Aukkoja jäi vielä
Joo'o. Varmaan kaikki on jo tässä tullut aiemmin sanottua, mutta itse oon sitä mieltä, että vasta aika näyttää, paraneeko meno ensi kaudella vai ei. Haataja tuli Lukosta ja korvaa mun nähdäkseni ensisijaisesti Kuhdan tai Pikun, eikä niinkään Pesosta. Näin ollen Kuhta/Piku on jäänyt korvaamatta, kuten myös Pesonen, mutta toisaalta, pitääkö Pesonen edes välttämättä suoraan korvata jollain. Kokoonpanot pienenevät ensi kaudeksi, joten sikäli suoranaisesti Pesoselle ei tarvita vastaavanlaista pelaajaa tilalle. Ns. power-forwardeja meillä on jo Petrell, Luttinen, Wärn kolmeen ekaan ketjuun.
Taitoa uupuu vielä, mutta jos sieltä nyt joku huippu tyyliin Ville Peltonen saataisiin, olisi hyökkäys nähdäkseni viime kautta parempi. Tämä tarkoittaa sitä, että Töykkälä on mun mielestä parempi kuin Porthen. Eikä sovi unohtaa, että tuskin tuo Granlundkaan aivan turisti ensi kaudella liigassa on.
Pakeista on muistettava, että niitä ei mahdu enää ensi kaudella seitsemää kokoonpanoon, vaan kuusi. Turusen/Hankin tilalle tuli Clarke, joka on parempi kuin edellä mainitut, mutta ongelma on loukkaantumisherkkyys. Meillä on nyt neljä oikein hyvää pakkia ja joukko lupaavia nuoria pakkeja, joihin on mun nähdäkseni uskallettava luottaa. Se tarkoittaa sitä, että yhden (vähintään) on oltava kuuden pelaavan pakin joukossa säännöllisesti. Siis vähintään! Jos tuohon pakistoon se Jere nyt saataisiin, niin olisin erittäin tyytyväinen.
Veskariosasto kaipaa Mika Oksan tyylistä kokenutta pelaajaa. Niemisen pariksi Oksa, niin tilanne on ihan hyvä sillä sektorilla.
Kaikista suurin kysymysmerkki on tuo valmennusosasto. Ilmeisesti Nokka on nyt sitten päässyt eroon pahimmista pelleilijöistä, joten odotettavaa on parannusta tuotakin kautta. Jostain syystä Nokka ei silti minua vakuuta, joten hieman tässä on pelko perseessä.
Jos HIFK saa Jeren tai vast., Oksan ja Peltosen, materiaali riittää nykyliigaan aivan mainiosti. Ei kahta sanaa tästä. Ongelmaksi muodostuu silloin enää Kari Jalonen & muu valmennustiimi. Heidän on nyt petrattava viime kaudesta kaikista eniten. Jos parannus jää toteutumatta, ei HIFKillä ole ensi kaudellakaan mitään saumaa menestyä, vaikka jengissä olisikin nuo Jeret ja Peltoset. Valitettavasti.