Mainos

Nuuska- ja tupakkaketju

• 2 326 328
  • 4 131

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ihmeellistä mesoamista Kouhialta. Ymmärrän, että harmittaa kun kiinnijäämisen todennäköisyys on pieni. Noin muutoin en ymmärrä avautumista, jos mies on itse rikkonut lakia ja saanut täysin asianmukaiset seuraamukset.
Ei kai lakirikkomusta kukaan kiellä, mutta onhan tuo aivan järjettömän huonoa tuuria. Määrä siltikin pieni.

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mutta siis asiaan, millä perusteella nuuska on kiellettyä kun tupakkaa kuitenkin on laillinen huumausaine? Eikö tässä valtiovalta vain menetä verotuloja ja ohjaa käyttöä terveydelle haitallisesta aineesta (nuuska) vielä paljon haitallisempaan (tupakka)?

Ei nyt ihan tarkkoja historiallisia faktoja perusteista ole enkä jaksa kaivaa, mutta EU:han tuon viimeistään sinetöi. Ruotsikin tosiaan saanut pitää nuuskansa lähinnä poikkeusluvalla kulttuurillisiin seikkoihin vedoten, eli nuuskaus on vanha ruotsalainen perinne. Lisäksi tupakka on maailmanlaajuisesti laillinen (ainakin tietääkseni suurimmassa osassa maailmaa) huumausaine, yhtiöt ovat saatanallisen pahoja rahakkaita ylikansallisia suurkorporaatioita, jotka ovat lobbareillaan pitäneet huolen siitä, että poliittiset päätökset eivät estä ihmisten kuolemien hidasta edistämistä. Koska kuolevathan ne nyt muutenkin.

Nuuskaa kun ei Pohjoismaita lukuun ottamatta pahemmin muualla käytetä, joten ruotsalaisten yhtiöiden ehkä vähän vaikeampi pitää oikeuksistaan kiinni vaikka toki jotkut nuuskantuottajat taitavatkin jo olla jonkun kansainvälisen tupakkalafkan yhteydessä. Jenkeissä ovat yrittäneet saada markkinarakoa ja vaikka siellä nuuska on tullut tutummaksi, on se kyllä kaukana isoista käyttäjämääristä: perusdippi eli chewing tobacco on enemmän silti se juttu, jos nyt ikeniinsä jotakin haluaa laittaa. Aiheesta vähän poiketen kun nyt tuli mieleen: USA:sta löysin tosiaan olisiko ollut vuonna 2007 yhdeltä huoltoasemalta Marlboro-nuuskaa, joka oli laitettu aika erikoiseen pakkaukseen (linkki kuvaan sellaisesta pakkauksesta, jonka tuolloin ostin; näytti pikku röökiaskilta, siellä oli yhteensä 6(!) pussia, joista jokainen erikseen paketoitu lääketabletti-tyyppisesti), white-pussi, erittäin laimea ja Suomestakin saatava nikotiiniton xQuse-freezemikälieminttunuuska antaa paremman (placebo-)efektin.

Mutta niin, näin arkijärjellä pääteltynä, ehkäpä sitä Suomessakin ajateltiin, että parempi päästä nyt ainakin toisesta eroon, kun se kerran mahdollista on. Eli minkäs sille voi, ja tuskinpa tähän ihan hetkeen, jos koskaan, muutoksia tulee. Ennemminhän EU:ssa on tainnut olla vireillä se, että myös nuuskista tulisi poistaa ne makunuuskat, ja jatkossa saisi vain perustupakalta maistuvaa nuuskaa. Liittynee siis siihen samaan ohjelmaan, jolla pyritään saamaan myös makutupakat, etteivät ne olisi liian houkuttelevia, pois myynnistä EU:n alueella.

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa-a. Sitä olen itsekin miettinyt. Olisiko syy siinä, että siitä saa kovat määrät nikotiinia, enemmän kuin tupakasta? Riippuvuus nuuskaan on siis pahempi kuin tupakkaan. Sinänsä täysin urpo laki, kyseessä kun on passiivisesti vaaraton nikotiinituote.

Sen tiedon perusteella mitä minulla on ei nikotiini sinällään ole kovinkaan vaarallista. Siis toisin sanoen: se on äärimmäisen koukuttava aine, mutta ei suoraan aiheuta kuin häviävän pienen osan tupakkatuotteiden terveyshaitoista.

Vanhapuumalle:

Jep, samoin itsekin tässä mielessäni pyörittelin. Eli käytännössä nuuska on kielletty siksi kun sitä on käytetty merkittävässä määrin vain muutamassa EU-maassa.

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nikotiini taitaa itsessään pienentää verisuonia ja ohentaa verta, eli tavalliselle ihmiselle ei pitäisi niin kauheita haittoja olla. Mutta jos on sydän- ja verisuonisairauksia, ei tuo asiaa helpota. Mutta ei missään niin kauhean vaarallista tuossa muodossa. Mutta tiputtappa puhdasta nikotiinia kädellesi, ei ole kaunis näky. Eli se on myrkyllistä tietyissä muodoissa ja tietyllä tapaa.

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nikotiini taitaa itsessään pienentää verisuonia ja ohentaa verta, eli tavalliselle ihmiselle ei pitäisi niin kauheita haittoja olla. Mutta jos on sydän- ja verisuonisairauksia, ei tuo asiaa helpota. Mutta ei missään niin kauhean vaarallista tuossa muodossa. Mutta tiputtappa puhdasta nikotiinia kädellesi, ei ole kaunis näky. Eli se on myrkyllistä tietyissä muodoissa ja tietyllä tapaa.

Tämä on juuri se ydinasia, jota tässä mietiskelin. Siis jos ajatellaan asiaa ihan vain kansanterveydellisesti, niin siirtyminen tupakoinnista nuuskaamiseen olisi selkeästi myönteinen kehityssuunta.

Toki mikäli nuuskaamisella ja tupakoinnilla ei ole paljoakaan päällekkäisyyttä, niin silloin nuuskan käytön rajoittaminen mahdollisimman vähäiseksi on jossain määrin perustellumpaa.

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin ja mitä noihin nuuskan haittoihin tulee, niin itse olisin enemmän huolissani syöpiä tai verisuonien ohenemisia enemmän mitä ikenille käy nuuskaa käytettäessä. Syöpiä nyt saa nykyisin tutkitusti melkein mistä vain, ja karma voi olla bitch, mutta hamppikalustolle tämä ei taida kovin terveellinen tapa olla. Kieltämättä ikenet huutaa välillä ave Mariaa itsellänikin, ehkä voisin käyttää vähän vähemmän välillä, ja varsinkin kupittaa-iltoina nuuskan oltua huulessa jatkuvasti tämän kyllä huomaa. Ikenet jonninverran kuivat ja arat.

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin ja mitä noihin nuuskan haittoihin tulee, niin itse olisin enemmän huolissani syöpiä tai verisuonien ohenemisia enemmän mitä ikenille käy nuuskaa käytettäessä. Syöpiä nyt saa nykyisin tutkitusti melkein mistä vain, ja karma voi olla bitch, mutta hamppikalustolle tämä ei taida kovin terveellinen tapa olla. Kieltämättä ikenet huutaa välillä ave Mariaa itsellänikin, ehkä voisin käyttää vähän vähemmän välillä, ja varsinkin kupittaa-iltoina nuuskan oltua huulessa jatkuvasti tämän kyllä huomaa. Ikenet jonninverran kuivat ja arat.

Kyllä, ehdottomasti kaikkein parasta niin terveydelle kuin lompakollekin on olla koskematta sen enempää nuuskaan kuin tupakkaan. Itse olen välttynyt kokonaan kummaltakin "tuotteelta" ja olen yli kolmekymppisenä melko turvassa tulevaisuudessakin. Nämä minun pohdiskeluni ovat lähinnä yhteiskunnan kokonaisetua mietiskeleviä, vähän "Havukka-ahomaisia" ;) .

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä, ehdottomasti kaikkein parasta niin terveydelle kuin lompakollekin on olla koskematta sen enempää nuuskaan kuin tupakkaan. Itse olen välttynyt kokonaan kummaltakin "tuotteelta" ja olen yli kolmekymppisenä melko turvassa tulevaisuudessakin. Nämä minun pohdiskeluni ovat lähinnä yhteiskunnan kokonaisetua mietiskeleviä, vähän "Havukka-ahomaisia" ;) .

Totta puhut. En minäkään ketään usuta nuuskankäyttöön, päin vastoin. Minä en suosittele kenellekään nuuskaamisen tai tupakanpolton aloittamista. Kummatkin ovat haitallisia aineita ihmiselle, siitä ei pääse mihinkään. Jos nyt nuuskan haluaisin laillistaa Suomessa, niin puhun vain omaan pussiini.

Tupakkaa en ole koskaan kummemmin poltellut, mutta nuuska nyt vain tuntui tuolloin nuorempana hauskalta jutulta, ja saipa siitä kivat kiksitkin, joten itsepä olen tieni valinnut. Eikä tuohon vaikuttanut itse asiassa edes se, että pelasin lätkää vielä vähän yli parikymppiseksi: aloitin nuuskaamisen intissä kun kiristeli välillä aika perkeleellisesti. Inttiä minä syyttäisin ennemmin kuin lätkäharrastusta.

Necrolyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Leijonat, Caps
Hei, auttakaapa miestä mäessä. Kaveri olisi käymässä Arlandan lentokentällä ja on sitä mieltä, ettei saa tuoda alkoholituotteita käsimatkatavaroiden joukossa lentokentältä ostettuna, mutta mitenkäs on nutun laita? En ole koskaan itse ostanut lentokentältä, joten en tiedä noista EU-säädöksistä koskien sitä, että saako tosiaan käsimatkatavaroiden mukana ostaa tax free -tuliaisia kentältä tai että saako niitä ostettua Suomeen tax free -hinnoin, vai pitäisikö ne olla ruumaan laitettavien tavaroiden joukossa. Tai jotain, ääh. :D

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hei, auttakaapa miestä mäessä. Kaveri olisi käymässä Arlandan lentokentällä ja on sitä mieltä, ettei saa tuoda alkoholituotteita käsimatkatavaroiden joukossa lentokentältä ostettuna, mutta mitenkäs on nutun laita? En ole koskaan itse ostanut lentokentältä, joten en tiedä noista EU-säädöksistä koskien sitä, että saako tosiaan käsimatkatavaroiden mukana ostaa tax free -tuliaisia kentältä tai että saako niitä ostettua Suomeen tax free -hinnoin, vai pitäisikö ne olla ruumaan laitettavien tavaroiden joukossa. Tai jotain, ääh. :D

Itse ostin Arlandan lentokentältä muutama vuosi sitten nuuskaa, ja kuljetin sen muistaakseni ihan normaalisti käsimatkatavaroissa. Aivan täysin varma en ole siitä, onko tämä sittemmin muuttunut. Tai teinkö tuolloin jotain väärää, mutta ei siitä mitään sanomista ainakaan tullut.

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen

Siis häh? En itsekään ole paljon lennellyt, mutta lentokentällä ensin viedään ne isommat laukut ruumaan. Tämän jälkeen mennään läpi siitä turvatarkastuksesta käsimatkatavaroiden kanssa ja sen jälkeen saavutaan sinne odotusaulaan, jossa on kaikenmaailman viina, hajuvesi yms yms kauppaa. Siitähän seuraava vaihe on sinne koneeseen siirtyminen ja silloinhan ne sieltä ostetut viinapullot yms on mukana siellä koneessa joka tapauksessa. Mikäli Arlandalla sitä nuuskaa myydään niin kai sitä sinne koneeseenkin saa viedä.

Noin yleisesti käsimatkatavaroissa voi turvatarkastuksenkin läpi viedä nuuskaa ilman mitään ongelmia. Itse viimeeksi heitin muutaman kiekon turvatarkastusta varten varmuudeksi litraiseen uudelleen suljettavaan pakastuspussiin, johon nesteet pitäisi siis laittaa noin yleisesti alle 100 ml pakkauksissa, mitä nuuskakiekotkin ovat. Toisaalta taas olen antanut itselleni ymmärtää, että siellä repussa voi olla vaikka koko nuuskatorni ja se ei kiinnosta ketään. Ei jostain syystä tulkita nesteeksi, kuten ripsivärit yms on ainakin jossain välissä tulkittu. Viime reissulla taisi olla 3 kiekkoa käsimatkoissa Helsingissä, eikä kiinnostanut yhtään. Islannista taas tuli heidän omaa korviketta Neftobackia toiseen suuntaan repussa ja sekään ei kiinnostanut ketään.

Pitipä muutenkin tulla kertomaan uudesta tuttavuudesta eli Islantilaisten vastauksesta itse päättämäänsä typerään ruotsalaisen nuuskan tuonti kieltoon. Tupakkakaupoista ja marketeistakin saa Neftobackia 50 gramman rasioissa ja on ihan huippukamaa. Rasia on siis noin puolet isompi kuin normikiekko. Käytännössä siis rasia vastaa aika montaa kiekkoa, jos sinne haluaa vettä hieroa mukaan. Nuuska kiellettiin Islannissa joskus 97 tyyliin (kun nuoret käyttivät sitä) ja sitten paikallinen alkoholi ja tupakkavirasto toi markkinoille Neftobak tuotemerkin, jota kukaan ei käytä nenänuuskana vaan sekoittaa siihen vettä tai käyttää sellaisenaan huulessa. Hienoa kamaa muuten. Jollain pirulla ne irroittaa sen nikotiinin siitä tupakasta tehokkaasti, koska tuo sotku on todella huuliystävällistä, eli tavaran vahvuus ei ole emäksisyydestä kiinni. Tälläiselle nuuskahuulessa yli 15 vuotta nukkuneellekin nikotiini pääsi jopa vähän yllättämästi pikkuisen heilahtamaan, kun ekat Neftobakit kietaisi huuleen. Tykillä ihan laitan kuivana huuleen. Pois ottaminen on välillä hieman rumaa ja toki joku hitunen saattaa jäädä joskus ikävästi hampaan väliin, mutta aivan huippukamaa. Mulla pysyy huulessa kuivana loistavasti, jollain kokemattomammalla ei ehkä niinkään. Enkä kyllä lähtisi itsekään lenkkiä juoksemaa Neftobak huulessa, mutta normaalitilanteissa hienosti pysyy siellä missä pitääkin.

Linkissä kuva Neftobak purkkiin, joka löytyi googlen kuvahausta sivustolta snuson.com
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.dv.is/media/news/story/image/neftobak_jpg_800x1200_q95.jpg%3Fentry%3D2500&imgrefurl=http://www.snuson.com/forum/showthread.php?12786-What-s-In-Your-Nose-Right-Now/page255&h=496&w=800&sz=77&tbnid=Jjvpai5lnHJ8RM:&tbnh=80&tbnw=129&zoom=1&usg=__3-RC7qZXDLRFghvf0h5E4rNkJU0=&docid=25LGQ3AonAjw8M&sa=X&ei=ZL8HUsChCueU4ASI7oHAAg&ved=0CD0Q9QEwAg&dur=72

Myös Haaparannasta tuli tuliaisia, pötkö rödaa ja pötkö itselle uutta tuttavuutta skruf stark lösiä. Olen itse pääosin leiponut omat nuuskani tässäkin ketjussa löytyvin ohjein soveltamalla ja aina kun on saanut ettania tornin tai pari jostain todennut, että kyllä se oma on vaan ihan huikeeta kamaa verrattuna perusettanin paskaan. Todella mukava maistella näitä vähän parempia nuuskia välillä. Skrufissa on ilmeisesti nikotiinia se noin 1,5 kertainen määrä eetuihin ja rödaan verrattuna. Huulituntuma toimii myöskin ja on helposti käsin leivottavaa. Ei tietenkään niin helposti kuin röda jota on aina aika ajoin hienoa saada käsiinsä. Rödässä se huulituntuma on mukava ja hauskahan se on leipoa vaikka minkämallinen lumiukko huuleen, jos siltä tuntuu.

Hauskoja uutuuksia ja vanhoja aarteita. Vuorotellen Islannin herkkua ja sitten näitä leivottavien valmisruotsalaisten aateleita. Elän hienoa aikaa.

Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pitipä muutenkin tulla kertomaan uudesta tuttavuudesta eli Islantilaisten vastauksesta itse päättämäänsä typerään ruotsalaisen nuuskan tuonti kieltoon. Tupakkakaupoista ja marketeistakin saa Neftobackia 50 gramman rasioissa ja on ihan huippukamaa. Rasia on siis noin puolet isompi kuin normikiekko. Käytännössä siis rasia vastaa aika montaa kiekkoa, jos sinne haluaa vettä hieroa mukaan. Nuuska kiellettiin Islannissa joskus 97 tyyliin (kun nuoret käyttivät sitä) ja sitten paikallinen alkoholi ja tupakkavirasto toi markkinoille Neftobak tuotemerkin, jota kukaan ei käytä nenänuuskana vaan sekoittaa siihen vettä tai käyttää sellaisenaan huulessa. Hienoa kamaa muuten. Jollain pirulla ne irroittaa sen nikotiinin siitä tupakasta tehokkaasti, koska tuo sotku on todella huuliystävällistä, eli tavaran vahvuus ei ole emäksisyydestä kiinni. Tälläiselle nuuskahuulessa yli 15 vuotta nukkuneellekin nikotiini pääsi jopa vähän yllättämästi pikkuisen heilahtamaan, kun ekat Neftobakit kietaisi huuleen. Tykillä ihan laitan kuivana huuleen. Pois ottaminen on välillä hieman rumaa ja toki joku hitunen saattaa jäädä joskus ikävästi hampaan väliin, mutta aivan huippukamaa. Mulla pysyy huulessa kuivana loistavasti, jollain kokemattomammalla ei ehkä niinkään. Enkä kyllä lähtisi itsekään lenkkiä juoksemaa Neftobak huulessa, mutta normaalitilanteissa hienosti pysyy siellä missä pitääkin.

Voe juma. Mä oon totakin joskus hankkinut, kun olin palaamassa Islannin kautta Suomeen. Se oli tosin sellaisessa oudossa leilin muotoisessa muovipurkulassa, eikä tullut kyllä mieleenkään, että siitä voisi kehittää veteen sekoittamalla nuuskan kaltaista kamaa. Myin sen sitten kaverille, joka käyttää myös nenänuuskaa, koska se ei ole ihan mun juttu vaikka sitäkin on joskus tullut kokeiltua ja vähän käytettyäkin. Neftobak ei kyllä nenässä tuntunut kovin erikoiselta, mutta hyvä tietää tämäkin jatkossa.

Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Jotenkin tuli mieleen, että olisko Nuuskakairan tukun vittumainen myyjä ollut asialla? Kysyin suosituksia hyvään pussinuuskaan johon setä totesi että on jokaisen makuasia, eikä suosittele mitään.

Tuohan on aina sen myyjän perusvastaus. Onhan se nyt sama kun menisi tatuointiliikkeeseen ja sanoisi: "Yksi tatuointi kiitos. Olisiko ideoita?"

Kieltämättä sinulla on käynyt huono tuuri. Vieläköhän golfkentän lähellä on se pienempi rajanyltyspaikka?

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Onko kellään tietoa Siljan nuuskatarjouksesta elokuussa?

Ettan x 3 tarjouksessa vielä elokuun ajan. 3 tornia tykkiä 103 €. Pussin hinta tietoa ei ole, mutta ilmeisesti siinä lähellä em. hintaa se on. Kaveri oli niin hyvässä pöhnässä, että ei muistanut enempää.

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Piippuilua?

Mahtaako palstalta löytyä piippumiehiä tai -naisia? Itse olen aina pitänyt piipputupakan tuoksusta ja halunnut kyseistä toimintaa kokeilla. Se on vain sen verran harvinaista puuhaa nykyään, ettei ole tilaisuutta ollut. Savukkeita en ole koskaan polttanut ja sikareita harvakseltaan. Piippuajatus on vain jäänyt aina kummittelemaan. Etenkin piiputteluun liittyvä kiireettömyys ja leppoisuus on aina ajatuksena viehättänyt minua. Ja ovathan piiput kaunita esineitä.

Siispä tilasin Sikaritalosta Savinelli Capitol 614 piipun,Samuel Gawith Full Virginia Flake -tupakkaa sekä satsin piippurasseja ja topparin. Nyt jännityksellä odotellaan tarvikkeita, jotta pääsee kokeilemaan. Olen lueskellut aiheesta ja saanut käsityksen, että piipun sytyttäminen ja polttelu eivät etenkään alussa ole ihan helpointa hommaa.

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen lueskellut aiheesta ja saanut käsityksen, että piipun sytyttäminen ja polttelu eivät etenkään alussa ole ihan helpointa hommaa.
Yritin opetella joskus piippuhommia, mutta en oppinut.. Piippu sammui jos ei imenyt kokoajan ja siitähän seurasi hirveät nikotiini-överit :) Ei ole muuten kovin mukava olo silloin...

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nuuskaa Tukholmasta. Mistä kannattaa ostaa?

Näillä pääset alkuun:

Edustaja 01.06.2013 kirjoitti:
Tällaisen listan löysin Tukholman halvoista nuuskakaupoista:

* AMK Tobak - Sibyllegatan.
* Sonjas Tobak - Vallhallavägen
* Nybrogatans Tobak - Nybrogatan
* Torsviks Tobak - Lidingö
* Alfa Filmkedjan - Märsta
* Iskanders Livs - Märsta
* JM Tobak - Jakobsberg
* Riddarspelet - Jakobsberg
* Ica Kvantum Viksjö - Järfälla
* Willys Veddesta - Järfälla
* Willys Märsta - Märsta
* Willys Lidingö - Lidingö
* Willys Arninge - Täby

Sonjas Tobakissa on tullut jo käytyä ja AMK:ta on kehuttu vuolaasti, joten siellä ja Kungstobakissa tarvii poiketa.

Vai onko halvempaa laivalla?

On.

Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heikoksi oli menny Viikkarinkin nuuskatarjonta. Aiemmin Viking Linella valikoimat ovat olleet Siljaa huomattavasti monipuolisemmat, mutta ei ole enää niin. Perus-Ettanit ja Generaalit löyty, mutta siinä se sitten melkein olikin. Sellainen uusi tuttavuus kuin Skruf tuli ostettua, kokeillut en vielä ole. Poissa olivat omat suosikit MonteCristo ja Romeo y Juliet.

Vesku

Jäsen
Poissa olivat omat suosikit MonteCristo ja Romeo y Juliet.

Nää vaihtoivat uuden nimen alle ja halpisversioksi. Esim. Montecristo on nyt Byron ja maistuu kyllä niin halvalta entiseen verrattuna.

Olisikohan näillä muutoksilla ollut jokin vaikutus Viikkarin tarjontaan. Ainakin Viikkarilla hinnat on edullisemmat kuin Siljalla.

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Hyhhyh. Copenhagenin long cutia ja normal cutia tornin verran käytetty, ei kyllä ole mitään herkkunuuskaa mutta vaihtelu virkistää. Frendi toi tuliaisiksi jenkeistä. Long cut Wintergreen oikeastaan hyvää nuuskaa, kun taas Normal cutia taas ei saa leivottua, ei "tökättyä", eikä edes tykitettyä ylä- tai alahuuleen. Lisäksi kuivaa ja karseen makuista nuuskaa. En suosittele.

Kaiken hyvän lisäksi nuokin uhkaa loppua parin päivän sisään. Työ- ja opiskelukuvioiden takia ei kerkeä edes lähtee hakemaan lisää nuuskaa mistään. Lisäks muutin just Turkuun, eikä "yhteyksiä" ole täällä ollenkaan. Kaiketi sitkuteltava röökillä vähän aikaa, ellei jostain irtoaisi nutua.

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kaiken hyvän lisäksi nuokin uhkaa loppua parin päivän sisään. Työ- ja opiskelukuvioiden takia ei kerkeä edes lähtee hakemaan lisää nuuskaa mistään. Lisäks muutin just Turkuun, eikä "yhteyksiä" ole täällä ollenkaan. Kaiketi sitkuteltava röökillä vähän aikaa, ellei jostain irtoaisi nutua.

Noh noh.. Turusta on varsin helppo hommata sitä nuuskaa. Kai sitä aina yhden vapaapäivän saa jotenkin hommattua ja varaa vain piknik-risteilyn Siljalle. Aamulla laivaan ja illalla oletkin jo kotona. Ja Galaxylta sitä saa koko päivän ajan. Ja teoriassahan siellä on ne 3 tornin tuontirajoitukset, mutta eipä ainakaan meikäläisen 6-10 tornin tuomisiin ikinä olla puututtu. Josta tulikin mieleeni että pianhan se on taas tuollaisen reissun aika..

Oatker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, RMA, Philadelphia Eagles
Onks kellään tietoa stadissa sijaitsevasta luotettavasta ja hyvämaineisesta tupakkikaupasta, josta saisi oikeita hiiliä shishaan eli vesipiippuun ? Makutupakkaakin olis kiva saada lisää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy