Eilisen pelin jälkeen olen sanaton, siis kuvainnollisesti, sanoja löytyy paljonkin, jotka eivät todellakaan mairittele HIFK:n tekemistä tällä hetkellä. Ei sen enempää kentällä kuin sen ulkopuolellakaan. Kaikki olennainen on jo sanottu eilisestä pelistä, paskasta on vaikea tehdä konvehtia sopii kuin nenä päähän tämän hetkiseen joukkueen tilaan. Ne ketkä luulevat pelin muuttuvan olennaisesti ensi viikon torstaihin mennessä, ovat kyllä hiukan helppouskoisia. Mä en oikeasti tiedä, minkälaisen jäniksen Sormusen pitäisi vetää hatusta, jotta tuosta voisi saada edes jollain tavalla järkevän näköistä pelaamista? Se tässä on kaikista huolestuttavinta, että pelaaminen on mennyt vain huonompaan suuntaan näissä harkkamatseissa.
Odotukset tulevasta:
- HIFK tulee hankkimaan kaksi ykköskorin hyökkääjää, joilla ei ole mitään tekemistä kulmavääntöjen tai tutinan ja tötinän kanssa. Kyytipoikana pitäisi tulla myös yksi kiekollinen pakki, joka sivuuttaa Kyle "dale clarke" Klubertanzin.
- Soppa vaihdetaan oikeaan valmentajaan vielä syksyn aikana. Sellaiseen, joka tajuaa kiekkolisen pelin salaisuudet. Sormusen tutina ja tötinä on jo nähty.
- HIFK lopettaa idioottimaisen noutopalvelunsa ja pyrkii keskittymään itse jääkiekkoon.
- HIFK ehkä selviää säälipleijareihin? Jos taas edellä mainitut uudistukset tehdään, niin kuuden joukkoon on vielä mahdollisuudet.
Ennakko kauden avausottelusta: Jokerit tulevat viemään näillä näkymin ottelun 6-0. Turha alkaa haukkumaan pessimistiksi, riittää kun hyväksyy tämän hetkisen tilanteen itselleen. HIFK ei ole edes haastaja mestaruustaisteluun tällä kaudella/hetkellä.