Mä en halua nähdä IFK-ikoneita Jokereissa enää yhtään enempää. Mainitaan muuten heti alkuun, että ikoneita, jotka vielä pelaavat, ovat Peltonen, Söderholm, Petrell ja (Kuhta). Kenties muutama muukin. Vastustan näiden pelaajien KHL-Jokerit-sopimuksia kahdesta syystä.
1) Mun mielestä vastakkainasettelun pitää edelleen säilyä Helsingissä. Ei voi olla Jokereiden ja HIFK puolella, vaan pitää valita. Samalla tavoin omat kasvatit eivät saa mennä toisen leiriin. Käännetään toisinpäin ja tehdään koe: Jos Mäki ei mahdu KHL:ään, olisitteko ok, jos menisi HIFK:hon? Toivon että ette.
2) Arvostan HIFK:ta sen verran paljon -ja etenkin Stadin derbyjen historiaa- etten halua nähdä tilannetta, jossa Jokerit alkaa rahoillaan nöyryyttämään HIFK:ta ostamalla itselleen sen parhaat pelaajat. Jonkun Lennun hankkiminen olisi symbolinen ele: "Hei IFK, huomaatteko, ettei pelaajan taustalla ole vittuakaan väliä teidän tapauksessanne". Mä en halua vihaa tai katkeruutta näiden seurojen välille (ainakaan kannattajien välille) vaan kilpailua. Samalla tavoin mun mielestä urheilussa nöyryyttämisen pitäisi tapahtua vain urheilullisin ominaisuuksin, eli urheilemalla. Nyt tuntuisi siltä, että kun ei pärjätä HIFK:lle kentällä, niin vittuillaan sitten hankkimalla niiden ikoneita. Toivottavasti ei.
Lisään vielä loppuun, että Petrelliä tai Söderholmia ei tarvita Jokereihin, sillä samanlaisia pelaajia on aivan joka nurkassa.