Nykyajan nuori nainen - turhamainen?

  • 14 134
  • 120

Carlos

Jäsen
Tästä on taitettu peistä nyt jo pidemmän aikaa eri näkökulmista, joten tein pientä taustatyötä ja ajattelin niitä pohdiskella nyt tässä. En tiedä ovatko asiat aina olleet näin, vai onko tämä kenties kokonaan uusi trendi, kannanottoja toivotaan.

Ihan alustuksena sen verran, että periaatteessa ihmiset voisi jakaa neljään kategoriaan, nuoret miehet, vanhat miehet, nuoret naiset sekä vanhat naiset. (tiedän, tiedän, nainen ei ole koskaan vanha, mutta se meni nyt selvyyden vuoksi näin) Näppituntumalla voisin sanoa ikärajan menevän keskimäärin siinä 35 vuoden paikkeilla, ei sen perusteella kuka tuntisi olevansa nuori tai vanha, vaan tekisin jaon siltä pohjalta että keskimäärin tuossa 35v. iässä ja sen jälkeen on jo sen verran paljon elämänkokemusta, että tietääkin jostain jotain, kun taas nuorempana on aika vihreä monessakin suhteessa ja luulee tietävänsä jostain jotain. Ja toisekseen, eiköhän tuo ole aika lähelle ihmisiän puoliväli.

Jos jollain on vaikeuksia hahmottaa eroa sitten miesten ja naisten välillä, niin suosittelen tutustumaan 7. luokan biologian kirjaan, tahi lähestymään minua vaikka yv:llä. :-)

Tein tutkimusta lukemalla läpi noita netin sinkkupalstoja, ja minkälaista seuraa siellä ihmiset etsivät. Tulokset olivat suorastaan järkyttäviä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Kolmea ihmisryhmää; pääosin molemmat miesryhmät sekä vanhat naiset olivat hyvin pitkälti samankaltaisia. Tässä suora lainaus eräästä ilmoituksesta:

"...toivon löytäväni henkistä yhteyttä,aitoutta, rehellisyyttä,huumoria, keskinäistä arvostusta. Eli hyvää kumppanuutta,herkkyyttä,läheisyttä,toisen huomioon ottamisessa, aikuisuutta?? rakkautta... Olen valmis ottamaan ensi askeleet muutokseen, oletko sinä se ketä etsin?"

Eli hyvin pitkälti nämä em. kolme ryhmää etsivät hellyyttä, läheisyyttä, onnellisuutta, jotain miellyttävää henkilöä kenen kanssa on hyvä olla. Sillä erotuksella että vanhemmilla ihmisillä (niin miehillä kuin naisilla), varsinkin 50+ iässä ilmoituksista paistaa läpi hyvinkin selvästi se mikä elämässä on loppujen lopuksi tärkeää, kun taas nuoremmilla miehillä tuntui olevan enemmän hakusessa se mitä he oikeastaan haluavat.

Mutta joka tapauksessa siis molemmat vanhemmat ikäryhmät sekä nuoret miehet olivat kiinnostuneita siitä että löytävät itselleen "aidon ja kivan" kumppanin.

Sitten tämä neljäs ryhmä, eli nuoret naiset, joka on se järkyttävä ryhmä. Poikkeuksiakin löytyy, mutta pääosin toivomukset ovat kuten seuraavissa, jälleen suorissa lainauksessa:

"Miehen pitää olla Mies! Itse tunnen vetoa tatuoituihin (rajansa tietysti kaikella) ja itsestään tietoisiin miehiin. Joka tietysti kuitenkin huomioi naisensa... ;) Renttu pitää olla, mutta rehellinen!"

tai sitten vaihtoehto b, toinen ilmoitus:

"Etsin seurakseni/elämääni Miestä (n.23-29v.), joka on pitkä (yli 185cm), tumma&tulinen, komea, urheilullinen, hauska, älykäs, mukava ja keskustelutaitoinen. Ja mikä tärkeintä; miehen pitää olla Mies... "

Että näin. Jos ymmärrän oikein, nuori nainen pitää miestä kuten vaatetta tai huonekalua, sen pitää tuntua hyvältä, mutta ennenkaikkea näyttää hyvältä ja sopia "sisustukseen".

Ihmettelen vain että mistä hemmetistä tämä trendi oikein kumpuaa? Ovatko nuoret naiset tosiaan niin muotilehtien ja mainosten orjia, että ensinnäkin he ajavat itsensä anoreksiaan näyttääkseen "hyvältä" ja sitten miehen pitää olla niin hyvännäköinen kuin mahdollista. Ei muulla oikeastaan väliä, kunhan se on hyvännäköinen. Ja sitten vielä kaupanpäälle valittavat että nykyaikana naisilta vaaditaan ihan älyttömiä ulkonäön suhteen.

Kuka niitä älyttömiä vaatii? Juuri yksikään tuntemani mies ei edes halua mitään langanlaihaa mallia joita saa kuolata "Voguen" kannessa, vaan he haluavat aitoja naisia, mitkä näyttävät ihmisiltä ja mistä saa jopa jostain kohtaa kiinni. Eli syntyykö nämä älyttömät vaatimukset vain median kautta näiden nuorten naisten pääkopassa?

Ja toinen juttu on tietysti tämä nimenomaan nuorten naisten jatkuvasti lisääntyvä silmitön väkivalta, mistähän sekin juontaa juurensa.

Minäkin alan olla jo ihan ihmeissäni, että kun kohtapuoliin alan etsiä itselleni sitä mahdollista elämänkumppania, niin mistä hemmetistä semmoisen mahtaa löytää? Tuntuu että lähes kaikki tuntemani naiset ovat pinnallisia, turhamaisia pilkunhöylääjiä, joita ei tunnu kiinnostavan mikään ns. oikeaan elämään liittyvä. Mahtaisikohan vielä vaikka jostain Kainuun takamailta löytyä aito Suomalalainen nainen jolla on elämä, ja jota kiinnostaa elämä? Täytyy varmaan joululomalla ottaa ohjelmaan opintomatka.. :-)

Erityisesti kiinnostaisi kuulla "vanhemman polven" kommentteja siitä oliko meno tämmöistä jo menneinä vuosikymmeninä, vai onko tämä vasta nykyajan trendejä? Eli onko toivoa että nämäkin naiset vielä järkiintyvät iän myötä?
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kyllä osuit naulan kantaan noilla riveilläsi. Nafti kolmekymppisenä voin sen verran valaista, että se meno on aina vaan pahentunut ja muuttunut entistä enemmän pinnallisemmaksi.

Yritä tässä sitten tavallisena kaduntallaajana repiä rakkautta ja huolenpitoa elämään kriteerien ollessa pilvissä. Varsinkaan kun en kuulu mihinkään Brad Pitt osastoon.

Sellainenkin juttu on käynyt, että tokaa kertaa treffatessa mimmi alkoi kuin tyhjästä puhua siitä miten komea Brad Pitt on ja miten ihanan kiinteä takapuoli sillä on. Ei jumalauta, silloin meikäläinen sai tarpeeksi ja vaihtoi kahvilaa...

Ja loppujen lopuksi syytetään aina miestä siitä, että mies esineellistää naisen ja vaatii kohtuuttomia ulkonäön suhteen.
Todellisuus on kyllä toisin päin. Naisen pitää saada olla vaikka
minkäkokoinen valas tahansa, mutta miehen pitää olla sitä ja tätä...
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JUURI NÄIN!

Tämä on aihe josta "ei saa" puhua. Tai jos puhuu niin pidetään luuserina, joka valittaa huonon flaksin takia.

Pari faktaa:
* Naiset ovat nuorena ne jotka valkkaa pakasta. Miehet saavat sen mitä saavat. Naiset ottavat. Normaali mies ei kelpaa, turvallisuus on pahe, retkuilu hyve. Erä1 menee siis naisille!

* Ikäluokassa 30+ alkaa naisilla viimeistään tikittämään se kuuluisa biologinen kello. Ja vuodet alkavat tehdä tehtäväänsä.
Miehet sensijaan alkavat tulla järkiinsä ja eivät ole enää sylkykuppina.
Alkaa kertyä omaisuutta ja ominaisuuksia, joita nämä turhamaiset naiset alkavat arvostamaan kun niitä pentuja pitäisi alkaa tekemään.
TURVALLISUUS nousee TÄRKEÄKSI. Ollaan melko tasaväkisiä. Toinen erä pelataan tasan!

* Mennään ikäluokkaan 40+
Miehellä alkaa olla vientiä, kokenut ja taloudellisesti menestyvä tyyppi on sit se, joka ottaa pakasta.
Vanha vaimo alkaa näyttää kärttyisältä akalta. Sen sijaan kolmikymppiset naiset (ne jotka sitä pesää perustivat) ovat vielä suht seksikkäitä ja pelimies nappaa sieltä sit mielesen. Tai jos on oikein hulvaton rallattaja, ottaa parikymppisen!
Jos kunto kestää. Kolmas erä menee miehille!

Tasapeli.

Mut hei, miksi pitää pelata? Eikö ois jännempi olla ilman hyväksikäyttöä ja kierrätystä..


Carlos: jos lähdet kainuuseen, ota bisnesman matkaan. On nähnyt nekin naiset.
OK, siellä ei ole niin nöpönuukaa. Kumminkaan päin.
Mut, miksi sinne ovat jääneet...

EIKÖHÄN POJAT LÄHDETÄ HAKEMAAN EMÄNNÄT AASIASTA!
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mielenkiintoinen aihe kaikenkaikkiaan. Mutta en minä luokittelisi nuoria naisia turhamaisiksi senssi-ilmoitusten perään. (Tehdään nyt selväksi että minä en oikein muutenkaan tähän Deitti/senssi- meininkiin usko, ainakaan omalta kohdaltani).

Tiedä nyt sitten mikä on pointtini mutta jos minä tällaisen ilmoituksen kyhäisin niin tottakai minäkin toivoisin naisen näyttävän hyvältä. Pinnallista, eikö vain? Totuus on kuitenkin se että ulkonäöllä on väliä. Ehkä huono esimerkki mutta harva meistä esim ravintolassa lähestyy naista jota ei pitäisi viehättävänä, vai? Ulkonäköhän on se mihin ensiksi kiinnittää huomionsa face-to-face tilanteessa. Tässäkin on yksi syy miksen oikein usko näihin deittihommiin ; tuntuu jotenkin niin helpolta kirjoittaa itsestään yläkanttiin ja sitten lokeroida se potentiaalinen nainen ; sen ja sen ikäinen, pituinen, näköinen, kokoinen jne.

Eikä Suomessa edelleen ole mielestäni niin pinnallista meininkiä. Joissain Helsingin ravintoloissa tätä on pikkuhiljaa huomattavissa mutta visiitti esim muutamaan paikkaan Tukholmassa saa asiat perspektiiviin.

Itseasiassa tuo bisnesmanin kirjoitus on kärjistettynä aika osuva, ainakin näin minun vinkkelistä. Toisaalta, taas kerran olisi mielenkiintoista lukea naisten vastaavat kommentit miehistä.

Carlos : tule tammikuun loppupuolella (pitäähän minun ehtiä tutustua paikallisiin) käymään opintomatkalla Saksan puolella. Katsotaan mitä sieltä löytyy.
 

Jussu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä, hiukan samanlaista ilmiötä olen itse ollut huomaavavinani.

Sitten hiukan ehkä OT, mutta missä tällaiset naiset ovat?
Nainen joka sanoo mitä ajattelee. Olettamatta että kuuntelija löytää rivinvälit, koska niitä ei ole. Sanoo ystävällisesti, asiallisesti, tilanteen ja sanoman mukaisesti. Kuuntelee vastauksenkin.
Nainen jossa on Justiinan tarmoa ilman Justiinan hyökkäävyyttä.
Nainen joka ei suostu kynnysmatoksi ja saa siksi joskus kuulla olevansa hankala. Antaa moisen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Nainen jolla on varaa ottaa itsensä ja elämä sen verran kepeästi että osaa nauraa molemmille, sydämellisesti.
Nainen joka on paikoittain heiveröinen heinä, toisin paikoin vankkumaton peruskallio.
Nainen joka on niin nainen ettei sitä tarvitse alleviivata ulkoisin avuin yliampuvasti.
Nainen joka on niin sinut itsensä kanssa ettei hänen tarvitse pelailla pelejä.
Nainen joka pitää itsestään huolta ulkoisesti, mentaalisesti, käytännössä.
Nainen jolla on annettavaa läheisilleen, ja sen mielellään myös tekee. (Ei sisällä kaksimielisyyttä tällä kertaa. ;-))
Nainen joka Pärjää rusikoimatta muita.
Luonnehdinta ei ole omani, näin sen jossakin ja otin talteen. Muistaakseni joku nainen siinä luonnehti ystäviään.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BTW, mietin matkalla asunnostani työpaikalle, millainen olisi "se oikea". Siis satuprinsessa:

Tässäpä kriteerit.

* Mukava, sellainen jonka kanssa aika kuluisi hyvin. Joka ei vittuilisi eikä ivailisi.

* Iloinen, suhtautuisi asioihin iloisesti, eikä hätkähtäisi pienestä. Tajuaisi myös minun huumoriani, ja ennenkaikkea ei loukkaantuisi helposti. Sanavalmis muutenkin kuin avioerotilanteessa.

* Kärsivällinen, ei suuttuisi ja ymmärtäisi minun hankalan persoonan. Ei lähtisi karkuun ensimmäisen vastoinkäymisen hetkellä.

* Kannustava, antaisi voimaa enemmän kuin ottaisi. Potkisi perseelle (ei siis pihalle asunnosta) tarvittessa, olisi suuri innoittajani.

* Uskollinen, ei pettäisi heti tilaisuuden tullen, eikä ollenkaan jos mä en pettäisi eka.

* Katseenkestävä, sellainen että ei nyt ihan kamalan näköinen. Semmoinen että huolehtii itsestään. Ei tarvi kuitenkaan olla mikään malli. Mieluummin ns. naapurintyttö.

Mut Tiktakin Petran huulin: "Satuprinsessaa sä oottaa saat, vaikka päivies päähän koskaan et sellaista löydä".
Siksipä olen mieluummin ilman.

ps. Jos joku tuntee jonkun tommoisen, käskekää ottaa yhteyttä.
Paluupostissa lähtee parikymppinen radiotoimittaja, joka harrastaa laulua, juomakulttuuria ja runojen lausuntaa. Puhuu ja pussaa PALJON. Myös raitis vaihtoehto tarjolla. Jos jaksat kouluttaa.
Ainiin, ja vielä yksi asia: on muuten pirun hyvä sängyssä. Miettikääpä sitä!

edit: nii, ja tietty raha ja kuuluisuus kompensoi kaiken ;)
Noei!
 
Viimeksi muokattu:

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Olen kyllä ymmärtänyt, että elämä on nykyään hankalaa. Itse olen onneksi löytänyt oman unelmaprinssini jo yli kymmenen vuotta sitten ja ainut kriteeri olivat punaiset hiukset, joten ikävä kyllä kiinnitin myös ulkoisiin seikkoihin huomiota. Tämä oli kuitenkin ehkä se, mikä meidät ensimmäiseksi toi toistemme luo. Eli kyllä niillä ulkoisilla seikoilla saattaa olla jotain vaikutusta. Itse voin kuitenkin rehellisesti sanoa, että itselleni ei ulkoisilla seikoilla ole suurtakaan arvoa. Arvostan miehessä sitä, että tämä uskaltaa olla oma itsensä. Sitä, että miehellä on mielipiteitä, jotka ovat tosiaan hänen eikä hän edes pihtauksen pelossa pelkää esittää näitä mielipiteitään. Sellainen mies on hieno mies.

Teksteistänne sai sen vaikutelman, että on vaikeaa olla mies, kun naiset valitsevat pakan parhaimmat ja muut saavat jäädä. Näinhän se saattaa olla joskus, mutta eipä ole toisaalta kovinkaan helppoa olla nainen, joka ei istu noihin nykyajan ihanteisiin. Vaikka kuinka sanottaisiin, että ei ulkonäöllä ole merkitystä, kyllä ne kauneimmat naiset ensimmäiseksi viedään, oli heidän päänsä sisällä jotain tai ei.

Niin, naiset arvostelevat miehiä, totta. Ja Brad Pittillä on ihana takamus. Mutta kyllä miehetkin arvostelevat ja usein vielä suureen ääneen. Onpa muuten illan pelastava asia kuulla mieskolmikolta, että mulla on liian iso hanuri... Kiitos heille, muistan tämän vielä vuosienkin päästä, kuten huomaatte. Terkkuja Turkuun...

Sitä en tiedä, löytyykö enää niitä "oikeita naisia". Kaipa niitä löytyy, mutta tuskin ravintoloista. No, en ole enää parikymppinen ja olen onnellinen elämässäni, joten enpä osaa kommentoida laajemmin. Luulen kuitenkin, että "oikeita naisia" löytyy joidenkin pintaliitäjien alta, kun vain jaksaa etsiä.

Bisnesman ja kaikki muut toivottavasti löydätte satuprinsessanne.

100 %:n aito Annuli.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Annuli
Teksteistänne sai sen vaikutelman, että on vaikeaa olla mies, kun naiset valitsevat pakan parhaimmat ja muut saavat jäädä. Näinhän se saattaa olla joskus, mutta eipä ole toisaalta kovinkaan helppoa olla nainen, joka ei istu noihin nykyajan ihanteisiin. Vaikka kuinka sanottaisiin, että ei ulkonäöllä ole merkitystä, kyllä ne kauneimmat naiset ensimmäiseksi viedään, oli heidän päänsä sisällä jotain tai ei.

Ihan totta se on että puolin ja toisin parhaan näköiset viedään ensin, ja sitten loput jäävät taistelemaan jämistä.

Ja juuri näistä nykyajan ihanteista, kuka niitä oikeasti haluaa? Kyllä minäkin kavereiden kanssa kaljabaarissa hekumoimme milloin kenenkäkin takapuolesta ja etupuolesta, mutta sitten kun ihan oikeasti haluaa itselleen naisen, niin hyvin harva edes haluaisi sen "miss Suomen". Ja viimeistään sitten kun se ulkonäkö rupsahtaa kaikilla jossain vaiheessa, nämä "tyhjäpäät" ovat todella lirissä.

Minä olen jo ajat sitten huomannut että ne ei-niin-kauniit naiset ovat erittäin miellyttävää seuraa, "liian iso" takapuolikaan ei haittaa yhtään. Se vaan että kun ei niitäkään tahdo löytää mistään! Kaikki yrittää vääntää itsensä siihen samaan muottiin ja näyttää muodottomilta malleilta, yritä siinä sitten löytää persoonallisia ja naisellisia naisia.

Viestin lähetti Annuli

Sitä en tiedä, löytyykö enää niitä "oikeita naisia". Kaipa niitä löytyy, mutta tuskin ravintoloista. No, en ole enää parikymppinen ja olen onnellinen elämässäni, joten enpä osaa kommentoida laajemmin. Luulen kuitenkin, että "oikeita naisia" löytyy joidenkin pintaliitäjien alta, kun vain jaksaa etsiä.

Etsintää suoritetaan ja toivossa eletään, mutta ei mitään kiirettä. Enköhän sen omani "elämän päähänpotkiman" naisenkin jossain vaiheessa löydä, nautiskellaan nyt sitten sinkkuelämän riemuista siihen saakka.

Mutta jos tätä useampikin nainen sattuu lukemaan, niin sanon vain että syökää nyt hemmetissä kuten normaali-ihmiset ja uskaltakaa näyttää siltä miltä itsestä hyvältä tuntuu. Luomu on in.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli

Luulen kuitenkin, että "oikeita naisia" löytyy joidenkin pintaliitäjien alta, kun vain jaksaa etsiä.

Mä en ainakaan uskalla mennä toisten intiimiä hetkeä keskeyttämään ;)


Bisnesman ja kaikki muut toivottavasti löydätte satuprinsessanne.
Näin teemme. Viimeistään 30 vuotiaana...

100 %:n aito Annuli.

- Bisnesman

edit: ettei mee chattimiseksi niin..

Kauneimmat menee eka. Se on fakta. Mut toisaalta kuka tahansa on kaunis, jos ei muuten niin ottaa lainaa ja plastiikkakirurgille.
Mut kuka tahansa ei voi olla rikas. Ei vaikka niin haluaisi.
Eli mun mielestä naisilla on se helpompi juttu. Tarvii vaan olla nätti.
Miehillä pitää olla varakas ja mielellään komea. Tai sit kuuluisa...
Mä oon 10 vuoden päästä noita kaikkea..:D
 
Viimeksi muokattu:

Kosketus

Jäsen
Kaikista eniten minua otti nuorena miehenä päähän se, että vaikka jätkä olisi ollut täysi tollo, ruma, perverssi ym. kauheaa, mutta sen jos iskällä oli paljon rahaa ja pojalla uusi auto alla, niin kaunista naista kyllä parveili sen ympärillä.

Tähän samaan ilmiöön en juurikaan ole törmännyt toisin päin. Eli että ruman ja tyhmän naisen perässä roikkuisi miehiä, vain koska tällä on rahaa.

Ja minusta tämä on luettava kunniaksi miessukukunnalle.

Amen.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kosketus
Kaikista eniten minua otti nuorena miehenä päähän se, että vaikka jätkä olisi ollut täysi tollo, ruma, perverssi ym. kauheaa, mutta sen jos iskällä oli paljon rahaa ja pojalla uusi auto alla, niin kaunista naista kyllä parveili sen ympärillä.

Tähän samaan ilmiöön en juurikaan ole törmännyt toisin päin. Eli että ruman ja tyhmän naisen perässä roikkuisi miehiä, vain koska tällä on rahaa.

Ja minusta tämä on luettava kunniaksi miessukukunnalle.

Amen.
Älä nuolaise ennekuin tipahtaa.

Et tunne minua.

nimim. jotain tässä on perkele pakko yrittää..
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti bisnesman
Älä nuolaise ennekuin tipahtaa.

Et tunne minua.

nimim. jotain tässä on perkele pakko yrittää..


He hee.

Köyhän on pakko yrittää, se on totta. Toivottavasti et vain mene niin pitkälle kuin Nykäsen Masa sen makkara-prinsessan kanssa :)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti assat__85
ja ihminen ei voi rakastuu ko kerran elämässää.

Kyllä voi rakastua useamman kerran ja tulisestikin vielä. Ihmisikä on saatanan pitkä ja siihen kyllä mahtuu. Pahimmatkin pettymykset unohtuu muutamissa kymmenissä vuosissa ja sitten voi taas rakastua uudelleen ja uudelleen. Paitsi jos sattuu olemaan Rakkautta koleran aikaan -kirjan päähenkilö Florentino Ariza, joka odottaa nuoruuden rakastettuaan 51 vuotta 9 kuukautta ja neljä päivää.
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti assat__85
ja ihminen ei voi rakastuu ko kerran elämässää.

Sama lainaus kuin edellisillä kirjoittajilla, mutta minkäs teet. Tuskin koskaan on minua yhtä täydellisesti sanan säilällä tyrmätty. Menivätkin tulevaisuuden haaveet kokolailla uusiksi...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"ja ihminen ei voi rakastuu ko kerran elämässää. "

Hmmm tämä nyt on toisaalta suhteellinen käsite koska ainahan voidaan tulkita että ne suhteet jotka eivät ole kestäneet eivät ole olleet todellista rakkautta, ts. se suhde joka sitten kestää on SE kerta ja siinä mielessä _ainoa_ kerta.
En nyt tästä voi sanoa mitään kokemuksen puutteessa mutta periaatteessa näinkin asian voisi ilmaista.

Ehkä kyse on hieman samasta asiasta kuin kauneuden kanssa, "hyvännäköisiä" naisia on sanotaanko äärettömästi mutta _kauniita_ vain se yksi ts. the true love tjsp.
Ja tämän takia voidaan sanoa että kauneus on katsojan silmässä mutta hyvännäköisyys on jo selkeästi määriteltävissä oleva asia->Viivit, Janinat jne.

jotten nyt anna aivan väärää kuvaa itsestäni niin pitänee kyllä huomauttaa että hormonaalisella toiminnalla taitaa olla jotain tekemistä tuon kanssa, ts. feromonien aromaattiset aineet ovat hieman erilaisia eri yksilöillä ja kuten koirat tunnistavat toisten reviireitä ihmiset tunnistavat omat rakkaimpansa, ei hajun perusteella vaan tämä ominainen "tuoksu" on se mikä erottaa oman puolison niistä "hyvännäköisistä".
On muistaakseni tehty tutkimuksia jotka osoittavat että ihmiset todella tiedostavat näitä "tuoksuja" ja ne osittain ohjaavat sitten aivojenkin toimintaa tai jotain...
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Hmmm tämä nyt on toisaalta suhteellinen käsite koska ainahan voidaan tulkita että ne suhteet jotka eivät ole kestäneet eivät ole olleet todellista rakkautta, ts. se suhde joka sitten kestää on SE kerta ja siinä mielessä _ainoa_ kerta.

Heh, vain varjo voi kehitellä rakkaudestakin tieteellisen analyysin.. :-) Taitaa olla kaverissa hiukan tiedemiehen vikaa tjsp...
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Wanha italialainen sanonta: "Mies voi rakastua elämänsä aikana moneen naiseen mutta vain yhteen jalkapallojoukkueeseen." Kyllä italialaiset tietää! :-)

Carlos, taitaa tosissaan olla varjossa vikaa. Tiedä sitten mitä vikaa. ;-)
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Carlos
No voi ny... tässä meni sitten viimeinenkin toivo. Kiitos vaan. Kaikki kortit sitten käytetty, keneltä sais halpaa köyttä?

Tervetuloa kerholle! Köysi on ostettuna, mutta tuli liian lyhyt...

5 vuotta ja suotta! Nyt sitten puhallellaan muniin lopun aikaa tuomiopäivää odotellen...
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Carlos

Eli hyvin pitkälti nämä em. kolme ryhmää etsivät hellyyttä, läheisyyttä, onnellisuutta, jotain miellyttävää henkilöä kenen kanssa on hyvä olla. Sillä erotuksella että vanhemmilla ihmisillä (niin miehillä kuin naisilla), varsinkin 50+ iässä ilmoituksista paistaa läpi hyvinkin selvästi se mikä elämässä on loppujen lopuksi tärkeää, kun taas nuoremmilla miehillä tuntui olevan enemmän hakusessa se mitä he oikeastaan haluavat.

Kun miettii noiden nuortenmiesten ilmoituksia, niin minulle tulee mieleen ainakin yksi asia. Jos minä olisin nuorenamihenä(niin no en nyt vieläkään kovin vanha ole) kirjoittanut sen mitä todella naiselta poikamiehenä halusin, niin olisi varma ettei kukaan olisi ottanut yhteyttä. Minä luulen, saatan olla väärässä, että nuortenmiesten ilmoituksista paistaa enemmän pelisilmä, kuin todenmukainen kirjoittaminen. Harva vastaisi jos ilmoitus olisi: "Etsitään isotissistä, nymfomaania hyvään kotiin. Naisen pitä näyttää naiselta, isot tissit ja hyvä perse eikä saa menemistä rajoittava".

Kun nyt ketjussa oli keskustelua ulkonäöstä, niin en voi olla ronkkimatta kekoa. Ulkonäöllä on todellakin merkitystä, se antaa aina sen ensivaikutelman ihmisistä, vaikka ei ulkomuodon perusteella ketään pitäisis arvioida, niin kertoo se silti ihmisestä hiton paljon. Ja onhan kauniit naaraat aina ilo silmälle, aivan samoin kuten komeat uroot naisille.

Annuli tuossa kirjoitti, että kauniit viedään ensin. No tämä voi joskus pitää paikkaansa ja näin se maalaisjärjellä ajatellen olisi, mutta kun olen tuossa muutamia vuosia ollut ravintolassa töissä, niin olen pannut merkille, että baarin kauneimmat naiset lähtevät hyvin usein yksin ravintolasta pois, jos he eivät itse ole kokoajan aktiivisesti tekemässä aloitetta. Olemme tästä keskustelleet ja pitkän pohdinnan jälkeen olemme tuleet tulokseen: Upea ulkomuoto vetää puoleensa, mutta myös tekee pienen kilven ja kynnyksen tehdä aloitetta. Monille tulee mieleen ajatus "liian hyvä, ei mahiksia, turha edes yrittää." En tiedä onko asia näin, mutta omien havaintojen ja joskus pienenä flirttinä heitettyn "Miten tuollainen nainen voi lähteä yöhön yksin?" vastaus "Ei ole vientiä." ovat ainakin itselleni saanut vahvan kannan ihmisten ulkonäön vaikutuksesta vientiin.

Vähän sekavaa tekstiä, mutta koittakaa ymmärtää ja kestää.

P.S
assat_85: Olen todistanut teorian vääräksi!! =)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heti ensialkuun sanon, että en ehkä ole ihan niin epätoivoinen kuin annan tässä ymmärtää. =)

Minulla kuitenkin on kokemusta noista (netin) deittipalstajutuistakin. Muutaman kerran olen treffannut vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa sillä tavalla, huonoin seurauksin tosin.
Suurimmaksi osaksi nämä naikkoset (saattaahan seassa olla miespuolisiakin, kuka tietää?) tuntuvat olevan esittelyistään ja kuvauksistaan huolimatta hälläväliä asenteella. Sanoisin että ehkä n. 3% niistä joihin olen kontaktia ottanut, ovat vastanneet takaisin jollain tavoin. Tätä kautta en siis usko kovinkaan paljon noiden deittipalstojen ihmisiä yhdistävään voimaan. Paremmat mahkut varmasti on, jos olet oikeasti sietämättömän komea, salskea ja urheilullinen uros... Hei, mutta kamoon! Kuka sellainen kaksilahkeinen missään palstoilla naisia kaatelee? Sellainen kaveri hiippailee klubeilla hurmaamassa naisia eikä vahtaa sähköposteja. Siinä mielessäkin ihmetyttää sellaiset naiset jotka sieltä jotain Brad Pittejä himoavat.
En voi mennä yleistämään, koska en tiedä minkänäköisiä naisia deittipalstoilla riehuu, mutta jos nyt ajatellaan niitä muutamia jotka olen sitä kautta treffannut, niin mitään missimalleja eivät todellakaan olleet. Minulle se ei kuitenkaan ollut mikään suuri ihme ja pettymys, ehkä osalle heistä oli kun minut näkivät. Kukapa tietää? =)

En myöskään ota laajemmalti kantaa siihen että ovatko naiset ronkelimpia miesten suhteen kuin miehet naisten? Se kai vaihtelee. Kuitenkin olen todennut että kun nainen laittaa deittisivuille viestinsä, niin halukkaita satelee taatusti pilvin pimein. Kun taas mies laittaa oman viestinsä, niin on suuri ihme jos vastauksia tulee muutamaa enemmän, jos sitäkään. Yhä edelleen vastaan tässä omasta kokemuksesta. En siis kenellekään miehelle suosittele tuota menetelmää parinhakuna kovinkaan luotettavaksi keinoksi. Ennemmin kannattaa (jos kannattaa) kokeilla chattia (esim. ircissa), jos tasokkaan löytää niin voi tutustua oikeasti fiksuihinkin ihmisiin jos hyvin käy.
Parasta on tietysti kohdata ihmiset kasvokkain arjen harmaudessa tai sen harvoissa väriläiskissä. Ikävän voimakkaiksi kriteeriksi nuo ulkoiset avut vaan luetaan. Niin kai se on aina ollut ja tulee olemaan? Paskempi homma jos pärstäkerroin ei riitä. =)
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Hmmm tämä nyt on toisaalta suhteellinen käsite koska ainahan voidaan tulkita että ne suhteet jotka eivät ole kestäneet eivät ole olleet todellista rakkautta, ts. se suhde joka sitten kestää on SE kerta ja siinä mielessä _ainoa_ kerta.

Eli jos herra A rakastaa täydestä sydämestään neiti B:tä, mutta neiti B rakastuukin herra C:hen, herra A ei voi rakastaa neiti B:tä, koska suhde ei toiminutkaan?

Siinä olet oikeassa, että kaikki ihmissuhteisiin liittyvät asiat ovat suhteellisia. Toiset suhteet kestävät elämän loppuun, toiset eivät.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Eli jos herra A rakastaa täydestä sydämestään neiti B:tä, mutta neiti B rakastuukin herra C:hen, herra A ei voi rakastaa neiti B:tä, koska suhde ei toiminutkaan?"

Hmm toki näin voi käydä mutta toisaalta koska suhde ei toiminut niin ei voida todistaa että kyse olisi ollut sitten tästä ideaalisesta rakkaudesta eikä pelkästään normaalista "ihastumisesta".

Toki herra A voi rakastaa B:tä mutta se ei tarkoita onko sitten kyse todellakin rakkaudesta koska se ei joudu testattavaksi.

Muistan jossain lukeneeni rakkauden määritelmää(joku näistä antiikin runoilioista..olisiko ollut Vergilius vai Ovidius(hmm ei kuulosta oikealta, nimityhmyys iskee taas...kumma juttu sitä muistaa ala-asteen maantiedon kirjasta lähes täydellisiä lauseita mutta ihmisten nimet katoavat muistista...toki muistijälki jää mutta nimen yhdistäminen vaatii de ja vu ilmiön..lisää´ sinne minne kuuluu)

Niin se määritelmä, perusidea taisi olla se että rakkaus on kaksipuolista jne. Eli tässä tapauksessa ei voida varsinaisesti puhua rakkaudesta vaan enemmänkin ihastuksesta, jopa sairaalloisesta sellaisesta mahdollisesti.

Hmm ei tuo määritelmä olekaan kovin hyvä, ainakin itse kykenen tuottamaan liiankin monta mahdollista skenaariota joissa se ei toimi...tyhmä antiikin runoilija, parempaa tekstiä ensi kerralla.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Otsikko pitää paikkansa. Carlokselta loistava ketjun avaus - taas.
Mulla on myös kokemusta tuosta nettideittailusta. Kerran olen löytänyt itselleni lähes täydellisen naisen. olen ehkä vieläkin vähän lääpälläni häneen. Onneksi se on hiipumassa. Oliko hän elämäni suurin rakkaus?Löydänkö enää ikinä toista? En tiedä, mielenkiintoista nähdä. Kuitenkin jossain vaiheessa noita deitti-ilmoituksia lukeneena voin sanoa, että aikamoiset vaatimukset noilla naisilla on. Sellaisia miehiä, mitä siellä haetaan, on kyllä olemassa. Varmasti. Mutta he eivät roiku netissä etsimässä naista. He ovat ympärillämme. Baareissa, kaupoissa, kirjastoissa, jne.

Alle kolmikymppisenä on naisten markkinat, yli kolmikymppisenä miesten. Joten odotellaan rauhassa... :) Itsellä välillä tulee olotila, että joku nainen kainalossa olisi hyvä asia. Välillä tulee sellainen olo, että pirun hyvä kun olen yksin.

Naiset ovat hyvässä "lihassa" alle kolmikymppisenä, kuten tuli mainittua ja he voivat valita. Tuolloin moni haluaa seurustella ja katsoa, josko siitä miehestä olisi johonkin. Tällöin ulkonäölliset seikat ratkaisevat paljon. Ja miksei ratkaisisi? Tottakai miehetkin valitsevat ulkonäön perusteella. Myönnän sen itsekin. Kyllä sitä mielummin katselee nättejä naisia. Parin naisen kanssa on ollut viime aikoina pientä peliä ( ei samaan aikaan, vihaan sitä). Molemmat olivat todella mukavia, toinen vielä enemmän. Mutta eivät olleet ulkonäöllä pilattuja. Vanha viisaus pitänee paikkansa: Kauneus ja järki eivät sovi samaan vartaloon.

Lueskelin toissapäivänä deitti.netin ilmoituksia täälläpäin Suomea. Löytyi yksi mielenkiintoinen, mietin pitkään mitä tehdä. Päätin, etten tee mitään. Vaatimukset olivat aika neutraalit verrattuna joihinkin pilkunviilausvaatimuksiin. Mieli kyllä teki vastata.
Sitten katsoin paljonko miehillä on ilmoituksia ( JA HEI, MIEHET EI KIINNOSTA!!). Niitä oli 2-3 kertaa enemmän kuin naisten. Eli naiset määräävät sen, mitä tapahtuu. Tosin miesten viesteihin ei varmaankaan vastata niin paljoa kuin naisten. Naiset saavat valita sen, kenet haluavat tavata.

Viime talvena vastasin yhteen viestiin. Olin kolmen valitun joukossa. Kävin naisen kanssa kahvilla ja elokuvissa. Sitten tuli ilmoitus, että eipä tästä sen enempää. Okei, sou wat? Naisia tulee aina vastaan. En kuitenkaa niin naisenkipeä ole ( tai en ainakaan myönnä :) ).

Sekavaa kirjoitusta, mutta pääasia on se, että kyllä naiset pistävät aikapaljon vaatimuksia, millaisia miehiä itselleen haluavat. Itse en paljoa vaatimuksia laittaisi. Jos ajattelisi, että haluaisi löytää sellaisen ihmisen, jonka kanssa voisi ajatella viihtyvänsä pitempään, niin ei hirveästi olisi vaatimuksia. Tummat, lyhyet hiukset, silmälasit on plussaa ja se, että sietää minua, on jo paljon. Löytyykö sellaisia? Niin ja naispuoleinen mielummin.

Niin, yksi asia meinasi unohtua. Miehet ovat nyt altavastaajina, mutta kun aika kuluu, asiat ovat toistepäin.
Miettikääpä sitä!!
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Liekkö tämä liittyy mitenkään tähän aiheeseen, mutta kun useat ovat ilmaisseet harrastaneensa netti-deittailua niin, minäkin tunnustan tämän. Luonteestani johtuen (ujo) se on lähes ainoa mahdollisuus tehdä tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen, kun ei tämä ulkonäkö vedä puoleensa naisia tekemään alotetta baarissa.

Oma otantani on 16 naista jotka olen tavannut 3 vuoden aikana. Ulkonäöllisesti minun tapaamani naiset ovat olleet sellaisia joita en menisi baarissa iskemään, kriteerini on liian korkealla, mutta sitten kun on heitä tavannut niin on kuitenkin 3 kanssa kehittynyt muutaman kuukauden juttu. Mitäpä sitä heidän luonteistaan sanoisi. 2 heistä on pyrkinyt lukemaan lakia (toinen ei ainakaan päässyt, toinen ehkä), toisen kanssa "seurustelin" muutaman kuukauden. Osalla on ollut pieniä henkisiä ongelmia, jne. Ainakin 5 näistä on ollut sellaisia jotka eivät baarista saa seuraa, tai eivät edes halua sieltä seuraa. Yksi oli alkuperältään vietnamilainen(tosi hyvä ja avoin luonne, mutta ei se minua treffimielessä tavannut vaan kaverina, valitettavasti), yksi wannabe suomenruotsalainen, yksi hipahtava vegetaristi(kohta vegaani), yksi jota poikaystävä laiminlöi. Kaikenkaikkiaan varsin tavallisia kaduntallaajia.

Lähes päivittäin luen deitti.nettiä ja niitten ilmoitusten perusteella tulee stereotypiä naisesta joka hakee miestä: nainen on pitkä(170+) ja/tai haluaa pitkän miehen(yleensä 180+). Nainen on hyvin koulutettu ja hakee akateemista miestä.
Chatissa (päivittäin) tapaamieni naisten/tyttöjen yleisin juttu on: kasvissyönti, tuntuu että netissä liikkuvista naisista suurempi % on kasvissyöjiä kuin normaalissa elämässä, tosin normaalista elämästä minulla ei ole niin paljon kokemusta.

Pari ystävätärtä on laittanut ilmoituksen tuonne ja he ovat saaneet 200+ vastausta niihin. Oma ennätykseni omalla ilmoituksella on ollut 6 vastausta viikon aikana. Ja silloinkin ilmoituksessa oli tarkoituksella jätetty naiselta vaadittavat ulkonäölliset seikat pois, joka johti siihen että 4/6 oli väärässä painoluokassa, yksi ei miellyttänyt kuvan perusteella ja tämä viimeinen oli todellinen yllätys, hän oli suomenruotsalainen myyntiedustaja, joka käy työpäivän jälkeen mies työkavereittensa kanssa Sportissa rentoutumassa. Eli vähän liian korkeatasoinen minulle.

Olikohan tuossa tekstissä mitään aiheeseen liittyvää. Toivon sähköisten kuvien yleistymistä nais-netti-populaation keskuudessa ettei tarvitse lähteä "sokkotreffeille". Ennenkaikkea toivoisin itselleni luonteenmuutosta avoimempaan suuntaan ettei tarvitse kokea pettymystä kerta toisensa jälkeen netti-treffeillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös