Nyt just vituttaa!

  • 2 573 762
  • 12 172

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennu vois itse hävetä sitä omaa asennetta 16-17. Meni maku itselläni.
Just näin. Lennu agitoi ja savusti Törmäsen ulos, vituttaa vieläkin.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin olet koskaan kuullut esimerkiksi Peltosen selittelevän? Kyllä selittelijät löytyy ihan muista jengeistä ja seuroista( kyllä hyvät esimerkit Pennanen, Marjamäki jne.) Eikä näilläkään asioilla selitetty ( meidän toimesta ei seuran)muuta kun nuo kommentit viimeisessä lehdistötilaisuudessa.

No eikös se nyt juuri selitellyt ihan outoja hävityn Pelsusarjan jälkeen? Ja runkosarjassa jokaisen hävityn pelin jälkeen oli mukamas hyvä jääkiekko-ottelu ja oltiin sitkeitä ja lähellä voittoa ja vaikka mitä. "Viimeisen 10 ottelun aikana ollaan hävitty vain 3 varsinaisella peliajalla" kun peli oli ihan hirveetä paskaa ja hävittiin jatkuvasti jatkoajalla ja rankkareilla. Selittelyltä kuulosti mun korviin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No eikös se nyt juuri selitellyt ihan outoja hävityn Pelsusarjan jälkeen? Ja runkosarjassa jokaisen hävityn pelin jälkeen oli mukamas hyvä jääkiekko-ottelu ja oltiin sitkeitä ja lähellä voittoa ja vaikka mitä. "Viimeisen 10 ottelun aikana ollaan hävitty vain 3 varsinaisella peliajalla" kun peli oli ihan hirveetä paskaa ja hävittiin jatkuvasti jatkoajalla ja rankkareilla. Selittelyltä kuulosti mun korviin.
Peltonen selittelee kuten luonnollisesti kaikki valmentajat. Tottakai. Selityksiähän minäkin kaipaan. Sitten mennään siihen Peltosen epämääräiseen puheeseen. Kertaakaan hän itse ei ole ottanut vastuuta. Muita on harvoin ( mutta säännöllisesti ) heitelty spåran alle : ei oltu valmiita, tuli virheitä, tehtiin virheitä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eikös se nyt juuri selitellyt ihan outoja hävityn Pelsusarjan jälkeen? Ja runkosarjassa jokaisen hävityn pelin jälkeen oli mukamas hyvä jääkiekko-ottelu ja oltiin sitkeitä ja lähellä voittoa ja vaikka mitä. "Viimeisen 10 ottelun aikana ollaan hävitty vain 3 varsinaisella peliajalla" kun peli oli ihan hirveetä paskaa ja hävittiin jatkuvasti jatkoajalla ja rankkareilla. Selittelyltä kuulosti mun korviin.
Mä en koe analyysiä selittelynä. Selittey on mun mielestä just sitä, mutku meil oli väärät varusteet, mutku dumarit ,mutku mä en kätelly, ku mä unohdin . Ai eiku siks , ku se oliki häirintä se syy tms. Kirjoitinkin jo tämän saman. Tokikin joskus on tilanteita,kuten nyt sarjan päätyttyä aihetta ottaa esiin asioita joilla on merkitystä. Ehkä siksikin epämääräisesti asia ilmaistuna, koska ei halua selitellä. Mutta kyllä jokainen kokee selittelyn , kuten haluaa. Mä näin ja sä noin. Ei sen kummempaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en koe analyysiä selittelynä. Selittey on mun mielestä just sitä, mutku meil oli väärät varusteet, mutku dumarit ,mutku mä en kätelly, ku mä unohdin . Ai eiku siks , ku se oliki häirintä se syy tms. Kirjoitinkin jo tämän saman. Tokikin joskus on tilanteita,kuten nyt sarjan päätyttyä aihetta ottaa esiin asioita joilla on merkitystä. Ehkä siksikin epämääräisesti asia ilmaistuna, koska ei halua selitellä. Mutta kyllä jokainen kokee selittelyn , kuten haluaa. Mä näin ja sä noin. Ei sen kummempaa.
Samaa mieltä! Arvostan analyysejä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en koe analyysiä selittelynä. Selittey on mun mielestä just sitä, mutku meil oli väärät varusteet, mutku dumarit ,mutku mä en kätelly, ku mä unohdin . Ai eiku siks , ku se oliki häirintä se syy tms. Kirjoitinkin jo tämän saman. Tokikin joskus on tilanteita,kuten nyt sarjan päätyttyä aihetta ottaa esiin asioita joilla on merkitystä. Ehkä siksikin epämääräisesti asia ilmaistuna, koska ei halua selitellä. Mutta kyllä jokainen kokee selittelyn , kuten haluaa. Mä näin ja sä noin. Ei sen kummempaa.

Jos sä analysoit paskasta konvehdin niin on se selittelyä. Jos Peltonen olisi sanonut, että oltiin muuten taas ihan paskoja niin se olisi ollut viiltävämpi analyysi, kuin ne aina toistuvat fraasit sitkeydestä ja lähellä olemisesta. IFK ei ollut missään vaiheessa lähellä yhtään mitään. Tai no kauden ennenaikainen päättyminen oli lähellä koko ajan.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sä analysoit paskasta konvehdin niin on se selittelyä. Jos Peltonen olisi sanonut, että oltiin muuten taas ihan paskoja niin se olisi ollut viiltävämpi analyysi, kuin ne aina toistuvat fraasit sitkeydestä ja lähellä olemisesta. IFK ei ollut missään vaiheessa lähellä yhtään mitään. Tai no kauden ennenaikainen päättyminen oli lähellä koko ajan.
No oli ne reilun 10 min päässä pudottaa Pelikaanit. Oli pakko laittaa. Mutta ok ymmärrän, että näet asian noin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No oli ne reilun 10 min päässä pudottaa Pelikaanit. Oli pakko laittaa. Mutta ok ymmärrän, että näet asian noin.
Ei olleet. Kauden kaava oli hävitä tiukoissa paikoissa. Ja niin kävi tässäkin sarjassa. Katsotaan sitten yksittäisiä pelejä tai koko sarjaa. Voitettiin ja hävittiin enemmän. Peltosen aikana on myös melkein voitettu Nokialla monta kertaa. Hävitty silti.De facto.
 
Viimeksi muokattu:

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei olLet. Kauden kaava oli hävitä tiukoissa paikoissa. Ja niin kävi tässäkin sarjassa. Katsotaan sitten yksittäisiä pelejä tai koko sarjaa. Voitettiin ja hävittiin enemmän. Peltosen aikana on myös melkein voitettu Nokialla monta kertaa. Hävitty silti.De facto.
No faktahan on se, että kommentoit, ettei olla oltu lähellä. Mielestäni oltiin seitsemänessä ottelussa johtoasemassa vielä reilu 10 min ennen loppua. Se on melko lähellä.
Lähellä ei lasketa ja hävittiin. Fakta.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
No faktahan on se, että kommentoit, ettei olla oltu lähellä. Mielestäni oltiin seitsemänessä ottelussa johtoasemassa vielä reilu 10 min ennen loppua. Se on melko lähellä.
Lähellä ei lasketa ja hävittiin. Fakta.
Ja vielä todella paljon lähempänä, eli parin sentin päässä riman ja tolpan muodossa G3:ssa oli 4-0 lukemin laulukuoro. Jos jos ja jos.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä, totta aivan yhtä lähellä. Siitähän tässä juuri oli kysymys.
Tää on nyt mun silmiin aivan samanlaista jossittelua mihin itsekin syyllistyin, ja sain näpeilleni kun arvuuttelin että mikähän olisi ollut meidän kausi ilman Lehterää syöttöineen.

Vähän ehkä turhaa energian hukkaamista, kun lopputulos nyt on tämä mikä se on.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onneksi meitä ” oikeita faneja” (okei huono vitsi) on toistakymmentä tuhatta ja täällä näitä negasiipiläisiä toistakymmentä ;)
Kaikki mielipiteet, näkemykset ja keskustelu on hyvästä, että koitetaan kestää se negailukin.

Mä en halua kuulua mihinkään siipeen, varsinkaan kenenkään muun määrittelemänä kuin minun itseni. Tiedostan silti, että kukaan ei mua täällä ainakaan negasiipeen kategorioi. Tuo ”huono vitsi” oli silti oikeesti ihan paska heitto ja tollasta me ei tarvita ollenkaan.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Just näin. Lennu agitoi ja savusti Törmäsen ulos, vituttaa vieläkin.

Vittu, kun tämä piti nostaa esille taas. Toki ei ollut Lennu yksinään vaan isompi kuppikunta. Stögö tarttui atomitason tarkkuudella voittamisen vaatimiin pieniin yksityiskohtiin tiukasti kiinni. Eli peleissä. Teki tapoloita. Monet jätkät kehuneet, että varsinkin Raadon jälkeen lätkä maistui erinomaiselta Törmäsen kanssa. Mutta sitten osa ei tykännyt ja sen jälkeen ollaan onneksi hakattu finaaleja taas tasaiseen tahtiin kun kaikki on saatu iloisiksi.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Salmelaisen puheetkin eurooppalaisesta suurseurasta ovat nyt ihan täyttä paskaa olleet, koska mitään askeleita ei siihen suuntaan ole otettu, pikemminkin monta askelta taaksepäin ja kauemmas tavoitteesta.

Tähän haluan sanoa, että Salmelainenhan tosiaan sanoi tuon tavoitteeksi. Tätä tavoitetta lähti tavoittelemaan ja on toistaiseksi epäonnistunut tässä tavoitteessaan. Täten mielestäni on epäreilua sanoa, että nuo puheet olisivat olleet täyttä paskaa. Ihmiset epäonnistuu, mutta itse uskon kyllä ihan täysin, että Salmelainen on yrittänyt parhaansa tuon tavoitteen saavuttamisessa. Aina se ei vaan riitä.

Tarina ei vielä kerro, että päättyykö tämä urakka epäonnistumiseen. Tällä hetkellä ei näytä hyvältä, mutta itse en ainakaan pysty miestä yrittämisestä moittimaan. Kaikkensa on antanut.

Puoli-irrallisena yleisenä kommenttina vielä; mun mielestä on ollut ihan helvetin säälittävää seurata tätä lällättelyä Salmelaisen suuntaan ”eurooppalaisesta huippuseurasta”. Vittu mies sentään laittoi itsensä likoon ja lähti tavoittelemaan jotain suurta. ”Live to win, dare to fail”. Jakkara saattaa heilua, mutta pallit pitää miehen pystyssä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Puoli-irrallisena yleisenä kommenttina vielä; mun mielestä on ollut ihan helvetin säälittävää seurata tätä lällättelyä Salmelaisen suuntaan ”eurooppalaisesta huippuseurasta”. Vittu mies sentään laittoi itsensä likoon ja lähti tavoittelemaan jotain suurta. ”Live to win, dare to fail”. Jakkara saattaa heilua, mutta pallit pitää miehen pystyssä.
Ei sillä eikä millään, mutta mun työuralle on sattunut pari sellaista tyyppiä, jotka meinaavat tähdätä ”pääjohtajan” tasolle / hommiin, mutta kompetenssi & yritys ei riitä edes päällikkö-asemaan… Mutta eihän siinä, Salmelainen ei riitä vaikka kuinka pyristelee ja turha häntä itseään on siitä syyttää, lähinnä niitä, jotka lykkäsivät apupojan liian kovaan hommaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän haluan sanoa, että Salmelainenhan tosiaan sanoi tuon tavoitteeksi. Tätä tavoitetta lähti tavoittelemaan ja on toistaiseksi epäonnistunut tässä tavoitteessaan. Täten mielestäni on epäreilua sanoa, että nuo puheet olisivat olleet täyttä paskaa. Ihmiset epäonnistuu, mutta itse uskon kyllä ihan täysin, että Salmelainen on yrittänyt parhaansa tuon tavoitteen saavuttamisessa. Aina se ei vaan riitä.

Tarina ei vielä kerro, että päättyykö tämä urakka epäonnistumiseen. Tällä hetkellä ei näytä hyvältä, mutta itse en ainakaan pysty miestä yrittämisestä moittimaan. Kaikkensa on antanut.

Puoli-irrallisena yleisenä kommenttina vielä; mun mielestä on ollut ihan helvetin säälittävää seurata tätä lällättelyä Salmelaisen suuntaan ”eurooppalaisesta huippuseurasta”. Vittu mies sentään laittoi itsensä likoon ja lähti tavoittelemaan jotain suurta. ”Live to win, dare to fail”. Jakkara saattaa heilua, mutta pallit pitää miehen pystyssä.
Niin ja totta puhelet. On myös toinen ja raadollinen näkökulma.

On vain ihan olemassa oleva fakta, että kilpailussa tulosta pitää tulla. Ei riitä kuperkeikat alasti avantoon, ei riitä itsensä likoon laittaminen, ei riitä tavoitteleminen, eivät suuret luulot eikä suuremmat puheet. Missä on tulos?

Tulos on viime vuosina ollut: peli on keskimäärin aivan kaameaa p*sk**, peruuttelua, pelkäämistä ja nöyristelyä. Tuloksena jne-sijat budjetilla ja rosterilla, joka arvioitiin esimerkiksi ennen tätä kautta ennakkosuosikiksi.

Olisiko kauhean vaikeaa ajatella, että voisimme jollain tavalla päästä eroon Liigan naurunaiheena olemisesta? Kukahan siitä mahtaisi kantaa vastuun?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en koe selittelyä noin. Enemmänkin ne Marjamäen tyyppiset itkupotku lausunnot tai meillä aikanaan valitettavasti myös Törmäsen tyypiset selittelyt. Jälkimmäisestähän Lennukin muisti mainita, että ainoa valmentaja, jota sai hävetä( jatkuva itkeminen tuomareille).
No kyllä mä lopulta enemmän häpesin kuitenkin sitä Lennua, jolla ego turposi ulos paidastaan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Niin ja totta puhelet. On myös toinen ja raadollinen näkökulma.

On vain ihan olemassa oleva fakta, että kilpailussa tulosta pitää tulla. Ei riitä kuperkeikat alasti avantoon, ei riitä itsensä likoon laittaminen, ei riitä tavoitteleminen, eivät suuret luulot eikä suuremmat puheet. Missä on tulos?

Tulos on viime vuosina ollut: peli on keskimäärin aivan kaameaa p*sk**, peruuttelua, pelkäämistä ja nöyristelyä. Tuloksena jne-sijat budjetilla ja rosterilla, joka arvioitiin esimerkiksi ennen tätä kautta ennakkosuosikiksi.

Olisiko kauhean vaikeaa ajatella, että voisimme jollain tavalla päästä eroon Liigan naurunaiheena olemisesta? Kukahan siitä mahtaisi kantaa vastuun?

Puhut nyt täysin eri asiasta kuin minä. Puhuin Salmelaisen määrittämästä rohkeasta tavoitteesta, jota ihmiset ovat sen ilmoittamisesta asti käyttäneet lyömäaseena Salmelaista vastaan. Luvannuthan hän ei ole kai mitään muuta, kuin yrittää parhaansa. Olisiko tavoitteet pitänyt määrittää maltillisemmiksi?

Tuloksessa Salmelainen on epäonnistunut. Sen myös tuossa lainaamassasi viestissä totesin.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sillä eikä millään, mutta mun työuralle on sattunut pari sellaista tyyppiä, jotka meinaavat tähdätä ”pääjohtajan” tasolle / hommiin, mutta kompetenssi & yritys ei riitä edes päällikkö-asemaan… Mutta eihän siinä, Salmelainen ei riitä vaikka kuinka pyristelee ja turha häntä itseään on siitä syyttää, lähinnä niitä, jotka lykkäsivät apupojan liian kovaan hommaan.
Ei riitä ei, ja en tiedä että riittääkö kukaan tai mikään, jos ei siellä seurassa muutakin muutu. Aika näyttää. Stubb (vahempi) kuitenkin totesi jo Salmelaisen aloittaessa, että ei tule suurseuraa IFK:sta, ja totesi jopa että ei mahdollisesti koskaan, jonka ymmärsin tarkoittavan juurikin sitä, että sisäisessä kulttuurissa ei vaan tapahdu tarpeeksi sellaista tulevaisuutta tukevia asioita.

Siitä toki suunta on ainakin hitusen mennyt parempaan, mutta juuri nyt tuntuu siltä, että onko se(kin) ollut silmänlumetta enemmän kuin todellista muutosta.

Toivottua vähäisemmän muutoksen puolesta kuitenkin Villen jatkosopimus puhuu, ja sen allekirjoittaa se palkka.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös