Kun sitä kuitenkin käy katsomassa kaikki himamatsit ja reissaa vielä viikonloppuisin ympäri Suomea, niin on myös turha väittää ettenkö suhtautuisi tunteella Jokerien peleihin.
Tunteensa voi näyttää monella tapaa ja lätkään suhtautua erilaisin tavoin. Jollekin se juttu on laulaminen ja tanssiminen katsomossa, toinen taas tykkäää analysoida peliä tarkemmin ja keskittyä yksityiskohtiin. Yksi polttaa vittu joet tappion jälkeen ja toinen pystyy näkemään pelissä myös sellaisia asioita, jotka pitkässä juoksussa näkyvät pisteiden muodossa. Kyllä mä ymmärrän sen, että osalla maailma murenee pistemenetysten takia ja toisilla taas mikään ei muutu. Meitä on moneen veneeseen.
Henkilökohtaisesti minua ei niin hirveästi pistemenetys haittaa. Noita sattuu runkosarjassa ja rehellisesti sanottuna hyväksyn esimerkiksi kovan treenauksen takia tulevat heikommat putket jos ne tukevat lopullista päämäärää. Minulle on aivan se ja sama viedäänkö runkosarja recordilla 60-0-0, maaliero näyttää jotain +666 luokkaa ja ET:ltä tulee kultaa. Minulle merkitystä on sillä, että kauden päätteeksi kaulassa on kultainen mitali. Aivan sama vaikka sinne mentäisiin säälipleijarien kautta, vain mestaruudella on väliä.
Sen sijaan tämän päivän pelissä vituttaa äärimmäisen paljon se tapa, jolla tappio tuli. Voittoa tarjottiin ja 20 minuutin pelin jälkeen tilanne oli se, että vain oma toiminta voisi enää pisteet viedä. Näin sitten kävi ja sen seurauksena tämäkin vuodatusteksti tähän tuli kirjoitettua. Ymmärrän toki sen, että osa pelaajista saattoi jo ensimmäisen erän jälkeen miettiä seuraavia matseja. Ymmärrän myös sen, että vastustajan saadessa kiiman päälle se oma käsijarru jää helposti pohjaan. Ja vaikka ymmärrän nuo asiat, en hyväksy niitä.
Vaikka nyt asia vituttaakin, niin ainakaan henkilökohtaisesti en yhden matsin perusteella lähtisi tekemään mitään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Koko kauden ajanjaksoa tarkastellen joukkue on kuitenkin pelannut hyvin, minkä voi jokainen vaikka sarjataulukosta tarkistaa. Nyt elämme vaikeita aikoja ystävät hyvät, mutta henkilökohtaisesti uskon ja luotan siihen, että päivittäisessä tekemisessä mukana olevat tahot (ensisijaisesti valmennus) tietävät faktat ja pystyvät toimimaan niiden mukaan. Vaikka nyt asiat näyttävätkit huonolta, niin ainakaan itse en ole valmis vetämään ranteitani auki.