Nyt just vituttaa!

  • 2 574 523
  • 12 172

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Tämä onkin aivan oikea paikka, jos vituttaa.

Itse näen tämän viime päivien kirjoitustulvan välittämisenä. Täällä on kannattajia, jotka elävät ja hengittävät HIFK:ta ja jotka voivat pahoin, kun heille rakasta seuraa tuhotaan. Menestymättömyyden voi vielä hyväksyä, mutta seuran identiteetin tuhoamista ei.

Ja tuohon viimeiseen lauseeseen: kannattamisen määrittelemisestä täällä on aika paljon puhuttu. Siihen ei kannata lähteä. Mikään ei tee sinusta yhtään sen parempaa tai pyhempää kannattajaa kuin kukaan muukaan.
Kuin omalta näppikseltä!
Identiteetin pitkäaikaista tuhoamista en voi hyväksyä lyhytaikaisen onnistumisen takia (mestaruus 2024)
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kuin omalta näppikseltä!
Identiteetin pitkäaikaista tuhoamista en voi hyväksyä lyhytaikaisen onnistumisen takia (mestaruus 2024)

Mä en enää edes oikein tiedä mikä se identiteetti on? Joskus se oli "iso ja paha", mutta ei kait sellaista ole Nordiksella näkynyt enää vuosiin?

Taklauksia viljellään edelleen jonkin verran, Törmänen aikaanaan tappoi nämä lähes kokonaan, nykyään sentään muutama pelissä.
Hanskoja ei tiputeta ikinä, maalieduskahakoissa kaarretaan vain pois.
Intohimo? Eipä paljoa kyllä ole näkynyt

Eli kyllä mä olen vähän sitä mieltä että se ns. Brändikiekko on kuollut, mutta se on tapahtunut osittain pelin ja yhteiskunnan evoluution takia, enää ei pärjää rymistelemällä. Lisäksi maailma on pelin ulkopuolellakin muuttunut aika paljon 2000 -luvulla, se mikä oli vuonna -98 vielä ihan ok, ei sitä ole enää.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kuin omalta näppikseltä!
Identiteetin pitkäaikaista tuhoamista en voi hyväksyä lyhytaikaisen onnistumisen takia (mestaruus 2024)
Muuten totta, mutta eipä tuo tämän kevään mestaruus näytä kovinkaan todennäköiseltä, vaatisi kaiken tämän sekoilun jälkeen lähinnä maailman kahdeksatta ihmettä. Niin, joo, vituttaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eli kyllä mä olen vähän sitä mieltä että se ns. Brändikiekko on kuollut, mutta se on tapahtunut osittain pelin ja yhteiskunnan evoluution takia, enää ei pärjää rymistelemällä. Lisäksi maailma on pelin ulkopuolellakin muuttunut aika paljon 2000 -luvulla, se mikä oli vuonna -98 vielä ihan ok, ei sitä ole enää.
Kyllähän se näin on, ja se riipaisee sielua syvältä. Sille ei kai vaan voi mitään, että maailma muuttuu. Ulkopuolinen maailma on kuohinut ne elementit johon vuonna 1976 ensimmäisessä Nordiksen pelissäni rakastuin. Olen onnellinen että sain kokea ne vuosikymmenet, nyt on vaan tyydyttävä tähän.
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Kyllähän se näin on, ja se riipaisee sielua syvältä. Sille ei kai vaan voi mitään, että maailma muuttuu. Ulkopuolinen maailma on kuohinut ne elementit johon vuonna 1976 ensimmäisessä Nordiksen pelissäni rakastuin. Olen onnellinen että sain kokea ne vuosikymmenet, nyt on vaan tyydyttävä tähän.
Tästä päästäänkin siihen perustavanlaatuiseen ongelmaan: maailma muuttui, mutta IFK tai brändi ei onnistunut kehittymään vaan jäi kellumaan jonkinlaiseen tyhjiöön. Jos tarkastellaan vaikkapa kuluvaa vuosituhatta tai viimeistä 15 vuotta, niin mikä on IFK:n pelillinen identiteetti? Miksi brändi on lähinnä pilkkasana jolle muualla Suomessa nauretaan? Mitä IFK ylipäätänsä on ja mikä on sen rooli liigassa? Nykyään kilpilogosta tulee mieleen lähinnä ikuinen alisuoriutuminen, eikä IFK ole rehellisesti sanottuna mihinkään muuhun kyennyt.

Ongelma on todella syvällä ja sen korjaaminen on ehdoton edellytys jos tavoitteena on olla pohjoismaalainen suurseura. Joku yksittäinen viimeisen päälle rakennettu joukkue ja sillä tavoitettu mestaruus ei sitä ratkaisisi. Ei sillä, mieluummin ottaisin sen yksittäisenkin mestaruuden kuin katsoisin niitä iänikuisia pronssipelejä, mutta toisaalta hetkittäinen menestyminen vie vain huomiota muualle itse ongelmasta eikä itsessään edesauta sen ratkaisemista.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Mä en enää edes oikein tiedä mikä se identiteetti on? Joskus se oli "iso ja paha", mutta ei kait sellaista ole Nordiksella näkynyt enää vuosiin?
Mulle se identiteetti on paljon enemmän kuin brändikiekko.

Se on seuran värit, tavat, omat junnut, pelitapa, musa, fiilisvideot, kannustukset, yhteisöllisyys, logot, pelaajat, maalilaulu, Blåfa ja vaikka miten paljon enemmän.

Liian paljon on tapahtunut viime vuosina ja seura/joukkue tuntuu etäisemmältä kuin koskaan. Kaikkien nuorten vaihtaminen vieraisiin palkkasotureihin syö fiilistä todella paljon.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mulle se identiteetti on paljon enemmän kuin brändikiekko.

Se on seuran värit, tavat, omat junnut, pelitapa, musa, fiilisvideot, kannustukset, yhteisöllisyys, logot, pelaajat, maalilaulu, Blåfa ja vaikka miten paljon enemmän.

Liian paljon on tapahtunut viime vuosina ja seura/joukkue tuntuu etäisemmältä kuin koskaan. Kaikkien nuorten vaihtaminen vieraisiin palkkasotureihin syö fiilistä todella paljon.

Hyvä pointti kyllä, identiteetti on tosiaan enemmän kuin pelkkä pelitapa. Onneks sentään musa on edelleen rock Nordiksella, jos olisi esim. Jyväskylässä kuultua kauheaa renkutusta niin en tiedä jaksaisiko hallilla käydä.
Mutta on totta että esim ennen oltiin se ketä vihattiin ja siitä myös lypsettiin, muistuu se yksinkin mainos jossa savolaiset yrittävät sanoa Nordenskjödinkatua taksikuskille, ja mainoksessa todetaan jotenkin "onhan niitä muitakin halleja". Niin nyt tänä vuonna sitten on tehty oikeastaan täyskäännös ja toivotetaan kaikki tervetulleiksi avosylin, monella kielellä. Enkä sano että tämä olisi jotenkin huono juttu, mutta selkeä muutos identiteettiin.

Logo on sentään pysynyt ja vanhoja legendoja muistetaan kyllä, maalilaulukin on pysynyt samana ties kuinka pitkään, samoin kuin let's play hockey.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hyvä pointti kyllä, identiteetti on tosiaan enemmän kuin pelkkä pelitapa. Onneks sentään musa on edelleen rock Nordiksella, jos olisi esim. Jyväskylässä kuultua kauheaa renkutusta niin en tiedä jaksaisiko hallilla käydä.
Mutta on totta että esim ennen oltiin se ketä vihattiin ja siitä myös lypsettiin, muistuu se yksinkin mainos jossa savolaiset yrittävät sanoa Nordenskjödinkatua taksikuskille, ja mainoksessa todetaan jotenkin "onhan niitä muitakin halleja". Niin nyt tänä vuonna sitten on tehty oikeastaan täyskäännös ja toivotetaan kaikki tervetulleiksi avosylin, monella kielellä. Enkä sano että tämä olisi jotenkin huono juttu, mutta selkeä muutos identiteettiin.

Logo on sentään pysynyt ja vanhoja legendoja muistetaan kyllä, maalilaulukin on pysynyt samana ties kuinka pitkään, samoin kuin let's play hockey.

Ja sanoisin, että tämä blendautuminen monimuotoiseen väestörakenteeseen on ollut hyvä liike. Kyllä itsekin kaipaan menneitä aikoja missä se fiilis tuli, mutta ne ei valitettavasti koskaan enää palaa. On vaihtoehto olla muutoksessa mukana tai taantua lopullisesti.

Silti siellä on vielä noita asioita mitä sanoit ja historiaahan ei kukaan vie pois.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Se on seuran värit, tavat, omat junnut, pelitapa, musa, fiilisvideot, kannustukset, yhteisöllisyys, logot, pelaajat, maalilaulu, Blåfa ja vaikka miten paljon enemmän.
Tuossa on hieno lista, joka lämmittää sydäntä. Seuran värit ja logo eivät haalistu koskaan, mutta tuossa saattaa olla joitain kohtia jotka eivät loista yhtä kirkkaana kuin aiemmin. Totta kai omaan pitkään historiaan mahtuu paljonkin aallonpohjia, mutta nyt ei ole jotenkin kovin hyvä fiilis. Mutta ehkä se taas tästä lähtee kun päivät pitenevät.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Tämän uusimman uutisen (HIFK:n kapteeni vaihtuu: Melartin kausi ohi, Lehterästä uusi kapteeni - HIFK) seuran sivuilta luettuani meni maku lopullisesti. Noiden kahden narri horinat on tutun surullista luettavaa ja kaiken kruunuksi kolmannes narrista tehdään kapteeni. Ei siinä mitään, onhan lehterä vielä Herran vuonna 2024 pelillisesti loistava peluri, mutta eihän ensimmäistä kauttaan pelaava pehmeä narri jumalauta voi nousta heti Helsingin IFK:n kapteeniksi. Henkilökohtaisesti loppui seuraaminen tähän. Palataan, kun salmelainen ja peltonen ulkona organisaatiosta.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten voi joka ikinen vuosi olla tilanne tämä, että taistellaan viimeisistä suorista puolivälieräpaikoista, puoli joukkuetta on telakalla ja toivotaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä että saadaan jostain naarattua sen verran tusinaukkoja että kokoonpano olisi edes suurin piirtein täysi. Ei tämän seuran kannattajia ainakaan voi glory huntereiksi sanoa
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämän uusimman uutisen (HIFK:n kapteeni vaihtuu: Melartin kausi ohi, Lehterästä uusi kapteeni - HIFK) seuran sivuilta luettuani meni maku lopullisesti. Noiden kahden narri horinat on tutun surullista luettavaa ja kaiken kruunuksi kolmannes narrista tehdään kapteeni. Ei siinä mitään, onhan lehterä vielä Herran vuonna 2024 pelillisesti loistava peluri, mutta eihän ensimmäistä kauttaan pelaava pehmeä narri jumalauta voi nousta heti Helsingin IFK:n kapteeniksi. Henkilökohtaisesti loppui seuraaminen tähän. Palataan, kun salmelainen ja peltonen ulkona organisaatiosta.
Mun mielestä Lehterä on erinomainen valinta kapteeniksi. Kokenut ja johtaa pelillisellä esimerkillään, eli juuri sitä mitä kannattajatkin ovat toivoneet. Lisäksi valinta oli raikas tuulahdus omat pojat -mallin ulkopuolelta mitä on niin ikään toivottu.

Kunhan ei vaan kävisi IFK-kapteeniuden kirousta, eli sitä, että tästä alkoi henkilökohtainen pelillinen alamäki.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä mitään all-time IFK-kapteenia ole valittu, vaan loukkaantumisten takia nopeasti muuttuneessa tilanteessa on nimetty kapteeni loppukaudeksi juuri tälle joukkueelle. Eiköhän kopissa tiedetä ihan sen arjen perusteella, kuka henkilönä soveltuu kapteeniksi. Kentällä Lehterä on pelillisesti johtava pelaaja, sen näkee ulkopuolinenkin. Lehterän kuvailua pehmeäksi en ymmärrä laisinkaan; omaan silmääni kamppailupelaaminen ja fysiikka (pl. jalkanopeus) ovat juurikin niitä Lehterän vahvuuksia.
 
Viimeksi muokattu:

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Positiivinen pöhinä senku jatkuu jengin ympärillä. Hiljaseks vetää jo noi jatkuvat loukkaantumiset kaudesta toiseen. Vaikeeta enää löytää mitään muita positivisia asioita tästä tän kauden farssista ku Martin. Peukku myös täältä Lehterän valinnasta kapteeniks.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en enää edes oikein tiedä mikä se identiteetti on? Joskus se oli "iso ja paha", mutta ei kait sellaista ole Nordiksella näkynyt enää vuosiin?
No se mitä seuran strategian mukaan haetaan on "aggressiivisuus". Tää ei ole vitsi tai kärjistys, vaan se se on. Seuran itse linjaama pelillinen identiteetti. Ja se sana "aggressiivisuus" kuuluu kaikissa ulostuloissa, viimeksi Salmelaisen erätaukohaastattelussa, eli sitä "jalkautetaan" myös kannattajien suuntaan.

Mielestäni se on ytimeltään samaa sisäänpäinkääntyvää, ahdistuksentäyteistä juurta kuin on "möyrintä". Aggressiivisuus ei ole irtonaista, iloista, kovaotteista ja tylyä, vaan on ahdistunutta, umpimielistä, hampaat irvessä painamista, väkisin suorittamista.

Sanana aggressiivisuus ei toimi mun mielestä, vaikka ymmärrän mitä sillä haetaan - se on vaan liikaa väärään suuntaan ohjaava.

Sit on vielä se, että jos kerran halutaan olla "aggressiivisia", niin miten se sitten on onnistunut?
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
No se mitä seuran strategian mukaan haetaan on "aggressiivisuus". Tää ei ole vitsi tai kärjistys, vaan se se on. Seuran itse linjaama pelillinen identiteetti. Ja se sana "aggressiivisuus" kuuluu kaikissa ulostuloissa, viimeksi Salmelaisen erätaukohaastattelussa, eli sitä "jalkautetaan" myös kannattajien suuntaan.

Mielestäni se on ytimeltään samaa sisäänpäinkääntyvää, ahdistuksentäyteistä juurta kuin on "möyrintä". Aggressiivisuus ei ole irtonaista, iloista, kovaotteista ja tylyä, vaan on ahdistunutta, umpimielistä, hampaat irvessä painamista, väkisin suorittamista.

Sanana aggressiivisuus ei toimi mun mielestä, vaikka ymmärrän mitä sillä haetaan - se on vaan liikaa väärään suuntaan ohjaava.

Sit on vielä se, että jos kerran halutaan olla "aggressiivisia", niin miten se sitten on onnistunut?
En yhtään ihmettele, jos clubilla on tehty vähän brändi- ja strategiatyötä omin pikku kätösin. Ja on oikein lähdetty jalkauttamaan sitä kannattajille. Ei terve.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun mielestä Lehterä on erinomainen valinta kapteeniksi. Kokenut ja johtaa pelillisellä esimerkillään, eli juuri sitä mitä kannattajatkin ovat toivoneet. Lisäksi valinta oli raikas tuulahdus omat pojat -mallin ulkopuolelta mitä on niin ikään toivottu.

Kunhan ei vaan kävisi IFK-kapteeniuden kirousta, eli sitä, että tästä alkoi henkilökohtainen pelillinen alamäki.

Jos Jorikin vielä C rinnassa hyytyy, niin ehdotan että tästä eteenpäin se lyödään aina lähtökohtaiselle seiskapakille.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Lehterän kuvailua pehmeäksi en ymmärrä laisinkaan; omaan silmääni kamppailupelaaminen ja fysiikka (pl. jalkanopeus) ovat juurikin niitä Lehterän vahvuuksia.
Ja ihan sivuhuomautuksena; hanskatkin putoaa tarvittaessa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en enää edes oikein tiedä mikä se identiteetti on? Joskus se oli "iso ja paha", mutta ei kait sellaista ole Nordiksella näkynyt enää vuosiin?

Taklauksia viljellään edelleen jonkin verran, Törmänen aikaanaan tappoi nämä lähes kokonaan, nykyään sentään muutama pelissä.
Hanskoja ei tiputeta ikinä, maalieduskahakoissa kaarretaan vain pois.
Intohimo? Eipä paljoa kyllä ole näkynyt

Eli kyllä mä olen vähän sitä mieltä että se ns. Brändikiekko on kuollut, mutta se on tapahtunut osittain pelin ja yhteiskunnan evoluution takia, enää ei pärjää rymistelemällä. Lisäksi maailma on pelin ulkopuolellakin muuttunut aika paljon 2000 -luvulla, se mikä oli vuonna -98 vielä ihan ok, ei sitä ole enää.

En itsekään enää tiedä mitä se tällä hetkellä on, mutta tiedän mitä sen pitäisi olla. Siitähän on puhuttu, että identiteetti pitäisi päivittää nykykiekon vaatimuksiin. Tällä hetkellä IFK pelaa jonkin asteista hidasta kontrollilätkää, joka ei kuitenkaan pysty säilyttämään kontrollia paineen alla. Fyysisyys ei ole tappeluita tai typeryyttä, mutta sellaista Las Vegas tyylistä rouheaa lätkää, jossa ei anteeksi pyydellä.

Minusta IFK:n pitäisi olla Liigan luisteluvoimaisin ja fyysisen joukkue. Korostan tuota luisteluvoimaisin. Se on sellainen asia joka tämän päivän kiekossa korostuu ohi fyysisyyden. Nyt ei olla edes lähellä.

Minun mielestä IFK hukkaa aika paljon euroja siihen, että alaketjut ovat täynnä Åstenin, Komarovin, Väänäsen ja Tallbergin tyylisiä aika verkkaisia duunareita, joille maksetaan paljon suhteessa nuoriin lupaaviin pelaajiin. Yksi Lehterän kaltainen klassinen playmaker menee, koska on erikoisosaamista.

Eurot pitää laittaa senttereihin, maalivahtiin, valmennukseen ja kiekollisiin pakkeihin. Se mistä tingitään jos on pakko, niin laitahyökkääjäosasto ja alaketjut. Nyt IFK:n joukkue on hirveän kallis, koska ikärakenne on niin vanha. Etenkin alaketjuun nuoria pelaajia tappelemaan pelipaikoista. Toki ne nelosetjun profiilin pelaajat ovat vähän erilaisia. En silti ymmärrä miksi esim. Lundell ei olisi mahtunut ensi kauden suunnitelmiin, kun miettii minkä profiilin sentteri isovelikin on. Siihen laidalle muutama urallaan eteenpäin haluava nuori luistelukone.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös