Nyt just vituttaa!

  • 2 580 929
  • 12 196

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie n kaavalla runkosarjaa kerettäis pelaa ehkä 45 kierrosta.
Eli on itseisarvo pelata 60 peliä vaikka muut joukkueet toimivat toisin? Viime kaudella pelattiin 50 peliä ja se voi olla tälläkin kaudella lähellä totuutta. Silloin voi tällainen idiotismi käydä kalliiksi. Varsinkin, kun Liiga on poikkeuksellisen tasainen.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyytisen ja Kotkansalon henkilökohtainen ”taitotaso”.
Tämä tosiaan on se ainoa itseä huolettava asia tässä vaiheessa. Nämä vetelevät aika vihkoon tällähetkellä. Kotkansalokin olisi varmaan jonkun maalin synnyn tänään, kun olisi puoliselkeessä purkupaikassa sen pienen hetken miettinyt ennekuin vetää sen epätoivoisen huitaisun. Se on kuitenkin omaan silmään se pahin asia se hätäilyllä sössitty purkupaikka ja ihan kentällä olijoistakin kun ehtii jo näkemään että nyt se saa sen ulos yli minuutin pyörityksen jälkeen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä koen, että on tärkeää saada edes pelituntumaa niille, jotka pelikunnossa ovat. Joo, voi olla, että menetetään pisteitä tässä nyt, mutta pidemmällä tähtäimellä ei ole hyvä asia, että meillä ollaan viikkokaupalla pelaamatta. Rutiinit ovat tärkeitä ja samalla saadaan myös tärkeää dataa siitä, ketkä pelaajat kykenevät nostamaan tasoaan. Tänään siihen ei pysty ilmeisesti kukaan, mutta ehkä perjantaina tilanne on jo toinen. Tätä pitää nyt oikeasti katsoa pidemmällä tähtäyksellä, ei yksittäisinä peleinä.

Sitä paitsi, HIFK pystyisi häviämään JYPille, vaikka koko jengi olisi askissa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tätä pitää nyt oikeasti katsoa pidemmällä tähtäyksellä, ei yksittäisinä peleinä.
Alusta ja lopusta täysin samaa mieltä kanssasi. Eikö sekin ole pidemmän tähtäyksen katsantoa, että laskelmoi tämäniltaisen kaltaisella keräilyerällä olevan hyvin todennäköisesti tulossa lumieräviikko? Tuollainen voi käydä helvetin kalliiksi sijoituksellisesti ja hiukan epäonnea/tällaisia päätöksiä lisää niin olemme säälipudotuspeleissä, ja sieltä ei ole Liigaa ikinä voitettu. Nyt tämä vielä sellaista, että IFK itse olisi pystynyt vaikuttamaan.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan olisi reenipeli ollut parempi idea kuin oikea liigapeli tänään.
Lähetyksen seuraaminen loppui nyt.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Alusta ja lopusta täysin samaa mieltä kanssasi. Eikö sekin ole pidemmän tähtäyksen katsantoa, että laskelmoi tämäniltaisen kaltaisella keräilyerällä olevan hyvin todennäköisesti tulossa lumieräviikko? Tuollainen voi käydä helvetin kalliiksi sijoituksellisesti ja hiukan epäonnea/tällaisia päätöksiä lisää niin olemme säälipudotuspeleissä, ja sieltä ei ole Liigaa ikinä voitettu. Nyt tämä vielä sellaista, että IFK itse olisi pystynyt vaikuttamaan.
Ei kannata ehkä nyt vielä panikoida IFKn osalta kuuden joukosta putoamisella.
Kukaan ei tiedä, millä kokoonpanolla päästään Ilvestä vastaan.
Eikä sitä, että montako pinnaa kukakin jatkossa kerää/menettää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alusta ja lopusta täysin samaa mieltä kanssasi. Eikö sekin ole pidemmän tähtäyksen katsantoa, että laskelmoi tämäniltaisen kaltaisella keräilyerällä olevan hyvin todennäköisesti tulossa lumieräviikko? Tuollainen voi käydä helvetin kalliiksi sijoituksellisesti ja hiukan epäonnea/tällaisia päätöksiä lisää niin olemme säälipudotuspeleissä, ja sieltä ei ole Liigaa ikinä voitettu. Nyt tämä vielä sellaista, että IFK itse olisi pystynyt vaikuttamaan.
Me katsomme ja lähestymme asioita todella eri tavalla ja näkökulmista lähes asiassa kuin asiassa, mutta entäs sitten. Yksikään joukkue ei voi mennä ennakkoon häviämään yhtään peliä. Ja kuten tiedämme, ihan jokainen viikko on HIFK:lle lumieräviikko. Tästä nyt varmastikin olemme harvinaisen samaa mieltä.

Pidän todennäköisenä, että HIFK ei edes voinut siirtää näitä pelejä. Eikä mun mielestä meidän pidä lähteä kusetustoimintaan. Sellainen on loosereille. Pidän myös hyvin todennäköisenä, että HIFK on saamassa lisää pelaajia loppuviikon peleihin. Tämä on siis valmennuksella jo tiedossa. Tällöin nyt kentällä olevilla pelaajilla on jo vähän pelituntumaa alla, kun taas puolella jengistä peli näyttää todennäköisesti surkeammalta kuin tolla poppoolla, kun ovat samassa tilanteessa kuin noi nyt. Ja valmennus ymmärtää tämän.

Tämä on ns. tilastotappio, joka olisi voinut tulla muutenkin. Ei siis ranteita auki vielä, tässä on koko pitkä kevät aikaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Me katsomme ja lähestymme asioita todella eri tavalla ja näkökulmista lähes asiassa kuin asiassa, mutta entäs sitten. Yksikään joukkue ei voi mennä ennakkoon häviämään yhtään peliä. Ja kuten tiedämme, ihan jokainen viikko on HIFK:lle lumieräviikko. Tästä nyt varmastikin olemme harvinaisen samaa mieltä.

Pidän todennäköisenä, että HIFK ei edes voinut siirtää näitä pelejä. Eikä mun mielestä meidän pidä lähteä kusetustoimintaan. Sellainen on loosereille. Pidän myös hyvin todennäköisenä, että HIFK on saamassa lisää pelaajia loppuviikon peleihin. Tämä on siis valmennuksella jo tiedossa. Tällöin nyt kentällä olevilla pelaajilla on jo vähän pelituntumaa alla, kun taas puolella jengistä peli näyttää todennäköisesti surkeammalta kuin tolla poppoolla, kun ovat samassa tilanteessa kuin noi nyt. Ja valmennus ymmärtää tämän.

Tämä on ns. tilastotappio, joka olisi voinut tulla muutenkin. Ei siis ranteita auki vielä, tässä on koko pitkä kevät aikaa.

Mä ymmärtäisin paremmin pelaamisen vähän karummallakin kokoonpanolla, jos olis hallilla yleisöä, mutta tämän viikon pelit olisin kyllä suosiolla tuupannut eteenpäin tyhjässä hallissa. Pistekeskiarvoon muutetaan kuitenkin sit, jos liikaa rästejä.

Tämä urheileminen maksoi pinnat.15 jätkää ulkona koronan takia, siirto kiitos.
 

Tykinkuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsotaan ”pitkällä tähtäimellä” tai ei niin tämä oli yksi hävettävimmistä esityksistä IFKn lähihistoriassa sekä kentällä että toimistossa. Nyt ainoa mitä Salmelainen ja Peltonen voi tehdä niin on hakea ne päähäntaklatut aivonsa narikasta ja perua viikon loput pelit.

Toki myös kentällä tänään nähty ”joukkue” saa haistaa pitkän paskan, vaikka pelaa kolmella ketjulla niin ei sitä jumalauta päästetä seitsemää maalia Jypin kaltaista jengiä vastaan joka on varmaan paskin jengi liigassa viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Onko joku muuten sitä mieltä että maalivahtipeli on meidän vahvuus keväällä?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pidän todennäköisenä, että HIFK ei edes voinut siirtää näitä pelejä. Eikä mun mielestä meidän pidä lähteä kusetustoimintaan. Sellainen on loosereille. Pidän myös hyvin todennäköisenä, että HIFK on saamassa lisää pelaajia loppuviikon peleihin. Tämä on siis valmennuksella jo tiedossa. Tällöin nyt kentällä olevilla pelaajilla on jo vähän pelituntumaa alla, kun taas puolella jengistä peli näyttää todennäköisesti surkeammalta kuin tolla poppoolla, kun ovat samassa tilanteessa kuin noi nyt. Ja valmennus ymmärtää tämän.
Jälleen kerran alusta ja lopusta täysin samaa mieltä kanssasi. Huomaatko (hymiö)? Ehkä jonain päivänä ollaan vielä täysin samaa mieltä jostain kokonaisuudesta. Hitaasti, mutta varmasti.

Minä taas pidän erikoisena, että IFK ei pysty siirtämään esimerkiksi tätä JYP peliä, kun muutkin ovat siihen kyenneet? Minulla taas sellainen fiilis, että harvemmin tällaiset ”äärirehelliset” mitään voittavat vaan kyllä ne ovat ne joukkueet, jotka haluavat voittaa hinnalla millä hyvänsä, eikä harmaa alue myöskään ole ongelma. Tällainen oli VP pelaajana, kuten joku hyvin huomioi aiemmin. KJ myös koutsina tällainen. Toivotaan, että olet oikeassa aavistuksesi kanssa siitä pelaajien paluusta? Minä taas sain Salmelaisen viestistä IFKn nettisivuilla sellaisen käsityksen, että koko viikko pelataan tällaisella keräilyerällä?
 
J

Just-Ice-Hockey

Luin tätä meidän osiota, ja rupesi ihan todella vituttamaan. Onko osaan IFK-faneja todella pesiytynyt niin velliperseinen asenne, että valitetaan 0/9 pisteen viikosta ennen kuin yhtäkään ottelua on pelattu? Hävetkää ja kasvattakaa sukupuolielimet.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Honka, miiiinuksistaan huolimatta, muistuttaa kiekollista pakkia näihin meidän tahmatassuihin verrattuna.
Niin, siinä on sitä X-factoria, jota muilla ei ole, mutta mikä sitten mättää. Jos olisi väärä seura niin eiköhän se olisi vaihtunut. Tästä Kaskimäestä on semmoiset vibat, että saatta olla, että emme näe häntä liigassa kovin pitkään 20+ ikäisenä. Nythän se on vielä junnu, mutta on tuo nyt omaan silmään aika hyvää tekemistä. Nimen omaan on hyvin vapaana hyökkäysalueella eikä jää puolustajan "pihteihin". Ihan kun olisi katsonut Lunkan pelejä... siis Kaskimäki. Salin on kanssa lupaava, mutta tuppaa jäämään välillä taklausten alle ja se ei koskaan ole hyvä merkki tai sitten olen vaan oppinut liian hyvään #41 osalta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen kerran alusta ja lopusta täysin samaa mieltä kanssasi. Huomaatko (hymiö)? Ehkä jonain päivänä ollaan vielä täysin samaa mieltä jostain kokonaisuudesta. Hitaasti, mutta varmasti.

Minä taas pidän erikoisena, että IFK ei pysty siirtämään esimerkiksi tätä JYP peliä, kun muutkin ovat siihen kyenneet? Minulla taas sellainen fiilis, että harvemmin tällaiset ”äärirehelliset” mitään voittavat vaan kyllä ne ovat ne joukkueet, jotka haluavat voittaa hinnalla millä hyvänsä, eikä harmaa alue myöskään ole ongelma. Tällainen oli VP pelaajana, kuten joku hyvin huomioi aiemmin. KJ myös koutsina tällainen. Toivotaan, että olet oikeassa aavistuksesi kanssa siitä pelaajien paluusta? Minä taas sain Salmelaisen viestistä IFKn nettisivuilla sellaisen käsityksen, että koko viikko pelataan tällaisella keräilyerällä?
Pitääkö olla huolissaan, että saatamme jopa toisinaan ymmärtää toisiamme? Sillä itse olen sinun viestisi kanssa samaa mieltä.

Liian kiltti ei saa olla. Mutta itse en koe, että HIFK olisi tässä asiassa nyt mikään onneton lapanen, vaan lähinnä olosuhteiden uhri ja nyt yritetään kahlata tästä läpi. Meillä on 5.2. alkaen jo tiedossa sellaiset kaksi ruuhkakuukautta, että sinne ei lisäpelejä hirveästi mahdu nyt muutenkaan. Plus, että loukkaantumisriskiä haluttaneen minimoida juuri ennen pleijareita muutenkin. Ja HIFK:lle pleijarit ovat taloudellisesti todella tärkeät, jolloin olisi tärkeää, että koko runkosarja saataisi pelattua loppuun. Jolloin muutamalla yksittäisellä pelillä ei ole normaalia suurempaa merkitystä. Totta kai kaikki pelit olisi hyvä voittaa, mutta tällä kaudella sarja on niin tasainen, että näiden pistemenetysten merkitys on ehkä normaalia pienempi, jos niin nyt voi ikinä sanoa.

En pidä todennäköisenä, että HIFK saa täyttä jengiä kasaan Ilves-peleihin, mutta uskoisin, että perjantaina saadaan jokunen äijä kokoonpanoon ja lauantaina ehkä vielä joku lisää. Sen jälkeen meillä onkin viikon tauko, joka ei tässä tilanteessa ole sittenkään lopulta kovinkaan huono asia.
 

F#21

Jäsen
^ Mullakin on Kaskimäestä hyvät fiilikset. Osaa sijoittua, pitää kiekkoa ja tehdä fiksuja siirtoja.

Salinin osalta alkaa näkyä miten välttelee kaksinkamppailuja tai luopuu miehestään helposti omalla alueella. Puolustaa mielellään mailalla ja sijoittumisella, mutta tarvii siinäkin on vielä reilusti kehittymisen varaa. Kiekon kanssa touhu näyttää hyvältä ja vaatii vielä pientä oikea-aikasuutta millon laittaa kiekon liikkeelle.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan olisi reenipeli ollut parempi idea kuin oikea liigapeli tänään.
Lähetyksen seuraaminen loppui nyt.
Mutku ei ole treenipeli liigapeli. Oliko järkeä ottaa veska lopussa pois? Tuloksen kannalta eipä juuri, mutta sitten itseluottamuksen ja harjoituksen kannalta kyllä kannatti. Näitä tilanteita ei vaan saa treeneissä aikaiseksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ville lehdistötilaisuudessa; toiveissa saada mahdollisesti YKSI ukko lisää perjantaiksi.
Ja Ilves saa ilmeisesti kentällisen takaisin.

Tyhmä, tyhmempi, IFK
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mä koen, että on tärkeää saada edes pelituntumaa niille, jotka pelikunnossa ovat. Joo, voi olla, että menetetään pisteitä tässä nyt, mutta pidemmällä tähtäimellä ei ole hyvä asia, että meillä ollaan viikkokaupalla pelaamatta. Rutiinit ovat tärkeitä ja samalla saadaan myös tärkeää dataa siitä, ketkä pelaajat kykenevät nostamaan tasoaan. Tänään siihen ei pysty ilmeisesti kukaan, mutta ehkä perjantaina tilanne on jo toinen. Tätä pitää nyt oikeasti katsoa pidemmällä tähtäyksellä, ei yksittäisinä peleinä.

Sitä paitsi, HIFK pystyisi häviämään JYPille, vaikka koko jengi olisi askissa.

Näkyihän tässä pelissä selvästi, että HIFK yksinkertaisesti hyytyi pelin edetessä, mikä on täysin ymmärrettävää kolmella hyökkäysketjulla ja varamiehisenä pelattaessa.

Mielestäni JYP pelasi itse asiassa ihan mukiinmenevän pelin tänään (koko kauden esityksiin verrattuna jopa huippupelin), mutta ei se täysikuntoista HIFKiä vastaan olisi välttämättä riittänyt.

BOLin tekstiä lainasin siksi, että mietin täysin samaa: todennäköisesti nyt HIFK pyrkii vaan saamaan pelituntumaa pidettyä yllä, ja nyky-JYPiä vastaan tämä olisi jopa voinut olla perusteltua. Kolmen pisteen menetys ei ehkä kuitenkaan ole keskeisintä HIFKille tällä hetkellä, vaan pelikunnon lataaminen niin hyvään tikkiin kuin mahdollista kevättä varten. Toisin sanoen: tämän pelin lopputuloksella oli lopulta suhteellisen vähän merkitystä HIFKille.

Kiitos silti pisteistä, eipä niillä JYP kummempia tee mutta onhan nämä pieniä valopilkkuja harvinaisen syvällä rämpivän JYPin kannattajan arjessa.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Onkos mahdollisesti vierasjoukkueen puolesta liputtava selostaja roudattu Stadiin? Ihan puhetyylistä tällainen juolahti mieleen.
Ensimmäistä kertaa tällä kaudella kun alkoi vituttamaan selostaja lasien takia. Esimerkiksi kun ekassa erässä yhtä IFKn pelaajaa taklattiin päähän ja siitä tuli 2+10, niin selostaja olis sitä mieltä että JYPillä on vähän syytä purnata tätä jäähyä.
Vittu Innala sai 5 ottelu pelikieltoa vastaavasta.

Muutenkin olympia-tuomarit oli ala-arvoisia tänään, pelkästään kolmannessa erässä jäi viheltämättä varmaan 5 selvää jäähyä Jypille joista räikeimmät päähän kohdistuneet (Innala+Paajanen) sekä Innalaan kohdistunut laitataklaus.
IFK:lle löydettiin joku 10 jäähyä joista Åsten otti neljä mutta Jyp ei rikkonut näköjään juuri missään.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi asia, mikä tässä valituksessa jää nyt huomioimatta, että tämä pelihän olisi luultavasti voitettu, jos meidän "neloskettä" ei olisi huitonut itseään ainakin kolmeen kertaan turhaan jäähylle. Toki ei alivoiman pidä lähes joka kerta imuroida omiin, mutta ei niitä jäähyjä voi varsinkaan tällaisessa kuormassa liukuhihnalla ottaa. Eli ongelmana oli: "Nelosen" jäähyt ja alivoima.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi kun ekassa erässä yhtä IFKn pelaajaa taklattiin päähän ja siitä tuli 2+10, niin selostaja olis sitä mieltä että JYPillä on vähän syytä purnata tätä jäähyä.
Vittu Innala sai 5 ottelu pelikieltoa vastaavasta.
Ei se nyt kyllä ollut vastaava vaan pahempi: Nyt tuli ihan suoraan kuuppaan selkeesti huonossa asennossa ollutta pelaajaa.
Edit: En toki ole yhtään yllättynyt, jos tämä ohitetaan olankohautuksella, kun kukaan ei loukkantunut tai jäänyt makoilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös