Nyt just vituttaa!

  • 2 638 464
  • 12 426

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Vituttaa, että Ruutu on ihan oikeasti IFK:n ihon alla. Kyllä, Jarkko katseli tänään hetken aikaa kattoa, mutta ei se isoa kuvaa miksikään muuta. Surullisinta on, että keskittymistä - ja siten samalla myös voittoja - hukataan mieheen, joka tavallaan on kovin surullinen hahmo.

Nyt IFK järki käteen! Ruudulle pitäisi nauraa. Lähes kaikki ihmiset muistavat kouluajoiltaan erään ihmistyypin: jätkän, joka ei ollut riittävän komea ollakseen tyttöjen suosiossa, jätkän, joka ei ollut riittävän vahva ollakseen pelätty, jätkän, joka ei ollut riittävän fiksu ollakseen luokan älyllinen tähti. Tällä jätkällä oli kuitenkin muita keinoja: hän saavutti toistuvasti huomiota esim. piereskelemällä äänekkäästi, syömällä räkää, juomalla Tabascoa tai piirtämällä otsaansa tussilla pillun. Tämä jätkä tunnettiin ja hänestä puhuttiin. Mutta kutsuttiinko hänet ensimmäisten joukossa parhaisiin bailuihin? Palkittiinko hänet kevätjuhlissa stipendeillä? Oliko hänellä käsipuolessaan koulun kaunein misu?

IFK on itse nostanut tuon jätkän jalustalle. Unohtakaa jo koko tyyppi. Niin normaalielämässäkin tehdään. Muuten teette itsestänne yhä enemmän naurunalaisen.

Niin viisaita sanoja Puscutractorilta, että oli pakko lainata viesti kokonaisuudessaan.

Jarkko Ruutu on kaukalossa häirikkö, jonka tekemisiin ei voi vaikuttaa millään tavalla. Tämä häirikkö pyrkii omalla toiminnallaan saamaan vastustajan rivit sekaisin ja osaa sen hyvin. Onkin vastapuolesta täysin kiinni antaako sen vaikuttaa omaan tekemiseensä, mikäli antaa on häirikkö voittanut. Yhtälö on erittäin yksinkertainen.

Summanen on koutsina ehkä Suomen taitavin käyttämään uhkaa ja tuomaan sen oikealla hetkellä peliin mukaan. Samaan aikaan Ruutu on asteen pari taitavampi omassa roolissaan ja sen taistelun Summanen hävisi edellisessä paikallismatsissa. Nyt kun Gilliesin teko on sanktioitu ankarimman kautta ja kurinpidolta on langetettu ultimaatumi mikäli tämän tyyppiset teot saavat jatkoa on Summasella mietittävää jättääkö leikin tähän vai antaako leikin jatkua. Jälkimmäisen vaihtoehdon seurauksena käy leikki kalliiksi.

Mun mielsestä on huolestuttava suuntaus, että goonit on ns. dying breed. Rotat pääsee hyppimään pöydille ja likaamaan peliä. Yleisö hakee lätkämatseista elämyksiä ja taitavat pelaajat tuottavat sitä eniten silloin kuin saavat työrauhan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Vituttaa tämä sairaslista, joka on pitkä kuin nälkävuosi. Ei ole helppoa muutenkaan, niin vielä potkitaan päähän, kun jengiä makaa lasaretissa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Tää pitää kyllä varmasti paikkansa. Ruutu elää huomiosta ja nauttii siitä kun saa koko kaukalon mielenkiinnon käännettyä itseensä. Olen itsekin miettinyt tota että mitä tapahtuisi jos Jarkko ei saisikaan enää huomiota mistään suunnasta. Olisiko lopputuloksena jokin huomion takaava totaalinen aivopieru?

Tätä samaa olen miettinyt ja olet asian ytimessä naapuri. Mutta tätä emme saa koskaan tietää. Ja millainen se mahdollinen aivopieru olisi. Jos ajatellaan ensimmäistä/ensimmäisiä vierailuja Nordiksella, eikä hän olisi saanut yleisöltä minkäänlaista erityiskohtelua, mitä olisi päässä liikkunut. Mutta kyllä sen jokainen fani tietää, että viimeistään siinä vaiheessa, kun "se pieni sikailu/aivopieru" tulee, niin tunteet kiehahtaa ja silloin viimeistään tulee "se erityiskohtelu" fanien ja joukkueen suunnasta. Mutta jää ikuiseksi mysteeriksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ei ole helppoa ei. Tänään tosin osasi jo odottaa tällaista, mutta vituttaa se silti.
Mä en enää tiedä mitä tähän pitäisi sanoa. Alkoholin kulutus kyllä nousee Stadissa näiden esitysten ansiosta.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota "hinnalla millä hyvänsä" pointtia on tosin aika paljon liioiteltu. Turskaa tuli, mutta ei mitenkään järjettömiä määriä, eli noin miljoona markkaa. Pena sai aikaan paljon reilumpia tappioita ilman menestyksen häivääkään.

Tuo miljoonan markan turskalla voitettu mestaruus olisi sellainen tarjous, mistä ei kovin moni kieltäytyisi. Sanotaan, että se olisi nykyäään vaikka -300k, niin sen ottaisi IFK:kin aika ilomielin. Mestaruus tuo kuitenkin aina sponsoreiden, kausikorttimyynnin yms. kautta rahaa seuraavalle kaudelle mukavasti.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tuota "hinnalla millä hyvänsä" pointtia on tosin aika paljon liioiteltu. Turskaa tuli, mutta ei mitenkään järjettömiä määriä, eli noin miljoona markkaa.

Jossain haastattelussa aikoinaan Moberg sanoi, että meni suunnilleen +/-0 ja ei mulle ainakaan ole tullut vastaan, että milli olisi tullut takkiin. Jos näin on niin mulle on kyllä uusi asia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Entä mitä tekemistä melkein 40 vuoden takaisilla runkosarjasijoituksilla on HIFK:n tämän kauden menestyksen kanssa? No ei yhtään mitään.

Ei tietenkään mitään, mutta onhan se taas jo selvää, kun kausi on pitkällä käynnissä, että esimerkiksi runkosarjasa ei neljän joukossa olla. Kun ei olla, niin ei olla, ei se sen ihmeellisempi asia ole.

Jossain haastattelussa aikoinaan Moberg sanoi, että meni suunnilleen +/-0 ja ei mulle ainakaan ole tullut vastaan, että milli olisi tullut takkiin. Jos näin on niin mulle on kyllä uusi asia.

Suunnilleen nollille voisi aivan hyvin tarkoittaa miljoonaa takkiin. Samalla lailla kuin kukaan harrastelija ei ole koskaan tappiolla vaikka vedonlyönnistä, vaan on aina "omillaan tai ehkä vähän voitollakin".
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iloinen asia tietysti, että HIFK johtaa 5-0 tätä kirjoittaessa, mutta se vituttaa, kun olen erityisellä silmällä tarkkaillut pakkiparia DeSantis-Birch. Yhtään hyökkäystä nämä kaverit eivät saa organisoidusti lähtemään. Ei yhden yhtä. Miten tämä on edes mahdollista? Mikko Jokela on todellinen jumala näiden kavereiden rinnalla.

Austin Block puolestaan on todellinen Dan Hacker vol.2. No saihan kaveri syöttöpisteen, mutta lähinnä sen takia, kun kiekko karkasi lavasta. Yrittää kiekollisena koko aijan jotain kärkikynää tai jotain muuta turhaa. ei kyllä kiekollisena osaa edistää peliä lainkaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK näemmä jatkoi sitä samaa neppailua mitä eilen kolmannessa erässä esitti. Silloin se oli OK, kun taulussa 6-0, mutta ei olisi tänään tarvinnut jatkaa siitä. Huolimattomia syöttöjä, näennäistä pyörimistä pelin ulkopuolella ja tietysti tyhmiä jäähyjä. Tämän illan teema on tuplamokat. Ensin DeSantis hukkaa YV:llä sinisellä kiekon ja paikatakseen tämän kuskaa omasta päästä kiekon paitsioon vetämällä juuri ennen siniviivaa sen viimeisen kaarroksen. Toisessa erässä Arttu Luttinen syöttää ensin 4-2 hyökkäyksessä kiekon suoraan vastustajan päätyyn. Eihän siinä ollut kuin kolme vapaata ukkoa ja heti perään tietysti boxiin istumaan hyökkäyspään jäähystä. Mika Partaselta haluaisin nähdä yhden hyvä suorituksen. Austin Block sai kiekon sentään ainakin kerran oman pelaajan lapaan.

Vastassa Liigan kovin kriisijoukkue ja mitään ei saada aikaiseksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
HIFK näemmä jatkoi sitä samaa neppailua mitä eilen kolmannessa erässä esitti.

Sitä mä pelkäsin, että eilisen kolmannen erän surffaaminen jää päälle. Kunhan nyt kammetaan peli edes tasoihin. Näitä pisteitä ei saisi menettää.
1-0 tuli tukkaan. Jälkiviisaana on helppo sanoa, että olisi kannattanut eilen painaa kaasu pohjassa loppuun asti ja lyödä taululle helvetilliset lukemat.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK esittää ottelusta toiseen unettavan paskaa jääkiekkoa. Sama homma oli eilenkin, vaikka tuli murskavoitto.

Jotenkin alkaa olemaan niin saatanan kyllästynyt ja vihainen tähän touhuun. Vuodesta toiseen samaa schaissea ja kerran 20v joku suonenveto.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä mä pelkäsin, että eilisen kolmannen erän surffaaminen jää päälle. Kunhan nyt kammetaan peli edes tasoihin. Näitä pisteitä ei saisi menettää.

No sen nyt näki jo toisen erän puolivälissä, että HIFK ei tässä pelissä maaliakaan tee. Hirveätä paskaa, vaikka kolmannessa erässä muutamia tekopaikkoja HIFK saikin. Ongelma nyt HIFK:lla on se, että kun joukkueen tietyt avainpelaajat eivät onnistu, niin onnistujia ei alemmista ketjuista löydy ketään.

Puustinen
Elkins
Peltonen
Pakarinen
Söderholm

Ja satunnaisia onnistujia Hari,Somervuori

Tämän jälkeen joukkue on täynnä pelaajia joilta odottaisi edes jotain onnistumisia joskus, mutta ei niin ei. Esim. Tänään tähän kategoriaan voidaan laittaa 3-4 kentät kokonaisuudessaan ja lisäksi 2-3 pakkiparit, eli yli puolet joukkueesta.

TOki tähän vaikuttaa se, että on porukkaa saikulla ja puuttuu senttereitä, jolloin tietyille pelaajille ei maalipaikkoja edes tule, mutta saahan tämä vituttaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
HIFK jäi nollille ja pitkävetolappu pilalle ( taas ) HIFK:n takia . Voi vittu kun pitäisi noista lapuista jättää aina HIFK pois vaan.

E: Ja mua vituttaa myös se, että HIFK ei reagoi tähän paskaan millään lailla!? Pelkkä Fatan ulostaminen ei riitä, kun myös Luttinen, Block, Birch ja DeSantis ovat aivan turisteja jengissä. Ja joukkue huutaa kärkisentteriä sekä paria pakkia

Tehkää nyt vittu jotain siellä toimistolla, potkikaa se Summanenkin sieltä vaikka vittuun!
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako vitutusketjun jo korkata tältä peli-illalta? Kirjoitan sitten positiivista, kun sitä on. Varmaan puolet pienemmällä budjetilla operoiva Blues vie HIFK:ta pelillisesti 80-20. Murheellista katsottavaa. Bluesin maali vain odotti tulemistaan. HIFK:n oljenkorsi olisi ehkä ollut se avausmaali jostain YV:stä tms. saada. Tekee pahaa katsoa kyllä tuollaista epäkiekkoa. Lähinnä selviytymistaistelua ja sarjataulukossa alempana oleva joukkue vastassa.

Ja maalin teki totta kai Eetu Pöysti. Kauden toinen. Kas kun ei eka.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mä olen tehnyt periaatepäätöksen että penniäkään en Nordikselle vie ennen kuin Raimo on poistunut. Kun hyväksyin tämän asian niin vitutuskin on ollut paljon miedonpaa
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen tehnyt periaatepäätöksen että penniäkään en Nordikselle vie ennen kuin Raimo on poistunut. Kun hyväksyin tämän asian niin vitutuskin on ollut paljon miedonpaa

Jos itse tekisin moisen lupauksen, niin kyllä Summasen nimen kohdalla listalla olisi Nybondas. HIFK:n kokoonpanossa yksi liigakelponen sentteri ja nyt kun Liivikin kenttä ottaa sen pois, niin oikeastaan HIFK:lta jää tämä Leinonen-Hari-Puustinen ketju, joka saa painetta ja sekin kulmissa pyörmistä. Nämä 3-4 ketjut nyt edes pääse keskiviivan yli, joten maalinteosta lienee aika kaukaista puhua.

Ei siinä on Summanenkin virheitä tehnyt, mutta kyllä syyttävä sormi ensi sijassa Nybondaksen suuntaan osoittaa. Summaselle olisin ihan oikeasti halunnut edes reilun sauman.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Gillies kuitenkin taklaa hyvin ja puhtaasti. Kyllä tämä tästä viimeistään ensi kaudella, nyt ei saa vaipua epätoivoon.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos itse tekisin moisen lupauksen, niin kyllä Summasen nimen kohdalla listalla olisi Nybondas. HIFK:n kokoonpanossa yksi liigakelponen sentteri ja nyt kun Liivikin kenttä ottaa sen pois, niin oikeastaan HIFK:lta jää tämä Leinonen-Hari-Puustinen ketju, joka saa painetta ja sekin kulmissa pyörmistä. Nämä 3-4 ketjut nyt edes pääse keskiviivan yli, joten maalinteosta lienee aika kaukaista puhua.

Ei siinä on Summanenkin virheitä tehnyt, mutta kyllä syyttävä sormi ensi sijassa Nybondaksen suuntaan osoittaa. Summaselle olisin ihan oikeasti halunnut edes reilun sauman.

Yhä edelleen joku luulee että Summanen ei ole saanut haluamaansa joukkuetta?
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Yhä edelleen joku luulee että Summanen ei ole saanut haluamaansa joukkuetta?

Ja yhä edelleen löytyy Nybarin kannattajia? Ei voi löytyä viime ja tämän kauden näytöillä joukkueen kasaamisessa.

Mutta itse vitutukseen, niin ei kyllä enää. Tätä samaa paskaahan tää on ollut 1980-luvun lopulta saakka, jolloin aloin HIFK:ta seuraamaan. Muutamaa hassua suonenvetoa lukuunottamatta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhä edelleen joku luulee että Summanen ei ole saanut haluamaansa joukkuetta?

Ei kai kukaan halua joukkueeseensa paskoja pelaajia. Ihan varmaan Summanen olisi halunnut joukkueeseensa Karalahden, Kousan ja ykkössentterin, vaikka on nostanutkin peukun ylös Blockin hankinnalle rotaatiopelaajaksi.

Valoja päälle nyt.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä eniten haiskahtaa siltä, että ollaan otettu ne pelaajat, jotka on saatu. Reimolla on siihen oma osuutensa, joka ei ole pieni. Veroraja meni ja ainoa lähtijä oli Fata.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veroraja meni ja ainoa lähtijä oli Fata.
Mitä tämä muka tarkoittaa? Ei kai nyt ulkolaispelaajia kannata nyt sen takia tässä loukkaantumistilanteessa laskea menemään vain sen takia, että veroraja meni. Jos saadaan vahvistuksia, niin sitten seura voi luopua turhista ylijäämäpelaajista.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä eniten haiskahtaa siltä, että ollaan otettu ne pelaajat, jotka on saatu. Reimolla on siihen oma osuutensa, joka ei ole pieni. Veroraja meni ja ainoa lähtijä oli Fata.

On ihan totta, että osuutensa on tälläkin, mutta juuri siksi ulkomaalaishakujen pitäisi osua paremmin, kuin 2-3/11.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös