Nyt just hymyilyttää!

• 2 238 048
  • 11 182

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Voisiko nämä narrijutut heivata helvettiin täältä? Avatkaa niille oma ketjunsa, jos on noin kova tarve keskustella moisesta. Sitten sen(kin) ketjun voi laittaa ignoreen.
Jos se asia hymyilyttää IFK-kannattajia, niin silloinhan se kuuluu juurikin tähän ketjuun.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Joitakin hymyilyttää, joitakin vituttaa. Eikö se ole erinomainen syy perustaa narrijutuille oma ketju, jotta me vitutukseen tukehtuvat voimme sivuuttaa sen?
Vitutusta aiheuttaviin asioihinkin on oma ketjunsa, joten esimerkiksi tämän purkauksen voi siirtää sinne. Vai määrittelemmekö yhdessä rajat sen suhteen, mitkä asiat IFK-kannattajia saa hymyilyttää ja siten nostaa tähän ketjuun?

Suosikkijoukkue
HIFK
Vitutusta aiheuttaviin asioihinkin on oma ketjunsa, joten esimerkiksi tämän purkauksen voi siirtää sinne. Vai määrittelemmekö yhdessä rajat sen suhteen, mitkä asiat IFK-kannattajia saa hymyilyttää ja siten nostaa tähän ketjuun?
Justiinsa. Jospa näytät esimerkkiä ja siirrät yllä olevan viestisi jonnekin sopivampaan ketjuun, kun ei suakaan näemmä hymyilytä.

Itse vaan olen ymmärtänyt, että Jatkoajan HIFK-osiossa on tarkoitus keskustella ensisijaisesti seurasta nimeltä HIFK, eikä siitä venäläisestä paskajengistä.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Justiinsa. Jospa näytät esimerkkiä ja siirrät yllä olevan viestisi jonnekin sopivampaan ketjuun, kun ei suakaan näemmä hymyilytä.

Itse vaan olen ymmärtänyt, että Jatkoajan HIFK-osiossa on tarkoitus keskustella ensisijaisesti seurasta nimeltä HIFK, eikä siitä venäläisestä paskajengistä.
Sinähän sen OT:n aloitit, minä keskustelin asiasta, joka minua IFK-kannattajana hymyilyttää. Tässä tapauksessa se on Jokerit, joten se kuuluu tähän ketjuun.

Ja olet ymmärtänyt aivan oikein. Jos haluat tarkastaa, niin uskoisin, että tämän ketjun 447 sivusta valtaosa käsittelee vain ja ainoastaan IFK:ta. Tässä tapauksessa kyseessä on sivujuonne (Narrit) joka tässä kontekstissa hymyilyttää IFK-kannattajia, eli sopii hyvin tähän ketjuun.

Tosiaan, jos sinua tämä asia riepoo, niin vitustusketjuun voi purkaa fiiliksiä. Ja toki voit perustaa itse tuon ketjun, jota ideoit jo aiemmassa viestissä. Pelkkä huutelu harvemmin missään asiassa tuo edistystä.

ilu

Jäsen
No meneehän se sinnepäin, mutta sanoisin ettei toi ole IFK:n maalilaulu.
Jos on joku toinen versio niin sit en tiiä.
Kuulokkeilla kuuli juu himppasen selvemmin.

Kupari on nimenomaan valinnut J. Geils Bandin Flamethrowerin maalilaulukseen: https://pbs.twimg.com/media/F8bA69wWAAAYsrz?format=jpg&name=large

Mitä Ilmalan latoon tulee, niin kävin vähän Jokeri-puolella lukemassa tuntoja ja huvittavasti siellä joku kirjoittaja yritti jo vierittää Areenaa jotenkin IFK:n murheeksi. Nopeasti on kyllä oma historia yritetty lakaista maton alle. No, eihän siinä tarussa kauheasti ylpeiltävää kyllä olekaan, että sikäli ymmärrettävää.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
"Ryssä"-huutoihin saatte varmaan tottua. Varsinkin jos joskus vielä pelataan paikallisia, niin kuittailu tulee olemaan aika armotonta. Moni muistaa vielä hyvin Pave-armeijan Suomi-huudot ja hurrittelut, joten palautetta on tulossa sitten joskus.
Juttelin kerran aiheesta itsensä Paven kanssa kun kerran osuttiin samaan baariin paikallismatsin
jälkeen, tämä taisi olla joskus 2000-luvun alussa, se sanoi että tämä hurrittelu ja Suomi-huudot
oli aikoinaan hauskoja, mutta aika oli jo siinä vaiheessa hänen mukaansa ajanut niiden ohi.

Ja olihan se jengikin siinä vaiheessa ollut jo noin 10 vuotta suomenruotsalaisten omistama :)

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen kaksi kertaa käynyt konsertissa, Evanescence ja Muse.

Yhtäkään lätkämatsia en ole paikanpäällä nähnyt, ei ole ollut tarvetta.

No eihän siinä sitten mitään. Mutta aika yllätys vaan moinen, että joku meidän jengin fani ei välitä tai välittänyt käydä niitä oman joukkueensa pelejä katsomassa omassa kotikaupungissa, jossa halli on vielä suhteellisen lähellä Nordista. Olisin helposti kuvitellut, että tämän palstan jäsenistä varmaan liki jokainen meidän fani olisi käynyt katsomassa tyyliin melkein kaikki paikallismatsit Jaffa-arenalla.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
No eihän siinä sitten mitään. Mutta aika yllätys vaan moinen, että joku meidän jengin fani ei välitä tai välittänyt käydä niitä oman joukkueensa pelejä katsomassa omassa kotikaupungissa, jossa halli on vielä suhteellisen lähellä Nordista. Olisin helposti kuvitellut, että tämän palstan jäsenistä varmaan liki jokainen meidän fani olisi käynyt katsomassa tyyliin melkein kaikki paikallismatsit Jaffa-arenalla.
Taisin nähdä 3 paikallismatsia koko sen Jaffalan aikana, muutaman maaottelun ja muutaman keikan, mun saldona ei ole kun ehkä noin 10 käyntiä siinä rakennuksessa.

Mulla on yksi kaveri jolla oli nollalinja, se kieltäytyi astumasta sisään siihen rakennukseen, mutta se onkin vahva periaatteen mies.

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antakaas vähän armoa.

Sama Jokerit siellä on vastassa kuin on aina ollut. Vaikka edari sekoillut, niin seura ollut itä-hesassa nyt ja aina, eikä ne jokerijuniorit ole missään vaiheessa sieltä kadonneet.

Autotehdas esimerkissä, ne tehtaat ovat koko ajan olleet samoilla paikoilla ja valmistaneet jokerimerkikisiä kiekkoilijoita, samalla brändillä.

Ei seuran historia häviä/muutu, jos omistus vaihtuu edarissa. K-Espoo teki taas paluun ja samaa vanhaa jatkumoa ekan K-Espoon ja Bluesin kanssa, vaikka välillä nimi vaihtunut ja nyt omistuskin.

Ja olisiko IFK:n pitänyt eriyttää historia ry ajalle ja oy ajalle, kun omistus muuttui?
Jokerijunnut eivät ole kadonneet tokikaan, mutta hehän vain kauppailevatkin tuota logoa milloin kenenkäkin käyttöön, joten ei siitä kyllä mitenkään saa rakennettua jatkumoa, jossa kyseessä olisi sama joukkue muuten kuin logon puolesta.

On muuten kyllä selvää, että -no ehkä IFK:ta lukuunottamatta, jossa ei dinoista ja koukkupolvista päästä ikinä- että organisaatiot vaihtuvat matkan varrella, mutta eihän tässä kuitenkaan ole matkan varrella muutoin käyty mitään huutokauppaa siitä, kuka kulloinkin saa logoa ja nimeä käyttää.

Enemmän muutenkin tullut fiilis, että joiullekin instansseille on vain tärkeämpää sen nimen pysyminen kartalla, kuin mikään muu, ja se on tuntunut tuovan matkan varrella tuon nimiselle organisaatiolle monia etuisuuksia, joita ei juurikaan muualla ole nähty.

Nytkin nimelle ostettiin sarjapaikka ylempää, kuin olisi kuulunut, eikä seura joutunut aloittamaan edes sieltä, mistä olisi pitänyt, jos olisi menty kaikkien niiden sääntöjen mukaisesti, joista moni joukkueen kannattaja kyllä hyvinkin muistaa muiden seurojen kannattajia muistuttaa.

Eli ei. En anna itse armoa, ja itsellä ei ole ikävä -eikä edes tule- tuon nimistä seuraa, ja vielä vähemmän, koska juuri kukaan kannattajistaankaan ei oma edes vähää alusta nöyryyttä tunnustaa, että logon perässä siellä juostaan, ja ihan heti kun paikka on, niin alkaa se uhoaminenkin, jota on jo monenkin kirjoituksissa täällä jatkoajassakin eri ketjuissa nähty.

Tällä tavalla seilaillen en siis mitenkään näe, että nykyinen inkarnaatio voisi -kuten tekee- ratsastaa vanhoilla mestaruuksilla sun muilla tilastoilla, vaan kyllä ne pitäisi aloitta ihan alusta tämän joukkueen kohdalla, vaikka nimi onkin sama.

Jos taas se junioriorganisaatio, joka siis tuota nimen ja logon käyttöä hallinoi, haluaa jotenkin pitää kirjaa erilaisista miesten joukkueistaan, joita ei siis ol edes varsinaisesti hallinnoinut, vaan kuten sanottua, enemmänkin vain vuokraillut logoa ja nimeä käyttöön milloin kellekin, niin tehköön toki niin, mutta en saa sitä sidottua mitenkään samaan historialliseen pakettiin muutoin kuin juurikin junnujen tapana harjoittaa liiketoimintaa, joka toki ei ole mikään huon ojuttu junnujen suhteen.

SInänsä ihan sama mulle, mitä ihmiset itselleen uskottelee, mutta jatkuva tämän nimen nostaminen asemaan, jossa ilman sitä ei olisi elämää, saa kyllä ajaoittain sapen kiehumaan, kun täällä kuitenkin on ihan aidostikin joukkueita, joilla on jonkinlainen historiallinen jatkumo toiminnassaan, ja hyvin harvalle on tarjoiltu samanlaisia mahdollisuuksia palata takaisin, ja aina vieläpä jollakin ihmeellisellä tavalla välttäen sen sieltä alusta lähtemisen.
Nytkin aluksi oli uho päällä, että sieltä sitä vaan palattaisiin liigaan suoraan, vaikka silloisella seuralla ei ollut touhussaan enään edes siteeksi uskottavuutta.

Sitten taas käytiinkin se huutokauppa siitä, että kuka saa tällä kertaa logon, nimen ja näemmä historiankin käyttöönsä.

Ymmärrän toki, tai ainakin yritän ymmärtää, että joku tämänkin näkee eri tavalla, ja pakkohan se onkin, että saa edes jotakin uskottavuutta kannattamansa nimen ja logon taakse, mutta itselle tuo ei vaan istu omaan ajatusmaailmaan miltään osin. Perustettiin siis käytännössä uusi seura, toki samalla nimellä ja logolla, ja suoraan aukesi paikka mestikseen, ja sitten kuitenkin puhellaan sarjojen avaamisesta ja urheilullisuudesta, mutta itse ollaan varsin kaukana toimissaan siitä maailmasta, ja lopuksi vielä uhriudutaan, kun homma ei mennyt kuten olisi toivottu, eli heti kaikki meille tässä ja nyt.

Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joitakin hymyilyttää, joitakin vituttaa. Eikö se ole erinomainen syy perustaa narrijutuille oma ketju, jotta me vitutukseen tukehtuvat voimme sivuuttaa sen?
Joo pahoittelen osaltani että otin asiaa mitään kantaa, sillä totisesti se kuuluisi ihan omaan ketjuunsa, eikä tänne IFK:n puolle lainkaan, kuten ei oikeastaan narrifanitkaan, mutta sitä ei taas voida rajoittaa joten pakko se on kärsiä.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisin nähdä 3 paikallismatsia koko sen Jaffalan aikana, muutaman maaottelun ja muutaman keikan, mun saldona ei ole kun ehkä noin 10 käyntiä siinä rakennuksessa.

Mulla on yksi kaveri jolla oli nollalinja, se kieltäytyi astumasta sisään siihen rakennukseen, mutta se onkin vahva periaatteen mies.

Okei, no ei meistä sitten kaikki tosiaan tuolla Jaffalassa ravanneet niitä vieraspelejä katsomassa, eli en siis suinkaan ole itse ainoa, joka oli missannut noita narreja vastaan pelattuja vierasmatseja. Usein vaan sattui olemaan tuolloin niitä työkiireitä ja jotain muuta menoa, niin sitten päässyt/ehtinyt sinne Jaffa-arenalle sitä paikallispeliä katsomaan, vaikka itselläni ei tosiaan mitään nollatoleranssia ollutkaan hallin suhteen. Ainakin pari keikkaa kävin myös aikoinaan siellä katsomassa.

Kävin itsekin mieluummin tuolloin Espoossa näitä vieraspelejä katsomassa, kun mitä Jaffa-arenalla.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Joillakin on periaatteita, toisilla ei. Mulla ei riittänyt selkärankaa, vaan kävin kyllä Hartwallilla katsomassa paikallispelejä. Kerran kävin jopa Jokerit-Kärpät finaalia katsomassa erään oululaisen tutun kanssa. Kärpät voitti ja oltiin molemmat tyytyväisiä.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Itse olen kannattanut IFK:ta koko ikäni. Tasan kahdesti olen käynyt Hartwallilla paikallispelissä: Lockout kaudella 04-05 ja kevään 2011 puolivälierissä. Lisäksi tullut kerran työpaikan tapahtumassa todistettua Hartwallilla, kun Jokerit floppasi Kerhoa vastaan viimeisellä liigakaudellaan.

Muissa tapahtumissa olen vieraillut 5 tai 6 kertaa. Yksi miesten MM-ottelu, yksi U20-matsi ja muutama keikka. Todella harvoin on tullut käytyä ja jokaisella kerralla meneminen oli vaikeaa.

skattankundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsekään en ole käynyt Jaffalassa ikinä liigapelejä katsomassa. Jääkiekon MM-kisoissa 2012 tuli kahdessa matsissa käytyä ja sen jälkeen kolmannen ja viimeisen kerran U20 MM-kisoissa 2016.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joillakin on periaatteita, toisilla ei. Mulla ei riittänyt selkärankaa, vaan kävin kyllä Hartwallilla katsomassa paikallispelejä. Kerran kävin jopa Jokerit-Kärpät finaalia katsomassa erään oululaisen tutun kanssa. Kärpät voitti ja oltiin molemmat tyytyväisiä.

Joo en mä itse todellakaan tuomitse meidän jengin faneja kumpaankaan suuntaan, kävi sitten tai ei siellä Jaffa-arenalla niitä pelejä katsomassa. Totta kai se on ihan ymmärrettävää, että niitä oman jengin vierasmatseja halutaan käydä katsomassa, varsinkin kun on samassa kaupungissakin. Kuten ymmärrän myös varsin hyvin sen asian, jos joku ei halua/halunnut syystä tai toisesta rahojaan sinne Hjalliksen vihollisleiriin kantaa.

Olisin kyllä mielelläni myös itse noita Jokerit vsm Kärpät-finaaleita ollut paikan päällä katsomassa, joten varmasti ollut hienoa olla katsomassa narrien kotitappiota.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen kannattanut IFK:ta koko ikäni. Tasan kahdesti olen käynyt Hartwallilla paikallispelissä: Lockout kaudella 04-05 ja kevään 2011 puolivälierissä. Lisäksi tullut kerran työpaikan tapahtumassa todistettua Hartwallilla, kun Jokerit floppasi Kerhoa vastaan viimeisellä liigakaudellaan.

Muissa tapahtumissa olen vieraillut 5 tai 6 kertaa. Yksi miesten MM-ottelu, yksi U20-matsi ja muutama keikka. Todella harvoin on tullut käytyä ja jokaisella kerralla meneminen oli vaikeaa.

Eli meitä areenan välttelijöitä onkin siis huomattavasti enemmän, kun mitä olisin osannut ikinä odottaakaan. Mä jo tosiaan ehdin ajatella, että pidetäänkö mua täällä aivan "Feikki-Heikkinä", kun en ole ollut jokaikinen kausi katsomassa vähintään yhtä paikallisvääntöä siellä Jaffa-arenalla, mutta en ilmeisesti olekaan sitten ainoa tässä lajissa.

Mä tosin olisin kyllä mieluusti useamminkin sinne areenalle mennyt, mutta kun silloin nuorena ei ollut aina niin sitä varaa ja sitten taas työelämään siirryttyä ei ollut välttämättä sitä aikaa, eikä varsinkaan nykyisen kaltaista mahdollisuutta vaikuttaa niihin omiin työvuoroihin, jolloin se työpäivä osui juurikin siihen samaan päivään, kun areenalla olisi ollut meidän vierasmatsi.

Mutta ei siinä mitään, jos ei halua rahojaan sinne narri-leiriin kantaa pääsylipun ja ravintolapalveluiden muodossa. Kyllä mäkin kävin tuolloin aina mieluummin siellä Espoossa niitä vieraspelejä katsomassa.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mutta ei siinä mitään, jos ei halua rahojaan sinne narri-leiriin kantaa pääsylipun ja ravintolapalveluiden muodossa. Kyllä mäkin kävin tuolloin aina mieluummin siellä Espoossa niitä vieraspelejä katsomassa.
Nimenomaan näin. TV:stä katsoin narrimatsit, mutta Espoossa paikan päällä.

Predaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo en mä itse todellakaan tuomitse meidän jengin faneja kumpaankaan suuntaan, kävi sitten tai ei siellä Jaffa-arenalla niitä pelejä katsomassa. Totta kai se on ihan ymmärrettävää, että niitä oman jengin vierasmatseja halutaan käydä katsomassa, varsinkin kun on samassa kaupungissakin. Kuten ymmärrän myös varsin hyvin sen asian, jos joku ei halua/halunnut syystä tai toisesta rahojaan sinne Hjalliksen vihollisleiriin kantaa.

Olisin kyllä mielelläni myös itse noita Jokerit vsm Kärpät-finaaleita ollut paikan päällä katsomassa, joten varmasti ollut hienoa olla katsomassa narrien kotitappiota.
Oli kyllä hienoa todistaa kevään 2016 game 5:ta

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Totta puhuen, niin ei se niin mahtavaa ollut. Kaverin puolesta olin toki iloinen, mutta ei mitenkään vastannut oman jengin voittoa. Tuo oli ainutkertainen juttu mulle ja menin vain siksi, että kaverilla olisi seuraa, kun ei itse ollut paikallinen ja oli täällä vain käymässä. Monta kertaa olen saanut kutsun Jokereiden peliin johonkin aitioon, mutta aina olen pystynyt väistämään jollain tekosyyllä. KHL-aikoinakin tuli kutsu kerran, mutten en tietenkään mennyt. Silloin melkein loukkaannuin että kehdattiin edes pyytää.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta puhuen, niin ei se niin mahtavaa ollut. Kaverin puolesta olin toki iloinen, mutta ei mitenkään vastannut oman jengin voittoa. Tuo oli ainutkertainen juttu mulle ja menin vain siksi, että kaverilla olisi seuraa, kun ei itse ollut paikallinen ja oli täällä vain käymässä. Monta kertaa olen saanut kutsun Jokereiden peliin johonkin aitioon, mutta aina olen pystynyt väistämään jollain tekosyyllä. KHL-aikoinakin tuli kutsu kerran, mutten en tietenkään mennyt. Silloin melkein loukkaannuin että kehdattiin edes pyytää.

Eipä se toki tietenkään vastaa sitä oman jengin voittoa, mutta on se silti ainakin itsestäni kiva nähdä lätkäpeliä paikan päällä, varsinkin jos on vielä tärkeä peli ja jos edes jollain tavalla ja tasolla on enemmän pelissä toisen puolella. Mä kävin kerran katsomassa narrien KHL-matsia paikan päällä, kun satuin saamaan työpaikkani kautta sinne ilmaiset liput. Mutta se nyt oli vaan tällaista ns. Korkeintaan "ilmaislippujen arvoista", jos sitäkään, kun en ollut pelissä kummankaan puolella, eikä se KHL vaan tehnyt itseeni mitenkään niin syvää vaikutusta.

Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Mä oon käynyt Jaffalla kerran jääkiekon merkeissä, about 10v sitten katsomassa Suomen EHT-höntsäpelin. Vähän hatarat muistikuvat ko. kosteahkosta firman virkistyspäivän illasta, mutta muistelin vessoissa olleen jotkut "kusimittarit" vedettömissä pisuaareissa. Itse en tehnyt maksimaalisesta kusikaaresta mitään numeroa vierustoverille, mutta parin kusilaarin päässä muistan olleen hyvin äänekäs ja kilpailuhenkinen tilanne päällä, ja jostain syystä siinä yksi karjala-lippis kääntyi kesken kusen toista kohti tarkastelemaan hänen korkeita "kusipisteitä", eikä yllättäen saanutkaan omaa kaartaan katki siinä kylkeä kääntäessä. Hänen vierustoverille tuli kirjaimellisesti vähän kusiset paikat siinä. Seurasin seitinohuella sivusilmällä kyseistä episodia ja repeilin ääneen että vittu mitä juntteja :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy