Mun nuoruudessa Nordikselta ei saatu mitään ilmaiseksi. Matti Hagman 35 peliä, 37 + 50 = 87.
Lahden Reipas - Kiekkoreipas - Hockey-Reipas - Reipas Lahti -pelit olivat "teurastusotteluita", joissa oletuksena oli lyödä tylyt luvut taululle. Ei haitannut, vaikka lahtelaiset tekivät kolme, kun itse tehtiin tuplasti enemmän. Se oli mun HIFK. (Ei mulla ole mitään lahtelaisia vastaan, kunhan nyt sattuivat esimerkiksi, kun tänään oli matsi heitä vastaan. Kirjoitukseni pointti on oman joukkueen tekemisissä ja tekemättä jättämisissä.)
Sitten oli joskus vaisumpaa, mutta edes jotain yritystä oli: Old time hockey is back in town jne.
Nyt lapset oppii, että HIFK on joukkue, joka lähtee häntä koipien välissä kotihallissaan altavastaajana ottamaan dunkkuun Pelikansilta. Vituttaa.
HIFK:n hengestä ei taida olla muuta jäljellä kuin logo ja pitkien kalsareiden saksiminen pukukopissa. Vittu, että ollaan kovia ja perinteikkäitä. Jee. (Sarkasmia). Vittu.
Alkaa oikeastaan vituttamaan jäädytettyjen numeroiden katselu hallin katossa. Niin paljon ne kertovat siitä, kuinka vanhoilla hienoilla kuorilla myydään pakettia, joka on sisällöltään tyhjä. Koskakohan Hexi pyytää ottamaan paitansa pois katosta, koskei viitsi katsoa, kun nykyiset pellet häpäisevät paitaa? Luultavasti edes tuollainen ei herättäisi HIFK:n johdossa ketään. Niin syvällä ollaan.
Ei mua edes pelityylin muutos haittaisi, jos menestystä tulisi, mutta tällainen surkeus pelin jokaisella osa-alueella on sietämätöntä.
Eikö seuran johdossa hävetä ollenkaan?
Edit typo