Vituttaa niin uskomattomasti tuo Hagmanin siirtojupakka. On se nyt kumma, että Tomppa pystyy ryssimään niin monta tärkeää vahvistusta jonnekin muualle, esimerkiksi nyt juuri Pikku-Hakki jo toistamiseen, Kangelle ei voitu tarjota tarpeeksi hyvää pahvia ja niin edelleen...
Tosin en ole vielä menettänyt toivoani siitä, että Nikke pelaisi ensi kauden IFK:ssa. Jos siirrossa liikkuvat summat olivat liikaa IFK:lle, jos sen takia HIFK ei voinut vielä kesken kauden tarjota sitä mottipäistä? Jos, jos ja jos. En vaan pysty millään uskomaan, että Hagman siirtyisi KHL-Jokereihin, juuri kun oli puhetta siitä, että Nikke pelaa Suomessa perheen takia. Ja muistaakseni Ilta-Sanomat vielä viikko-pari sitten totesi, että HIFK-siirto on varma, siksi en luota tuohon Jokeri -uutiseen niin kauan, kun minun edessäni on vahvistettu siirto mustana valkoisella. Tai niin kauan, kun Pikku-Hakki Hjallis vierellään esittelee Jokeripaitaa lehdistölle.
Toisaalta minua ei vituttaisi pätkääkään (no ok, ehkä ihan vähän) jos Nikke pelaisi ensi kaudella Jokereissa. Ei nimittäin vaikuttaisi IFK:n kilpailulliseen tilanteeseen tai minun katkeruudilliseen tilanteeseen millään tavalla, kun HIFK ja Jokerit eivät pelaa pisteistä ja kunniasta Stadin derbyjä ensi kaudella.
Annan Nybondakselle omalta osaltani viimeisen mahdollisuuden, kunhan kilpipaidassa viilettävät ensi kaudella vähintään kaksi näistä nimistä;
J. Ruutu, Jere, Kousa, Niklas Hagman, Eronen.
On se nyt saatana kun on vaan huhuja, huhuja ja huhuja. Ikinä ei toimistolla osata katsoa tilannetta muuten kuin, että maksetaankohan me liikaa rahaa. Raha on todella tärkeä osa IFK:ta, mutta kilpailullisuus menee aina edelle. Hyötysuhde on se, että kun on kilpailullinen joukkue ja keväällä pelaajien kaulassa roikkuu mitali, niin silloin sitä rahaa saadaan. Silloin Everin, Valtasen ja Tompan lompakot pullottavat ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Aggressiivisuuden ja adrenaliiniryöpyn kasvaessa sanon nyt, että nyt alkaa riittää. HIFK:n joukkue ei ole sitä, mitä sen kuuluisi olla. Block, Fata, Birch, Thiessen, Gillies, Wargh, Salmelainen. Tuo lista kertoo paljon, kalliita ulkkarifloppeja, ja yksi 'IFK-ikoni', joka tuli tänne klesana. Jos ensi kaudeksi ei tapahdu selvää ryhtiliikettä, niin olen täysin kypsä. Nämä ovat minun mielipiteitäni ja omia johtopäätöksiäni, mutta jos tilanne on tällöin lähellekään sama, niin jotain pitää johtoportaassa tapahtua, sieltä pitäisi porukkaa siirtää aivan muihin töihin, etunenässä herra koodinimellä Tom Nybondas.