Tuo mallihan on mm. P-Amerikassa melko yleinen, että päävalmentaja seuraa treenejä katsomosta. Ei siis mitään uutta auringon alla, että iltapäivälehdet yrittävät skandaalia repiä jokaisesta asiasta.
Itse asiassa muistelen Chicagosta joku aika sitten, että siellä" kuka ikinä kakkosena" silloin olikaan (Dineen tai Kitchen?) veti normaalisti treenejä, mutta orastavan tappioputken ollessa päällä itse Q tuli potkimaan perseelle, Hauska, että skandaali haetaan Nybarin ja Stögön oman haastiksen perusteella ja pidetään sitä pysyväänä ratkaisuna vaikka Stögö jo itse oikaissut, että vetää ihan normaalisti treenejä.
Kyllä muuten alkoi vituttamaan kun menni katsomaan Blackhawksin valmennus henkilökuntaa.
- Siellä on päävalmentaja ja kaksi avustavaa. Meillä määrällisesti sama kokoonpano
- Maalivahtivalmentaja. Meillä Lundell
- Video valmentaja. Meillä se taitaa olla Halttunen.
Sitten..
- Fysiikkavalmentaja
- Fysiikan kehitysvalmentaja
- Luistelu ja taito valmentaja
Ei tarvitse varmasti erikseen mainita, että Blackhawksilla on vuodesta toiseen vähiten loukkantumisia. Mestaruuksia o ntullut 6 vuoteen 3, eikä se kaukana ole tänäkään vuonna. Nuo valmentajat ei olelisi mikään mahdottomuus IFK:n kokoisessa organisaatiossa palkata täysipäiväisiksi.