Itseä hymyilytti myös Tobbarin kommentit Jokereista, koska pitivät paikkansa. Ei Jokereita tarvita. Fyrkkapuoli kondiksessa, vaikka sinne tietysti kiva saada aina enemmän kuin vähemmän. Toki pari paikallispeliä nostaa yleisökeskiarvoa, mutta tällä hetkellä yleisökeskiarvo on jo niin valtavan hyvä ettei se ole mielestäni vahva peruste tähän. Keskinäinen kilpailu joo, mutta Jokereiden pitäisi päästä taikaiskusta hjalliksen velkarahavuosiin kiinni taas, että pääsee budjeteissa sille tasolle, jolla tämä kilpailu vahvistuisi.
Joka tuutissa toitotetaan menneitä paikallisia mitä Jokereita vastaan oli ja jotka ajoittain mahtavia otteluita olivatkin, niin miksi juuri tähän aikaan palattaisiin? Kokoajan myös toitotetaan, että Jokerit on eri jengi kun ennen, niin miksi Jokerit on juuri se paikallisvastustaja, joka pitäisi saada takas eikä esim. kiekko-Espoo? Entisten Jokereiden kanssa oli pitkä historia, mutta he lähtivät Venäjälle Putinin pehmeän vaikuttamisen aseeksi ja paluun tekee kuulemma täysin erillään oleva joukkue ja kaikki siteet menneisyyteen on katkaistu. Eli rakennetaan uusi tarina heidän kanssaan eikä mietitä menneitä. Ihan yhtä suurella todennäköisyydellä voimme saada takaisin ne paikalliskamppailut missä nykyistä valmentajaa hakataan tajuttomana pää jäätä vasten alivoimalla ja niin edelleen.
Kyllä itse olen sitä mieltä, että Jokereiden kanssa rakennetaan suhde nollista jos ja kun he Liigaan joskus saapuvat. Ja tiedän, että tämä on jokerifanien mielestä pelokasta, munatonta ja ties mitä ja toki tämä heille annetaan. Mielipiteitä pitääkin olla ja keskustelupalstalla pitää keskustella etenkin jos on eri mieltä. Ja koska tunteet ovat keskustelussa vahvasti läsnä, niin Tobbarin sanat varmasti satuttavat, koska ne edustavat päinvastaista mielipidettä kuin oma, joten näillä kommenteilla verhotaan toisen syyksi omat pettymykset ja harmitus toisen sanomisista. Se on luonnollista, joskin turhaa ja väärin. Tobbarin kanssa täysin samaa mieltä. Miksi keskisormea Liigalle näyttäneen toimijan pitäisi päästä suoraan takaisin Liigaan, koska nyt sattuu tuntumaan siltä ja tuli polttaa jalkojen alla rysslandiassa? Miksi Jokereiden kanssa menneitä paikalliskohtaamisia pitää romantisoida tai haluta takaisin, vaikka kyseessä on täysin eri joukkue? Ainakin niin monen suulla tämä on kuultu. Alleviivaan tätä, koska itse näen Jokerit uutena joukkueena, kuten he haluavat heidät nähtävän ja suhde heihin rakennetaan nollasta jos samaa sarjaa joskus pelaamme.
Mutta eniten minua hymyilyttää viime aikojen peliesitykset! Kookoo-tapaturmasta päästiin säikähdyksellä, mutta muita vastaan juuri sitä, mitä on odotettu koko kauden! Pitää itsekin käydä huonompina aikoina Hookissa vetämässä siipiä.