Olenko väittänyt olevani oikeassa yhtään missään? Mitä perusteita sinulla on väitteillesi?
Pelkkä räkyttäminen ja vittuilu ei vie asioita parempaan suuntaan yhtään missään.
Voit todistaa minun olevan väärässä, ja pistää tuohon alle alkuun kolme epäkohtaa, jotka IFK:ssa on korjaantuneet fanien vittuilulla seuralle:
-
-
-
IFK:n brändi on Suomen parhaita urheilubrändejä, mutta ei yllä bisnes-brändien kanssa kisatessa edes pistesijoille.
Brändien arvostuksia arvioidessa iso tekijä on arvioitsijan ikä:
» Kuluttajat ovat puhuneet: arvostetuimmat brändit | Suomen Pakkausyhdistys ry on järjestö, jonka tarkoituksena on edistää pakkausalan yleisiä toimintaedellytyksiä.
www.pakkaus.com
18-34 vuotiaiden top-10
Nuorten top 10-brändit****
1. Ikea
2. Youtube
3. Lidl
4. Citymarket
5. Prisma
6. McDonald’s
7. Osuuspankki
8. S-market
9. Samsung
10. Verkkokauppa.com
Kun asiaa kysytään kaiken ikäisiltä kuluttajilta, niin lista on tyystin toinen:
Suomen arvostetuimmat brändit 2018**
1. Abloy
2. Fiskars
3. Fazer
4. Fazerin Sininen
5. Arabia
6. Yle
7. Hackman
8. Iittala
9. Valio
10. Google
IFK:n kannattajakunta on yllättävän aikuista, mikä on selvínnyt useammastakin tutkimuksesta.
Laitetaan tähän lähteeksi opinnäytetyö, jossa on asiaan perehdytty:
Sivulla 73 on taulukko kannattajien ikäjakaumasta, jossa:
41-50 vuotiaita on 30,97%
51- vuotiaita on 28,41
Eli suuri enemmistö kannattajista on yli 40 vuotiaita.
Tuo 40 vuoden ikä on aika merkittävä taitekohta ihmisen elämässä, ja silloin aika monet uudet arvot saa isomman merkityksen.
Kakarana valmistuu jostain ammattiinsa, ja kuvittelee olevansa valmis ammattimies uuteen työhönsä. Tosiasiassa mitä nopeammin tuon unohtaa ja ymmärtää, että silloin vasta alkaa se oppiminen työhönsä, niin sitä nopeammin alkaa pikkuhiljaa pienin askelin hiipiä kohti ammattiosaamista.
Olen varttuneempi kannattaja, ja olen saanut suht hyvän kotikasvatuksen, jossa on opetettu arvostamaan muita ihmisiä ja heidän tekemäänsä työtä. Pitkä työura on opettanut minulle senkin, että on ihan turha mennä opettamaan työntekoa ammattilaiselle, joka sen hallitsee, vaikka tekeekin työnsä toisin kuin itse tekisin. Pelkkä uudistuminen ilman tuloksen parantumista on resurssien hukkaamista. Nykymaailman paras esimerkki on erilaisten webbipalvelujen 'uudistuminen' jossa vanhat hyväksi todetut pohjat väritetään uudelleen ja toiminnot sekoitetaan toiseen järjestykseen. Vitun naurettavaa puuhaa.
Mulle IFK:n brändi on jotain ihan muuta, kuin nolottavat ylilyönnit, joita kukkahattujen ilmiannoista puidaan eduskunnassa ja poliisilaitoksilla. Ja taidan olla suurta enemmistöä siinä, että eniten minua IFK:ssa kiinnostaa tasaisten jääkiekkopelien aiheuttama jännitys, sekä seuran tavat ja perinteet, jotka voin allekirjoittaa ja hyväksyä omien jälkipolvieni arvoiksi:
katso liitettä 13717
Oma näkemykseni on, että jos joku seura kasvattaa oman pelaajabudjettinsa huomattavasti muita isommaksi. niin Liigan osakkaat, eli muut seurat asettavat Liigaan palkkakaton. Toki silloin rahaa jää muuhun toimintaan enemmän, eli ei sekään siinä mielessä huono asia ole. Mutta koska mestaruus on voitettu muihin nähden ylivoimaisen kalliilla joukkueella? Yritetty kyllä on.
Siksi pidän paljon suuremmassa arvossa sitä, että seura pitää huolta tulevaisuudestaan tekemällä varmasti sitä mitä osaa. Kakarat saa keksiä vappunenäappinsa mun puolesta ihan rauhassa, ja jos joku sillä menestyy, niin voi kun kiva.
Mitä tosiasiassa tiedät IFK:n taloudesta?
Jokainen voi tilata IFK:n taseen ja tuloslaskelman tutustuakseen tarkemmin seuran talouteen vaikka tuolta:
Raportti maksaa 41,98
Usko mua, se ei ole hukkaan heitettyä rahaa, jos IFK:n talous oikeasti kiinnostaa.
Pelkkä alimman viivan alla oleva Tulos-nimikkeellä kulkeva summa ei kerro lähellekään koko totuutta yrityksen taloudesta, edes tuloskunnosta. Jos ymmärrys yrityksen talouden tilasta on tuon summan varassa, niin itse olisin todella hiljaa kaikista edes nimimerkin takaa esitetyistä analyyseistä. Itsensä totaalinen nolaaminen on todella helppoa.
Kärpät on tehnyt konkurssin, kukaan ei tiedä, paljonko Tapparassa hukattiin rahaa kaikeen typerään "bienekseksi" kutsuttuun pelleilyyn ennenkuin Mikko Westerberg otti taloudenpidon haltuunsa, ja loi kivijalan nykymenestykselle.
Manngard laittoi Ilvekseen miljoonia, Sedu Hakaan ainakin 3milj€
Kuningas lajissaan on tietenkin Salonoja, joka pisti Bluesiin kaikkineen yli 30milj€
Intohimon puutteesta tuskin ketään voi syyttää, sillä millään järjellä noita satsauksia ei taatusti ole tehty.
Olisiko se vaan kumminkin parempi, että seuran taloutta pyörittää harmaat vanhat osaajat hieman konservatiivisella otteella. Ettei vaan pääse tapahtumaan mitään ikävää. Haluaisin katsella IFK:n lätkää vielä parikymmentä vuotta, enkä kaipaa pätkääkään yhtään nuorta leijonaa ravistelemaan tai mylläämään toimivaa konseptia. Vara on viisautta monessa asiassa. Mutta nuorena kun ei ole mitään menetettävää, eikä mistään mitään kokemusta, niin sitä on vaikea uskoa. Päätökset sanelee jomotus munissa, pitkän tähtäimen suunittelu loppuu perjantai iltaan ja uhkapeli on ainoa toivo talouden parantamiseksi.
Urheiluseura on paljon muutakin, kuin rahalla ostettavat palvelut, setämiesten pukubileet, tai jonkun pelaajan vuosipalkka.
Noissa esimerkeissäni ei ainakaan riskejä olla pelätty, se on varmaa. Kukaan ei polta ansaitsemiaan rahoja pelkästään polttamisen ilosta, vaan kyllä kaikilla on ollut tarkoitus menestyä, mutta vituiksi on mennyt. Jatkoajassako oikeasti sikiää se tietämys, millä nuo kohtalot vältettäisiin, ja mitä seuran pitäisi ehdottomasti tehdä?
En usko.
Television piti tappaa teatteri, mutta niitä on nyt enemmän kuin koskaan. Ihmiset haluavat jostain kumman syystä nähdä livenä sen, kun joku aidosti pistää itsensä likoon. Maksukanavat ei ole vieneet live-kansaa lätkäkatsomoistakaan, vaan Liiga on onnistunut pitämään livekatsojansa helpommasta ja halvemmasta kilpailevasta katsojakokemuksesta huolimatta. Kannattajat haluavat tulla hallille, vaikka ennakkotietojen mukaan tulisikin turpaan. Typeryksiäkö katsojat on? Vai onko jääkiekkomatsi hieman monimutkaisempi ja syväsävyisempi tapahtuma, kuin pelkkä lopputulos? Mistä fani oikeen haluaa maksaa?
Oma seuranta on, että pääsyliput ovat kallistuneet aika tarkkaan inflaatiokorotuksilla, joten ainakin IFK:n syyllistäminen rosvoajaksi on paskapuhetta.
IFK:n tavoitetta eurooppalaiseksi suurseuraksi jaksetaan naureskella. Suurseura on Salmelaisen sanoin määritelty niin, että IFK:n pitää pärjätä kansainvälisissä peleissä ja junnutuotannon pitää tuottaa vuosittain talentteja.
Junnutuotanto on hieman hitaampaa kuin broilerin kasvattaminen, mutta omasta mielestäni Kolleista ja nuoremmistakin on nyt oikeasti tulossa lupaavaa junioria kohti kirkkaampia valoja. Eli junnupolku näyttäisi nyt toimivan ja tuottavan jo nyt tulostakin.
Kansainvälisiin peleihin ei ola päästy, eli siinä on tekemistä. Mutta mikään raha ei ole sitä määrittämässä, milloin ollaan eurooppalainen huippuseura. JYP voitti koko paskan paljon IFK:ta pienemmällä pelaajapudjetilla, joten nykyinen taso riittää sielläkin pärjäämiseen, kunhan joukkue on hyvin koottu. Siihen ei taas raha ole ainoa lääke, sillä isollakin rahalla voi kasata paskan jengin.
Kyllä, olen suht tyytyväinen IFK-kannattaja. Mutta en fani. Peesaan Ollia:
Yö-yhtyeen Olli Lindholm jännittää Ässien puolesta Lapissa
Ja tyhmyyttä tai ei, IFK saa viedä vapaasti mun kaikki rahani. Ei sureta mua. Sen verran olen saanut elämyksistä nauttia niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina, että maksupuolella koen olevani vieläkin...
Helsingin kaupunki otti Östersundomin haltuunsa Sipoolta vuonna 2009 jolloin sitä ryhdyttiin kiireellä kaavoittamaan.
Kaavaehdotus meni nurin hallinto-oikeudessa 11/2019 ja nyt siihen haetaan valituslupaa. Eli Nordiksen kaavoittaminen huomattavan ristiriitaiselle paikalle eteni aika sutjakkaasti.
Harkimo rakennutti oman areenansa Jääkiekkoliiton tonttivaraukselle, josta tehdyt valitukset Korkein hallinto-oikeus hylkäsi pikana. Elettiin suuren laman jälkimaininkeja, ja työpaikoista oli huutava pula. Ainoa vaikutusvaltainsempi vastustaja oli Paavo Lipponen, joka kiukutteli valtionosuuden myöntämisestä. Hallille saatiin kumminkin rakennuslupa ennätysajassa, joka johtui pitkälti siitä, ettei tuo tontti herättänyt intohimoja kenessäkään.
IFK olisi halunnut hallinsa demareitten hiekkalaatikkoon, ja jokainen hiekkalaatikolla käynyt tietää, ettei niillä toimita ihan miten tahansa. Mutta onko se oikeasti sinun mielestäsi IFK:n vika, että hallin vaatimat kaavamuutokset ja niiden lakisääteiset valitusajat vievät aikansa? Mitä IFK:n olisi pitänyt tehdä toisin? Rakentaa luvatta naapurin tontillekko?