Mainos

Nyt vituttaa!

• 3 110 783
  • 11 771

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
On kyllä tuskastuttavan pitkä odotus matsiin vielä.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laitan tämän tänne silläkin uhalla että lisää rikemerkkejä rapsahtaa...

Pakko johonkin kuitenkin purkaa, kun moderaattorien viesteihin ei voi vastata suoraan.
Sain tänään rikepisteen modeilta. Ensimmäiseksi syyksi oli mainittu, että "käytän liian suuressa osassa viestejäni vain kahta sanaa ja menee spämmiksi". Nopealla katsauksella vastaavia viestejä viimeisimmän n. 30 lähettämäni viestin joukossa taisi olla 2. Suurimmaksi osaksi täällä analysoin ja fiilistelen mielestäni hyvin laajoilla viesteillä.

Ja mitä niihin 2 sanan komppausviesteihin tulee, niin tykkään myös välillä sanoa samaistumiseni ääneen enkä vain tykätä, jotta varmasti kirjoittajalle tulee olo, että hänen viestinsä on huomattu ja sisäistetty.

Toinen peruste rikepisteeseeni oli puhekieli, jota käytän kuulemma liikaa ja se on "raskasta luettavaa". Haluankin kysyä palstalaisilta kokevatko he myös puhekielen raskaana luettavana?
Pakko myös mainita, että voin hyvällä omallatunnolla sanoa olevani hyvin kirjoitustaitoinen 17-vuotias, peruskoulun äidinkielen keskiarvo oli 9,8.

Osaan kyllä käyttää erittäin virallista kieltä jos on tarpeen, mutta ajattelin että Jatkoajan keskustelupalsta on hieman rennompi alusta kuin äidinkielen kirjallisuusessee. Ja käytin muuten yhdessä seitsemän kappaleen viestissäni sanavalintoja kuten "itse kullekin", "arvon kollegat" ja "dominanssi". Puhekieltä?

Ja modeille terveisiä, laitoin tämän nyt tänne ihan siksi, että teidän palauteviestiin ei ole mahdollisuutta vastata.
Tämä löytyy myös yleiseltä puolelta.

M1ssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
On Vain Jokerit!
Tämä löytyy myös yleiseltä puolelta.
Kiitos, en ollut tietoinen tästä!

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit / Ville Tourun Pokemon fanclub

Pakko johonkin kuitenkin purkaa, kun moderaattorien viesteihin ei voi vastata suoraan.
Sain tänään rikepisteen modeilta. Ensimmäiseksi syyksi oli mainittu, että "käytän liian suuressa osassa viestejäni vain kahta sanaa ja menee spämmiksi". Nopealla katsauksella vastaavia viestejä viimeisimmän n. 30 lähettämäni viestin joukossa taisi olla 2. Suurimmaksi osaksi täällä analysoin ja fiilistelen mielestäni hyvin laajoilla viesteillä.

Ja mitä niihin 2 sanan komppausviesteihin tulee, niin tykkään myös välillä sanoa samaistumiseni ääneen enkä vain tykätä, jotta varmasti kirjoittajalle tulee olo, että hänen viestinsä on huomattu ja sisäistetty.

Toinen peruste rikepisteeseeni oli puhekieli, jota käytän kuulemma liikaa ja se on "raskasta luettavaa". Haluankin kysyä palstalaisilta kokevatko he myös puhekielen raskaana luettavana?
Pakko myös mainita, että voin hyvällä omallatunnolla sanoa olevani hyvin kirjoitustaitoinen 17-vuotias, peruskoulun äidinkielen keskiarvo oli 9,8.

Osaan kyllä käyttää erittäin virallista kieltä jos on tarpeen, mutta ajattelin että Jatkoajan keskustelupalsta on hieman rennompi alusta kuin äidinkielen kirjallisuusessee. Ja käytin muuten yhdessä seitsemän kappaleen viestissäni sanavalintoja kuten "itse kullekin", "arvon kollegat" ja "dominanssi". Puhekieltä?

Ja modeille terveisiä, laitoin tämän nyt tänne ihan siksi, että teidän palauteviestiin ei ole mahdollisuutta vastata.

Mielestäni sun ulossaanti on huomattavasti laadukaampaa mitä suurimmalla osasta käyttäjistä täällä. En kyllä millään tasolla allekirjoita tota raskasta luettavaa kohtaa. Joku vetänyt henkilökohtaisen herneen nenään.

Omasta puolesta jatka vaan samaan malliin! Kiva näin melkeen kolmekymppisenä nähdä et löytyy tosi nuortakin tyyppiä täältä, joka on oikeesti aktiivinen ja skarppi :)

Tsemii!

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

One-linerithan ovat olleet kiellettyjä varmaan aina.
Palstan Pyhän Sääntökirjan (Jatkoajan keskustelupalstan säännöt) sääntöpykälä 2 käskee meitä seuraavasti:
"Älä kirjoita turhia viestejä. Sisällöttömät onelinerit tai saman asian jankkaus eri sanoin eivät vie keskustelua eteenpäin."

Mielestäni se on erittäin hyvä asia, että nuo ovat kiellettyjä, jotta kaikki viestiketjut eivät täyttyisi vaan "Tämä!", "Just näin!" tai "Kyllä!" tyyppisestä aivan turhasta spämmistä. Jokaisessa viestissä pitäisi kuitenkin olla joku sellainen pointti, joka edistää keskustelua johonkin suuntaan ja toisi keskusteluun uusia näkökulmia, eivätkä nuo tuollaiset one-linerit sitä edistä millään tavalla.

Kieliopistasi en osaa mitään pahaa sanoa, sillä en ole itse ainakaan huomannut sinun viesteissäsi mitään sen kummempia häiritseviä kielioppivirheitä. En osaa sanoa, mistä tuommoinen nillitys on kaivettu. Mielestäni palstalla on kyllä monia muita kirjoittajia, joille voisi tuon kielioppinootin antaa ennen sinua.

Itse en ole viestejäsi raportoinut, mutta olen kyllä huomannut itsekin viime aikoina one-linereiden yleistyneen palstalla huolestuttavaa tahtia. Olen itse pohtinut asian niin, että nykynuorisolle ne luontaisimmat kommunikointikanavat ovat tiktokit, instagramit, whatsappit ja mitkä lie snäptsätit, jossa tuollaisia heittoja pystyy latelemaan ihan vapaasti ilman minkäänlaisia sanktioita, ja lyhyet viestit ovat itseasiassa juuri se juttu. Ehkä siksi nuo ovat yleistyneet myös Jatkoajassa, koska kommunikaatiomme kyberavaruudessa on muuttunut kokonaisuudessaan enemmän lyhyempiin ja nopeammin kirjoitettaviin sekä luettaviin viesteihin. Kiire painaa kaikilla joka osa-alueella päälle eikä oikein mihinkään jää enää nykyään aikaa panostaa, kuten esimerkiksi keskustelupalstalle kirjoitettuihin viesteihin. Jatkoaikahan on nimenomaan keskustelupalsta ja keskustelua on hyvin vaikea käydä, jos viestit ovat luokkaa "Huutista! :D". Tämän vuoksi, Jatkoaikaa ei voi, eikä mielestäni pidäkään, verrata noihin edellä mainittuihin sovelluksiin, sillä ne eivät ole keskustelupalstoja, vaan jotain ihan muuta.

Toivon, että Jatkoaika pysyisi jatkossakin vakavammin otettavana jääkiekkoaiheisena keskustelupalstana, eikä muuttuisi miksikään yleiseksi, one-linereiden täyttämäksi, Jodel-huuteluksi. Tämähän on itse asiassa meidän palstalaisten oma vika, kun ei ole varmaan sitten tullut puututtua raporttinappulan kautta tarpeeksi usein näihin sanan tai parin viesteihin. Täytyypä siis ehkä alkaa vasikoimaan modeille näistä tiuhempaan, kun tulee vastaan, niin saadaan pidettyä Jatkoaika Suomen erinomaisimpana keskustelualueena.

Suosikkijoukkue
Ei voi olla tiistaihin näin pitkä aika. Muut vaan pelaa.

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nää otteluohjelmat on kyllä hämmentäviä. Ensi viikon lauantain kierroksen jälkeen Jokerit on ainoa joukkue Mestiksessä, joka ei ole pelannut 20 ottelua.
On kyllä joo. Mutta mitä tossa nyt pikasesti kattelin joulun välipäiviin asti on joka viikko 2-3 peliä. Että tahti tiivistyy. Mutta onhan tämä järjetöntä tämä odottelu.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silti, kun mennään huhtikuussa mikkeliin saadaan "ryssä" ym huutoja, kun Jokerit johtaa 0-3 peliä. Sitten sanotaan, että "tämä on uusi joukkue uudella taustalla" Niikuin onkin. Mutta samalla kentällä viilettää Aaltonen, Pihlström. Niin kyllä tietäjät osaa siitä kettuilla, että "niinpäs näkyykin". Mutta nää läpät osuu joihinkin kahvipöytiin. Tänne selvästi ei. Anteeksi siitä. Sikäli en tykkää näistä 38,39v hankinnoista. Nuorella hyvällä uudella porukalla olisi sekin puoli uskottavampi.. mutta jätetään tämä nyt tähän.

Itseä vituttaa Aaltosen hankinta. Kuitenkin mun vitutus vaihtuu kyllä iloksi, kun tämä Aaltonen tekee maaleja. Mennään eteenpäin ja kohti kevään juhlia!! Tämä on meidän vuosi. Se on FAKTA!!! mestis mestaruus on meidän!!
Mitä helvetin väliä sillä on kun savolaiset huutaa? Antaa sen puolentoista tuhannen väen huudella mitä tahansa mitä niissä peleissä on. Jokerit on mun jengi ja pelaajat on omia jätkiä. Ihan sama mitä vieraat niistä vikisee. Tämä on meidän jengi ja muut haistelkoot naalinperseet. Kävi miten kävi lopulta. Tuo KHL-aika oli minulle liikaa kuitenkin.

Mä katsoin yhden KHL-Jokeri pelin ja samalla lopetin jääkiekon seuraamisen melkein kokonaan muutenkin. Ei se silti mua saa tuomitsemaan noita jätkiä, jotka perheelleen elatusta hankkivat ennen 2022, kun sota alkoi. KHL ajan organisaation kommentteja en osaa kommentoida, kun en tiedä niistä.

Suosikkijoukkue
Rotsit on auenneet vaikka samalla ilma on pakkasella ja tuuli tuivertaa.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä nyt nyhdetään Jokereilla rahaa. Kattelin josko Vantaalle menisi katsomaan peliä, mutta... Vituttaa tuo törkeä yli 50% Jokerilisä. Kaikki muut pelit alkaen 15€ ja Jokerit... 23€. Ja sama jatkuu kautta linjan. Toki ymmärretävää että otettava on kun otettavaa on.

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä nyt nyhdetään Jokereilla rahaa. Kattelin josko Vantaalle menisi katsomaan peliä, mutta... Vituttaa tuo törkeä yli 50% Jokerilisä. Kaikki muut pelit alkaen 15€ ja Jokerit... 23€. Ja sama jatkuu kautta linjan. Toki ymmärretävää että otettava on kun otettavaa on.
Tässä kannattaa muistaa että mestis joukkueille jokainen euro on tärkeä, joten tämän takia en itse ole kyseenalaistanut tuota.

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmuudeksi kirjotan jo tänne. Mennyt niin hyvin viimeaikoina, että tänään lienee luvassa järkyttävä ulospuhallus. #ptsd

Kebis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Varmuudeksi kirjotan jo tänne. Mennyt niin hyvin viimeaikoina, että tänään lienee luvassa järkyttävä ulospuhallus. #ptsd
Kieltämättä sama etiäinen, mutta fakta on se että tänään ”jotain Keupaa” vastaan velttoilemalla löydät itsesi poppareilta seuraavassa kotimatsissa. Eiköhän Risto osaa ladata joukkueen ja luulisi näiden veteraanienkin iskoistavan ”nuorisoon”, ettei helppoja pelejä tässäkään sarjassa ole.

Sen sijaan vituttaa toi lumimyteri taas, torpedoi kyllä sen matsiinlähtömahdollisuuden lopullisesti.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy