Nyt just hymyilyttää!

  • 2 067 476
  • 10 301

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minäkin jalkapalloa arvostan monin tavoin, mutta Milwallin ja etenkin sen fanien toiminta on kaikkinensa juuri tuota junttikuulaskeidaa, jonka lainaaminen on mielestäni typerää.

Irtisanoudun toki kaikesta Millwalliin ja kyseisen seuran toimintaan liittyvästä, eikä tämän lauseenparren käyttämisen ollut tarkoitus olla mitenkään kyseiseen seuraan viittaavaa. Sori siitä, jos mielesi pahoitit.
Osuva lause kuitenkin myös Kiekko-IFK:hon Suomen lätkäkartalla, vaikka toki eri syistä. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa suomeksi, niin ei olisi tällaisia johtopäätöksiä ja tunteenpurkauksia aiheuttanut. Mennään eteenpäin.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Irtisanoudun toki kaikesta Millwalliin ja kyseisen seuran toimintaan liittyvästä, eikä tämän lauseenparren käyttämisen ollut tarkoitus olla mitenkään kyseiseen seuraan viittaavaa. Sori siitä, jos mielesi pahoitit.
Osuva lause kuitenkin myös Kiekko-IFK:hon Suomen lätkäkartalla, vaikka toki eri syistä. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa suomeksi, niin ei olisi tällaisia johtopäätöksiä ja tunteenpurkauksia aiheuttanut. Mennään eteenpäin.
En mä mieltäni pahoittanut. Kunhan vaan pointtasin, että tuo kyseinen lainaus saattaa kuulostaa ja vaikuttaa vähän mauttomalta varsinkin, kun HIFKn keskeisiä arvoja on olla hyvällä tavalla arrogantti ja itsevarma, mikä varmasti ärsyttää periferioissa, mutta kuitenkin tyylikäs ja rehti. (Ja kohta tulee joku lokkifani nillittämään Santalasta...) Tähän asiaan sinun varmasti olikin tarkoitus viitata tuolla, ymmärrän sen. Lisäksi, sinuun tai kehenkään muuhun nimimerkkiin sen kummemmin osoittaen, HIFKn fanikuntaan varsinkin futispuolella ikävä kyllä kuuluu porukkaa, joiden mielestä tällainen futishuliganismi ja muu lutuuri on "vitunsiistii", joten siinäkin mielessä tuollaiset tunttuu vähän turhilta.

Mutta piis ja laav vaan.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
— kun HIFKn keskeisiä arvoja on olla hyvällä tavalla arrogantti ja itsevarma, mikä varmasti ärsyttää periferioissa, mutta kuitenkin tyylikäs ja rehti. (Ja kohta tulee joku lokkifani nillittämään Santalasta...)

Toki nyt mietittyäni ymmärrän, että saattoi tuosta joku äkkipikainen harmistua. Nämä ovat ne arvot, johon IFK:ssa aikoinaan itsekin rakastuin. Itse irtisanoudun myös täysin huliganismista ja väkivallan ihannoinnista - päinvastoin, olen pesunkestävä, rauhaa rakastava pullamössövihervassari. Ainakin paperilla.
Vähän harmittaa kuitenkin, että tämä kotimainen fudis on jäänyt. KTP on Suomessa olosuhteiden pakosta minun joukkueeni tällä hetkellä, muutama ystävä pelaa siellä.

Minä arvostan missä tahansa urheilussa sellaista kannattajakulttuuria, jossa etusijalla ovat oman joukkueen herkeämätön kannustaminen kaikilla hyvän maun keinoilla, katsomokulttuuri ja -koreografia, sekä puhdas hyväntahtoinen älämölö ja tunnelma ottelutapahtumissa. (Ping Pelicans ja Santalasta ym. vahingoittamisyrityksistä jatkuva kiukuttelu, näyttäis olevan suurempiakin ongelmia siellä tällä hetkellä.)
Hymyilyttää muuten, että omasta mielestäni me Stadin IFK:n kannattajina ollaan mielestäni kirkkaasti tässä kategoriassa Suomen parhaita.

Edit: typo
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
@Lemieaux jep, näin paria peliä lukuunottamatta kaikki IFK:n tämän kauden pelit, mukaan lukien viimeisen Ässäpelin. Mikään ei viitannut siihen, että IFK pääsisi tästä sarjasta jatkoon, tai että voittaisivat edes yhtään peliä koko sarjassa — perustelutkin löytyy, jos haluu kaivaa. Veikkaukselle tyrkkäsin Pelicansin 4 - 0 voitolle massit.

Mut kiva ku sun meedion kyvyt on noin huikeet. :) Jatkossa vaan rahaa sisään ja helpot voitot ulos.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
You’ll never walk alone ja silleen.
Ei perkele, älä nyt Milllwallista vaihda Scousereiden tunnuslauseeseen. IFKlla ja stadilaisuudella ei ole mitään tekemistä työttömien ja työläiskaupungin seuran kanssa, ja lisäksi Liverpoolissa asuu todistetusti saarivaltion tyhmimmät ihmiset. Niinhän ne Millwallin fanit jo aikoinaan lauloivat Scousereille kuorossa: "Unemployed, unemployed".

Jottei menisi täydelliseksi OTksi niin huomenna on erittäin tärkeää selvitä Pelicansin alkurynnistyksestä, joka on varmasti hurja ottaen huomioon lähtökohdat. Pää kylmänä ja omaa peliä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei perkele, älä nyt Milllwallista vaihda Scousereiden tunnuslauseeseen. IFKlla ja stadilaisuudella ei ole mitään tekemistä työttömien ja työläiskaupungin seuran kanssa, ja lisäksi Liverpoolissa asuu todistetusti saarivaltion tyhmimmät ihmiset. Niinhän ne Millwallin fanit jo aikoinaan lauloivat Scousereille kuorossa: "Unemployed, unemployed".

Älä nyt saatana säkin alota.. Ei oo siis tunnesidettä kumpaakaan seuraan, kunhan nyt heitin vielä loppuun pienenä heittona koko fudismaailman kliseisimmän ja kuluneimman lauseen kun sopi kontekstiin. *hymiö*

Oma kiinnostukseni ja rakkauteni kohde sijoittuu Saksanmaalle. Nämä mieshuorauksen valttikortit jääköön sitten väsyneemmille ja yksinkertaisimmille kavereille.

Ei viitsisi enää pilata tätä hyvää ketjua tällä pippelimiekkailulla fudisjengien voimasuhteista ja aatemaailmoista, toki jalkapallosta käyn tulisen keskustelun halukkaiden kanssa sille sopuisassa ympäristössä/ketjussa.

Eli jottei menisi omallakaan kohdalla yhtään enempää OT:ksi, niin minua hymyilyttää tällä hetkellä ensi kauden joukkueen rakennukseen liittyen world wide webissä pyörivät mahdolliset pelaajahankinnat. Tuntuu, että paljon fiksumman oloisia ja kokonaiskuvaan sopivampia nimiä liikkuu keskusteluissa kuin pitkään aikaan. Ja paljon laajemalla säteellä. Toki tämä todennäköisesti on marginaaliin jäävä mielipide ja vaativammat kaverit saavat täällä edelleen tissinkärjet kovina ja otsasuoni pullottaen suuren yleisön puolelleen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Erittäin monet tänne kirjoittavat stadilaiset (tai ainakin IFK-fanit, ehkä hekin ovat maalaisia?) pitivät runkkariläpsyttelyiden perusteella IFK:ta täysin vastaantulijana, Pelicansia suurena ennakkosuosikkina ja välieriin menoa jotenkin erityisen hienona saavutuksena...

Hymyilyttää myös miten kymmenet aktiiviset nimimerkit olivat luovuttaneet täysin jo ekan puolivälierän jälkeen, puhuen esim. Santalan ketjussa miten pelikielto on loppukauden mittainen (eli etteivät IFK:n pelit enää tämän sarjan jälkeen jatku). Taisi olla @Pekka Kaukalo joka jopa sanoi, että onneksi tätä kärsimystä on enää kolme peliä jäljellä... Hymyilyttää tiedostaa, kuinka rauhallinen ja luottavainen itse olin 6-0 häviön jälkeen, että sarja hoituu. Samalla surettaa, etten oikein saa nautintoa tästä sarjasta, kun asiat vain menevät kuten niiden on tarkoituskin mennä. Pikkuhiljaa hymyilyttää itse asiassa myös se, että Kärppiä vastaan saadaan sentään nelisen matsia oikein laadukasta jääkiekkoa, vaikka voitosta lieneekin turha unelmoida.

"Alistaminen" ja semifinaaleihin pääsy toki siis maistuisi. Lähinnä tosin vähän samalta kuin aamupuuro. Ei juuri mitään erikoista, mutta ihan hyvää - ainakin parempaa kuin ei mitään!

Sitten jos/kun HIFK ottaa voiton Kärpistä niin saako tätä viestiä lainata ja tulla toteamaan kuinka hymyilyttää kun jotkut eivät uskoneet yhteenkään voittoon Kärpät-sarjassa, mutta itse olin hyvin rauhallinen ja luottavainen sen suhteen, että kyllä sieltä vähintään se yksi voitto raavitaan! :)
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Sitten jos/kun HIFK ottaa voiton Kärpistä niin saako tätä viestiä lainata ja tulla toteamaan kuinka hymyilyttää kun jotkut eivät uskoneet yhteenkään voittoon Kärpät-sarjassa, mutta itse olin hyvin rauhallinen ja luottavainen sen suhteen, että kyllä sieltä vähintään se yksi voitto raavitaan! :)

Jos ottaa voiton koko sarjasta, saa! Ja tietenkin toivon (päästyäni "ansaitsemattoman voiton" dilemmasta yli), että jokin pieni bugi kosmisessa matriisissa realisoisi IFK:lle vielä nykyhetkessä täysin mahdottoman tuntuisen voiton tuosta (mahdollisesta, todennäköisestä) välieräsarjasta.

Mutta hieman nyt vääristelit sanomisiani. Voisin mä uskoa suoriltaan kenties yhteen tai kahteen yksittäisen pelin voittoon Kärpät-sarjassa. Siksi sanoin että saisimme nelisen laadukasta matsia, en neljää. Ja tuon voi tulkita myös niin, ettei kaikki matsit tule olemaan laadukasta jääkiekkoa... Ihan tarkoituksella valitsin tuon taivutuksen :) Aiemmin olen sanonut, että saattaa mennä jopa seitsemänteen peliin ja kannattajille jäädä mielikuva näennäisestä tasaisuudesta, itsensä ylittämisestä ja saappaat jalassa kaatumisesta. Koko sarjan voittajasta mulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista epäilystä. Se on Kärpät.

Huomisesta tulee erittäin kova peli. Blood, toil, tears and sweat, Churchillin sanoin. En oleta, että peliä voitetaan, eikä todennäköisesti seiskapeliäkään voitettaisi, jos tämä sarja sinne asti menisi - mutta IFK:n ryöstettyä aikaisessa vaiheessa kotiedun uskon, että viimeistään se G6 riittää viemään IFK:n välieriin. Se voitto saattaa tulla jo huomenna, armottoman taistelun päätteeksi esim. jatkoaikapompulla, mutta helpolla se ei tule. Altavastaajana lähdetään huomenna yksittäiseen peliin, mutta sarjassa IFK on tukevasti kuskin paikalla ja kaikki tärkeimmät elementit tässä vaiheessa (koko jengin itseluottamus, momentum, Engrenin itseluottamus, terveystilanne, väsymistasot..) ovat IFK:n puolella. Vaikka huomenna pomppisi Pelikaaneille, on lauantaina edelleen hattuarvioni mukaan noin 65-70% todennäköisyys voittoon.

Mitä enemmän näitä välieräsarjan ratkaisupelejä mietin, sitä enemmän nekin hymyilyttävät. Eihän se tosiaan ole määränpää, vaan matka - ja tätä pitäisi soveltaa enemmänkin arjen konkretiassa.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Mua hymyilyttää kun mun joukkue on pelannut jo kolme peliä putkeen loistavasti, tunteella ja fyysisesti.

Ihan vähän hymyilyttää myös se että nyt kaikki sokeasti peliotteista huolimatta optimisti ovat niin hemmetin paljon parempia faneja kuin muut. (Jos joku on oikeasti pystynyt etukäteen peliotteista päättelemään että johdetaan neljän pelin jälkeen 3-1 niin aika fakiiri täytyy olla!)

Se että on nyt hemmetin tyytyväinen, ei ole takinkääntöä vaan yksinkertaisesti paljon on muuttunut pelissä ja porukan asenteessa. Nyt vaan päätyyn asti. Tällä pelillä kaatuu myös Kärpät.
 

444

Jäsen
Mua hymyilyttää kun mun joukkue on pelannut jo kolme peliä putkeen loistavasti, tunteella ja fyysisesti.

Ihan vähän hymyilyttää myös se että nyt kaikki sokeasti peliotteista huolimatta optimisti ovat niin hemmetin paljon parempia faneja kuin muut. (Jos joku on oikeasti pystynyt etukäteen peliotteista päättelemään että johdetaan neljän pelin jälkeen 3-1 niin aika fakiiri täytyy olla!)

Se että on nyt hemmetin tyytyväinen, ei ole takinkääntöä vaan yksinkertaisesti paljon on muuttunut pelissä ja porukan asenteessa. Nyt vaan päätyyn asti. Tällä pelillä kaatuu myös Kärpät.
Vähän väsynyttä tosiaan tuo ”told you so” -mentaliteetti, mitä on ilmoilla. Toki tätä tapahtuu puolin ja toisin riippuen lopputuloksesta, varmaan joskus omaltakin osaltani. Mutta on se oman kilven kiillottaminen silti vähän raskasta luettavaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aamulla kun heräsin, aurinko nousi punaisena ja mahla munasyndeissäni kuohui kuumana ja ylitsevuotavana.
On siis taas kevät. Pistäähän se hymyilyttämään.

Tänään mennään.

Viime viikolla hymyilytti, ja nyt aurinko paistaa entistä lämpöisempänä. Mahlan kuohuminen
on hieman tasaantunut. Vaikuttaa että se kerää voimaa lopulliseen purkautumiseen. Hieman
suorastaan pelottaa millaisella voimalla tärähtää. Mutta kaikki otetaan vastaan.

On muuten oikeasti todella hyvä olla elossa juuri tänään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pelicans kauppaa huomiselle fanimatkaa Stadiin, ajattelikohan ne mennä katselemaan nähtävyyksiä kun ei täällä tietääkseni mitään pelata huomenna ;)

Alkkisfaija varmaan järjestää pelit kyllä ja sitä ennen ehtii Sibelius-monumentille ja voi käydä tutkimassa miten Olympiastadionin remontti etenee.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainahan sitä voi fanimatkan järjestää vaikkei peliä olisikaan.
Jos ei muuta keksi niin myllyttää vaikka hallin pihalla vastaantulijoita.

Tää oli kyllä surullinen tapaus. Tuolla Pelsun sairastupaketjussa pojilla olikin jo vähän uho päällä. Toivottavasti mennään tänään ilman mitään henkselien paukuttelua ja tulee hieno ottelutapahtuma. Yksi (ilmeisesti IFK:n) kaveri oli siinä Nordiksen sisällä Game 2:sessa ihan toisissa maailmoissa ilmeisesti nenään saaneena kymmenkunta sinivuokkoa ympärillään.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lauantai, aurinko, kevät, kotipeli ja sarja katkolla! On tämä hienoa. Toivottavasti halli saadaan tänään täyteen.

Se myös hymyilyttää, että 6 peliä tähän sarjaan olisi just sopiva määrä. Saatiin kolme kotipeliä ja Santala vapautuu sopivasti pelikiellosta tämän jälkeen.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarvitseeko edes selittää? Kyllähän tämä hymyilyttää. Peli oli juuri sellainen mikä on kiva voittaa. Antaa vielä vähän siimaa loppuun. Rakastan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hymyilyttää perkeleesti! Seuraavaksi vaan Kärppiä pataan. Jos joukkue onnistuu löytämään samanlaisen intensiteetin ja flow-tilan, minkä se löysi nyt päättyneen sarjan 1. matsin jälkeen, niin kaikki on täysin mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös