Vituttaa, että muualla pelataan CHL:n pudotuspelejä...
Liekö olen yksin mielipiteineni, mutta minua ei vituta yhtään, että pudottiin CHL:stä. Koko sarja on mielestäni ollut toistaiseksi turhanpäiväistä höntsää, joka tuo ainoastaan lisäkuormaa ja loukkaantumisriskejä liigataivalta silmällä pitäen. Samaa sarjaa taannoisen onnettoman EHL-kokeilun kanssa, joskin siinä sentään pelasi ihan hyviä joukkueita myös itänaapurista siinä missä nykyään nykyään määrällä on yritetty korvata laatua.
Kyllä CHL on minun mielestä ihan varteenotettava sarja, tulevaisuudessa ehkä jopa Liigaa tärkeämpi. Suomalaisessa jääkiekkoilussa on vaan niin helvetin moni asia tällä hetkellä päin seiniä, että tästä kärsii väistämättä myös CHL.
Minä olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi. Liigapeleissä ei vain enää riitä taso, kun jengien määrää on nostettu liikaa. Jälkiviisaana on hyvä sanoa, mutta olisi pitänyt rakentaa 10 jengin sarja, mestis samoin 10 jengiä. Molemmat pelaa nelinkertaisen sarjan 36 matsia. Mestiksen 2 parasta nousee tammikuuussa mukaan liigaan ja 12 jengiä pelaa kaksinkertaisen sarjan 22 matsia + 2 extramatsia(paikallinen, villikortti tms.). Sen jälkeen kaksi heikointa palaa mestikseen ja loput jatkaa nykymenolla playoffit.
Täällä HIFK-puolella on aikaisemminkin hehkutettu Davosia joukkueen budjetin vuoksi. Miksi näin? Sveitsiläisjengit eivät ole mitään kummoisia nippuja, toki kärkipään käkikellojengit olisivat myös Liigassa vähintään parempaa keskikastia, mutta selvästi kärjen takana kuitenkin. Se on totta että joitakin huippuyksilöitä löytyy jokaisesta NLA:n huippunipusta, mutta eipä sitä näin vanhalla iällä jaksa mistään Perttu Lindgrenistä niin kauheasti innostua. Ei vaikka se saisi miljoonan kaudessa käteen.Toisaalta olen itsekin Liigan kokemasta inflaatiosta samaa mieltä, joka näkyy siinä että olen silti käynyt katsomassa enemmän CHL matseja kuin Liigaa paikan päällä, koska minua kiinnostaa enemmän käydä katsomassa tasokasta 10M€ Davosin ryhmää, kuin 30t€ Kookoita näin kärjistettynä ja kaikella kunnioituksella.
Kyllä tosiaan eilen vitutti ja rehellisesti sanottuna hävettikin aika lahjakkaasti. Suomen Top2 budjetilla operoiva joukkue on ulkona CHL:stä, johon kuitenkin halutaan IFK:ssa panostaa ihan kunnolla, ja jota edelleen pelaa iso tukku suomalaisia jengejä. Isoin odotuksin lähdin sarjaan.
No, turha jäädä tohon makaamaan, ja hyviä pelejä nähtiin sentään. Mutta tulipahan nyt vuodatettua pari lausetta asiasta. Toivottavasti ensikaudella on ihan eri tilanne IFK:lla CHL:ssä
Niin noh, HIFK oli varmaan vaikeimmat vastustajat kaikista suomalaisjengeistä, jos budjettimielessä katsotaan niin kaikilla vastustajilla taisi olla HIFK:ta suurempi pelaajabudjetti.
Liekö olen yksin mielipiteineni, mutta minua ei vituta yhtään, että pudottiin CHL:stä. Koko sarja on mielestäni ollut toistaiseksi turhanpäiväistä höntsää, joka tuo ainoastaan lisäkuormaa ja loukkaantumisriskejä liigataivalta silmällä pitäen. Samaa sarjaa taannoisen onnettoman EHL-kokeilun kanssa, joskin siinä sentään pelasi ihan hyviä joukkueita myös itänaapurista siinä missä nykyään nykyään määrällä on yritetty korvata laatua.
Kyllä se ketään kiinnostaa, senhän näkee jo yleisömääristä.Et ole. CHL ei kiinnosta ketään, senhän näkee jo yleisömääristä. Väkisin väännetty sarja, jotka haittaavat liigapelejä. Toivottavasti tämä pelleily loppuu muutaman vuoden sisään.
Kovasti minä haluaisin innostua CHL:stä, sillä kotimainen liiga on menettänyt hohtonsa. Kovin mahdottomalta se tuntuu näillä nykyisillä lääkkeillä.