Nyt just vituttaa!

  • 2 574 776
  • 12 173

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa, että muualla pelataan CHL:n pudotuspelejä ja HIFK vetää lonkkaa..

Joo, varmasti hyvä liigan kannalta, mutta olishan se kiva noita tosipelejä seurata.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ittee vituttaa se että Lennu ja Lädä vetää Luulajan paidassa sitä CHL:llaa. Vois ne tulla himaankin sieltä Ruotsin lapista....
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Liekö olen yksin mielipiteineni, mutta minua ei vituta yhtään, että pudottiin CHL:stä. Koko sarja on mielestäni ollut toistaiseksi turhanpäiväistä höntsää, joka tuo ainoastaan lisäkuormaa ja loukkaantumisriskejä liigataivalta silmällä pitäen. Samaa sarjaa taannoisen onnettoman EHL-kokeilun kanssa, joskin siinä sentään pelasi ihan hyviä joukkueita myös itänaapurista siinä missä nykyään nykyään määrällä on yritetty korvata laatua.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Liekö olen yksin mielipiteineni, mutta minua ei vituta yhtään, että pudottiin CHL:stä. Koko sarja on mielestäni ollut toistaiseksi turhanpäiväistä höntsää, joka tuo ainoastaan lisäkuormaa ja loukkaantumisriskejä liigataivalta silmällä pitäen. Samaa sarjaa taannoisen onnettoman EHL-kokeilun kanssa, joskin siinä sentään pelasi ihan hyviä joukkueita myös itänaapurista siinä missä nykyään nykyään määrällä on yritetty korvata laatua.

Mielipiteesi alkuosan suhteen et ole yksin. Minä olen varsin tyytyväinen siitä, että HIFK saa nyt huilata kunnolla. Joukkueen pelitapa on kuitenkin siinä määrin kuluttava ja liikkeeseen perustuva, että kunnon huili tekee tässä kohtaa hyvää. CHL on kuitenkin minun mielestä, ainakin vielä toistaiseksi, selkeästi alisteinen Liigaan verrattuna. Jos Liigassa pärjäämisen todennäköisyys paranee sillä, että ei pelata Euroopassa, niin olen tyytyväinen, että ei pelata Euroopassa.

Sen sijaan siitä olen eri mieltä, että CHL turnauksena olisi turhanpäiväistä höntsää. Alkulohkot ehkä joo. Jääkiekossa ei vaan riitä taso noin isoon kilpailuun, ei ainakaan ilman KHL:n mukanaoloa. Toki ymmärrän, että CHL:n näkökulmasta Suomi ja Suomalaiset eivät ole se keskeinen markkina-alue. Meidän vaan pitää hyväksyä, että turnauksen kannalta on pirun tärkeää, että Iso-Britannia ja Ranska ovat edustettuina, vaikka se ehkä tarkoittaakin meille muutamaa vähän tylsempää matsia. Sen jälkeen kun turnaus pääsee kunnolla vauhtiin, siis pudotuspeleissä, on peli ollut ihan pirun nopeaa ja intensiivistä, sanalla sanoen viihdyttävää. Kyllä CHL on minun mielestä ihan varteenotettava sarja, tulevaisuudessa ehkä jopa Liigaa tärkeämpi. Suomalaisessa jääkiekkoilussa on vaan niin helvetin moni asia tällä hetkellä päin seiniä, että tästä kärsii väistämättä myös CHL.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä CHL on minun mielestä ihan varteenotettava sarja, tulevaisuudessa ehkä jopa Liigaa tärkeämpi. Suomalaisessa jääkiekkoilussa on vaan niin helvetin moni asia tällä hetkellä päin seiniä, että tästä kärsii väistämättä myös CHL.

Minä taas olen sitä mieltä, että CHL loppuu edeltäjiensä tapaan ihan vuoden-parin päästä. En nyt muista, miten pitkät esim. tv-sopimukset olivat, mutta niiden päätyttyä vaikea uskoa jatkoon. Nykyisellään CHL on seuroille niin iso rasite, ettei jatkuuvuuden kannalta perusteeksi riitä se, että ennen Liigan alkua on mukavampi pelata harjoitusotteluita ulkomaalaisia joukkueita kuin tuttuja liigajoukkueita vastaan.

Tuohon en myöskään yhdy, että CHL kärsisi siitä, että "suomalaisessa jääkiekkoilussa on vaan niin helvetin moni asia tällä hetkellä päin seiniä." Ruotsissahan kiinnostus CHL:ää kohtaan on ollut vielä pienempää kuin Suomessa, vaikka siellä paikallinen SHL voi varsin hyvin. Edellisenä pudotuspeli-iltana yleisökeskiarvo oli Suomessa 2987 ja Ruotsissa puolestaan surkuhupaisa 1990. Eilistä Djurgården-Lukko-ottelua seurasi Globenissa 978 katsojaa.

Tässä vielä Jere Karalahden ajatuksia eilisen Blues-HV71-ottelun jälkeen.

"Meillä on sarjapeleissä halli loppuunmyyty ja huikea tunnelma ja pelaaminen on hienoa. CHL:ssä katsojia on tuhat. Se panee pelaajat miettimään, mikä tämä juttu on, Karalahti sanoi."
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä joudun asettumaan @-Kantor- in kanssa samalle puolelle. CHL on ollut minulle todella iso pettymys, eikä siihen ole minusta panostettu tarpeeksi kaikkien mukana olevien osalta. Nythän CHL:n kiinnostavuutta on jouduttu luomaan kannattajien keskuudessa pakon kautta: ''käykää ihmiset katsomassa CHL-pelejä, jotta sarjasta tulisi joskus mielenkiintoinen ja varteenotettava kilpailija kotimaisille sarjoille!''. Minusta tuo on ihan väärä lähtökohta, vaikka kannattajien ajatus onkin järkeenkäypä ja solidaarinen. Sen suurimman sytyttimen pitäisi kuitenkin lähteä seurojen taholta, eikä kannattajien väkinäisestä tuputtamisesta. Minua ei ole CHL kiinnostanut, koska seurojakaan (ainakaan suomalaisia) se ei tuntuisi kiinnostavan. Lisäksi urheilullisuuden (heh, vähän jopa ironista) vuoksi sarjaan pitäisi saada KHL mukaan. Ja ihan puhtaan viihdyttävyyden vuoksi myös Jokerit tulisi saada CHL:n mukaan (väite sotii aiempaa urheilullisuusväitettä vastaan, mutta onhan tämä myös viihdebisnestä).

Kovasti minä haluaisin innostua CHL:stä, sillä kotimainen liiga on menettänyt hohtonsa. Kovin mahdottomalta se tuntuu näillä nykyisillä lääkkeillä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Itseä taas kiinnostaa nuo pelit aika paljon, harmillista vaan ettei suurta yleisöä hirveästi tunnu nappaavan. Syksyn liigapelit tuntuivat viime vuonna aika pakkopullalta kun taas nämä olivat virkistävää vaihtelua. Peleissä oli vauhtia ja tilanteita normaaleja liigapelejä enemmän. Tietyllä tavalla toivoisi että ensi kaudelle laitettaisiin enemmän rahaa markkinointiin tai vastaavasti enemmän pelejä ilmaiskanaville, sitä kautta yritettäisiin saada näkyvyyttä nousuun.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi. Liigapeleissä ei vain enää riitä taso, kun jengien määrää on nostettu liikaa. Jälkiviisaana on hyvä sanoa, mutta olisi pitänyt rakentaa 10 jengin sarja, mestis samoin 10 jengiä. Molemmat pelaa nelinkertaisen sarjan 36 matsia. Mestiksen 2 parasta nousee tammikuuussa mukaan liigaan ja 12 jengiä pelaa kaksinkertaisen sarjan 22 matsia + 2 extramatsia(paikallinen, villikortti tms.). Sen jälkeen kaksi heikointa palaa mestikseen ja loput jatkaa nykymenolla playoffit.

Tässä systeemissä syyskaudella voisi hyvin keskittyä liigajengit myös CHL:ään, kun liiga ei pelaisi niinä tiistaina. Mestiksessä luulisi olevan kilpailua ja kiinnostusta tuolla systeemillä ainakin sen 36 kiekkaa ja kevääksi siihen voi virittää jonkun porkkanan. Vaihtoehto olisi tietysti liigan playoffien alkaessa kaikki 9.-12. sijoilta putoaisivat mestiksen playoffeihin, joista kaksi parasta seuraavalla kaudella liigaan. Mestiksen kaksi parasta, liigan 11. ja 12. pelaavat puolivälierät pääsystä välieriin liigan 9. ja 10. vastaan ja niiden otteluiden voittajat pelaavat seuraavalla kaudella liigassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä olen ehdottomasti sillä kannalla että lisää tasokkaita europelejä, tasoero Liigaan oli merkittävä, vauhti peleissä ruotsalaisia ja sveitsiläisiä huippuja vastaan on ihan eri planeetalta, onko joku oikeasti niin puusilmä ettei näe sitä eroa, mikä on syy ettei näitä kovavauhtisia pelejä haluaisi lisää? En keksi ensimmäistäkään. Pitäisikö IFK:n hamaan loppuun asti pelata vain Liiga-jengejä vastaan.
Tavalla tai toisella europelejä pitää olla, CHL on yksi formaatti jota nyt yritetään, toivottavasti löytyisi kohta jo se millä voitaisiin jatkaa hamaan tappiin saakka. Yleisömääristä jankataan joka tuutista, ne oli kasvaneet ihan ok varsinkin IFK:lla viime vuodesta. En vain käsitä miksi SaiPa, KalPa, Pelicans kiinnostaa enemmän kuin euroopan huippujoukkueet, ehkä moni turtuu Liigan tasoon ja ei osaa vaatia enempää, riittää tälläinen höntsäily härmäläisiä vastaan ja sitten pleijaraissa vähän mitataan hauista.

_
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin jälkiviisaana pidän myös hyvänä asiana, ettei IFK ole mukana CHL-pudotuspeleissä. Loukkaantumisia on paljon taustalla, joka on kuormittanut kärkipelaajia rankasti. Pitkä syksy on puserrettu, joten on hyvä asia että pelaajat pääsevät lepäämään ja parantamaan sekä isompia, että pienempiä vammojaan. Kuitenkin väitän suurimman osan joukkueesta pelaavan jonkin asteisten iskujen ja venähdysten rasittamina loukkaantumisasteen (ei pysty pelaamaan) kohotessa.

Omalta kohdalta CHL:n liittyen minulla on ristiriitaiset tunteet. Haluaisin olla siitä enemmän innostunut ja kiinnostunut, mutta veri vetää perinteisiin ja tällainen valitettavan muovinen konsepti ei iske meikäläiseen riittävällä tavalla. Toisaalta olen itsekin Liigan kokemasta inflaatiosta samaa mieltä, joka näkyy siinä että olen silti käynyt katsomassa enemmän CHL matseja kuin Liigaa paikan päällä, koska minua kiinnostaa enemmän käydä katsomassa tasokasta 10M€ Davosin ryhmää, kuin 30t€ Kookoita näin kärjistettynä ja kaikella kunnioituksella. HIFK:n pelaamat CHL-matsit ovat olleet tasoltaan valovuoden edellä vrt. tavallinen Liigan runkosarjaottelu. Tää on hyvin kaksipiippuinen juttu.

Meni muuten ihan väärään ketjuun. Jotta pysyttäisiin ketjun ohjaamassa aiheessa niin sanotaan että ulkona oleva harmaus vitutti aamulla. Ja tämä vituttamattomuus on aika ennennäkemätöntä IFK-kannattajalle marraskuussa.
 

cornix

Jäsen
Toisaalta olen itsekin Liigan kokemasta inflaatiosta samaa mieltä, joka näkyy siinä että olen silti käynyt katsomassa enemmän CHL matseja kuin Liigaa paikan päällä, koska minua kiinnostaa enemmän käydä katsomassa tasokasta 10M€ Davosin ryhmää, kuin 30t€ Kookoita näin kärjistettynä ja kaikella kunnioituksella.
Täällä HIFK-puolella on aikaisemminkin hehkutettu Davosia joukkueen budjetin vuoksi. Miksi näin? Sveitsiläisjengit eivät ole mitään kummoisia nippuja, toki kärkipään käkikellojengit olisivat myös Liigassa vähintään parempaa keskikastia, mutta selvästi kärjen takana kuitenkin. Se on totta että joitakin huippuyksilöitä löytyy jokaisesta NLA:n huippunipusta, mutta eipä sitä näin vanhalla iällä jaksa mistään Perttu Lindgrenistä niin kauheasti innostua. Ei vaikka se saisi miljoonan kaudessa käteen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä tosiaan eilen vitutti ja rehellisesti sanottuna hävettikin aika lahjakkaasti. Suomen Top2 budjetilla operoiva joukkue on ulkona CHL:stä, johon kuitenkin halutaan IFK:ssa panostaa ihan kunnolla, ja jota edelleen pelaa iso tukku suomalaisia jengejä. Isoin odotuksin lähdin sarjaan.

No, turha jäädä tohon makaamaan, ja hyviä pelejä nähtiin sentään. Mutta tulipahan nyt vuodatettua pari lausetta asiasta. Toivottavasti ensikaudella on ihan eri tilanne IFK:lla CHL:ssä
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kyllä tosiaan eilen vitutti ja rehellisesti sanottuna hävettikin aika lahjakkaasti. Suomen Top2 budjetilla operoiva joukkue on ulkona CHL:stä, johon kuitenkin halutaan IFK:ssa panostaa ihan kunnolla, ja jota edelleen pelaa iso tukku suomalaisia jengejä. Isoin odotuksin lähdin sarjaan.

No, turha jäädä tohon makaamaan, ja hyviä pelejä nähtiin sentään. Mutta tulipahan nyt vuodatettua pari lausetta asiasta. Toivottavasti ensikaudella on ihan eri tilanne IFK:lla CHL:ssä

Niin noh, HIFK oli varmaan vaikeimmat vastustajat kaikista suomalaisjengeistä, jos budjettimielessä katsotaan niin kaikilla vastustajilla taisi olla HIFK:ta suurempi pelaajabudjetti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin noh, HIFK oli varmaan vaikeimmat vastustajat kaikista suomalaisjengeistä, jos budjettimielessä katsotaan niin kaikilla vastustajilla taisi olla HIFK:ta suurempi pelaajabudjetti.

No joo, lohkovaihe ei ollut helpoin mahdollinen, mutta kyllähän Davos oli täysin pudotettavissa poffien 1.kierroksella (ja eka ottelu voitettiinkin).
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
HIFK hävisi ihan tolkuttoman tyhmiin virheisiin sen ratkaisevan Davos -pelin. CHL olisi ollut hyvää treeniä kevättä ajatellen. Davos pelissä tehdyt virheet oli tarpeeksi tiputtamaan jengin ja sellaisista pääsee oppimaan.

Kyllä mua vituttaa se, että ne harhasyötöt kostautui. Ihan meidän liigakevään takia.
 

Sanchez

Jäsen
Liekö olen yksin mielipiteineni, mutta minua ei vituta yhtään, että pudottiin CHL:stä. Koko sarja on mielestäni ollut toistaiseksi turhanpäiväistä höntsää, joka tuo ainoastaan lisäkuormaa ja loukkaantumisriskejä liigataivalta silmällä pitäen. Samaa sarjaa taannoisen onnettoman EHL-kokeilun kanssa, joskin siinä sentään pelasi ihan hyviä joukkueita myös itänaapurista siinä missä nykyään nykyään määrällä on yritetty korvata laatua.

Et ole. CHL ei kiinnosta ketään, senhän näkee jo yleisömääristä. Väkisin väännetty sarja, jotka haittaavat liigapelejä. Toivottavasti tämä pelleily loppuu muutaman vuoden sisään.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höpöhöpö. Mua ainakin kiinnostaa, eli yksi ainakin ilmoittautuu. Viime vuoden frölundamatsi on paras ottelu koko kaudella. Samoin tän kauden davos-himapeli oli hyvä, vaikka ei aivan samaa kastia.
 

444

Jäsen
Et ole. CHL ei kiinnosta ketään, senhän näkee jo yleisömääristä. Väkisin väännetty sarja, jotka haittaavat liigapelejä. Toivottavasti tämä pelleily loppuu muutaman vuoden sisään.
Kyllä se ketään kiinnostaa, senhän näkee jo yleisömääristä.
Ongelma CHL:n kohdalla on se, että se alkaa keskellä kesää. Jos tämä sarja saataisiin käytäväksi oikeasti kauden aikana, myös ne alkusarjan ottelut, niin mielenkiinto olisi ihan eri luokkaa.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Itse kyllä ilmoittaudun myös joukkoon, jota CHL kiinnostaa erittäin paljon. Hyvätasoista jääkiekkoa, mielenkiintoisia vastustajia ja hyvää vaihtelua liigaan.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Jotenkin itselle on jäänyt kuva, ettei seurat ihan täysin vakavasti tuota CHL:ää ota. Siis tottakai pelaajat ja valmentajat tykkäävät, mutta seuratasolla panostus noihin on minimissään. Potentiaalia CHL:ssä olisi paljonkin, jos jotain kiinnostaisi ihan vaikka kokeilla sellaista utopistista kikkaa, kuin markkinointia.
Siis on täysin käsittämätöntä ettei tuota sarjaa markkinoida mitenkään! Ja sitten ihmetellään ettei porukka löydä hallille. No shit!
Tällä kaudella ei silmään osunut edes maikkarin markkinointia, eli taidettiin mennä jopa taaksepäin tässä hieman.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
CHL > Liiga.

Vitutti tosiaan eilen kun IFK lomailee ja CHL:ssä käynnissä pudotuspelien toinen kierros vasta!

Minua kiinnostaa aina IFK, oli sitten vastustaja mikä hyvänsä, oli ottelua sitten mainostettu miten paljon/vähän tahansa jne. CHL:ssä taso nyt on vielä kotimaista Liigaa kovempi niin kiinnostus on vielä suurempaa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä myös vituttaa CHL:stä putoaminen. Itse asiassa jälkimmäisen Davos-matsin jälkeinen vitutus oli lähestulkoon verrattavissa pleijareista tippumiseen, ei nyt ihan kuitenkaan mutta melkein. Kiinnostukseni Liigaa kohtaan on laskenut kuin lehmän häntä mestaruuskaudesta lähtien, ja nämä kovat europelit olivat erinomainen piristysruiske näännyttävän pitkän runkosarjan keskelle. Mielellään niitä olisi katsonut pidempäänkin, erityisesti jos ja kun fanikatsomo olisi jatkanut päädyssä.

Suurta yleisöä CHL ei kiinnosta samalla tavalla kuin kansalliset sarjat, mutta uskoakseni tuo vaatii vain aikaa. Jos futiksen Mestareiden Liiga keksittäisiin nyt, tuskin sekään olisi välittömästi kovin juttu ikinä missään, vaikka varmasti suht hyvin katsojia vetäisikin kun on niin paljon isommasta lajista kyse. CHL-buumin aikaansaamiseksi matseihin pitäisi myydä lippuja vaikka ihan pilkkahintaan, jotta katsomot saadaan täyteen ja sitä kautta tunnelmaa halleihin ja positiivista kuhinaa koko sarjan ympärille. Lisäksi matsien soisi näkyvän ilmaiskanavilla, toki siinä on se riski ettei porukka vaivautuisi paikan päälle edes femman lipuilla.
 

Arzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Houston Texans, Chicago Bulls, Liverpool
CHL kiinnostaa myös täällä.
Yhden ongelman kuitenkin näen tuossa ja se on otteluiden sijoittaminen kaudelle. Alkusarjan pelit voisivat olla jo laadukkaampia ja todella hyvää viihdettä jos ne siirrettäisiin myöhemmälle ajakohdalle kun omat liigat alkaneet. Ei tulisi tunnetta yleisölle että nämä on vaan niitä samoja "harkkapelejä" vuodesta toiseen. Pleijarit vois ihan hyvin sijoittaa esim. Tammikuusta eteenpäin. Tämä CHL joukkueille jos omassa liigassa menisi vihkoon niin riittäisi tuohon sarjaan edes panostusta. Ehkä. Onko jollakin tietoa noista palkintorahojen jaosta jengeille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös