Nyt vituttaa!

• 3 143 721
  • 11 918

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja saat toimia juuri niinkuin haluat, mut mä en halua olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä, jotka on päiviä ennen Venäjän hyökkäystä vielä hehkuttanut KHL:ää.
Se on hyvä, että sun ei oo pakko ollakaan. Enkä puolustele itseäni tässä millään tai hae mitään whataboutismia, mutta kyllähän maailma oli erilainen vielä kaksi päivää ennen hyökkäystä. Omasta mielestä on ratkaisevaa, mitä on tapahtunut sen jälkeen.

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pistää aidosti miettimään, haluanko olla tässä yhteisössä.
Jälkikäteen aina helppo uhriutua. Jos aidosti kuitenkin tuntuu siltä että mitä joku on sanonut vuosia sitten noin pahalta, niin vaihtoehto on tietenkin poistuminen takavasemmalle. Oli kuitenkin todella turha kommentti sinulta minusta jonka tarkoitusperää voi vain ihmetellä.

jokerikarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Ja saat toimia juuri niinkuin haluat, mut mä en halua olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä, jotka on päiviä ennen Venäjän hyökkäystä vielä hehkuttanut KHL:ää.
Eiköhän silloin kannustettu Jokereita pelkästään sekä Jokerit ei pelannut sekuntiakaan ensimmäisen pommin jälkeen.

KHL fanit ei jättänyt seuraa sarjatasosta huolimatta. Jotkut sen tekee. Jotkut tekee sen hylkäämisen ensi kaudella, jos ei nousta liigaan. Jotkut hyppää pois kolmen mestis vuoden jälkeen. Jotkut tulee halliin vasta, kun ollaan finaaleissa.

Nyt pitäisi luoda yhteistä hyvää ja kunnon hienoa fanikulttuuria eikä miettiä menneitä eikä tulevaa. Toki sinulla on oikeus vituttaa yllämainittu ja se on sinun oikeus. Sitä ei kukaan vie sinulta pois.

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Omasta mielestä on ratkaisevaa, mitä on tapahtunut sen jälkeen.
Tämä on mielestäni se ratkaiseva asia. Sen takia esim. Pulkkinen ja Lehtonen ovat alinta pohjasakkaa, joita tämän pallon päällä on. Jollain ihmeen kaupalla Lehtonen vielä kannettiin maajoukkueeseen. Ei vittu.

Hjallis ja Kurri ovat sitten tietysti vielä ihan oma lukunsa.

Suosikkijoukkue
HJK
Se on hyvä, että sun ei oo pakko ollakaan. Enkä puolustele itseäni tässä millään tai hae mitään whataboutismia, mutta kyllähän maailma oli erilainen vielä kaksi päivää ennen hyökkäystä. Omasta mielestä on ratkaisevaa, mitä on tapahtunut sen jälkeen.
Hyvin tunnistit itsesi, sun kanssa esimerkiksi en halua olla missään tekemisissä. Mulle ainakaan maailma ei siinä hyökkäyksessä kamalasti muuttunut, olin ymmärtänyt asian kauan ennen sitä.
Jälkikäteen aina helppo uhriutua. Jos aidosti kuitenkin tuntuu siltä että mitä joku on sanonut vuosia sitten noin pahalta, niin vaihtoehto on tietenkin poistuminen takavasemmalle. Oli kuitenkin todella turha kommentti sinulta minusta jonka tarkoitusperää voi vain ihmetellä.
Mä en käynyt yhdessäkään Jokereiden pelissä Venäjän loikan jälkeen. Toki helppo on olla jälkiviisas, ehkä poistun täältä takavasenmalle. Luulin tän olevan kotiryssistä vapaa yhteisö nykyään, mut ei ilmeisesti pidä paikkaansa.

Suosikkijoukkue
HJK
Mut joo, voitto oli hieno, enkä tietenkään uudelleen syntyneitä Jokereita hylkää. Muistututan kyllä kaikkia näitä kotiryssiä niiden jutuista ja jos se harmittaa niin ok. Anteeksi kiukuttelusta voittopäivänä. On vain Jokerit!

jokerikarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Siis pidätkö sitä jotenkin ylpeyden aiheena, että tuit tahoa, joka tuhosi seuraamme?
Ei ole ylpeyden aihe, mutta pystyn elämään sen kanssa avoimesti, että Jokerit pelasi KHL liigassa ja olin yksi niistä kymmenistä tuhannesta, jotka istui jäähallilla Suomessa. Kannustin Jokereita. Ilman Hjallista seuramme olisi kuollut 1980-luvulla. Hjallis antoi meille hienot vuodet, joista sinäkin nautit. Toki Harkimo myi seuran, koska Hartwall Arena oli tappiollinen ja oli tyhmä myymällä sen Venäjälle. Jokerit joutui siten väärään sarjaan, mutta yksikään katsoja ei ole syypää sille. KHL-vuodet oli omia vuosia, joiden kanssa kaikkien kannattaa tulla toimeen. Siitä me fanit kuullaan liigassa jokaisella paikkakunnalla. Olit osa sitä tai et. Historiasta ei kannata ottaa rusinoita, kun ollaan edelleen se sama pulla koko kansalle.

Harkimo sekä Kurri kuitenkin ihmisinä ei saa tulla enää lähellekään Jokereita. Minun mielestä yleisö ja fanit saa kyllä jatkaa kannustamista rakasta seuraansa, jos ei ole ikinä istunut rottien kanssa samassa pöydässä juonien venäläisten hyväksi.

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri näin. Itsekin muistaakseni taisin noihin aikoihin heittää jotain positiivista kommenttia Jokereista, ellei jopa pientä piikkiä "hylkääjille", vaikka se suurin kiinnostus olikin hiipunut kyseisen sarjan myötä itseltäkin. Nyt jälkeenpäin katseltuna sitä näkee taas helposti kuinka sitä tuli oltua tyhmä ja sokea.

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Kohelo-aikakausi arpeutti monet tahot samaa aikaa. Tuskin niitä kaikkia haavoja saadaan ikinä umpeen.

Se on joka tapauksessa tie, jota kuljettiin. Pari fania siihen laivaan hirveesti vaikuta.
Meidän fanien käsissä on miten ehjäksi koko yhteisö saadaan.

Nyt on "The Kausi" menossa, mahdollisuus saavuttaa jotain posia pitkästä aikaa yhteisönä.

Mun mielestä käytetään se kortti,
Tehdään aidosti jotain hyvää.

Yhdessä.

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Ei ole ylpeyden aihe, mutta pystyn elämään sen kanssa avoimesti, että Jokerit pelasi KHL liigassa ja olin yksi niistä kymmenistä tuhannesta, jotka istui jäähallilla Suomessa. Kannustin Jokereita. Ilman Hjallista seuramme olisi kuollut 1980-luvulla. Hjallis antoi meille hienot vuodet, joista sinäkin nautit. Toki Harkimo myi seuran, koska Hartwall Arena oli tappiollinen ja oli tyhmä myymällä sen Venäjälle. Jokerit joutui siten väärään sarjaan, mutta yksikään katsoja ei ole syypää sille. KHL-vuodet oli omia vuosia, joiden kanssa kaikkien kannattaa tulla toimeen. Siitä me fanit kuullaan liigassa jokaisella paikkakunnalla. Olit osa sitä tai et. Historiasta ei kannata ottaa rusinoita, kun ollaan edelleen se sama pulla koko kansalle.

Harkimo sekä Kurri kuitenkin ihmisinä ei saa tulla enää lähellekään Jokereita. Minun mielestä yleisö ja fanit saa kyllä jatkaa kannustamista rakasta seuraansa, jos ei ole ikinä istunut rottien kanssa samassa pöydässä juonien venäläisten hyväksi.
Ihan kiva tarinan kirjoitit – tosin ensimmäinen lause olisi riittänyt vastaukseksi.

Koita ensi kerralla jäsennellä kommenttisi paremmin, sillä nyt siitä jäi sellainen fiilis, että mielestäsi KHL-fanit ovat aitoja, aina seuran takana seisovia faneja ja me muut vain takinkääntäjiä.

Uusi Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, tehtyä ei saa tekemättömäksi, voi ainoastaan oppia virheistään. Itse olen henkilökohtaisesti jokaisesta k*l-ajan fanituotteesta irroittanut kyseisen logon ja tehnyt parhaani oppiakseni sinisilmäisyydestäni ja hölmöydestäni. Mitään muuta ei voi tehdä ja jos minusta ei joku siksi täällä pidä, ei voi asialle oikeastaan mitään valitettavasti.

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Just nyt vituttaa ihmiset, jotka kaiken positiivisen keskellä kaivelee vanhoja. Se, että sinä et seurannut tai kannattanut Jokereita jonain tiettynä ajankohtana ei tee sinusta yhtään sen hienompaa ihmistä. Paitsi ehkä omassa kuplassasi.

Ennen kuin joku saattaa nillittää, niin ei. Minä en seurannut Jokereita tiettyinä vuosina. Tekeekö se minusta paremman ihmisen? Ei. Tekeekö se minusta paremman kannattajan? Ei.

Toisaalta ihan kiva, että ulostauduit viestilläsi. Minä en halua olla sun kanssasi missään tekemisissä.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvin tunnistit itsesi, sun kanssa esimerkiksi en halua olla missään tekemisissä.
Ja sehän on mahtavaa, että mikään pakko ei ole, jos ei halua.

Itseäni vaan ihmetyttää, mikä saa ihmisen kaivelemaan vanhoja KHL-ajan kirjoituksia vuosien takaa vastakkainasettelun merkeissä, kun Jokerit pelaa 16 ottelun pisteputkea Mestiksessä ja yhteisö on jälleen koolla?

Mulle ainakaan maailma ei siinä hyökkäyksessä kamalasti muuttunut, olin ymmärtänyt asian kauan ennen sitä.
Hyvä näin. Kaikki ei ollut näin viisaita, Suomen valtionjohtoa myöten ja itsellä esimerkiksi aika vahva alkoholismi ja jatkuva päihtymistila heikensi arvostelukykyä ja kyllähän osa oli myös puhdasta turhautunutta trollausta elämäntilanteestakin johtuen. Olen myös näiden lisäksi myöntänyt, että venäläisten pehmeä vallankäyttö tehosi itseeni, joka vaikutti myös mielikuvaan sarjasta ja kilpailevista sarjoista. Olen suoraselkäisesti virheeni myöntänyt. Suosittelen kuitenkin sinulle anteeksiantoa ja irti päästämistä vanhoista. Ihmiset voi muuttua ja tunnustaa virheensä. Elämä on näin paljon antoisampaa ja yhteisöllisempää. Tässä kuitenkin vedetään yhtä köyttä ja yksi tärkeä asia yhdistää meitä kaikkia.

Nautitaan nyt tästä nykyisestä tilanteesta ja jätetään paskat ajat paskoille ajoille. Niillä ei ole mitään tekemistä tämän nykyisen hienon meiningin kanssa. Tämä osaltani tästä.

Jos @-Ville- kin (kiitos) on pystynyt allekirjoittaneen kanssa olemaan samassa katsomossa ja kirjoittelemaan täällä hyvässä hengessä, niin kyllä siihen pystyy kaikki.

if i can change, and you can change, everybody can change, sanoi Rockykin.

Hyvää viikonloppua sulle ja tuu vetämään hihasta, niin tarjoon bissen, itse otan limun. Tämä osaltani tästä aiheesta ja palailen vitutusketjuun kun on oikeasti aihetta.

jokerikarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Ihan kiva tarinan kirjoitit – tosin ensimmäinen lause olisi riittänyt vastaukseksi.

Koita ensi kerralla jäsennellä kommenttisi paremmin, sillä nyt siitä jäi sellainen fiilis, että mielestäsi KHL-fanit ovat aitoja, aina seuran takana seisovia faneja ja me muut vain takinkääntäjiä.
Viittasin siihen viestissäni, että kuka on oikea määrittää, että kuka saa tulla kannustaa ja kuka ei. Miten se tulevaisuudessa määritellään? Ketkä saa kannustaa liiga-jokereita, jos ei ole mestiksessä ollut mukana. Jotkut hyppäsi pois KHL aikakaudesta. Jotkut hyppää pois mestiskaudesta. Kumpikin mahtuu halliin silloin, kun niille itselleen sopii ja siitä ei pitäisi kenenkään vetää hernettä nenään. Kumpikin joukko mahtuu jaffalaan kannustaa liiga-aikakautta tulevaisuudessa. Tuo on kuitenkin yhtenäinen tavoite kaikilla. Silloin pitää kannustaa vierekkäin siitä huolimatta, missä kukin oli kymmenen vuotta sitten. Se on kuitenkin se sama seura.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Luulin tän olevan kotiryssistä vapaa yhteisö nykyään, mut ei ilmeisesti pidä paikkaansa.
Aidosti siis oletit, että jatkossa kannattajat jotka seisoivat tuolla ajanjaksolla hallilla olisivat hävinneet kuin pieru Saharaan. Meitä on helvetin moneen lähtöön kuten esim. @petzku ja @jokerikarhu yllä kirjoitti. Jotkut keksivät muuta tekemistä, toiset jäivät, kolmansista eli junnuista tuli uusia faneja. Nyt tässä parilla kaudella on syntynyt taas uutta fanipolvea ja sen näkee päädyn ikähaitarista.

Minusta on surullista laittaa kannattajia lokeroihin. Olit sitten Pave, Ville tai joku muu jonka tarina on hieman erilainen saastaisen seikkailun vuoksi. Tärkeintä nyt, tässä ja huomenna on sitouttaa nykyisiä, vanhoja ja uusia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy