Nyt just hymyilyttää!

  • 2 076 192
  • 10 344

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hymyilyttää. Normaalisti kärkitiloilla oleva ´just nyt vituttaa´-ketju on tippunut kaus kärjestä. Heh. Ja muuten, Levillä paistaa arska.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika mielenkiintoinen ja lopulta oikeinkin kiva kiekkoviikko:

Maanantaina todella hyvä ja jämäkkä kotipeli, josta reiluhko voitto. Keskiviikkona tehtiin kiekkohistoriaa (itse en todellakaan uskonut ihmenousuun, mutta onneksi joukkue uskoi), ja eilen pelattiin itsemme taas välieriin aika hyvällä peliesityksellä, kovasta paineesta huolimatta.

Alkaa oma verenpainekin olla varmaan sillä tasolla, että onneksi saadaan tiistaihin asti hengähtää peleistä. Kärpät on kova kun mikä, mutta kaadettavissa. IFK on näyttänyt olevansa kovaa tekoa tänä vuonna!
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En oikeastaan tiedä kuuluisiko tämä vitutusketjuun, mutta jotenkin hieman hymyilyttää se, että pari päivää on päässä soinut repeatilla Toton Africa. Voiko kuluneempaa biisiä olla? Sääli Jypin faneja, että takaiskumaalin jälkeen vielä tuolla kiusataan. Tosin kyllä se Nordiksella soiva nasaali valitusvirsi vituttaa myös.

Hieman pelottavaa tässä kaikessa on se, että koska tuo Africa oli nyt pakko sitten kuunnella ihan tosissaan, niin siinähän on aika kivat stemmat kertsissä. Ja mä olen sillä tavalla helppo, että huono ja kulunutkin biisi on oikeastaan OK jos siinä on kivat stemmat... Noita vaan ei kuule niissä paikoissa missä tuollaiset soivat ärsyttävän ärsyttämättömänä äänimattona taustalla.

Niin ja joo, kyllä se välieräpaikka hymyilyttää myös!
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toton Africa on hieno biisi! Huvittaa kyllä, että JYPillä ylipäätään on joku "vierasjoukkueen maalilaulu"... luulisi vain moninkertaistavan kotijoukkueen vitutuksen joka kerta kun menee omiin ja aina sama sävelmä soi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toton Africa on hieno biisi! Huvittaa kyllä, että JYPillä ylipäätään on joku "vierasjoukkueen maalilaulu"... luulisi vain moninkertaistavan kotijoukkueen vitutuksen joka kerta kun menee omiin ja aina sama sävelmä soi.


Kyllä, hieno biisi ja toimii aina vain.

Mutta kyllähän Nordiksellakin soi aina sama biisi, kun vastustaja on tehnyt maalin, että eipä tuo mitenkään jyppiläistä ole.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Tämä! Mielestäni tärkeä pointti IFK:n nykyhistoriassa. Näin juuri. Nyt on minimitavoite täytetty kolme vuotta putkeen, mitalipelit.

Kyllä! Hieno juttu! Itse vien vielä hieman pidemmälle tämän: mitali on tavoite! Kyllä, täällä arvostetaan pronssejakin ryminällä tai ilman. Vain mitalit lasketaan ja pitkässä juoksussa eli in the long run ovat osoitus organisaation menestyksestä ja tilasta kunakin aikakautena.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tappara vetää tuossakin kyllä voiton.

Niillähän tulee se sama mainos, joka kerta kun vierasjoukkue tekee maalin ja se tulee siis noin pari sekunti siitä, kun omissa on soinut.

"Tämänkin munkkimaalin maksoi Riitan munkkikahvila"
Riitta oli nyt esimerkkinä, kun en nyt niin tarkkaan muista mikä nimi siinä oikeasti oli. Vituttaisi kuitenkin tuollaista mainosta kuunnella.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hienoa HIFK! Viikon molemmissa himamatseissa oli hieno fiilis hallissa ja sitten tuo nousu Jyväskylässä ja sarja paketissa! Kyllähän tuo hymyilyttää ja oli mahtavaa juhlia eilen HIFK:n voittoa aamuun asti!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Ei nyt vielä ruveta vetistelemään, mutta 11.4.1998 eli kohta on vuosijuhlat.

5.4.1998 syntyi poikani. Vaimoni kärvisteli poltoissa takapenkillä, olin todellakin hengessä mukana. Kuitenkin juttelin samalla taksikuskin kanssa ottelusarjasta, koska IFK. Poikani toiseksi nimeksi tuli muuten Christian, eikä todellakaan sattumalta. Synnytyksen jälkeen vaimoni ja kätilö kävelivät edellä ja minä perässä osastolle. Huomasin siinä sivussa telkkarin, jossa oli Habsin matsin menossa, pakko oli äkkiä tsekata tilanne. Pahaksi onneksi mulla oli Mora buutsit jalassa, joten molemmat kääntyivät katsomaan, miksi askeleet loppuivat. Häpesin, mutta en voinut sille mitään. Anteeksi. :o)
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt olen vihdoin kahlannut läpi kaikki oleelliset ketjut, ja tämä hymy jatkuu edelleen. Tiedän olevani monen mielestä pessimistinen tai "itkevä" kirjoittaja, vaikka oikeasti olen vain ihan normaali (katkera), IFK:ta suurella sydämellä kannattava, kaikilta ihmiskunnan edustajilta suuria vaativa ihminen.

Tämä sarja JYPiä vastaan oli yksi suurimpia, hienoimpia, jonka olen todistanut. Totuuden nimissä on myönnettävä, ettei IFK:lla aina ole osunut ne kaikkein pahimmat vastustajat matkalla mestaruuteen - eikä kenelläkään muullakaan - mutta JYP oli ennakkoon sekä sarjan aikana aivan perkeleen kova vastus, joka silti kaadettiin. Tämä oli yhtä suuri kaato kuin narrit 2011 tai... no, ihan samantien en keksi juuri muita. Jopa JYP-kaato 2016 kalpenee tämän rinnalla.

Olen aidosti onnellinen siitä, että olen ollut väärässä ja aliarvioinut Nybarin kokoamaa joukkuetta. Tämä johtuu varmaan pitkälti siitä, että aliarvioin Seliniä. Vaikka heti alkukaudesta vakuutuin viisikkopelin tiiviydestä, en olisi ikimaailmassa uskonut, että hän tällä (edelleen mielestäni) vajanaisella kokoonpanolla repii irti näin paljon. Olen sanaton. Olen ollut sanaton jo niin monta päivää, että vähän hävettää etten ole vieläkään tullut tänne kunnolla myöntämään puusilmäisyyteni. Haukuin useaa kirjoittajaa, jotka puolustivat tätä kokonaisuutta ja sen menestysmahdollisuuksia puusilmäisiksi, mutta oman puusilmäisyyteni paljastuessa olen silti pelkästään iloisesti IFK:lle skåålaava ilon ja onnellisuuden ilmentymä.

Uskomaton matsi! Illan teemabiisi: Toto - Africa (Video) - YouTube

Ehkä mielummin jopa tämä: Toto - Africa intro loop

Olisi niin paljon quotattavaa, mutta otetaan nyt muutama ihan randomilla:

Hallilta himaan parin kapakan kautta. Jengii kävelee vastaan,onnittelee tai kysyy paljon päätty ja tuloksen kuultuaan tuulettaa,juoposta pukumieheen. Stadi on punainen! Tää on niiiiin siistii!!

Nämä kokemukset ovat niitä kaikkein parhaimpia, jotka sementoivat sen illan ikimuistettavuuden. Jotka luovat ylpeää stadilaisuutta, hyvittävät IFK-faniuden läpi sen kaiken kärsimyksen ja realisoivat kaikki utopistisimmatkin toiveet. Muistan monta vastaavanlaista kokemusta, koitan pitää ne mukanani elämässäni.

Hienoa äijjät! Voitaskohaa näätä matsit vetää ulkoilmaotteluina kaikki? :D

:D Joo. Käytännössähän tuo ei onnistuisi, edes yhden ottelun ajaksi, koska ulkoilmaottelut toisivat liikaa sitä Penankin muistuttamaa satunnaisuutta urheiluun. Toivon kuitenkin sitä samaa fiilistä mitä juuri IFK ja Kärpät yhdessä ovat luoneet eivät vain viimeisimmässä ulkoilmaottelussa vaan muutenkin läpi vuosien. Tästä seuraavasta saattaa tulla ikimuistoisimpia sarjoja koskaan, vaikka saappaat jalassa kaatuisimmekin.

Hymyilyttää. Katsoin vanhat mestaruus tribuuttivideot tuolta juutubesta ja join viiniä.

Parasta mitä kohta 30 vuotta IFK-fanina ollut tehdä pääsiäisenä.

Kyllä. Itse olen näyttänyt IFK- ja ylipäänsä jääkiekko-videoita kaikille ympärilläni oleskeleville Keski-Eurooppalaisille fudis-ihmisille, Suomea vieroksuville ja lätkää vierastaville ummikoille. Vastaanotto on ollut yllättävän menestyksekästä, ja viiniinkin on tullut koskettua. Vaikka ympäristö on hyvin erilainen kuin 1998, 2011 tai 2016, on fiilis ihan subjektiivisessa sosiaalisessa konstruktiossani melkoisessa nosteessa.

Kärpät on kova kun mikä, mutta kaadettavissa. IFK on näyttänyt olevansa kovaa tekoa tänä vuonna!

Jumalauta, niinpä. Niin skeptinen kuin olenkin kokoonpanon suhteen ollut, tiedostan kyllä miten suuri merkitys taistelulla, yhtenäisyydellä ja momentumilla on jääkiekossa. Nälkä kasvaa syödessä, mutta niin uskokin. Uskon nyt, että unelma Kärppä-sarjan voiton realisoitumisesta on täysin validi.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kyllä, hieno biisi ja toimii aina vain.

Mutta kyllähän Nordiksellakin soi aina sama biisi, kun vastustaja on tehnyt maalin, että eipä tuo mitenkään jyppiläistä ole.

Totta, mutta meidän biisissä on kuitenkin selkeä idea ja sanoma. Yritin kysellä jossain ketjussa Jyväskylän suunnalta että mikä on African idea tuossa kohtaa, mutta en saanut mitään kunnon vastausta. Oletan että joku ajatus on kuitenkin siihen, että on juuri tuo biisi. Ehkä se vielä joskus selviää.
 

444

Jäsen
Anteeksi junttiuteni, mutta mikä biisi Nordiksella soi vierasmaalin jälkeen? Ei nimittäin soita lainkaan kelloja, että meillä olisi sellainenkin. Varmasti aukeaa heti, kun kuulen sen, mutta nyt iskee isoratas aivan tyhjää.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Anteeksi junttiuteni, mutta mikä biisi Nordiksella soi vierasmaalin jälkeen? Ei nimittäin soita lainkaan kelloja, että meillä olisi sellainenkin. Varmasti aukeaa heti, kun kuulen sen, mutta nyt iskee isoratas aivan tyhjää.
The Offspring - Coming for you
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahtena edellisenä pudotuspeli keväänä HIFK:n pudotettua vastustaja jatkosta on päävalmentaja saanut kenkää. Ensin viime keväänä Kai Suikkanen ja nyt Marko Virtanen.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kahtena edellisenä pudotuspeli keväänä HIFK:n pudotettua vastustaja jatkosta on päävalmentaja saanut kenkää. Ensin viime keväänä Kai Suikkanen ja nyt Marko Virtanen.

Meinaat että muut joukkueet onnistuvat ehkä pommittamaan maalinvahdin vaihtoon, HIFK pommittaa valmentajat vaihtoon? :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lechia on pahassa pulassa ja voipi olla, että ensi kaudella pelataan jossain puistossa divaria samaan aikaan, kun stadionia tekohengitetään aggregaatilla.

Silti kuitenkin hymyilyttää, kun tajuaa kuinka toissijaisia nuo entisten kotikaupunkien tärkeät joukkueet ovat.

IFK tuli isän siemennesteessä ja olikohan ehkä vähän äidinmaitoa mukana.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hymyilyttää kun voittivat G6-pelin, eikä tarvinnut tänään katsoa hermoja raastavaa G7:aa.

Kiitos IFK:lle Pääsiäis-fiiliksen pelastamisesta (kaiken muun hyvän lisäksi)!!!!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Koffin kosto - YouTube Vanha pätkä, mutta sopinee tähän kevääseen. Pätkässä siis laulu ja soitinyhtye Kotiteollisuus saa vähän täydennystä juomapuoleen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hokasin nyt vasta, että IFK on kolmatta vuotta putkee neljän joukossa, mikä on todella harvinaista herkkua. Neljäs kerta 2010-luvulla, kun esim 2000-luvulla taidettiin päästä kerran vai kaksi neljän joukkoon.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hokasin nyt vasta, että IFK on kolmatta vuotta putkee neljän joukossa, mikä on todella harvinaista herkkua. Neljäs kerta 2010-luvulla, kun esim 2000-luvulla taidettiin päästä kerran vai kaksi neljän joukkoon.
3 kertaa päästiin 2000-luvulla neljän joukkoon. Heti Milleniumina eli 1999-2000 kaudella oltiin neljäs, kun sitä ennen Caloun oli henkilökohtaisesti pistänyt Tapparan kesälomille. Sitten Aravirran ensimmäinen kausi (pronssi) sekä Sheddenin kausi (4.sija). Oikeaan suuntaan olemme menossa, sillä tulevaisuudessa sen pitää olla harvinaisuus, ettemme ole 4-parhaan joukossa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Vapauduin just parahiksi tästä pelikiellosta. Se pistää kyl hymyilyttään. Ja se, että päästään täältä Päijät-Hämeen sydämestä tsiigaan kahen nuorimman ja Vaimon kaa Torstain matsia.
Jouduttiin muuten D-katsomoon, ku ei neljää vierekkäistä muuten saanu.
Onks se paha mesta?
Joku vois valaista.
 

F#21

Jäsen
Jouduttiin muuten D-katsomoon, ku ei neljää vierekkäistä muuten saanu.
Onks se paha mesta?
Joku vois valaista.
Riippuu tietysti miltä riviltä ja katsomonosasta paikat ovat, mutta eipä tuossa mitää erikoisuutta ole. Saatat nähdä HIFK:n pelaajia ja/tai vaimokkeita, sillä heillä on paikat myös D2/3 osassa. Vierasfanien ääni kantaa vähän paremmin tuonne kun käytännössä heidän rintamasuuntansa osoittaa D-katsomoon.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Riippuu tietysti miltä riviltä ja katsomonosasta paikat ovat, mutta eipä tuossa mitää erikoisuutta ole. Saatat nähdä HIFK:n pelaajia ja/tai vaimokkeita, sillä heillä on paikat myös D2/3 osassa. Vierasfanien ääni kantaa vähän paremmin tuonne kun käytännössä heidän rintamasuuntansa osoittaa D-katsomoon.
Jeps. Kiitokset infosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös