Olihan se odotettavissa, että kun yksi kirjoittaja sanoo pelkäävänsä Jokereiden nousua tulee joku tänne julistamaan, että kaikki IFK:n kannattajat pelkäävät Jokereita. Minä en pelkää eikä varmaan kukaan muukaan, kuin tämä yksi taho. En siltikään halua Jokereita Liigaan. Näen, että IFK hyötyy enemmän asemastaan Helsingin ainoana liigaseurana ja lisäksi en ole unohtanut aikaa Venäjän liigassa enkä kaikkea sitä ylimielistä brassailua, jota moni Jokerifani siihen aikaan harrasti. Tähän varmaan joku Jokerifani sanoo, että eikö olisi jo aika unohtaa menneet ja katsoa eteenpäin ja sehän on Jokerifaneille hirveän kätevä näkökulma, kun sillä saadaan lakaistua maton alle kaikki ne ei niin kunniakkaat kaudet. Miksi meidän muiden pitäisi unohtaa? Joskus 10 v sitten joku olisi voinut perustaa Jokeripuolelle ketjun "koska Jokerifanit muuttuivat ......?" No ei sitä sanaa saa tänne kirjoittaa.
En nyt muista sitä, että saiko tämä keskustelu alkunsa siitä, kun mä taisin tossa sanoa "pelkääväni" sitä narrien liiganousua. Mutta oon huomannut sen, että tällä palstalla nyt vaan puututaan mielestäni liian sanatarkasti moniin asioihin ja sanomisiin. En nyt tarkoita sua, vaan ihan noin yleisesti ottaen.
En nyt tiedä, että onko se "pelko" oikea sana määrittelemään tätä narrien liiganousua, mutta olisin voinut ihan yhtä hyvin myös sanoa olevani vaikka "huolissani" siitä narrien liiganoususta, tai sanoa vaikka että heidän nousunsa vituttaisi. Enkä nyt jaksa määritellä sitä, että mikä tässä on oikea sana tai ilmaisu tätä tunnetta määrittelemään, mutta itse ainakin toivoisin sitä, että Jokerit eivät nousisi/palaisi takaisin SM-liigaan, koska mielestäni liiga kun IFK:kaan ei heitä sen enempää takaisin enää tarvitse ja kun olemme tähänkin asti pärjänneet ilman heitä, niin pärjäisimme varmasti jatkossakin.
Siinä mielessä se narrien mahdollinen paluu huolestuttaa myös oman jengin kannalta, että jos se heidän paluunsa toisi lisää kilpailua hyvistä pelaajista, sponsoreista, lopputuloista, kausikorteista jne. Tällainen kilpailu voisi pahimmassa tapauksessa saada IFK:n pärjäämään nykyistäkin heikommin, kun niitä hyviä pelaajia päätyisi yhä enemmän myös narrien riveihin.
Lisäksi suurena riskinä pitäisin narrien paluussa myös niitä liiallisia ylilyöntejä ja väkivaltaa kaukalossa, jota varmasti valitettavasti tulisimme jossain vaiheessa näissä paikallismatseissa näkemään, sillä kaikki nämä vanhat haavat ja arvet kun eivät ole todellakaan umpeutuneet näin lyhyessä ajassa, vaikka varsinkin Jokereiden puolelta sitä menneisyyttä halutaankin lakaista kovasti maton alle.