Nyt just hymyilyttää!

  • 2 064 485
  • 10 289

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hjallis Harkimo teki Suomikiekolle tylyt oharit, mihin me kannattajat emme luonnollisestikaan ole syyllisiä, mutta isossa kuvassa Jokereiden pitäminen "koirankopissa" ei mielestäni ole kenenkään etu.
Miksi ei olisi. Tarkoitatko kenelläkään nyt jokerikannattajia vai mitä tarkkaan ottaen?
Hyvin on liiga voinut ilman jokereitakin, joten se ei liene peruste jokereiden saamiselle liigaan. Yleisökeskiarvoakaan lopulta ei liigassa hirveästi nostaisi, mutta mestiksessä varmaankin kyllä, olettaen että pääsee koko kaudeksi isommalle areenalle pelaamaan.

Eikö siis mestiksen etu olisi se, että jokerit siellä mahdollisimman pitkään aikaa viettäisi. Liigalle en usko mitään isompaa hyötyä hommasta olevan. Ei edes vaikka myisivät nordiksen täyteen joka pelissä, sillä ei tuo muiden laariin sada kuin jokereiden. Mahdollinen pari tuhatta ylimääräistä katsojaa muiden seurojen kohdalla ei venettä kaada suuntaan tai toiseen noilla seuroilla, ja kuten sanottu, niin ei liigankaan mittakaavassa olisi mikään sateentekijä sen taloudelle vaikka niin yritetään uskotella, että mitään ei niin suomikiekon tulevaisuus tarvitse kuin jokereita.

Kokonaan toinen asia on sitten se, että kaipaako joku paikallisotteluita. Jos kaipaa niin ymmärrän asian heidän kannaltaan. Itse en kaipaa, eikä ole vähääkään ikävä jokereiden paluun suhteen, ja vielä vähemmän on kun käy lukemassa muutamien kannattajiensa kommentteja jo nyt tässä kohtaa.

Ei kai sitä tarvitse ihmeenä pitää kaikki sekoilut huomioonottaen, jos seuralla tällä hetkellä on imua ja fiilistä faniensa suhteen, mutta ei se siitä mitenkään tarpeellista liigalle kuitenkaan tee. Ei se liiga mihinkään kuihdu tahi voi huonommin ilman jokereita.

Eittämättä jokerit sinne tulevaisuudessa nousee, mutta jos ei nouse, niin eipä tuo haittaa ketään. No paitsi jokerikannattajia tietenkin.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itse en kaipaa, eikä ole vähääkään ikävä jokereiden paluun suhteen, ja vielä vähemmän on kun käy lukemassa muutamien kannattajiensa kommentteja jo nyt tässä kohtaa.
No, täytyy ymmärtää pientä turhautumista kun siellä alkaa hitaasti uppoamaan tajuntaan että Liiga kaivoi karttakepin esiin, ja napautti narria näpeille. Saattaa Mestis-taipaleesta tulla melkoisen paljon pidempi kun kuviteltiin.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, täytyy ymmärtää pientä turhautumista kun siellä alkaa hitaasti uppoamaan tajuntaan että Liiga kaivoi karttakepin esiin, ja napautti narria näpeille. Saattaa Mestis-taipaleesta tulla melkoisen paljon pidempi kun kuviteltiin.
Voi olla, mutta en usko, sillä kuten sanottua niin jokin jääkiekon jumala on ottanut varjelukseensa jokerit, eikä siitä oikein millään eroon pääse, joten kyllä se ikäväkseni lähivuosina tiensä sinne liigaan löytää.

Halusin kuitnekin osaltani tuoda esiin, että jokereiden merkitystä pyritään nyt kaikin tavoin korostamaan aivan liikaa, enkä siis usko jokereiden olevan läheskään niin merkityksellinen kuin halutaan antaa ymmärtää. Jonkinlainen konsensus nyt vaan on mediassa ja kiekkopiireissä, että tätä merkitystä pitää kaikin tavoin liioitella. Ikäänkuin suomikiekon tulevaisuus nojaisi vain siihen, että jokerit on liigassa, ja jos ei ole, niin liiga on ihan paska. No ei näytä olevan, eikä olleen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokereita ei pidä koirankopissa kuin pikkuseurat, koska pelkäävät omasta puolestaan. Niille tv-sopimuksen taloudellinen merkitys on suurempi kuin suurille. Ja fakta on se, että jokainen Liiga-seura saa tv-sopparista yhtä paljon rahaa, vaikka toisten jengien fanit tuovat katsojia kymmenkertaisesti enemmän kuin toisten. Mutta tällä tasoitetaan eroja. Isot seurat haluavat Jokerit Liigaan ja Jokerit nousee Liigaan, kun aika on kypsä, eli Mestis on voitettu ja karsinnoista tiputettu Liiga-jengi Mestikseen. Tämä on varsin reilu peli. Jokerit tulee nousemaan Liigaan urheilullisin perustein ja samalla pitää huolehtia siitä, että rahoituskin on kunnossa. Kiekko-Espoo on vuosikaudet tehnyt pitkäjänteistä duunia kohti Liigaa ja sille oli paikka luvattu, kunhan rahoitus on kunnossa. Sitten Liiga päätti yhtäkkiä vetää maton jalkojen alta ja nyt se perseennäyttö on korjattu. Mikä sekin on ihan oikein.

Vaikka itseäni ei edelleenkään Jokerit kiinnosta yhtään, katson 100/100 mieluummin Stadin Derbyjä kuin pelejä pikkuseuroja vastaan. Enkä ole ainoa. Jokerit kiinnostaa nyt poikkeuksellisen paljon, ennen kaikkea mediaa. Mutta ensi kaudella uutuuden viehätys on jo kadonnut ja samoja juttuja eri kirjoittajan toimesta tuskin jaksetaan julkaista samaa tahtia kuin nyt. Ja Jokereiden mahdollinen nousu, pitää myös HIFK:n hereillä. Ja se kiinnostaa mua. Paljon enemmän kuin itse Jokerit.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, täytyy ymmärtää pientä turhautumista kun siellä alkaa hitaasti uppoamaan tajuntaan että Liiga kaivoi karttakepin esiin, ja napautti narria näpeille. Saattaa Mestis-taipaleesta tulla melkoisen paljon pidempi kun kuviteltiin.

Toinen näkökanta tälle asialle on se, että mikäli Kiekko-Espoo nousee kabinettipäätöksellä ja Jokerit pelaamalla, niin kumpi aiheuttaa suuremman buumin? Itse valitsisin pelaamalla nousemisen vaikka kiistatta se tie kivinen tulee olemaan, mutta tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Ei kuitenkaan välttämättä vielä 2025.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Toinen näkökanta tälle asialle on se, että mikäli Kiekko-Espoo nousee kabinettipäätöksellä ja Jokerit pelaamalla, niin kumpi aiheuttaa suuremman buumin?
Totta kai pelaamalla, ei kahta sanaa, tosin ei Espooseen mitään buumia tule koskaan, missään lajissa. Mutta narrien toimistolla jo ehdittiin olla varmoja kabinettinoususta syksylle -25, niin ihan nätti kierrepallo Liigan puolelta nyt syötettiin. Mutta olen iloinen böndeseurojen puolesta jos tämä tuo heille hyvin katsojia pari kertaa kaudessa, kun sirkus saapuu kirkolle.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Toinen näkökanta tälle asialle on se, että mikäli Kiekko-Espoo nousee kabinettipäätöksellä ja Jokerit pelaamalla, niin kumpi aiheuttaa suuremman buumin? Itse valitsisin pelaamalla nousemisen vaikka kiistatta se tie kivinen tulee olemaan, mutta tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Ei kuitenkaan välttämättä vielä 2025.
Kiekkoromantiikka on mukava asia, mutta jos kyseessä olisi Hifk, niin itse liputtaisin mielummin minkä tahansa kabinettiratkaisun puolesta, kun katselin yhtään ylimääräistä kautta jotain alasarjan höpöhöpö pelejä Nordiksella.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Totta kai pelaamalla, ei kahta sanaa, tosin ei Espooseen mitään buumia tule koskaan, missään lajissa. Mutta narrien toimistolla jo ehdittiin olla varmoja kabinettinoususta syksylle -25, niin ihan nätti kierrepallo Liigan puolelta nyt syötettiin. Mutta olen iloinen böndeseurojen puolesta jos tämä tuo heille hyvin katsojia pari kertaa kaudessa, kun sirkus saapuu kirkolle.
Melko hyvin tiedän mitä Jokerien toimistolla ajatellaan ja siellä ollaan ihan yhtä fiiliksissä mahdollisesta urheilullisesta noususta, kuin isoin osa faneistakin. Tämä kelpaa. Vaikka paremmastakin avoimen sarjan mallista on osattu haaveilla, ei tähänkään välttämättä osattu uskoa.

Kivinen tie Liigaan tulee olemaan ja uskoakin varmaan koetellaan matkan varrellan. Mutta tätä on urheilu! Ollaanko me liian tottuneita kabinettipäätöksiin ja hyvävelikerhoiluihin, että ollaan unohdettu urheilun ydin? Pieni osa Jokerifaneista (ja median edustajisa) tästä nillittää, että miksi Espoo pääsee helpommalla (jos heidät Liigaan hyväksytään edes?), kuin Jokerit. Mun mielestä ihan saatanan nätti homma, että meillä on mahdollisuus nousta pelaamalla. Toki ääni kellossa voi muuttua jos jurnutetaan vielä 10 vuoden päästä Mestiksessä kuudet karsinnat hävinneenä jollain 300 000 € pelaajabudjetilla.

Ei sarjalla niin väliä, kun Jokerit on se juttu. Varmaan jokaisesta sarjasta löytyy omat posit ja negat.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Melko hyvin tiedän mitä Jokerien toimistolla ajatellaan ja siellä ollaan ihan yhtä fiiliksissä mahdollisesta urheilullisesta noususta, kuin isoin osa faneistakin.
No, se on kyllä tullut viimeisen reilun vuoden aikana selväksi että juuri sinä tiedät miten asiat ovat, toki ne ovat usein osoittautuneet vääriksi jälkikäteen, mutta ei siitä nyt tässä enempää, tsemppiä vaan sinne toimistolle.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen näkökanta tälle asialle on se, että mikäli Kiekko-Espoo nousee kabinettipäätöksellä ja Jokerit pelaamalla, niin kumpi aiheuttaa suuremman buumin? Itse valitsisin pelaamalla nousemisen vaikka kiistatta se tie kivinen tulee olemaan, mutta tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Ei kuitenkaan välttämättä vielä 2025.
No kabinettipäätöksellähän se jokerit pelaa edes mestistä tällä hetkellä, kun taas espoo tasi käväistä suomi-sarjassakin. Enkä ehkä muutenkaan tässä tilanteessa lähtisi vertailemaan näiden kahden joukkueen välistä buumia kun toinen on jo kahdeksan vuotta (muistinko oikein) tehnyt työtä liigapaluunsa eteen vallitsevien sääntöjen puitteissa. En siis näkisi potkua munille oikeutettuna tässä tilanteessa, jos espoo muutoin nuo liigan vaatimukset täyttää.

Jokereiden ympärillä nyt muutenkin on hype, jota media ylläpitää parhaansa mukaan, ja sitä vastaan ei yksikään muu joukkue voi yhtään mitään jäädessään lapsipuolen asemaan.

Toki jokereiden kohdalla mahdollinen nousu karsinnoissa kasvattaa tietenkin tuota fiilistä, mutta ei sekään nyt liene syy espoota olla päästämättä liigaan, ja samalla realisoida heidän kohdallaan liiganousuun tähdänneitä riskejä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Totta kai pelaamalla, ei kahta sanaa, tosin ei Espooseen mitään buumia tule koskaan, missään lajissa. Mutta narrien toimistolla jo ehdittiin olla varmoja kabinettinoususta syksylle -25, niin ihan nätti kierrepallo Liigan puolelta nyt syötettiin. Mutta olen iloinen böndeseurojen puolesta jos tämä tuo heille hyvin katsojia pari kertaa kaudessa, kun sirkus saapuu kirkolle.

En usko, että oltiin varmoja kabinettinoususta, kun oli kuitenkin tiedossa, että Liiga on tekemässä päätöksiä sarjajärjestelmän suhteen. Tavoite on olla Liigassa 25-26 -kaudella ja 24-25 Mestis-kaudelle tavoite on ollut kerätä miljoonan euron pelaajabudjetti, jonka avulla voisi mahdollisesti kasata jo runkoa seuraavan kauden mahdollista Liigapaikkaa ajatellen.

Itse olen todella fiiliksissä siitä, että pääsisin kokemaan saman euforisen fiiliksen kuin fanit, jotka olivat paikalla keväällä -89. Itse olin tuolloin kolmevuotias, joten kovin isoja muistikuvia tuosta ei ole. Jos se ei toteudu heti ensi kaudella, niin sitten seuraavalla kaudella, tai seuraavalla. Mulle pääasia on se, että sain oman jengin takaisin täksi kaudeksi ja pelataan Suomessa suomalaisia jengejä vastaan. Pelataan sitten Mestistä tai Liigaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta totean vielä, että Kiekko-Espoo olisi varmasti ollut valmis nousemaan pelaamalla. Tai siis karsimaan. Siis, jos aikataulu olisi ollut se, joka on alunperin sovittukin. Mutta sitä vaihtoehtoa ei ollut tarjolla luvatussa aikataulussa.

Mä kuulun niihin ihmisiin, joiden mielestä sovituista asioista on pidetään kiinni eikä isoja, etukäteen sovittuja asioita muuteta yksipuolisella ilmoituksella. Suoraselkäisyys ja rehellisyys kunniaan. Siksi liputan tässä asiassa Kiekko-Espoota. Kyllä Espoossa rahaa on, samoin kiinnostunutta yleisöä.

Hymyilyttää, ettei vituta mikään. Palataan asiaan myöhemmin :).
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
No, se on kyllä tullut viimeisen reilun vuoden aikana selväksi että juuri sinä tiedät miten asiat ovat, toki ne ovat usein osoittautuneet vääriksi jälkikäteen, mutta ei siitä nyt tässä enempää, tsemppiä vaan sinne toimistolle.
Kiitokset; kotitoimistolla tänään toki hommissa. Ja voin Jokerienkin toimistolle välittää ystävälliset tsempit solukämppiksen fanilta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kiekkoromantiikka on mukava asia, mutta jos kyseessä olisi Hifk, niin itse liputtaisin mielummin minkä tahansa kabinettiratkaisun puolesta, kun katselin yhtään ylimääräistä kautta jotain alasarjan höpöhöpö pelejä Nordiksella.
Turha sinänsä edes miettiä tuollaisia, koska HIFK:lla ei ole koskaan ollut mitään pienintäkään aietta siirtyä pelaamaan terroristivaltion sarjaan, vaan olemme sitoutuneet osallistumaan kotimaiseen vaihtoehtoon. Ei meillä olla Putinin selänpesijöitä tai muitakaan kätyreitä. Jokainen on mitä on ja HIFK:sta voi olla rehellisesti ylpeä, toisin kuin milloin missäkin sätkivästä narrilaumasta.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki kunnia yksittäisille toisin toimineille, mutta kyllä Joukahaisyhteisö kollektiivina marssi oikein onnellisena suuren johtajansa perässä KHL:ään ja olisi yhtä onnellisena siellä vielä tänäkin päivänä, jos Putin ei olisi päättänyt yrittää vallata Kiovaa.

Jokereiden yleisömäärät eivät käsittääkseni pudonneet 10k:sta nollaan KHL-siirron seurauksena. Sekään ei ole unohtunut, minkälaisia näkemyksiä kannattajat esittivät tällä palstalla ja Liiga-osiossa läpi Jokereiden KHL-vuosien. Jokerifanit eivät päättäneet seuran siirtymisestä KHL:ään, mutta väitän, että suuri enemmistö tuki siirtoa ja oli ihan viimeisiin hetkiin saakka tyytyväinen siihen, että seura pelasi Liigan sijasta KHL:ssä. Tuosta osoittamastaan vahvasta tuesta Jokeriyhteisö on tietysti vastuussa, ja joku ”me fanit olimme vain ajopuuna virrassa ja Hjalliksen päätöksen uhreja” -selittely on kyseenalaista.

Tässä koko homma kiteytettynä. Mitään sääliä eivät Jokerifanit ansaitse, paitsi ehkä ne harvat jotka oikeasti jäivät pysäkille, kun KHL-juna puksutti kohti Pietaria. Varmasti täältä Jatkoajastakin edelleen löytyisi ketju, jossa Jokerifanit Olympiatauolla mehustelivat ja odottivat vesi kielellä Olympiakisojen jälkeen alkavia KHL playoffeja. Siis noin pari viikkoa ennen sotaa, vaikka Putin oli uhitellut koko syksyn ja siirtänyt satoja tuhansia sotilaita ja kalustoa Ukrainan rajalle ja kaikki tämä oli yleistä tietoa. Ja nyt nämä samat tyypit ansaitsisivat muka jonkun ohituskaistan liigaan, koska buumi. Paskan marjat.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha sinänsä edes miettiä tuollaisia, koska HIFK:lla ei ole koskaan ollut mitään pienintäkään aietta siirtyä pelaamaan terroristivaltion sarjaan, vaan olemme sitoutuneet osallistumaan kotimaiseen vaihtoehtoon. Ei meillä olla Putinin selänpesijöitä tai muitakaan kätyreitä. Jokainen on mitä on ja HIFK:sta voi olla rehellisesti ylpeä, toisin kuin milloin missäkin sätkivästä narrilaumasta.

Juuri näin. IFK:lla on pitkät porvariperinteet ja meillä ollaan aina oltu länsimielisiä, kun taas Jokereiden historia on duunaritaustainen ihan sieltä Töölön Vesan ajoilta saja siten enemmän itään päin kallellaan. Ei meillä kannattajat ja yhteistyökumppanit olisi ikinä hyväksynyt KHL:ään siirtymistä ja halli olisi ammottanut tyhjyyttään heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Hjallis kuitenkin tunsi oman jenginsä kannatajat ja luotti siihen, että venäläisten kanssa veljeily ei ole heille mikään kynnyskysymys.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai pelaamalla, ei kahta sanaa, tosin ei Espooseen mitään buumia tule koskaan, missään lajissa. Mutta narrien toimistolla jo ehdittiin olla varmoja kabinettinoususta syksylle -25, niin ihan nätti kierrepallo Liigan puolelta nyt syötettiin. Mutta olen iloinen böndeseurojen puolesta jos tämä tuo heille hyvin katsojia pari kertaa kaudessa, kun sirkus saapuu kirkolle.

En tiedä mitä ikäluokkaa olet, mutta itse kyllä muistan K-Espoon nousun Liigaan 90-luvulla. Kyllä heillä buumi oli noususta, mutta ei ollut muuta hallia, kuin Espoon lato, joten vaikea sanoa miten korkeisiin yleisömääriin tuo olisi johtanut. Muistan myös Peter Aholan lentokelin ja TPS:n tiputtamisen 1994-95 pudotuspeleissä. Sen jälkeen kyllä sellainen muukalaislegioonalaistuminen ja aika tappoi sen. Minun mielestäni on todella sääli jos ja kun K-Espoo nostetaan Liigaan kabinettipäätöksellä. Kolmestakin syystä. 1. He menettävät siinä tarinan. 2. Liigajoukkueiden määrä kasvaa liian isoksi. 3. Mestiksestä tulee ihan mikkihiirisarja.

Kiekkoromantiikka on mukava asia, mutta jos kyseessä olisi Hifk, niin itse liputtaisin mielummin minkä tahansa kabinettiratkaisun puolesta, kun katselin yhtään ylimääräistä kautta jotain alasarjan höpöhöpö pelejä Nordiksella.

Turha sinänsä edes miettiä tuollaisia, koska HIFK:lla ei ole koskaan ollut mitään pienintäkään aietta siirtyä pelaamaan terroristivaltion sarjaan, vaan olemme sitoutuneet osallistumaan kotimaiseen vaihtoehtoon. Ei meillä olla Putinin selänpesijöitä tai muitakaan kätyreitä. Jokainen on mitä on ja HIFK:sta voi olla rehellisesti ylpeä, toisin kuin milloin missäkin sätkivästä narrilaumasta.

Tarkoitin kyllä tilannetta, jossa pelaamalla päin persettä HIFK tippuisi sarjasta, niin en kyllä haluaisi mitään pelastusrengasta eli kabinettipäätöstä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitä ikäluokkaa olet, mutta itse kyllä muistan K-Espoon nousun Liigaan 90-luvulla. Kyllä heillä buumi oli noususta, mutta ei ollut muuta hallia, kuin Espoon lato, joten vaikea sanoa miten korkeisiin yleisömääriin tuo olisi johtanut. Muistan myös Peter Aholan lentokelin ja TPS:n tiputtamisen 1994-95 pudotuspeleissä. Sen jälkeen kyllä sellainen muukalaislegioonalaistuminen ja aika tappoi sen. Minun mielestäni on todella sääli jos ja kun K-Espoo nostetaan Liigaan kabinettipäätöksellä. Kolmestakin syystä. 1. He menettävät siinä tarinan. 2. Liigajoukkueiden määrä kasvaa liian isoksi. 3. Mestiksestä tulee ihan mikkihiirisarja.

Eikös Tepsi voittanut mestaruuden 1995?
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Tepsi voittanut mestaruutta 1995.
?

No niin voitti. Mulla menee sekaisin tuo Peter Aholan tykkikausi ja se TPS:n tiputtaminen. Itse asiassa se TPS:n tiputtaminen silloin oli HIFK:lle melkoinen tienauraus mestaruuteen.

 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En tiedä mitä ikäluokkaa olet, mutta itse kyllä muistan K-Espoon nousun Liigaan 90-luvulla.
No juu, olihan siinä buumia, totta. Ja olen sitä ikäluokkaa että olen itsekin pelannut vierasjoukkueessa Matinkylä Square Gardenissa.

Lisäys: siis junnulätkää
 
Viimeksi muokattu:

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
En tiedä mitä ikäluokkaa olet, mutta itse kyllä muistan K-Espoon nousun Liigaan 90-luvulla. Kyllä heillä buumi oli noususta, mutta ei ollut muuta hallia, kuin Espoon lato, joten vaikea sanoa miten korkeisiin yleisömääriin tuo olisi johtanut. Muistan myös Peter Aholan lentokelin ja TPS:n tiputtamisen 1994-95 pudotuspeleissä. Sen jälkeen kyllä sellainen muukalaislegioonalaistuminen ja aika tappoi sen. Minun mielestäni on todella sääli jos ja kun K-Espoo nostetaan Liigaan kabinettipäätöksellä. Kolmestakin syystä. 1. He menettävät siinä tarinan. 2. Liigajoukkueiden määrä kasvaa liian isoksi. 3. Mestiksestä tulee ihan mikkihiirisarja.
Olen sitä ikäluokkaa, että muistan oikein hyvin nuo ajat - Jokereiden putoamisen ja nousun sekä K-Espoon tarinan. Olin jopa tsiigaamassa yhtä Jokerit vs. Kärpät karsintamatsia vastapalveluksena, kun hyvä frendi oli vastavuoroisesti lähtenyt niin usein seurakseni Hifk:n peleihin. Ässätkin kävi samassa rytäkässä divarin puolella, kun tippuivat Jokipojille. Nousivat toki heti seuraavana keväänä takaisin, kun taas Kärpät jäivät yli 10 vuoden vaellukselle. Divarin ja Liigan ero oli tuolloin huomattavasti pienempi kuin mitä se on tänään.

Tällä kaudella Mestistä muutaman matsin verran katselleena kusettaisin kuitenkin itseäni, jos väittäisin, että tuota sarjaa olisi mukava katsella vain sen takia, että rakennetaan jotain tarinaa, jossa Rocky lopulta voittaa Dragon. Toki Hifk:n kohdalla tällaista tuskin tarvitsee miettiä ihan hetkeen, joten lopulta aika se ja sama.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen sitä ikäluokkaa, että muistan oikein hyvin nuo ajat - Jokereiden putoamisen ja nousun sekä K-Espoon tarinan. Olin jopa tsiigaamassa yhtä Jokerit vs. Kärpät karsintamatsia vastapalveluksena, kun hyvä frendi oli vastavuoroisesti lähtenyt niin usein seurakseni Hifk:n peleihin. Ässätkin kävi samassa rytäkässä divarin puolella, kun tippuivat Jokipojille. Nousivat toki heti seuraavana keväänä takaisin, kun taas Kärpät jäivät yli 10 vuoden vaellukselle. Divarin ja Liigan ero oli tuolloin huomattavasti pienempi kuin mitä se on tänään.

Tällä kaudella Mestistä muutaman matsin verran katselleena kusettaisin kuitenkin itseäni, jos väittäisin, että tuota sarjaa olisi mukava katsella vain sen takia, että rakennetaan jotain tarinaa, jossa Rocky lopulta voittaa Dragon. Toki Hifk:n kohdalla tällaista tuskin tarvitsee miettiä ihan hetkeen, joten lopulta aika se ja sama.

Väärä ketju tälle keskustelulle. Tiedän. Silti olisko K-Espoo täyttänyt mitään Liigakriteereitä? Heidäthän olisi nykysäännöillä liputettu radan sivuun. Sitten siellä alettiin laittamaan olosuhteita kuntoon ja pelattiin hyviä pudotuspelikeväitäkin. Pointti tässä on se, että onhan tuolla pieniä seuroja, kuten JokP, TuTo ja RoKi joilla teoriassa olisi mahdollisuus elää unelmaa. Vielä suurempi se unelma olisi, jos Liiga olisi 14 joukkueen sarja ja vaihtuvuudesta tehtäisiin vielä suurempaa. Esim. kun pudotuspelit alkaa Liigassa, niin Liigan pohja ja Mestiksen kärki aloittaisi oman sarjansa ja kerralla voisi vaihtua vaikka 4 jengiä tai sitten 0. Kyllä se motivoisi Mestisjengejä laittamaan asioita kuntoon ja toisi yleisöä.

Tämä nyt tehty 16 jengin Liiga ja karsinnat oli sellainen hätäpaska. Oikeaan suuntaan, mutta ei tarpeeksi rohkea. Esim. Saipalle tekisi oikeasti ihan hyvää hakea vauhtia alempaa, mutta nykymallilla se putoaminen on kauhea mörkö. Avoimemmalla Liigalla nousu olisi melkein automaatio, kun on paketti kunnossa.

Miten liittyy HIFK:hon? Kyllä kauden lipun peli Liigapaikastaan kynsin ja hampain tappelevia jengiä vastaan olisi maukas vs ke illan nyhjäys kaikki pelajaat myynyttä Saipaa vastaan.

Miettikää tilannetta, jossa IFK:lla olisi mahdollisuus kauden viimeisessä paikallispelissä laittaa Jokerit Mestikseen. Jos sarjamalli olisi sellainen, että viimeinen tippuu suoraan. Missään pelissä ei olisi sellaista panosta, kuin siinä. Miettikää. Huhhuh.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Luke Martin 12. 4+8=12

Victor Berglund 8. 1+1=2
Harvoin kenenkään kohdalla hämää pisteet niin paljon kuin Berglundin kohdalla ja puhun siis nimenomaan viime kauden pisteistä, joita kertyi Vesalaiselle siirtelyllä hämmentävän paljon. Pelaajana hänestä tulee mieleen Oscar Eklund (nyk. Von Sivers); kiekollinen puolustaja, joka ei ole kovin hyvä kiekollisena, omaa tuhnun laukauksen ja välttelee viimeiseen asti kamppailupelaamista kaikissa muodoissaan.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Ostin just liput lauantai 4.11 Kookoo-HIFK matsiin. Ainoa paikka, missä ei ole tullut suoraa voittoa, kun paikan päällä olen ollut. Kuusi kertaa käynyt ja aina päättynyt varsinainen peliaika tasan.
Pari vuotta sitten oli mahdollisuus, mutta samaan aikaan oli toinen vaihtoehto joka vei lopulta voiton ja tietysti silloin se suora voitto tuli, kun en paikalle päässyt. Seitsemäs kerta toden sanoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös