Mainos

Odottavan aika on pitkä – keskustelua tulevista peliuutuuksista

  • 175 693
  • 845

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Törmäsin vasta nyt peliin The Day Before. Kyseessä siis zombiemättöä jälkeen pandemian open-world tyyliin. MMO siis. Genren ystävänä pakkohankinnaksi muodostunee, alustava julkaisuaikataulu oli Q2 kuluvaa vuotta. Alle linkki steamiin:


Menikö muilla osto housut jalkaan tämän teoksen suhteen? Tulossa ainakin PC:lle.
 

nksh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Days Gone 2 odotuksissa mutta ei näköjään ole tulossa vaan kuopattu ensimmäisen osan huonohkojen arvostelujen ja pitkän kehityksen takia. Harmittaa, pelihän sinällään sai ihan positiivisen vastaanoton pelaajilta, ja itse viihdyin mainiosti sen parissa.

 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Days Gone 2 odotuksissa mutta ei näköjään ole tulossa vaan kuopattu ensimmäisen osan huonohkojen arvostelujen ja pitkän kehityksen takia. Harmittaa, pelihän sinällään sai ihan positiivisen vastaanoton pelaajilta, ja itse viihdyin mainiosti sen parissa.

Ykkösen sai nyt ps plus jäsenyydellä ilmaiseksi. En ole vielä korkannut, mutta videoiden perusteella vaikuttaa ihan kiinnostavalta.

Witcher kolmosen PS5 versiota odottelen. En ole vieläkään lisäosia pelannut, joten niiden kanssa voi odottaa tuohon PS5 versioon asti.
 

Undrafted

Jäsen
LoU Remake hieman ihmetyttää tai ehkein voi tehdä Re-ReMastered versiota. Remake viittaisi pelin uudistuvan jotenkin. Tuleeko viitteitä part kakkoseen tai HBO:n sarjaan jää nähtäväksi.

Witcher kolmosen PS5-versiota kanssa odotellessa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Witcher kolmosen PS5-versiota kanssa odotellessa.
Ottaen huomioon millaisessa paskamyrskyssä CDPR edelleenkin on Cyberpunkin kanssa, saanet odotella. Ja jos historia on opettanut mitään (vrt. Witcher 3:n HDR-patch pleikkarilla, joka aiheutti sen että LOD meni ihan naurettavaksi, kasvillisuus ilmestyy tyhjästä näkyviin parin metrin päästä pelaajasta - ja kaiken huipuksi se HDR-implementaatio oli ihan pyllystä), odottaisin vielä vähintään ekaa patchia sen jälkeen.
 

Undrafted

Jäsen
Ottaen huomioon millaisessa paskamyrskyssä CDPR edelleenkin on Cyberpunkin kanssa, saanet odotella. Ja jos historia on opettanut mitään (vrt. Witcher 3:n HDR-patch pleikkarilla, joka aiheutti sen että LOD meni ihan naurettavaksi, kasvillisuus ilmestyy tyhjästä näkyviin parin metrin päästä pelaajasta - ja kaiken huipuksi se HDR-implementaatio oli ihan pyllystä), odottaisin vielä vähintään ekaa patchia sen jälkeen.
Joo en tule tänä vuonna, eikä pakosti ensi vuonnakaan. Onneksi ei pelattava lopu kesken.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä



Kaikki kolme Age of Empiresin aiempaa osaa ovat maistuneet erittäin hyvin. Kolmosta on jaksanut pelata viime vuosiin asti ja onhan niistä kaikista on myös pukannut HD-versioita ja Definite Editioneita.

Kauan on aikaa kulunut siitä, kun ensimmäistä kertaa nelosen ilmoitettiin olevan tulossa ja nyt siis YouTubesta löytyi yllä näkyvä gameplay trailer. Parit huomiot:
- Grafiikat eivät nyt ihan valtaisasti häikäisseet, ainakaan tuolla zoomauksella mitä videossa pääasiassa käytettiin. Tämä nyt ei toisaalta niinkään haittaa minua, kun kolmosen ulkonäkö kelpaa hyvin.
- Muurien päälle ampujia = kilpikonnapuolustukseen luottava arvostaa.
- Imperial age -kohdassa näkyy yksikköraja olevan 160. Eli joko maksimi on tuo tai sitten se sama 200 mikä kolmosessakin. On se jännä, että 20 vuotta kuluu ensimmäisestä pelistä ja silti se sama ongelma pysyy, että ei voi antaa tehdä tuota suurempia joukkoja. Toki joo, ehkä siinä on jotain taka-ajatusta, että täten peli pysyy pelimoottorin hyytymisen välttämisen lisäksi kaikille osapuolille antoisampana?
- Ainakin yksi kansa näytti kykenevän pistämään kaikki rakennuksensa pakettiin ja siirtämään ne muualle. En sitten tiedä, että onko näin vain osana tiettyä aikakautta. Mutta tuosta tulee heti mieleen, että pelit saattanevat siis venähtää entisestään, kun löydät vihollisen tukikohdan, haet lisää joukkoja paikalle ja kun vahvistukset saapuvat, niin koko tukikohta on siirtynyt muualle.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika



Kaikki kolme Age of Empiresin aiempaa osaa ovat maistuneet erittäin hyvin. Kolmosta on jaksanut pelata viime vuosiin asti ja onhan niistä kaikista on myös pukannut HD-versioita ja Definite Editioneita.

Kauan on aikaa kulunut siitä, kun ensimmäistä kertaa nelosen ilmoitettiin olevan tulossa ja nyt siis YouTubesta löytyi yllä näkyvä gameplay trailer. Parit huomiot:
- Grafiikat eivät nyt ihan valtaisasti häikäisseet, ainakaan tuolla zoomauksella mitä videossa pääasiassa käytettiin. Tämä nyt ei toisaalta niinkään haittaa minua, kun kolmosen ulkonäkö kelpaa hyvin.
- Muurien päälle ampujia = kilpikonnapuolustukseen luottava arvostaa.
- Imperial age -kohdassa näkyy yksikköraja olevan 160. Eli joko maksimi on tuo tai sitten se sama 200 mikä kolmosessakin. On se jännä, että 20 vuotta kuluu ensimmäisestä pelistä ja silti se sama ongelma pysyy, että ei voi antaa tehdä tuota suurempia joukkoja. Toki joo, ehkä siinä on jotain taka-ajatusta, että täten peli pysyy pelimoottorin hyytymisen välttämisen lisäksi kaikille osapuolille antoisampana?
- Ainakin yksi kansa näytti kykenevän pistämään kaikki rakennuksensa pakettiin ja siirtämään ne muualle. En sitten tiedä, että onko näin vain osana tiettyä aikakautta. Mutta tuosta tulee heti mieleen, että pelit saattanevat siis venähtää entisestään, kun löydät vihollisen tukikohdan, haet lisää joukkoja paikalle ja kun vahvistukset saapuvat, niin koko tukikohta on siirtynyt muualle.

Monesti itseäkin kyrsiny monessakin pelissä nuo "pop capit". Moni ei varmaan muista, mutta ai että kun 2000-luvun alussa oli semmoinen peli kuin Empire Earth ja populacäppi taisi mennä jonnekin 2000 keippeille. Saattoi tosin rajoittua, jos pelaajia oli enemmän, eli se jaettiin pelaajamäärän kesken. Mutta jos nyt oli neljä pelaajaa, niin semmoiset kivat 500 cäppiä jokaiselle. Aika kunnioitettavaa kuitenkin, että peli taidettiin julkaista vuonna 2001.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Housemarque on ollut yksi omista lempipelistudioista pitkän aikaa - osin toki että pitäähän sitä tukea paikallista peliteollisuutta (paitsi jos kyseessä Rovio tai Supercell) ja etenkin ex-demoskeneläisiä. Perinteiset arcade shooterit eivät ole enää läheskään yhtä suosittuja kuin joskus muinoin, mutta Housemarque teki noita edelleen, äärimmäisellä pieteetillä ja erittäin onnistuneesti. Mutta onnistuuko pieni studio tekemään ihan oikean AAA-pelin?

Arvostelut eivät ole vielä ulkona, mutta previewejä on jo saatavilla. Ja...



...vaikuttaahan tuo ihan todella hyvältä. Ainoa mikä itseä pikkuisen mietityttää on että kyseessä on myös (muun muassa) "roguelite", eli kentät on proseduraalisesti generoituja jne. Ei ole ihan mikään lempigenre, mutta kyllä tuo varmaan tulee hankittua, joskin odotan vielä arvosteluja varmuuden vuoksi. Peli ilmestyy siis PS5:lle 30.4. - siinähän menee mukavasti vappu näin korona-aikana (menisi tosin varmaan ilman koronaakin, ei työväen vuosittainen karnevaali oikein innosta).

Edit: OpenCritic sanoo 87 - eli vappusuunitelmat itsellä aika selvät. Jos hinta digitaalisena tuntuu suolaiselta (mitä se onkin), niin fyysisenä saa 50€:llä. Itse maksoin biteistä ihan tukena Housemarquelle ja myös laiskuuden takia.
 
Viimeksi muokattu:

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat


Huomenna on siis Resident Evil-pelisarjan kahdeksas julkaisu, Village, saatavilla. Internethän on ollut jo trailereista lähtien pullollaan meemejä tuosta pitkästä ja rinnakkaasta vampyyrileidistä ja hänen tyttäristään, joten siltä osin on ainakin pohja luotu hypelle, ja tottahan toki Resident Evil on aina Resident Evil. Tässä uusimassa siis jatketaan edellisen eli vuonna 2017 ilmestyneen Resident Evil 7: Biohazardin tarinaa.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika


Huomenna on siis Resident Evil-pelisarjan kahdeksas julkaisu, Village, saatavilla. Internethän on ollut jo trailereista lähtien pullollaan meemejä tuosta pitkästä ja rinnakkaasta vampyyrileidistä ja hänen tyttäristään, joten siltä osin on ainakin pohja luotu hypelle, ja tottahan toki Resident Evil on aina Resident Evil. Tässä uusimassa siis jatketaan edellisen eli vuonna 2017 ilmestyneen Resident Evil 7: Biohazardin tarinaa.

Vuoden 2018 Resident Evil 2 tuli pelattua ja tarinaltaan ja laadultaan kyllä tykkäsin tosi paljon, mutta ehkä vähän liian brutaalia minun makuun. Överin brutaali, kuten uudet Doomit ei sillein haittaa, kun mässäily menee ihan absurdiksi, mutta Resident Evilit yhdistää brutaaliuuden karmivuuteen. Ja jos rehellinen olen, haluaisin pitää "karmivan brutaalista", mutta hyih... nousee niskakarvat pystyyn.


Laitetaan nyt spoilerin alle tämä, tuskin tarvitsisi, mutta ei sitten kenenkään kokemus mene pilalle siksi, ettei sieltä tittelin alta mitään SimCItyä löytynytkään. :)
Arvostelujen mukaan Village on karmivuuden huipentuma sarjassa, toistaiseksi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kyllähän tämä uusi Resident Evil on ensimmäinen pakko-ostos PS5:lle. Tänään töiden jälkeen löytyy vielä toivottavasti jonkun marketin hyllyltä. Fyysinen näyttää olevan sen ratkaisevan kympin verran halvempi, joten digiversiota en ole hankkimassa.

Resident Evil -tuoteperheen paras pelihän on tietenkin 4 (2005), tuli aikoinaan hankittua kahdellekin eri konsolille. Sen jälkeen sarjassa mentiin omasta mielestäni vikasuuntaan, toiminta edellä ja kauhuelementtejä karsimalla. Osat 5 ja 6 olivat omasta mielestäni surkeita tekeleitä. Seiskan myötä palattiin taas oikeaan suuntaan. Se oli ajoittain suorastaan ahdistava. Hyvällä tavalla.

Suuret odotukset siis Villagea kohtaan. Olen pyrkinyt välttämään kaikki spoilerit etukäteen. En ole ladannut demoja tai katsonut trailereita. Aloitan ns. puhtaalta pöydältä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ekan demon pelanneena ja parista seuraavasta playthrought katselleena aika karkeasti tuon Villagen voi tiivistää ensitunnelmilta nelosen ja seiskan risteymäksi. Paljon oli heitetty mukaan sarjasta tuttuja elementtejä, jotka loistivat 7 poissaolollaan ja lisätty uutta twistiä mukaan. Tuossahan tuo parhaillaan asentuu taustalla, mutta kunnolla pääsee testaamaan vasta sunnuntaina, kun on viikonloppuvelvollisuuksia mökillä välissä. Yhtäkaikki, en muista milloin kokonaan uutta Resident Eviliä on tullut odotettua näin innolla.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ekan demon pelanneena ja parista seuraavasta playthrought katselleena aika karkeasti tuon Villagen voi tiivistää ensitunnelmilta nelosen ja seiskan risteymäksi. Paljon oli heitetty mukaan sarjasta tuttuja elementtejä, jotka loistivat 7 poissaolollaan ja lisätty uutta twistiä mukaan. Tuossahan tuo parhaillaan asentuu taustalla, mutta kunnolla pääsee testaamaan vasta sunnuntaina, kun on viikonloppuvelvollisuuksia mökillä välissä. Yhtäkaikki, en muista milloin kokonaan uutta Resident Eviliä on tullut odotettua näin innolla.

Nyt, kun on eka pelipäivä takana tämän parissa, niin mahdollisimman spoileri-vapaasti ensi tunnelmia:

- Demot antoivat jo puraisun siitä miten nätti tämä peli on visuaalisesti, mutta äänimaailma aukeni vasta kunnolla nyt itselleni. PS5 + nuo Sonyn 3D kuulokkeet tuovat täysin oman lisänsä tähän elämykseen - toki vastapainoksi jos säikkyy helposti, niin suosittelen pelaamaan ilman kuulokkeita, koska tässä pläjäyksessä todellakin kuuluu sitten jokainen puskanrapina ja tuulen tuiverrus.

- Toisin kuin 7, tämä on sitten jo hieman toimintaan painotetumpi osio, mutta ei samalla tapaa kuin esim. RE5 ja 6, vaan sanoisin hypyn olevan enemmän 3 => 4. Pistoolia parempien aseiden ammuksia ei ole liiaksi. Selviytymiskauhu ja toiminta ovat kuitenkin sopivassa tasapainossa ja peli rakentaa hyvin jännityksensä ajoittaiseen kliimaksiinsa.

- Alueet ovat omaan makuun juuri sopivan kokoisia. Läpikäymistä riittää, muttei puuduttavuuksiin asti.

- Enemmän aseita, älykkäämpiä vastustajia, easter eggejä sarjan ulkopuoliseen loreen rutkasti. Otettu sarjan aikaisemmista osista parhaita puolia ja yhdistetty 7 pelattavuuteen. Omaan makuun 7 tuntuu jälkeen päin täysin tech demolta seuraajalleen, vaikka siitäkin omalla tavallani pidän.

Kyllä tätä sarjan faneille suosittelee. Katsotaan läpipeluun jälkeen uudestaan mietteitä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Piti se helatorstain kunniaksi uusin Ressu ladata ja onhan tuo kyllä yhden päivän pelaamisella huikea kokemus. Muutaman otteeseen on oikeasti iskenyt sellainen järkyttävä kauhun ja karmivuuden tunne, että teki mieli sulkea koko konsoli. Paikoitellen olen myös jäänyt vain ihailemaan peliä, sillä kyllähän tuo perkeleen hienolta näyttää ps5:lla.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Istuskelen juuri malttamattomana koneella odottaen, että Mass Effect: Legendary Editionin Steam-version ennakkolataus purkautuu kovalevylle. En ole vähään aikaan odottanut yhtä innokkaana mitään peliä, ja olo on vähän kuin pikku lapsella jouluna, tai kun pienenä tuijotti kellon minuuttiviisareita tietäen isän tulevan kohta kotiin joku uusi konsolipeli mukanaan. Kyseessä on siis legendaarisen scifi-rpg-pelisarjatrilogian remasterointi, jota etenkin fanit ovat kuolanneet julkistamisesta lähtien. Itse olen vuosia, vuosia sitten läpäissyt ME1:n ja ME2:n, ja aloitin myös ME3:n xbox360:lla, kunnes konsoli hajosi. Ei sitten kolmosta tullut koskaan esim. PC:lle hankittua, ja kun Bioware sekä EA ilmoittivat Legendary Editionista, odotukset nousivat heti taivaisiin. Mass Effect edustaa oikeastaan kahta lempigenreäni, eli roolipelaamista sekä scifiä, ja nyt pääsen viimein kokemaan trilogian kokonaisuudessaan alusta asti parannetuilla grafiikoilla ja pienillä viilauksilla esim. valikkosysteemiin.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Nyt, kun on eka pelipäivä takana tämän parissa, niin mahdollisimman spoileri-vapaasti ensi tunnelmia:

- Demot antoivat jo puraisun siitä miten nätti tämä peli on visuaalisesti, mutta äänimaailma aukeni vasta kunnolla nyt itselleni. PS5 + nuo Sonyn 3D kuulokkeet tuovat täysin oman lisänsä tähän elämykseen - toki vastapainoksi jos säikkyy helposti, niin suosittelen pelaamaan ilman kuulokkeita, koska tässä pläjäyksessä todellakin kuuluu sitten jokainen puskanrapina ja tuulen tuiverrus.

- Toisin kuin 7, tämä on sitten jo hieman toimintaan painotetumpi osio, mutta ei samalla tapaa kuin esim. RE5 ja 6, vaan sanoisin hypyn olevan enemmän 3 => 4. Pistoolia parempien aseiden ammuksia ei ole liiaksi. Selviytymiskauhu ja toiminta ovat kuitenkin sopivassa tasapainossa ja peli rakentaa hyvin jännityksensä ajoittaiseen kliimaksiinsa.

- Alueet ovat omaan makuun juuri sopivan kokoisia. Läpikäymistä riittää, muttei puuduttavuuksiin asti.

- Enemmän aseita, älykkäämpiä vastustajia, easter eggejä sarjan ulkopuoliseen loreen rutkasti. Otettu sarjan aikaisemmista osista parhaita puolia ja yhdistetty 7 pelattavuuteen. Omaan makuun 7 tuntuu jälkeen päin täysin tech demolta seuraajalleen, vaikka siitäkin omalla tavallani pidän.

Kyllä tätä sarjan faneille suosittelee. Katsotaan läpipeluun jälkeen uudestaan mietteitä.
Itse läpäisin RE: Villagen pari päivää sitten, ja helppo yhtyä viestiisi. Itsekin tykkäsin toimintapainotteisuudesta enemmän, etenkin kun pelasin RE 7:n läpi vasta kolmisen viikkoa sitten (mikä myös innosti tämän uusimman Resin hankkimiseen, jatkuuhan se seiskasta). Tässä oli myös selvästi enemmän ns. lihaa luiden ympärillä, eli alueet olivat jotenkin isompia, vaihtelevampia, ja myös puzzleja oli enemmän. Nautin todella alueiden tutkimisesta omaan tahtiin, aarteiden ja muiden juttujen löytämisestä, ja mielestäni koko kartta oli mestarillisesti rakennettu. Muistan, että Resident Evil 7:ssä tuli lopussa tunne, että tässäkö tämä oli - kliimaksi oli aika äkkiä ohi, kun taas tässä oli mukavasti venytetty tapahtumia siten, että kun kaikki oli nähty ja sanottu, tuli jopa aika herkistynyt olo.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse läpäisin RE: Villagen pari päivää sitten, ja helppo yhtyä viestiisi. Itsekin tykkäsin toimintapainotteisuudesta enemmän, etenkin kun pelasin RE 7:n läpi vasta kolmisen viikkoa sitten (mikä myös innosti tämän uusimman Resin hankkimiseen, jatkuuhan se seiskasta). Tässä oli myös selvästi enemmän ns. lihaa luiden ympärillä, eli alueet olivat jotenkin isompia, vaihtelevampia, ja myös puzzleja oli enemmän. Nautin todella alueiden tutkimisesta omaan tahtiin, aarteiden ja muiden juttujen löytämisestä, ja mielestäni koko kartta oli mestarillisesti rakennettu. Muistan, että Resident Evil 7:ssä tuli lopussa tunne, että tässäkö tämä oli - kliimaksi oli aika äkkiä ohi, kun taas tässä oli mukavasti venytetty tapahtumia siten, että kun kaikki oli nähty ja sanottu, tuli jopa aika herkistynyt olo.

Ihan erikseen on vielä annettava maininta äänisuunnittelulle ja sen toteutukselle. PS5 ja 3D-kuulokkeet toivat ainakin omaan kokemukseen yllättävänkin ison lisän. Parhaiten tuon korostui joko kauhupainotteisissa kohtauksissa tai sitten kohtauksissa, jossa mietit minne seuraavaksi menet. Kun talon katoilla kiipeilyt ja toisaalta jokainen puskan rasahdus ja jopa tuulen viima kuuluu, on vielä ihan uudella tavalla pelissä sisällä. Vaikka olen sarjan fanina ollut skeptinen tämän fps-kuvakulman kanssa, toimi se todella hyvin tässä kokonaisuudessa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Yleisestikin pelit kannattaa pelata kuulokkeilla jos haluaa niistä mahdollisimman paljon irti. Niillä vaan kuulee asioita joita muuten ei kuule. Kuten tuulen humina, lehtien havina ynnä muut tunnelmaan ja immersioon oleellisesti vaikuttavat asiat.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Itse olen vuosia, vuosia sitten läpäissyt ME1:n ja ME2:n, ja aloitin myös ME3:n xbox360:lla, kunnes konsoli hajosi. Ei sitten kolmosta tullut koskaan esim. PC:lle hankittua, ja kun Bioware sekä EA ilmoittivat Legendary Editionista, odotukset nousivat heti taivaisiin. Mass Effect edustaa oikeastaan kahta lempigenreäni, eli roolipelaamista sekä scifiä, ja nyt pääsen viimein kokemaan trilogian kokonaisuudessaan alusta asti parannetuilla grafiikoilla ja pienillä viilauksilla esim. valikkosysteemiin.
Itsekin pelasin kaikki kolme aikanaan läpi 360:llä (joka odotusten vastaisesti selvisi hengissä koko sen aikaa kun sitä käytti, vaikka ostinkin käytettynä), mutta mitään DLC:stä en pelannut joten olihan tämä aika ilmiselvä ostos. Ykkönen takana PS5:lla, ja... on selkeitä parannuksia vaikkapa tekstuurien suhteen, resoluutio ja frame rate päivitetty (joskin jälkimmäinen ei ole täysin lukittu 60fps, valitettavasti) ja ykkösen kontrollit/UI on yritetty saada vähän enemmän vastaamaan kahta jälkimmäistä. Mutta yksi asia johon tuossa ei ole juurikaan koskettu on hahmojen 3D-mallit, vieläkin kovasti näyttää siltä että suurin osa käyttää kuvioituja märkäpukuja. Itse asiassa paremmat tekstuurit ja korkeampi resoluutio alleviivaa tuota vielä enemmän. Nyt kakkososa peluussa ja selkeä parannus hahmoissa heti, muutama polygoni lisää tekee paljon. Ja vaikka alkuperäinen peli tallensi itseään laittamalla pelin pauselle, eletään vuotta 2021, kyllä tuo pitäisi olla jo taustalla. Kakkosessa ei enää moista ongelmaa.

Jos et tosiaan kolmosta ikinä loppuun asti päässyt, niin ennakkovaroituksena, lopetus (tyyliin viimeiset 2h, vaikka sitä paikattiinkin julkistuksen jälkeen) "jakaa mielipiteitä" diplomaattisesti ilmaistuna. Itse ainakin vihasin, enkä ole lainkaan yksin mielipiteeni kanssa. Mutta se on pieni särö muuten oikein timanttisessa trilogiassa.
 

Undrafted

Jäsen
Horizon Zero Dawn yksi omista top3 suosikeistani, joskin DLC ei yltänyt peruspelin tasolle. Tuo kakkonen näyttää huikealta ja liikkumisen monipuoliset mahdollisuudet kiehtovat. Ei tuota voi jättää väliin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
GameInformerin haastattelu Forbidden Westin tiimoilta:



Muutama poiminta jos et jaksa katsoa:
  • uusi "free climbing"-systeemi, eli toisin kuin demossa ei tarvitse välttämättä etsiä valmiiksi aseteltuja kädensijoja, vaan voi kiipeillä kutakuinkin mitä vain
  • skill tree laitettu täysin uusiksi
  • kuten demossa näkyi, meleetä on laitettu urakalla uusiksi - onko se oikeasti hyvä jää nähtäväksi, mutta alkuperäisestä ei ole matkaa kuin ylöspäin (niin paljon kuin HZD:stä pidänkin)
  • vaikka peliä alettiin tekemään PS4:lle, niin PS5:n omistajille luvassa paremmat grafiikat (duh), tuki 3D-audiolle ja DualSenselle sekä 60fps-moodi (jee)
Sonyrintamalta muuten sellaista tietoa, että God of War Ragnarök ja Gran Turismo 7 menee seuraavan vuoden puolelle (yllättyneet käsi ylös) ja tulevat kumpikin myös PS4:lle. Varmasti tähän vaikuttaa sekä toimitusongelmat että PS4-pelin porttaaminen PS5:lle on jokseenkin suoraviivaista (ja toisin päin, ainakin jos vaikkapa SSD:llä ei ole niin merkitystä pelille) ainakin verrattuna aiempiin konsolisukupolviin, mutta silti mielenkiintoinen strategian muutos ihan vain akateemisesta mielenkiinnosta, saapi nähdä kauanko tuo jatkuu.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Onko Gigantti kuinka usein myynyt pre ordereja alennettuun hintaan? Returnal irtosi ennakkoon viidelläkympillä, nyt koitan metsästää samaan hintaan tulevaa Ratchet and Clankia. Muutkin kaupat tottakai käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös