Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 301 907
  • 4 088

Vesku

Jäsen
Generalin nuuskat taitavat olla kaikki noin.

Ainakin kaksi kuukautta sitten ostaessa vain Onyxissa ja Whitessä oli näin. Ekstra Sterk ja normi olivat lyttäämällä aseteltuja vain.

Piakkoin länsinaapuriimme pikkureissulle. Jokunen maahanmuuttajan pyörittämä kioski pitää käydä vilasemassa ja ostamassa pari harvinaisempaa merkkiä. Kannattaa muuten tarkistaa ennen ostoa "bäst före" -pvm, ei ne aina kunnollista tarjoa. ICA:t ja Pressbyrånit saa unohtaa, sieltä saa pelkkää karjalanuuskaa.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jahas....Täältä pohojosesta tulee matkattua oikein laivareissulle. Joten taitaapi olla vähän halvempaa nuuskaa nyt saatavilla tuolla laivalla ku haaparannassa. Laiva olis Viking gabriella. Onko tietoa mitä tarjouksia tällä hetkellä tuolla?
Toisekseen onko näissä tarjolla mitenkä laaja valikoima eri merkkejä? Vai pitäneekö maista hommata maistiaiset eri merkeistä?((Todennäkösesti maista näin ainakin olettasin.))Niin ja ne perhanan tax free aukioloajat tännepäin kaivataan jollon tota mustaa kultaa on myynnissä. Paluumatkalla kai nuo on hommattava jos ei viitti päivää roudata niitä tukholmasa mukana.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Tulipahan sitten pernod-batterya vastaan ostettua purkki Timber Wolf -merkkistä nuuskaa Wintergreen makuisena/hajuisena. Melkein kaikkea on tullut kokeiltua omatekoisesta lähtien, mutta tuo tuote on jäätävää kuraa. Kyseessä siis "jenkkinuuska", joista itse en tiedä yhtään mitään. Hyvä ettei oksennus lentänyt, kun tässä pienessä krapulassa kyseistä tuotetta kokeilin. Tykillä sorvaaminen on lähes mahdotonta, eikä makuelämys ole todellakaan mitenkään erikoisen hyvä. Jopa Thunderin Frosted on parempaa, vaikkakin vie huulen mennessään.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Reissusta kotiuduttiin ja Nuuskakairan pihassakin käytiin, oli mennyt kiinni 10min aikaisemmin ja ei voitu jäädä yöksi odottamaan. Ostin sitten paikallisesta marketista 2 tornia, valkoista Generelia ja Tre Ankoria, valkoisena sekin. Ja yksi torni löysää Göteborg Rapea. Hintaa en edes hermostuksissani katsonut...Mutta ei kait noissa hirveää hintaeroa voi olla?

Päivän nuuska-aiheinen kysymyskin koskee hintaa. Tuttu on kuluttanut varastonsa ja pyysi ostaa multa hieman Ettanin pussia mutta en osaa hinnoitella. Laivalta olen tuonut ja voittoa en tavoittele joten voisihan tuon netistä tarkistaa ja hinnoitella sen mukaan mutta ihan piruuttani haluaisin tietää että mitä porukat purkista maksaa noin suurinpiirtein? Joskus maksettiin jopa 5e purkki, vieläkö niissä noin kova hinta on?

Ja tulipa mieleeni toinenkin kysymys. Snuss Exspress, onko joku tilannut? Hinnat ei vaikuta pahalta, olisiko järkevämpi paikka tilata kuin snus.com tms? Nyt on varastoa sen verran ettei tarvitse tilata ihan heti, onneksi.
 

Snagari

Jäsen
Päivän nuuska-aiheinen kysymyskin koskee hintaa. Tuttu on kuluttanut varastonsa ja pyysi ostaa multa hieman Ettanin pussia mutta en osaa hinnoitella. Laivalta olen tuonut ja voittoa en tavoittele joten voisihan tuon netistä tarkistaa ja hinnoitella sen mukaan mutta ihan piruuttani haluaisin tietää että mitä porukat purkista maksaa noin suurinpiirtein? Joskus maksettiin jopa 5e purkki, vieläkö niissä noin kova hinta on?

Kavereiltani en 5 eurolla osta, mutta jollekkin puolitutulle voi noinkin suolaista hintaa joskus maksaa. Kavereiden kesken 4 euroa on tavallisempi hinta. Ettanin pusseista en kyllä koskaan maksaisi 5 euroa/kiekko, on se sen verran paskaa tavaraa.

Eli riippuu miten hyvä tuttu on, millä hinnalla itse myyn nuuskani jos myyn.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuttu on kuluttanut varastonsa ja pyysi ostaa multa hieman Ettanin pussia mutta en osaa hinnoitella.
Toimiva ratkaisu minun kaveripiirissäni on ollut sellainen, ettemme myy biittiä toisillemme, vaan se joka lainaa kaverilta, toimittaa saman määrän tavaraa takaisin myöhemmin.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Kiitos snagari, ajatukseni hinnasta oli siis suhteellisen oikea. Itse olen hakenut laivalta tavarani joten on nuo "pimeät markkinat" suhteellisen tuntemattomia minulle. Kaveri varmaan maksaisi tuon 5:kin mutta en viitsi pyytää hyvältä tyypiltä kiskurihintoja hädän hetkellä mutta hyväntekeväisyydenkin olen lopettanut ajat sitten...

Gags, ajattelin tuota mutta kaveri ostaa normaalisti nuuskansa jostain missä tarjolla vain Ettania, joko pussina tai löysänä ja thats it. Olen tykästynyt noihin valkoisiin pusseihin ja en haluaisi muuta käyttää. Toisaalta, jos pula yllättää niin en Ettan-purkkiinkaan varmasti sylje...Mutta nyt varastot sen verran hyvässä hapessa että en jaksa miettiä niin pitkälle...
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ja tulipa mieleeni toinenkin kysymys. Snuss Exspress, onko joku tilannut? Hinnat ei vaikuta pahalta, olisiko järkevämpi paikka tilata kuin snus.com tms? Nyt on varastoa sen verran ettei tarvitse tilata ihan heti, onneksi.
Mikä on kallista jollekin, ei ole sitä toiselle

"Ettan - portion snus
Qty: 1 x 10 Cans 129,31EUR"

plus postikulut
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mikä on kallista jollekin, ei ole sitä toiselle

"Ettan - portion snus
Qty: 1 x 10 Cans 129,31EUR"

plus postikulut

Hups, olen katsonut hintaa jotenkin todella väärin. Mitenköhän nyt näin pääsi käymään, onneksi en sentään tilannut.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Hups, olen katsonut hintaa jotenkin todella väärin. Mitenköhän nyt näin pääsi käymään, onneksi en sentään tilannut.

Postimyyntinuuska vaikuttaa niin kauan halvalta kunnes rastitan kohdan "Finland". Oikeusvaltiomme kun ei tykkää nuuskankäytöstä.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Paljonko sitä nuuskaa saa tuoda laivalta ja minkä hintasta Generali, Ettani ja Röda on tällä hetkellä??

Olen tänään lähdössä laivalle, kyseessä Viking Line Isabella
 

trap

Jäsen
En osaa sanoa nykyisistä hinnoista enkä muista paljonko saa tuoda, sen voit tarkistaa laivayhtiön sivuilta. Rödaa ei joka tapauksessa tietääkseni laivoilla ole saatavilla.
 

Tuamas

Jäsen
Paljonko sitä nuuskaa saa tuoda laivalta ja minkä hintasta Generali, Ettani ja Röda on tällä hetkellä??

Olen tänään lähdössä laivalle, kyseessä Viking Line Isabella

Kolmenkympin pintaa tornihinta, Rödaa ei saa laivalta.
Nykyään taitaa olla hinta 28-30 e/torni ja yleensä tarjouksena jompi kumpi valtamerkeistä 5 tornia 4:n hinnalla.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Siljalta saa Geneä, Göteborgia, Grovia ja Ettania rouhetavarana 32e pötkö. Nyt tän kuun Ettan 5 pödeä 129,90e. Muuttuu taas syyskuun alussa eli silloin uusi tuote tuo saman 129,90 ja 5pödeä. Sama hinta koskee pussitavaraa. Tällä hetkellä pussikama 31e pöde, poikkeuksena Onyx joka 35e (ns.luxuskama...) Ensi kuussa taas joku muu kama samaan hintaan eli 5 pödeä tuo 129,90, tuote riippuu SwedishMatchin markkinakampanjasta eli laivayhtiö ei voi vaikuttaa hintaan tai tuotteeseen. Luulisi että markkinoisitavat muita kun Ettania mutta kai ne haluavat loppukädessä volyymia markkinoille. Pussi siis halvempaa kun irto. 1e pöde
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs näitä berry-sekoituksia, lähinnä pusseja koska olen niin hintahtava henkilö, suosittelisitte? Kiinnostaisi testailla, mutta ei viittis paskasta maksaa.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Mitäs näitä berry-sekoituksia, lähinnä pusseja koska olen niin hintahtava henkilö, suosittelisitte? Kiinnostaisi testailla, mutta ei viittis paskasta maksaa.

Ainakin Skrufin Tranbär oli itselleni positiivinen yllätys. Tuoksu ja maku erittäin hyviä. Että ei muuta kuin testaamaan.
 

Red Wursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AIK, TPS(sympatiat)
Nyt iski niin suunnaton vitutus että altapois.

Kaveri lähti ruotsinlaivalle ja mukaan 150€ et tuo nuuskaa, noh mies saapuu tossa 30min sitten kotiin ja ei ole nuuskaa eikä myöskään päässyt edes laivalle kun oli sen verran kovat pierut alla jo terminaalissa.

Mitä mieltä olette arvon palstatoverit pitäisikö meidänkin saada jonkin sortin poikkeuslupa että tännekkin saadaan nuuskaa myyntiin?
Se taitaa olla yksi jos toinenkin veroeuro mikä annetaan ruotsalaisille että heillä se on laillista.
Varmasti kukkahattutätit ovat tätä vastaan mutta pistetään se tupakka sitten myös kieltolistalle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mitä mieltä olette arvon palstatoverit pitäisikö meidänkin saada jonkin sortin poikkeuslupa että tännekkin saadaan nuuskaa myyntiin?
Se taitaa olla yksi jos toinenkin veroeuro mikä annetaan ruotsalaisille että heillä se on laillista.
Varmasti kukkahattutätit ovat tätä vastaan mutta pistetään se tupakka sitten myös kieltolistalle.

Tämähän on ihan järjestelykysymys, koska mitään poikkeuslupaa ei ole tiedossa. Ainoa ongelma on, että nuuska on hieman marginaalituote tupakkaan verrattuna.

Viimeisen neljän vuoden aikana olen ostanut verollista tupakkaa ehkä n. viisi kertaa baarista, kun verottomat ovat loppuneet. Loput kessut on ostettu paikalliselta Igorilta tai Tallinnasta(ei nuuskaa). Igor on siinä mielessä hyvä tyyppi, että jos hinnoista sovitaan, hän hommaa mitä vaan ja incotermsiksi hänelle sopii kotiin toimitettuna.

Tietääkseni Venäjällä nuuskan hinta on halvempi kuin Ruotsissa, joten ei muuta kuin Igorin kanssa neuvottelemaan busineksista ja järjestämään vakaa nuuskavirta itänaapurista. Hieman ihmettelen( ja epäilen), ettei joku ole jo tätä tehnyt.

Aina kannattaa olla ensimmäinen, sanoi verkostomarkkinointifirmankin perustaja(Top of the pyramid).
 

theref

Jäsen
TTietääkseni Venäjällä nuuskan hinta on halvempi kuin Ruotsissa, joten ei muuta kuin Igorin kanssa neuvottelemaan busineksista ja järjestämään vakaa nuuskavirta itänaapurista. Hieman ihmettelen( ja epäilen), ettei joku ole jo tätä tehnyt.

Itänaapurista ei ole nuuskaa saanut vissiin helmikuun jälkeen. Kaikenlaisia huhuja liikkuu syistä ja jatkosta, mutta hiljaista on.

Halvempaa se kyllä oli kuin Ruotsissa. Valikoima toki kohtuu suppea.
 

miinus77

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Juventus, Italia
Kaveri on lähdössä Viking Linelle vkon päästä. Onko tietoa, mistä merkistä on tällä hetkellä tarjous 5 neljän hinnalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös