Milloin viimeksi HIFK on muistuttanut, millään kurinalaista mussutusta vaikuttavammalla tavalla?
Maailma ja jääkiekko on muuttunut ja valitettavasti HIFK on ollut ensilinjassa tässä muutoksessa, ilman mainittavampaa korrelaatiota urheilulliseen menestykseen - on fakta, ettei tappelemalla voiteta enää mestaruuksia, mutta me ei helposti voiteta niitä myöskään ilman. Taloudellisesti muutos on ollut seuralle kyllä kiistaton menestys, jopa välttämättömyys Garden-projektia silmällä pitäen.
Itse olen retardi mitä tulee tappeluihin lätkässä. Kunnon tunteenpaloa ja siitä johtuvaa tappelua, ja jopa pitkään rakennettua vastakkainasetteluiden aikaa on ikävä (HIFK vs. Helenius), kun katson nykyistä HIFK-kiekkoa.
Ei voi mitään: jos totta puhun, enkä minkään HIFK-sydän-filtterin kautta, onhan meidän peli totaalisen tylsää ja unettavaa, ja myös sen teknisen taituruuden osalta, joten ei ole ihme, että mulla on nykyisin televisiosta katsoessa tapana nukkua ensimmäisen erän puolivälistä toisen erän viidennen minuutin kohdille työpäivä pois alta.
Voittaisivat sit edes sen mestaruuden, sillä ryminäpronssia ei ole enää koskaan tulossa.