Myönnän heti, etten ole katsonut hidastuksia tai koosteita tilanteesta/pelistä kuin ne, mitä lähetyksessä näytettiin. Mun mielestäni se koko tilanne oli ihan normaalia joka pelissä tapahtuvaa maalinteko- ja maalinestopeliä. Kun mä katsoin ekan hidastuksen, näin törmäyksen, kuten kaikki muutkin. Sitten tuli se yläkamerahidastus ja siinä näkyi pieni yhteentörmäys, KalPan pelaaja siirtyy kuvaruudun ulkopuolelle ja vasta sitten Taponen kaatuu. Mun logiikan mukaan, jos törmäyksellä oli oikeasti merkittävää vaikutusta torjuntatyöskentelyyn, Taposen vartalon olisi pitänyt liikkua enemmän ja nopeammin. Siitä kuvakulmasta katsottuna kyseessä olisi voinut olla hyvinkin selvä sukellus. Jota ei onneksi tilanteesta tuomittu. Eri kuvakulmasta tilanne näytti erilaiselta munkin silmiin, mutta yläkamerakuva oli tässä mun mielestä rehellisin ajoitusten suhteen.
Mutta kuten sanottua, olen katsonut vain lähetyksen hidastukset eikä videoclippikerho ole tämän takia meillä kokoontunut, joten voin olla väärässä. En todellakaan lähde tästä vääntämään kenenkään kanssa. Kommentoin omien fiilisteni mukaan ja mun mielestä siinä tilanteessa ei ollut mitään ihmeellistä, vaan oli ihan normaali pelitilanne, mistä nyt sattui tulemaan maali.
Mä en itse yhtään tykkää siitä, että mittanauhalla mitataan alueita ja saivarrellaan millimetreistä, kun olennaisempaa on se, tapahtuiko rikettä, jolla oli oikeasti ratkaisevaa vaikutusta torjuntaan vai eikö tapahtunut. Mun mielestä myös veskareiden duuniin kuuluu se, että joku on iholla kiinni ja ”osumiakin” tulee. Selvät rikkeet sitten luonnollisesti vihelletään pois. Veskarit ovat myös aikamoisia ketkuja ja suurentelevat tarvittaessa pieniäkin osumia, joten tuomareiden pitää olla tarkkana näissä.
Tuomarilinjan pitää tietysti olla molemmille sama.