Nyt just vituttaa!

  • 2 575 274
  • 12 174
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jäin miettimään, että mikä syy siihen sun vitutukseen olikaan?
Ihmetyttää, että mikä syy on vituttaa IFK-fanina yhden heikomman/hävityn pelin jälkeen, koska moni asia on niin hyvin, että kaippa se vituttaa kun yhden pelin häviö voi vituttaa kilpailijan leirissä noin paljon, vaikka eilen tuli voitto. Kärpät on ilmeisesti teidän näkövinkkelistä aika pisteautomaatti-porukka ja tappio oli yllätys?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää, että mikä syy on vituttaa IFK-fanina yhden heikomman/hävityn pelin jälkeen, koska moni asia on niin hyvin, että kaippa se vituttaa kun yhden pelin häviö voi vituttaa kilpailijan leirissä noin paljon, vaikka eilen tuli voitto. Kärpät on ilmeisesti teidän näkövinkkelistä aika pisteautomaatti-porukka ja tappio oli yllätys?

Kyllä niitä heikkoja otteluita on tällä kaudella ollut aivan älyttömästi. Siksi ollaankin taulukossa kuudennella sijalla. Itse asiassa vielä kuukausi sitten pelattiin niin surkeasti, ettei tämän illan tappioon enää ollut varaa, ainakaan runkosarjan osalta. Pudotuspeleissä voidaan tietysti pärjätä, mutta heti alkuun annetaan muille tasoitusta, ellei saavuteta kolmatta sijaa. Ja sehän en se mikä täällä faneja vituttaa, ei tämä yksi tappio
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää, että mikä syy on vituttaa IFK-fanina yhden heikomman/hävityn pelin jälkeen, koska moni asia on niin hyvin, että kaippa se vituttaa kun yhden pelin häviö voi vituttaa kilpailijan leirissä noin paljon, vaikka eilen tuli voitto. Kärpät on ilmeisesti teidän näkövinkkelistä aika pisteautomaatti-porukka ja tappio oli yllätys?
Kirjoitit itse tähän vitutusketjuun, joten tuo sinulle esitetty kysymys oli ihan aiheellinen.

Ja itse ketjuun liittyen, vituttaa täällä parveilevat näätäfanit, olivat sitten aukomassa päätä tai empatisoimassa.
 

Hartolankoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
VaPS
Ne on juntteja sanan varsinaisessa merkityksessä. Älä anna sen pilata sun lauantaita. Itteäni naurattaa, että eivät paljoa uskalla Leksalle kuittailla. Tulee varmaan näätälaumalla paskat housuun ja pitää kurkata säännöllisin väliajoin sängyn alle ettei Leksa oo siellä väijymässä.
Se on HIFK;n ja Ville Peltosen asia ketä kulloinkin peluutetaan. Mutta kyllä Komarovin pelillinen anti meni miinuksen puolelle eilen illalla, ei ole vahvistus. Jos joku arvostaa hämmennystä ja hämmentämistä niin ehkä hän arvostaa mys Komarovia. Työelämässä, siis niissä rehellisissä palkkatöissä arvostetaan niitä varttuneita seniorityöntekijöitä jotka ymmärtävät hakeutua itse eläkkeelle kun aika on.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Se on HIFK;n ja Ville Peltosen asia ketä kulloinkin peluutetaan. Mutta kyllä Komarovin pelillinen anti meni miinuksen puolelle eilen illalla, ei ole vahvistus. Jos joku arvostaa hämmennystä ja hämmentämistä niin ehkä hän arvostaa mys Komarovia. Työelämässä, siis niissä rehellisissä palkkatöissä arvostetaan niitä varttuneita seniorityöntekijöitä jotka ymmärtävät hakeutua itse eläkkeelle kun aika on.
Tämän tulit VaPsin kannattajana kertomaan meille, kiitos siitä.
Ja voit hyvillä palata takaisin nykyistä? Sastamalaa? koskevaan keskusteluun.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän takia varmaan koitetaan vältellä sitä kotietua, kun himajää on pelkkä vitsi.

Tämä on muuten ihan oikea riski kaiken maailman pompuille ja onnenkantamoisille. Ja toki sille, että joku ei poistu kaukalosta samassa kunnossa, missä sinne meni. Jos ymmärrätte yskän. En tosin usko, että kukaan mitään kotietua välttelee, mutta Nordiksen jää on niin paska, että tulee nostamaan jännä- ja vitutuskerrointa, mitä pidemmälle kausi etenee ja kelit paranee.

Ja sekös se vituttaa.
 

Hesari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen hiihto ja painimaajoukkue
Esko Seppänen puheli ”tietona” Urheilucastissa, että ensi kaudella jokainen joukkue pelaisi edelleen kuusi kertaa jotain joukuetta vastaan. Nimenomaan näiden paikallispelien takia. Mutta HIFK:n vastustaja Olisi Kärpät. Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä Etelä-Pohjoinen asetelman hehkutusta, ihan totaalinen HMV-ottelupari. Olisin ihan mielelläni käynyt ne kolme mahdollista Oulun matsia katsomassa tossa Espoossa, mutta ei. Pitäähän joskus Raksilankin olla täynnä. Olen aivan kyllästynyt Kärppiin. Keksisin ainakin 5 mielenkiintoisempaa vastustajaa Liigasta, kuin joku Kärpät, jossa ei ole moneen vuoteen ollut edes yhtäkään kiinnostavaa persoonaa saati mitään väriä muutenkaan. Ymmärrän, että HIFK on Kärpille tärkeä vastustaja markkinointimielessä, mutta pitääkö HIFK:n kärsiä tästä pelaamalla nämä kuusi peliä jokaikinen vuosi Kärppiä vastaan? Ohtamaat, Kemppaiset, Junttilat sun muut Kärppäpelaajat on niin nähty.

Kiekko-Espoo hyötyisi Liigankin vinkkelistä kolmella HIFK-kotipelillään myös ihan kivasti. Mutta ei.
 
Viimeksi muokattu:

MattiPussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esko Seppänen puheli ”tietona” Urheilucastissa, että ensi kaudella jokainen joukkue pelaisi edelleen kuusi kertaa jotain joukuetta vastaan. Nimenomaan näiden paikallispelien takia. Mutta HIFK:n vastustaja Olisi Kärpät.
Erittäin rasittavaa, mikäli Esko oikeassa. Mainitsiko mihin tämä tieto perustuu? Olin jo ehtinyt innostua espoon ”paikallispeleistä”. Noh katsellaan sitten taas ensikaudella Ohtamaata ja Junttilaa kuudesti.
 

Hesari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen hiihto ja painimaajoukkue
Erittäin rasittavaa, mikäli Esko oikeassa. Mainitsiko mihin tämä tieto perustuu? Olin jo ehtinyt innostua espoon ”paikallispeleistä”. Noh katsellaan sitten taas ensikaudella Ohtamaata ja Junttilaa kuudesti.
”Mä olen kuullut sellaista käytäväpuhetta, että nyt kun lähdetään sitten 16 joukkueella rouhimaan SM-Liigaa. Niin Liigan toimistolla oltaisiin viritelty jo excel-taulukkoa siihen formaattiin, että kun pelataan 60 ottelua runkosarjassa niin sitä ei tehdä nelinkertaisena. Vaan paikallisvastustajat pelaa 6 kertaa toisiaan vastaan painotetusti koko kauden mitassa. Erikoisin paikallispeli tullaan näkemään ensi kaudella on niinkin lähellä toisiaan kuin IFK ja Kärpät” - Esko
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Erikoisin paikallispeli tullaan näkemään ensi kaudella on niinkin lähellä toisiaan kuin IFK ja Kärpät” - Esko
Mikä tässä on Eskon mielestä erikoista? Näinhän tämä on ollut jo viimeiset 6 vuotta ainakin.

Alle tunnin pelimatkakin, eli lyhyin mitä Stadista on.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mikä tässä on Eskon mielestä erikoista? Näinhän tämä on ollut jo viimeiset 6 vuotta ainakin.

Alle tunnin pelimatkakin, eli lyhyin mitä Stadista on.
Onhan se vähän erikoista pelata "paikallispeliä" Oulua vastaan, kun jonkinlainen paikallisvastustaja majailee ensi kaudella 10 kilometrin päässä.
 

Hesari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen hiihto ja painimaajoukkue
Mikä tässä on Eskon mielestä erikoista? Näinhän tämä on ollut jo viimeiset 6 vuotta ainakin.

Alle tunnin pelimatkakin, eli lyhyin mitä Stadista on.
Lentomatkan päälle pitää laskea myös matka lentokentälle + muu lentokentällä kuluva aika. Kyllähän lyhyemmäksi ja ennenkaikkea halvemmaksi tulee monikin vieraspelimatka. Ensi kaudella, kun Espoo on taas Liigassa niin ihmetyttää todella paljon tämä kuvio. Kiekko-Espoo tarvitsisi paljon Kärppiä enemmän näitä kolmea kotiottelua HIFK:ta vastaan. Toivottavasti HIFK pistää hanttiin tälle Oulu-pelleilylle ja pelataan nämä 6 matsia pääkaupunkiseudulla. Kiekko-Espoo olisi myös urheilullisesta näkökulmasta katsottuna paljon parempi vastustaja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä mittareilla?

Vaikka Espoon nousu Liigaan on hieno asia, ei se silti moneen vuoteen tule olemaan vielä minkäänlainen urheilullinen mittari, ainakaan kärkikamppailun osalta.

Juuri näin. Jos HIFK:n pelaajilta kysytään, kumpi jengi sytyttää enemmän Kärpät vai K-Espoo, vähintään 9/10 vastaa Kärpät. Tässä on aika monta vuotta menty ilman paikallisia eikä Stadi-Espoo-matsit ole koskaan olleet oikeita paikalliskamppailuita, koska Jokerit. Kun Jokerit lähti kiitämään, HIFK:n ja Bluesin "paikalliskamppailut" olivat kuin kädenlämpöinen olut. Ei sellaista kukaan ensisijaisesti tilaa, mutta kyllä sen saa varsinkin tiettyyn kellonaikaan alas kiskottua.

Ja minäkin olen siis ehdottomasti sitä mieltä, että K-Espoon nousu Liigaan on erinomainen asia. Mutta oikeiksi paikallismatseiksi on vielä matkaa. Ja vaatii sen, että Espoo ei ole mikään pisteautomaatti. HIFK:n ja Kärppien peleistä taas on vuosien saatossa tullut muuten vain tärkeitä. Ei mulle toi etelä vastaan pohjoinen aiheuta mitään tunteita, mutta ehkä se on sille toiselle puolelle jotenkin merkittävä aspekti, kun ei heillä nyt oikein muutakaan ole koskaan ollut? Itse en ole leimannut Kärppä-pelejä mitenkään, mutta aika usein ne ovat kuitenkin olleet kauden parhaita pelejä. Ja mä toivotan siinä kontekstissa ne tervetulleiksi jatkossakin.
 

Hesari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen hiihto ja painimaajoukkue
Millä mittareilla?

Vaikka Espoon nousu Liigaan on hieno asia, ei se silti moneen vuoteen tule olemaan vielä minkäänlainen urheilullinen mittari, ainakaan kärkikamppailun osalta.
Pisteet ovat todennäköisemmät Kiekko-Espoota kuin Kärppiä vastaan. Kiekko-Espoon ensi kauden joukkueen rakentaminen on tehty Liigan toimesta täysin absurdiksi ja todennäköisesti kyseessä tulee olemaan täysi heittopussi. Parhaimmillaan alemman keskikastin porukka. Kärpät taas tulee todennäköisesti olemaan yksi suurimmista mestarisuosikeista. Eli @Apassi juuri näitä oletettavasti helpompia pisteitä tarkoitan.

En väitä, että Kiekko-Espoo olisi mitenkään tunnearvoltansa merkitysellinen vastustaja. Mutta varmaan aika moni kuitenkin haluaisi päästä katsomaan mahdollisimman paljon vierasmatseja Espooseen, jonne on pääkaupunkiseutulaisena käytännössä sama matka kuin Nordikselle. Siinä mielessä minua syljettää tämä Stadi-Oulu asetelman väkisin puskeminen ensi kaudellakin uudet olosuhteet huomioiden.

Korjaus, siis varmaan aika moni haluaisi päästä katsomaan mahdollisimman paljon vierasmatseja Espooseen. Pari matsiahan sinne nyt ainakin pääsee katsomaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Pisteet ovat todennäköisemmät Kiekko-Espoota kuin Kärppiä vastaan. Kiekko-Espoon ensi kauden joukkueen rakentaminen on tehty Liigan toimesta täysin absurdiksi ja todennäköisesti kyseessä tulee olemaan täysi heittopussi. Parhaimmillaan alemman keskikastin porukka. Kärpät taas tulee todennäköisesti olemaan yksi suurimmista mestarisuosikeista.

En väitä, että Kiekko-Espoo olisi mitenkään tunnearvoltansa merkitysellinen vastustaja. Mutta varmaan aika moni kuitenkin haluaisi päästä katsomaan vierasmatseja Espooseen, jonne on pääkaupunkiseutulaisena käytännössä sama matka kuin Nordikselle. Siinä mielessä minua syljettää tämä Stadi-Oulu asetelman väkisin puskeminen ensi kaudellakin uudet olosuhteet huomioiden.
Voisi myös kuvitella, että Liigan intresseissä olisi, että Kiekko-Espoon yleisömäärät olisivat kelvolliset. Tähän "paikallispelit" IFK:ta vastaan olisivat täydellinen keino. Jotain HPK:ta vastaan Espoossa päästäisiin varmaan johonkin 3 000 katsojan pintaan. IFK:ta vastaan paikalle voisi hyvinkin tulla 6 000 katsojaa. Tuon 3 000:n eron kun kertoo kolmella, saadaan Kiekko-Espoolle 9 000 "ylimääräistä" katsojaa runkosarjassa. Sillä on jo aikamoinen rahallinenkin merkitys.

Pelkästään urheilullisesti IFK–Kärpät toki on monin verroin kiinnostavampi pari. Nordiksen yleisömäärien kannalta ei liene kovin paljon eroa sillä, onko vastassa Kärpät vai Kiekko-Espoo. Eiköhän kumpikin noista vedä kotiotteluihin 7200–8200 henkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös