään lukenut hänen yllyttäneen ”alaisiaan” mihinkään.

PS. Starat = tähdet, starbat = vanhemmat mieshenkilöt.

stara = mieshenkilö sanakirjamäärittelyn mukaan ja vanha stara = vanhempi mieshenkilö. Tämä vain siksi, että käyttäisimme oikeita nimityksiä.

Ilmeisesti sinä ja muutamat muutkin täällä käsittelette Jokerifanistaroina muutamaa 103:ssa olevaa henkilöä, näin ainakin on ymmärrettävissä noista halventavista kommenteistanne. En ole vielä kertaakaan (muistaakseni) ollut katsomossa kannustamatta joukkuettani ja samoin olen nähnyt tekevän hyvin monen muunkin vanhan staran.

Puheenjohtajan tekstiä tulkitsemme erilailla, sille ei voi mitään, enkä linkitä tänne toisen keskustelufoorumin puheenvuoroja, se kun on hyvän käytöstavan vastaista.

Kritisoin JF-Clubin muutamia juttuja, se oikeus kun minullakin vielä jonkin aikaa on jäsenenä. Se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että sen puuhamiehet ovat vieneet fanikulttuuria eteenpäin roimin askelin vuodesta 1991 alkaen, tosin siinä matkan varrella on ollut muitakin puuhamiehiä, kuin nykyiset "toiminnan uudistajat". Olen ennenkin sen ilmaissut, että tifot, laulut ja vierasmatkajärjestelyt ovat olleet niitä kiitoksen ansaitsevia asioita.

Jos joku kokee kritiikkini provosoivana, se on vain ja ainoastaan hänen henk.kohtainen ongelmansa, minun tyylini on puhua asioista ja nimenomaan ongelmista niiden omilla nimillään.
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo kertoo vahvasta asenteellisuudesta...

Syyllisiä ja seppiä on molemmin puolin - toivotaan että pölyn laskeuduttua molemmat osapuolet pystyvät jatkamaan sopuisaa rinnakkaiseloa eikä faniporukka jakaudu kahtia.

Se ei kerro asenteellisuudesta, vaan tosiasioiden tunnustamisesta.

En tiedä syyllisyyksistä tai syyttömyyksistä, mutta tuo rauhanomainen rinnakkainelo on tietysti se tila, jota kohti on mentävä. Mutta mikäli se ei onnistuisi kuitenkaan, niin...... mitä sitten?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eräs parhaista ketjuista ikinä?

Aivan mah~tawat ainekset tässä ketjussa. Ilmassa on selkeää "väärin kannatettu!"-filosofiaa ja vastakkainasettelua. Taas on keskustelupalstoilla ja kaljakupin ääressä ollut liikaa aikaa ja tekemistä kun aihe on keskittynyt näinkin olennaisiin asioihin, ja pitää oikein julistaen erottautua ryhmistä ja mollata toista varovaiseen tai vähemmän varovaiseen tyyliin.

En näe tällaista ollenkaan järkevänä, joten ole päättänyt erottautua Jokerifaneista, JF-Fan Klubeista, Old Chiefsista, Young Bossista, Ultras Jokereista, Tikkurilan Color-värimaalista ja muista vastaavista omaksi Extrem NarriPuppels Vallila Ry:ksi ja kannattaa Jokereita ihan omaan tyyliini, ilman että lehtijuttuja ja kyseenalaista mainetta, papattien paukuttelua tai keskustelupalstoilla uhoamista voidaan yhdistää mitenkään minuun. Kannattamisenikin on hieman maltillisempaa kuin se pomppiminen ja tuolien irroittelu, istun kädet puuskassa ja Kärppien ollessa kaukalossa jopa hurraan heidän maaleilleen. Peliasua tai Jokerivärejäkään en varmaan laita, sillä

Ah, I'd love to wear a rainbow every day,
And tell the world that everything's OK,
But I'll try to carry off a little darkness on my back,
'Till things are brighter, I'm the Man In Black.


Osaan koti- ja vieraspelejä järjestän matkani itsekseen, ratikalla, bussilla, junalla, yksityisautolla ja/tai patikoimalla. Kahvini ostan itse, ja juon ne virman mukista.

Ja jos joku pitää tekstiäni provosoivana niin täytyy muistaa että jokainen saa kannattaa Jokereita ihan omalla tavallaan.

Tämä nimenmuutosepisodi on toinen syy siihen, että jäsenmaksuni tälle uudelle, vielä nimeämättömälle yhdistykselle, jää suorittamatta. Toimintanne alkutaipaleella on ilmennyt hieman ikäviä vanhoja staroja provosoivia puheenvuoroja.

NIH!

PS. "Kuulen mystisen Tervanevan kutsun..."
 

Game On!

Jäsen
Aivan mah~tawat ainekset tässä ketjussa. Ilmassa on selkeää "väärin kannatettu!"-filosofiaa ja vastakkainasettelua.[/I]

Ensimmäistä kertaa täytyy ihan lainata AWea ja olla täysin samaa mieltä.

Itse olen ollut vannoutunut kannattaja siitä lähtien kun Jokerit nousivat liigaan Teemun, Keken, Waden, Röllin ja kumppaneiden ansiosta. Kuuluin myös JF-clubiin lähes alusta asti, kunnes pari vuotta sitten jättäydyin pois.

Arvostan erittäin suuresti sekä Paven ja vanhemman polven, että Villen ja nuoremman polven aikaansaannoksia enkä sen vuoksi jaksa kuunnella jatkuvaa arvostelua siitä kumman tapa toimia on parempi. Tiedän etten ole ainoa.

Parin viime kauden ajan onkin tullut istuttua vaihtelunkin vuoksi sivukatsomossa ja keskityttyä ainoastaan kaukalon sisäpuolella tapahtuviin asioihin.

Välillä tulee tunne, että osa faneista on kasvamassa suuremmaksi kuin kannattamansa joukkue. Eikö kaikki ole kuitenkin lähtöisin siitä, että kannatetaan ja kannustetaan tuota Jokerit nimistä lätkäjengiä?

Toivottavasti asiat järjestyvät ja kaikki halukkaat mahtuvat katsomoon antamaan osansa Jokereiden kannustamiseksi.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
stara = mieshenkilö sanakirjamäärittelyn mukaan ja vanha stara = vanhempi mieshenkilö. Tämä vain siksi, että käyttäisimme oikeita nimityksiä.
Menee hieman OT:ksi, mutta tiedustelen ystävällisesti ilman sarvia ja hampaita että mistä sanakirjasta moinen määritelmä sanalle stara löytyy?

En ole koskaan kuullutkaan staran tarkoittavan mieshenkilöä, vaan tähteä (siis menestynyttä/tunnettua henkilöä) ja tällaiseksi se ainakin puhekielessä mieletään.
Vai tarkoitetaanko mielestäsi puhuttaessa esim Real Madridin olevan täynnä staroja, että Real Madrid on täynnä mieshenkilöitä? Tai, että Teemu Selänne oli iso stara jo Jokeriaikoinaan, että hän oli jo silloin iso mieshenkilö? Entä onko viihdelehti ”Stara” oikealta nimeltään ”Mieshenkilö”?


Ilmeisesti sinä ja muutamat muutkin täällä käsittelette Jokerifanistaroina muutamaa 103:ssa olevaa henkilöä, näin ainakin on ymmärrettävissä noista halventavista kommenteistanne. En ole vielä kertaakaan (muistaakseni) ollut katsomossa kannustamatta joukkuettani ja samoin olen nähnyt tekevän hyvin monen muunkin vanhan staran.

Puheenjohtajan tekstiä tulkitsemme erilailla, sille ei voi mitään, enkä linkitä tänne toisen keskustelufoorumin puheenvuoroja, se kun on hyvän käytöstavan vastaista.
Mitä tulee katsomon 103 vanhojen starbojen kannustamiseen tarkoitin nimenomaan ketjun aiheeseen liittyen tiettyä ydinryhmää johon kuuluu etunenässä JF-Clubin entinen pj ja hänen hovinsa, mutta mielestäni asian voi yleistääkin.
On hienoa jos sinä et kuulu tuohon ryhmään.

Ja koskien JF-C:n nykyisen puheenjohtajan tekstiä ja sen tulkitsemista, voit laittaa minulle vaikka YV:llä sen tekstin missä hän yllyttää alaisiaan.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Golden Awe ja Game On osuivat naulan kantaan. Pitkin kesää minua on ihmetyttänyt nämä jutut joissa "väärin" kannattavia pilkataan ja puhutaan siitä kuinka ollaan sitä-ja-tätä-ja-tuota jos ei esim. haluta seistä otteluissa. Jumalauta ikään kuin kenelläkään muulla olisi mitään tekemistä sen kanssa miten joku toinen haluaa kannustaa joukkuettaan ja ikään kuin joku olisi toista parempi koska on keltaiset kalsarit eikä mustat. Onko energia nyt tosiaan oikein suunnattu kun pääosa menee omien kannattajien mollaamiseen ja arvostelemiseen? Kohta kaikilla on oma rekisteröity ry jossa pelissä pihistään ja suhistaan toisille kannattajille omista tarkoin rajatuista karsinoista eri puolilla hallia.

Ulkopuoliselle on kohta aivan mahdoton tietää mikä yhdistys on mitäkin, ja ellei tilanne kohta rauhoitu ja järkevöidy niin luulen että aika moni jättäytyy koko toiminnan ulkopuolelle. Jäsenyyttä on aika hankala myydä jos se edellyttää että on jotain toista ryhmää (jossa ei ehkä istuta oikeaoppisesti) vastaan.

Yksi konkreettinen kysymys kaikille yhdistyksille, kerhoille, alaosastoille ja työryhmille: edellyttääkö halvan fanikausikortin ostaminen johonkin ry:hyn kuulumista? Näin ainakin annettiin ymmärtää pari vuotta sitten.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menee hieman OT:ksi, mutta tiedustelen ystävällisesti ilman sarvia ja hampaita että mistä sanakirjasta moinen määritelmä sanalle stara löytyy?
Slangi-sanakirjasta Stara: epämääräinen mieshenkilö (1910-1920-luvut), rocktähti (70-luvulta lähtien), vanha mies (80-luvulta lähtien).

Mitä tulee itse aiheeseen, niin hienoa, että Old Chiefs tajusi astua pois kehityksen tieltä.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Slangi-sanakirjasta Stara: epämääräinen mieshenkilö (1910-1920-luvut), rocktähti (70-luvulta lähtien), vanha mies (80-luvulta lähtien).

Kiitos.
Olen itse asunut 70-luvun puolesta välistä saakka aina viime vuosituhannen loppuun Rööperissä ja minulle tuo "mieshenkilö" -merkitys oli täysin tuntematon. Meillä puhuttiin aina vanhoista miehistä starboina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös