Nyt just vituttaa!

• 2 873 769
  • 13 698

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
En minäkäään erityisesti toivo narreja takaisin, mutta fakta lienee se, että se tapahtuu
kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Ja kyllähän siitä hyödytään, saadaan täyteen
myytyjä halleja itsellemme, ja muutkin jengit tulevat saamaan täysiä tupia , ja paljon
oheismyyntiä samassa yhteydessä.

Täytyy toki muistaa että ei se nousu ole kuitenkaan mikään kirkossa kuulutettu juttu,
edessä on vielä monta muuttuvaa tekijää, Mestiksen mestaruus on hyvin mahdollinen
muttei varma, ja karsinnatkin on täysin oma lukunsa.

Muistetaan vaikka miten vuoden 1998 pomminvarmalle mestaruudelle kävi.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha on pelätä. Ennen pitkää tuo venäläisjoukkue tulee nousemaan liigaan. Jos se ei tapahdu nyt, niin tulee kyllä tapahtumaan lähiaikoina. On kuitenkin taloudellisestikin niin iso palanen.
Pistävät kyllä nyt jo all-in, luulen, että jos eivät nouse nopeasti parin kauden sisällä, ovat maksuvaikeuksissa elleivät jopa konkassa. Mestis on kallis sarja, ja etenkin kun sitä toteuttaa noin.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedostan itse, että jollain aikavälillä pikkuveli on palaamassa Liigaan ja olen ihan sinut sen kanssa. Varsinkin, jos ansaitsevat paikkansa vielä urheilullisesti. Lähtivät kuitenkin aikanaan niin rotsi auki Putin huoriksi ja ylimielisyys sekä naiivius fanikunnassa lähes kauttaaltaan oli jotain ennennäkemätöntä, joten siinä mielessä nykyinen Mestiksessä rämpiminen on hyvää asennekasvatusta ja nöyryyden opettamista koko narrit organisaatiolle ja suurimmalle osalle fanikunnasta. Kun katsoo narrit osiota tälläkin hetkellä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja Saarnin juttuja mediassa niin kausi pari Mestistä tekisi varmasti vielä hyvää niin saadaan pahimmat veli venäläisen hajut pois ja nöyryyttä sekä ymmärrystä, ettei täällä olla punaista mattoa levittämässä paluulle Liigaan, kuten osa tuntuu kuvittelevan.

Mä en vaan voi jotenkin toivoa Jokereille mitään hyvää. Miksi pitäisi? Paikallisvastustaja. Ihan sama tulisko siitä paikallispelejä tai jotain muuta hyvää mukana, mutta kyllä mä niille toivon mieluummin tippumista Suomisarjaan. Ja sama (toki vähemmällä painokkuudella) Klubille.

jonBBE9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkueet, Tennis
Missäs välissä Ilves tai Tappara kävi ryslandiassa pelailemassa Putin-kiekkoa?
Ei missään vaiheessa, eikä muutenkaan tarkoitukseni ollut tässä nostaa tuota Narrien Putinin sarjassa käytyä loikkaa.

Puhtaasti puhuin tästä paikallisotteluasetelmasta, että sitä on ikävä ja sitä Liiga ja IFK tarvitsee. Menneellä ei ole väliä, vaikkakin se teki Jokereista entistäkin ällöttävämmän. Ajattelen rationaalisesti tätä.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Ei missään vaiheessa, eikä muutenkaan tarkoitukseni ollut tässä nostaa tuota Narrien Putinin sarjassa käytyä loikkaa.

Puhtaasti puhuin tästä paikallisotteluasetelmasta, että sitä on ikävä ja sitä Liiga ja IFK tarvitsee. Menneellä ei ole väliä, vaikkakin se teki Jokereista entistäkin ällöttävämmän. Ajattelen rationaalisesti tätä.
Tää on mielestäni täysin Narrien luoma myytti, että liiga tai HIFK niitä tarvitsisi.

Paikallispelit on mukava extra kauteen, mutta ei niitä ''tarvita'' yhtään mihinkään.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on mielestäni täysin Narrien luoma myytti, että liiga tai HIFK niitä tarvitsisi.

Paikallispelit on mukava extra kauteen, mutta ei niitä ''tarvita'' yhtään mihinkään.

Todellakin. Ollaan ihan hyvin pärjätty ilman näitä paikallispelejäkin, joten ei ole itselläni ainakaan yhtään ikävä näitä jo käytännössä kaukaloväkivallaksi ja yleiseksi vihanpidoksi menneitä narripelejä kohtaan.

Tälläkin kaudella ne oman jengin otteet ovat olleet niin äärimmäisen epätasaisia, että ei olisi ollut mikään ihme tai yllätys, jos näissä paikallismatseissa olisi tullut himassa turpaan tyyliin joku 2-6.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
No, mun puolesta narrit voivat pysyä Mestiksessä ja toivottavasti poistuvat Nordikseltakin mahdollisimman nopeasti sinne omaan latoonsa. Paikallismatsitkin menivät aivan perseilyksi viimeisinä vuosina, joten niitäkään ei ole ikävä ja mua ainakin vituttaa muutenkin puheet, että HIFK tai Liiga tarvitsisi niitä johonkin. Ei tarvitse, eikä ole tarvinnut tähänkään asti. Itsehän ne tuolla keskenään vaan kuolaavat paluun suhteen, kun ei se Venäjän retki sitten jatkunutkaan ikuisesti.

Välillä selitellään, ettei ole sama seura kuin ennen ja välillä se sitten onkin, riippuu ihan mistä kuvittelevat itsellensä olevan hyötyä. Likainen historia ei häviä mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi selitellä asioita ylösalaisin.

Ei meilläkään ole todellakaan aina ruusuisesti mennyt, mutta HIFK voi kuitenkin allekirjoittaa hyvällä omalla tunnolla sellaisia arvoja, joihin naapuri ei tule koskaan pääsemään.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
No, mun puolesta narrit voivat pysyä Mestiksessä ja toivottavasti poistuvat Nordikseltakin mahdollisimman nopeasti sinne omaan latoonsa. Paikallismatsitkin menivät aivan perseilyksi viimeisinä vuosina, joten niitäkään ei ole ikävä ja mua ainakin vituttaa muutenkin puheet, että HIFK tai Liiga tarvitsisi niitä johonkin. Ei tarvitse, eikä ole tarvinnut tähänkään asti. Itsehän ne tuolla keskenään vaan kuolaavat paluun suhteen, kun ei se Venäjän retki sitten jatkunutkaan ikuisesti.

Välillä selitellään, ettei ole sama seura kuin ennen ja välillä se sitten onkin, riippuu ihan mistä kuvittelevat itsellensä olevan hyötyä. Likainen historia ei häviä mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi selitellä asioita ylösalaisin.

Ei meilläkään ole todellakaan aina ruusuisesti mennyt, mutta HIFK voi kuitenkin allekirjoittaa hyvällä omalla tunnolla sellaisia arvoja, joihin naapuri ei tule koskaan pääsemään.
Tämä. Vaikka nyt unohdettaisiin ne vastenmieliset rottailut paskemman Ruudun ja Ben-Amorin johdolla, niin tuota samaa logoa käytettiin vuosikaudet Kremlin propagandan edistämiseen ja Putinin sotakassan kartuttamiseen, eikä se tahra siitä pelkällä omistajan vaihdoksella mihinkään katoa. Siihen on painavat syynsä miksi pelkkä logon näkeminen saa voimaan pahoin.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse toivon aidosti ja vilpittömästi, että Jokerit palaavat liigaan, koska mielestäni liiga tarvitsee Jokereita ja IFK tarvitsee Jokereita. Se paikallismatsien fiilis, voi pojat!! Niissä oli ja toivottavasti tulee olemaan jotakin! Pelaa nyt sitten jotain Espoota vastaan "paikallismatseja"!? Mikä paikallismatsi se on pelata landeja vastaan? Mutta asetelmassa Stadi vs. Hesa on jo jotakin panosta!!

Liiga ei tarvitse Jokereita eikä varsinkaan IFK tarvitse Jokereita. Tämän mantran hokeminen alkaa ärsyttämään. IFK:n Yleisömäärät ovat koko Jokereiden poissaoloajan olleet nousussa ja varsinkin viime vuosina aivan erinomaiset. Lisäksi IFK saa nyt Liigan ainoana stadilaisena seurana etua esim. sponsorineuvotteluihin, yritysmyyntiin jne. Toivotaan, että saadaan nauttia tästä etulyöntiasemassa tulevaisuudessakin.

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buli, RIP HIFK Hockey, 9611
Lisäksi IFK saa nyt Liigan ainoana stadilaisena seurana etua esim. sponsorineuvotteluihin, yritysmyyntiin jne. Toivotaan, että saadaan nauttia tästä etulyöntiasemassa tulevaisuudessakin.
Tähän pieni korjaus, että HIFK on aina ollut ja tulee aina olemaan ainoa stadilainen seura. Mutta se on aivan faktaa ettei IFK eikä Liiga _tarvitse_ sitä paskasakkia yhtään mihinkään.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit

mua ainakin vituttaa muutenkin puheet, että HIFK tai Liiga tarvitsisi niitä johonkin. Ei tarvitse, eikä ole tarvinnut tähänkään asti.

Liiga ei tarvitse Jokereita eikä varsinkaan IFK tarvitse Jokereita

Täällä mä taas olen teidän vitutusketjussa, mutta ihan näin vilpittömänä kysymyksenä lähinnä taloudellisesta näkökulmasta. Jos koitatte ihan parhaanne mukaan katsoa asiaa mahdollisimman neutraalein silmin, niin pystyttekö edelleen sanomaan, ettei Liiga hyötyisi Jokereiden paluusta? Jos ajatellaan, että Jukurit vaihtuisi Jokereihin? En puhu tarvitsemisesta, sillä mielestäni kumpikaan ei tarvitse sinänsä toistaan ja jos jompikumpi toista tarvitsee, niin se on mielestäni edelleen Jokerit, joka tarvitsee Liigapaikan.

IFK:n katsojakeskiarvo on pysynyt hyvällä tasolla edelleen, joten teillä se ei niin varmaan näkyisi, mutta väitän, että pienillä paikkakunnilla Jokereiden paluusta olisi hyötyä.

Ei tämä nyt teidän vitutusketjun asiaa ole, mutta kunhan nyt kyselin, kun luin tuon Iltasanomien artikkelin, missä liigaseurojen pomoilta oli asiasta kyselty ja aika moni oli siellä sitä mieltä, että olisi oikein positiivinen juttu. Ja käsitin, että nimenomaan taloudellista kulmaa peilaten.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Te teette itsestänne lähinnä naurunalaisen muille tahoille jos purnaatte pelkoa ja ahdistusta siitä että Jokerit tulee väistämättä nousemaan takaisin Liigaan ennemmin tai myöhemmin. Oikeastaan tää olisi sellasen ”koska HIFK:n kannattajat muuttuivat nössöiksi” ketjun kamaa, joten jos joku sellaisen perustaa niin tämän voi sinne siirtää.

Jokereiden paluu on valtava mahdollisuus HIFK:lle ja Liigalle. Se parhain mahdollinen kirittäjä HIFK:lle. Ei tämän tason kilpaurheilussa voi pelätä kilpailuasetelmaa, jos pelkäät niin jäät samantien kakkoseksi.

Vuosikymmeneen ei ole ollut mahdollisuutta iskeä pikkuveljeä kaukalossa polvilleen edustusjoukkuetasolla, kenties ensi syksynä jo on. Itseäni se lähinnä innostaa. Ei mikään muu arkkivihollinen, kuten TPS, Kärpät, Tampereen jengit, Pelicans yms, herätä läheskään samanlaisia tunteita kuin Ilmalan mätisäkit.

Olihan se odotettavissa, että kun yksi kirjoittaja sanoo pelkäävänsä Jokereiden nousua tulee joku tänne julistamaan, että kaikki IFK:n kannattajat pelkäävät Jokereita. Minä en pelkää eikä varmaan kukaan muukaan, kuin tämä yksi taho. En siltikään halua Jokereita Liigaan. Näen, että IFK hyötyy enemmän asemastaan Helsingin ainoana liigaseurana ja lisäksi en ole unohtanut aikaa Venäjän liigassa enkä kaikkea sitä ylimielistä brassailua, jota moni Jokerifani siihen aikaan harrasti. Tähän varmaan joku Jokerifani sanoo, että eikö olisi jo aika unohtaa menneet ja katsoa eteenpäin ja sehän on Jokerifaneille hirveän kätevä näkökulma, kun sillä saadaan lakaistua maton alle kaikki ne ei niin kunniakkaat kaudet. Miksi meidän muiden pitäisi unohtaa? Joskus 10 v sitten joku olisi voinut perustaa Jokeripuolelle ketjun "koska Jokerifanit muuttuivat ......?" No ei sitä sanaa saa tänne kirjoittaa.

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on täysin samat fiilikset narreista, tuo propagandareissu itään teki ja jätti niin ison tahran jo ennestään vastenmieliselle organisaatiolle että ei kiitos ja mun puolesta saavat pelata Mestistä.

Toinen Helsinkiläinen jengi vois tietty olla "ihan kiva" liigassa, mutta sen nimi voisi sitten olla vaikka Karhu-Kissat, OKK, Kiekko-Tiikerit.

Palatakseni ketjun aiheeseen...vituttaa kuunnella mantraa "Liiga tarvitsee narreja".

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Liiga ei tarvitse Jokereita eikä varsinkaan IFK tarvitse Jokereita. Tämän mantran hokeminen alkaa ärsyttämään. IFK:n Yleisömäärät ovat koko Jokereiden poissaoloajan olleet nousussa ja varsinkin viime vuosina aivan erinomaiset. Lisäksi IFK saa nyt Liigan ainoana stadilaisena seurana etua esim. sponsorineuvotteluihin, yritysmyyntiin jne. Toivotaan, että saadaan nauttia tästä etulyöntiasemassa tulevaisuudessakin.
Siinähän ärsyttää, kyllä tälle palstalle ja näihin faneihin mielipiteitä mahtuu. Onneksi meillä on ollut nämä etulyöntiasemat, menestys onkin ollut sitä myöten hurjaa. Itse ajattelen, että nämä edut Stadin ainoana seurana on laiskistanut stäffin ja asioita pidetään itsestäänselvyyksinä. Lisää kilpailua, niin ehkä tämä seura herää horroksestaan.

Hienoa jos täällä on tyytyväistä porukkaa, joille riittää matsit Pelsuja ja Kerhoja vastaan, tosi hieno homma!

Itselleni on yksi hailee kuka on pelannut minkäkin rajan takana ja kenenkin huorina, mitä sillä on nykyään merkitystä. Mä haluan viihdyttävyyttä ja jos jokin asia sitä saattaa parantaa, niin sit se on hyvä juttu. OMALLA KOHDALLANI Jokerit olisi tämä viihdyttävä lisäys.

Mutta kuten sanottua, tämä asia varmasti jakaa mielipiteitä, mutta ei se tarkoita sitä, että toiset olisivat sen enempää oikeassa kuin ne toisetkaan.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK:n katsojakeskiarvo on pysynyt hyvällä tasolla edelleen, joten teillä se ei niin varmaan näkyisi, mutta väitän, että pienillä paikkakunnilla Jokereiden paluusta olisi hyötyä.

Mihin se vaaka sitten pienen seuran kohdalla asettuisi, jos Jokerit Liigaan nousisi ja pelaajien palkat nuosisi, kuten viittaamassasi artikkelissa eräs pomo ennakoi?

Ei pari Jokeri-peliä kuitenkaan niin paljoa lisäkatsojia toisi, että niillä kovin pitkälle maksetaan nousseita palkkoja. Tilanne Mestiksessä on ollut täysin eri, jossa ilmeisesti katsojia on saatu huomattavasti enemmän, kun ottelu on siirretty liigahalliin. Vaikea on nähdä, että Liiga-joukkue lähtisi siirtämään Jokeri-pelejään esimerkiksi Nokia Areenalle.

Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa jos täällä on tyytyväistä porukkaa, joille riittää matsit Pelsuja ja Kerhoja vastaan, tosi hieno homma!
Ainakin tällä ja viime kaudella on vedetty melkoisen viihdyttäviä kiekkoiltoja Pelsuja vastaan. Leipää ja sirkushuveja koko rahan edestä (paitsi meille feikkiheikeille, jotka emme ropojamme laita Rödan kirstuun). Tietenkin ne paikallispelit narreja vastaan ovat ihan oma maailmansa, sekä hyvässä että pahassa. Mutta Putin-huorailun lisäksi se Peltosen tahallinen telominen on täysin anteeksiantamaton teko.

Mielipiteitähän nämä.

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Ainakin tällä ja viime kaudella on vedetty melkoisen viihdyttäviä kiekkoiltoja Pelsuja vastaan. Leipää ja sirkushuveja koko rahan edestä (paitsi meille feikkiheikeille, jotka emme ropojamme laita Rödan kirstuun). Tietenkin ne paikallispelit narreja vastaan ovat ihan oma maailmansa, sekä hyvässä että pahassa. Mutta Putin-huorailun lisäksi se Peltosen tahallinen telominen on täysin anteeksiantamaton teko.

Mielipiteitähän nämä.
Peltosen casesta täysin samaa mieltä, mutta itselläni tämä tapaus henkilöityy Ali-Hassaniin ja Poikaan ja muutamaan marginaalinobodynarriin, kuin varsinaisesti seuraan.

Näin juuri.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mihin se vaaka sitten pienen seuran kohdalla asettuisi, jos Jokerit Liigaan nousisi ja pelaajien palkat nuosisi, kuten viittaamassasi artikkelissa eräs pomo ennakoi?

Ei pari Jokeri-peliä kuitenkaan niin paljoa lisäkatsojia toisi, että niillä kovin pitkälle maksetaan nousseita palkkoja. Tilanne Mestiksessä on ollut täysin eri, jossa ilmeisesti katsojia on saatu huomattavasti enemmän, kun ottelu on siirretty liigahalliin. Vaikea on nähdä, että Liiga-joukkue lähtisi siirtämään Jokeri-pelejään esimerkiksi Nokia Areenalle.

Itse en ihan ymmärtänyt tuota mainittua lausahdusta. Tilannehan oli jo ennen vuotta 2013 sama, että Jokereissa, kuten muissakin isoissa seuroissa maksettiin isoa palkkaa ja pienemmät seurat koittivat parhaansa mukaan luovia mukana.

Tämän lisäksi odotan, että esimerkiksi Veikkauksen monopolin murtumisen myötä Liigaseurat tulevat saamaan rahakkaampia yhteistyösopimuksia ulkomaisilta vedonlyöntiyhtiöiltä ja se varmasti tulee näkymään nousevina palkkoina.

Mitä taas noihin lipputuloihin tulee, niin väitän, että TPS saa Jokeripeleihinsä Gatoraden (vai mikä se nykyään onkaan) lähes täyteen. Kun katsotaan ainoaa TPS-Jukurit peliä, joka tällä kaudella on Turussa pelattu, oli siellä katsojia 4364. Heitetään karkeasti, että noista 3000 on kausikorttilaisia. Eli 1364 myytyä lippua. Jos Jokeripelien yleisömäärä olisi esimerkiksi 8000-9000 katsojaa ja kausikorttien oletettu määrä vähennettäisiin, saadaan 9000 katsojalla 4636 myytyä lippua enemmän. Jos keskimääräinen lipun hinta olisi esim. 30€, toisi se lipputuloja lisää Jukurit-peleihin verrattuna jo sen 140 000€ per peli, jos tällainen hyvin karkea laskelma sallitaan.

Kyllä tuossa Iltasanomien jutussa mielestäni se tunnustettiin, että Jokerit olisi Liigalle taloudellisesti hyödyksi. Itse menen silti nöyrin mielin, enkä pidä edes Mestiksen mestaruutta varmana tällä kaudella. Paikallispelejä kuitenkin jo odotan innolla!

Mutta nyt karataan jo pahasti ketjun aiheesta. Kiitos ja anteeksi!

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Eipä HIFK mitenkään ryhdistäytynyt silloin 90-luvun alussa, kun narrit viimeksi nousivat Liigaan. Jäätiin kakkoseksi heti ja vasta ko. vuosikymmenen lopulla hetkellisesti ohjat saatu takaisin. Ja pian vajoaminen entistäkin surkeampiin sijoituksiin 2000-luvulla, aivan paria poikkeusta lukuunottamatta.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö tämä Jonne Virtanen ollut se kaveri, jonka uraa buustattiin "brand-managerinsa" toimesta mm. Nielikäisen jäljille "Moottorisaha"-lempinimellä, vai oliko tämä se "Teurastaja"?

Iiro Junnila oli ainakin moottorisaha. Virtasesta en tiedä muuta kuin sen, että tekee useita sopimuksia päällekkäin ja valitsee sitten, että minne menee.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Itse olen sitä mieltä, että tervetuloa Jokerit, mikäli pelaamalla nousette. Pikkubroidi on ollut koko ikänsä Jokeri-fani, samoin kun edesmennyt äitimme. Faija taas oli kova IFK-fani, mukavaa vääntöä oli perheeessä. Kerran mutsi ja faija menivät jurrissa pesutupaan. Toisella oli Jokeripaita päällä ja toisella IFK-paita. Hirveä huutaminen joukkueiden paremmuudesta, kun kävelivät pesutuvalle, koko piha nauroi. Nuo olivat ihan kivoja muistoja, paljon oli toki huonojakin. Paikallisväännöt takaisin!

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Itse olen sitä mieltä, että tervetuloa Jokerit, mikäli pelaamalla nousette. Pikkubroidi on ollut koko ikänsä Jokeri-fani, samoin kun edesmennyt äitimme. Faija taas oli kova IFK-fani, mukavaa vääntöä oli perheeessä. Kerran mutsi ja faija menivät jurrissa pesutupaan. Toisella oli Jokeripaita päällä ja toisella IFK-paita. Hirveä huutaminen joukkueiden paremmuudesta, kun kävelivät pesutuvalle, koko piha nauroi. Nuo olivat ihan kivoja muistoja, paljon oli toki huonojakin. Paikallisväännöt takaisin!
Sen verran naapurista, että Stadi on täynnä perheitä/yhteisöjä joissa IFK- ja Jokerifanius on mennyt aikalailla puoliksi.

Siinä oli sellasta hyvänmielen kuittioikeutta puolin ja toisin. Sitä kaipaa tänäpäivänä haikein mielin.

Te olittekin aina vähän tosikkoja. *hymy*

Sitä odotellessa..

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan se odotettavissa, että kun yksi kirjoittaja sanoo pelkäävänsä Jokereiden nousua tulee joku tänne julistamaan, että kaikki IFK:n kannattajat pelkäävät Jokereita. Minä en pelkää eikä varmaan kukaan muukaan, kuin tämä yksi taho. En siltikään halua Jokereita Liigaan. Näen, että IFK hyötyy enemmän asemastaan Helsingin ainoana liigaseurana ja lisäksi en ole unohtanut aikaa Venäjän liigassa enkä kaikkea sitä ylimielistä brassailua, jota moni Jokerifani siihen aikaan harrasti. Tähän varmaan joku Jokerifani sanoo, että eikö olisi jo aika unohtaa menneet ja katsoa eteenpäin ja sehän on Jokerifaneille hirveän kätevä näkökulma, kun sillä saadaan lakaistua maton alle kaikki ne ei niin kunniakkaat kaudet. Miksi meidän muiden pitäisi unohtaa? Joskus 10 v sitten joku olisi voinut perustaa Jokeripuolelle ketjun "koska Jokerifanit muuttuivat ......?" No ei sitä sanaa saa tänne kirjoittaa.

En nyt muista sitä, että saiko tämä keskustelu alkunsa siitä, kun mä taisin tossa sanoa "pelkääväni" sitä narrien liiganousua. Mutta oon huomannut sen, että tällä palstalla nyt vaan puututaan mielestäni liian sanatarkasti moniin asioihin ja sanomisiin. En nyt tarkoita sua, vaan ihan noin yleisesti ottaen.

En nyt tiedä, että onko se "pelko" oikea sana määrittelemään tätä narrien liiganousua, mutta olisin voinut ihan yhtä hyvin myös sanoa olevani vaikka "huolissani" siitä narrien liiganoususta, tai sanoa vaikka että heidän nousunsa vituttaisi. Enkä nyt jaksa määritellä sitä, että mikä tässä on oikea sana tai ilmaisu tätä tunnetta määrittelemään, mutta itse ainakin toivoisin sitä, että Jokerit eivät nousisi/palaisi takaisin SM-liigaan, koska mielestäni liiga kun IFK:kaan ei heitä sen enempää takaisin enää tarvitse ja kun olemme tähänkin asti pärjänneet ilman heitä, niin pärjäisimme varmasti jatkossakin.

Siinä mielessä se narrien mahdollinen paluu huolestuttaa myös oman jengin kannalta, että jos se heidän paluunsa toisi lisää kilpailua hyvistä pelaajista, sponsoreista, lopputuloista, kausikorteista jne. Tällainen kilpailu voisi pahimmassa tapauksessa saada IFK:n pärjäämään nykyistäkin heikommin, kun niitä hyviä pelaajia päätyisi yhä enemmän myös narrien riveihin.

Lisäksi suurena riskinä pitäisin narrien paluussa myös niitä liiallisia ylilyöntejä ja väkivaltaa kaukalossa, jota varmasti valitettavasti tulisimme jossain vaiheessa näissä paikallismatseissa näkemään, sillä kaikki nämä vanhat haavat ja arvet kun eivät ole todellakaan umpeutuneet näin lyhyessä ajassa, vaikka varsinkin Jokereiden puolelta sitä menneisyyttä halutaankin lakaista kovasti maton alle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy