Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 288 531
  • 4 078

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Kuka muuten vielä muistaa suomalaisen Rov (vai mitäköhän lie oli nimeltään) nuuskan? Kaverini sai kyseisestä aineesta aikanaan nikotiinimyrkytyksen, siitä punakantisesta. Ei hajuakaan miten, millä ja miksi ihmeessä...

Olisikohan kyseessä Pietarsaarelainen Strengberg's nuuska, jota myytiin punakantisena ja kultakantisena sellaisissa soikeahkoissa muovirasioissa? Aika jytkyä kamaa oli, kumpaakin olen tietenkin kokeillut.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
julijussi kirjoitti:
Samasta tavarasta puhutaan. Muistaako kukaan legendaarista svarta Göteborgia? huhujen mukaan purkissa oli mm. lasinsiruja ja moninkertainen määrä nikotiinia muihin verrattuna?
Tuossa Skruf Stark -jauhoversiossa mainostetaan olevan normaalia enemmän nikotiinia. Pakastimessa on puntti ko. tavaraa referenssitarkoituksiin, pitää tehdä pienimuotoinen tutkimus aiheesta.
En muista edes kuulleeni muusta kuin Göteborgin raiskauksesta ja PrimaFintistä. Tai sit on menny taas ohi korvien.

Tuosta Skruf Stark-biitistä tuli tämmönen kysymys että minkälaista se on koostumukseltaan?? Lähen tässä lähiaikoina taas Stokikseen (tosin en varsinaisesti nuuska-ostoksille) mutta tuota ajattelin purkin pari ostaa, kuten myös tätä uutta Strong Cut irtonuuskaa.

Gags kirjoitti:
Olisikohan kyseessä Pietarsaarelainen Strengberg's nuuska, jota myytiin punakantisena ja kultakantisena sellaisissa soikeahkoissa muovirasioissa? Aika jytkyä kamaa oli, kumpaakin olen tietenkin kokeillut.
Tämäkin mahdollista, tuota en kylläkään ole maistanut, eikä vissiin ole enään mahdollistakaan?? Tuskin Sveduissa myydään.

Gags, sulle ylimääräinen kysymys: Olet nuuskannut n.20v, oletko maistanut Haparandan Gold Riveriä?? Kertoisitko siitä, kuulostaa mielenkiintoiselta. =)

Wewe
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
julijussi kirjoitti:
Samasta tavarasta puhutaan. Muistaako kukaan legendaarista svarta Göteborgia? huhujen mukaan purkissa oli mm. lasinsiruja ja moninkertainen määrä nikotiinia muihin verrattuna?
En muista, mutta eikös Copenhagen snus ollut nimenomaan jotain tuollaista entisessä vormussaan? Sittemmin siistivät ainettansa, sillä muistelisin ainakin jonkin suomalaisen muusikon kuolleen syöpään, suoraan tuosta kyseisestä nuuskasta, sekä sen ominaisuuksista johtuen.

Gags, juuri siitä kyseisestä myrkystä oli kyse. Ei se ollut käytettäväksi tarkoitettua, uskoisin.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
En muista, mutta eikös Copenhagen snus ollut nimenomaan jotain tuollaista entisessä vormussaan? Sittemmin siistivät ainettansa, sillä muistelisin ainakin jonkin suomalaisen muusikon kuolleen syöpään, suoraan tuosta kyseisestä nuuskasta, sekä sen ominaisuuksista johtuen.

Gags, juuri siitä kyseisestä myrkystä oli kyse. Ei se ollut käytettäväksi tarkoitettua, uskoisin.

Kukaan kokeillu semmosta myrkkyä kuin Ålandisk tjsp, myydään mustissa suorakulmion (eikä vittuilla mikäli väärinkirjoitettu) rasioissa; Aivan käsittämättömän vahvaa tavaraa, vaikka oon kohta 10 vuotta nuuskaa käyttäny, niin ensimmäinen kokeilu tuota ainesta sai vedet silmiin, eikä sitä voinu paria paakkua enempää huuleen päivän aikana laittaa. Oliko muita tähän aineeseen kajonneita?
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
En muista, mutta eikös Copenhagen snus ollut nimenomaan jotain tuollaista entisessä vormussaan? Sittemmin siistivät ainettansa, sillä muistelisin ainakin jonkin suomalaisen muusikon kuolleen syöpään, suoraan tuosta kyseisestä nuuskasta, sekä sen ominaisuuksista johtuen.
Muistan myös yhden tapauksen, jossa Amerikkalainen oisko ollu pikajuoksija joka kuoli johonkin kielisyöpään Amerikkalaisen nuuskan takia ja 19-vuotiaana. Traaginen juttu, mitä tästä opimme?? Suosikaamme Ruotsalaista. :)

Asiasta toiseen, nykyään on onneksi tilanne muuttunut ja nuuskasta poistettu lasinsirut ja hapot ja niiden tilalle on laitettu hiukan sitruunahappoa, mikä ei pitäisi olla kovin vaarallista terveydelle.

Pistetään uutta ilmettä ketjulle, listatkaa nuuskia joita eniten käytätte tätä nykyä??

Itse suosin Göteborgs Prima Fintiä, Ettania ja silloin tällöin Röda Lacketia.

Wewe
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
En muista, mutta eikös Copenhagen snus ollut nimenomaan jotain tuollaista entisessä vormussaan? Sittemmin siistivät ainettansa, sillä muistelisin ainakin jonkin suomalaisen muusikon kuolleen syöpään, suoraan tuosta kyseisestä nuuskasta, sekä sen ominaisuuksista johtuen.

Upi Sorvali oli tämä kyseinen muusikko.

Wewe kirjoitti:
Tämäkin mahdollista, tuota en kylläkään ole maistanut, eikä vissiin ole enään mahdollistakaan?? Tuskin Sveduissa myydään.
Ei ole mahdollista, tehdas lopetti toimintansa kun nuuskan myynti Suomessa lopetettiin.

Wewe kirjoitti:
Gags, sulle ylimääräinen kysymys: Olet nuuskannut n.20v, oletko maistanut Haparandan Gold Riveriä?? Kertoisitko siitä, kuulostaa mielenkiintoiselta.
En ole Gold Riveriä maistanut, joten en osaa kertoa. Tuo Skruf Strong on kyllä nyt saatava testiin pikaisesti, kuulostaa mielenkiintoiselta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Koska tämä ketju näyttää olevan tällä hetkellä nuuskahuulien komennossa, niin haastan tupakanpolttajat välittömästi mukaan.

Paras ihmis- eli askitupakka: Punainen Smart. Alhainen hinta, ylhäinen laatu. Palaa nopeasti, mutta henkoset ovat täyteläisiä ja tuntuvat mukavasti kurkussa.
Punainen Marlboro on vahvasti yliarvostettu merkki. Maku on laimea.

Paras sätkätupakka: Jo aikaisemmin hehkuttamani Tobak Kilta. Täyteläinen, hyvä tuoksu, kuivana parhaimmillaan. Miinusta on se, että tekee joskus sätkäpaperiin reikiä pitkillä "oksillaan".

Paskin ihmistupakka: Ruskea Barclay. Maku on ihan kauhea ja se aiheuttaa päänsärkyä jopa niille, jotka eivät kärsi migreenistä. Lopuksi filtteri painuu kasaan ja saadakseen savut, on tupakoitsijan valjastettava kaikki palleansa voimat saadakseen hai'ut.

Paskin sätkätupakka: Punainen Smart. Miten voi olla mahdollista, että "Full Flavor" -statuksella varustettu tupakanröpö on Light-versiotaan mauttomampi? Halpispaskaa. Maksan mielelläni euron enemmän että saan rakkaan Kilta-toppani.
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Wewe kirjoitti:
Muistan myös yhden tapauksen, jossa Amerikkalainen oisko ollu pikajuoksija joka kuoli johonkin kielisyöpään Amerikkalaisen nuuskan takia ja 19-vuotiaana. Traaginen juttu, mitä tästä opimme?? Suosikaamme Ruotsalaista. :)

Asiasta toiseen, nykyään on onneksi tilanne muuttunut ja nuuskasta poistettu lasinsirut ja hapot ja niiden tilalle on laitettu hiukan sitruunahappoa, mikä ei pitäisi olla kovin vaarallista terveydelle.

Pistetään uutta ilmettä ketjulle, listatkaa nuuskia joita eniten käytätte tätä nykyä??

Itse suosin Göteborgs Prima Fintiä, Ettania ja silloin tällöin Röda Lacketia.

Wewe

Taannoisen vaihto-opiskelun aikana tuli käytettyä noita jenkkinuuskia. En sitten tiedä kuuluiko niitä käyttää hillbilly-tyyliin alahuulessa, mutta koostumus oli joko pulveria tai piipputupakan tyylistä kuitumaista mössöä jota ei saanut tungettua tykkiin. Eikös tuo Copenhagen ollut juurikin jenkkinuuskaa? Muistan kokeilleeni sitä vuonna 1998 kun kävin ensimmäistä kertaa Yhdysvalloissa.
 

Jindebyne

Jäsen
Wewe kirjoitti:
Tuosta Skruf Stark-biitistä tuli tämmönen kysymys että minkälaista se on koostumukseltaan??

Wewe

Jos tämä Stark on lähimainkaan samanlaista kuin tuo Skrufin normaali irtobiitti, niin voin sanoa, että menee sinne Ettanin maastoon koostumukseltaa, eli ei mitään kahvinmurua eikä ihan Rödan tasoista kiinteyttä, suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan :)
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Trancezz kirjoitti:
Jos tämä Stark on lähimainkaan samanlaista kuin tuo Skrufin normaali irtobiitti, niin voin sanoa, että menee sinne Ettanin maastoon koostumukseltaa, eli ei mitään kahvinmurua eikä ihan Rödan tasoista kiinteyttä, suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan :)
Kaippa sitä sitten pitää pari purkkia ostaa kun Stokiksessa siihen törmään.

Rallarsnusin koostumus on Rödaakin parempi, jopa vielä tahnamaisempaa eli ei yhtään mun juttu. PrimaFintin koostumus ei ole ihan yhtä hyvä kuin Rödan eikä yhtä heikkoa kuin Ettanin joten menee sinne niitten välimaastoon koostumukseltaan.

Wewe
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
Sir von Aulis kirjoitti:
Kukaan kokeillu semmosta myrkkyä kuin Ålandisk tjsp, myydään mustissa suorakulmion (eikä vittuilla mikäli väärinkirjoitettu) rasioissa; Aivan käsittämättömän vahvaa tavaraa, vaikka oon kohta 10 vuotta nuuskaa käyttäny, niin ensimmäinen kokeilu tuota ainesta sai vedet silmiin, eikä sitä voinu paria paakkua enempää huuleen päivän aikana laittaa. Oliko muita tähän aineeseen kajonneita?

Löysin yks päivä pakastimen perältä tätä samaa (?) ainetta ja täytyy kyllä sanoo että aika myrkkyä oli. Kyllä jännä olo tuli sen jälkeen. Eikä mitään hajua mistä se purkki oli pakastimeen päätyny, se tuskin oli mun jäljiltä.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Kinke-13 kirjoitti:
Löysin yks päivä pakastimen perältä tätä samaa (?) ainetta ja täytyy kyllä sanoo että aika myrkkyä oli. Kyllä jännä olo tuli sen jälkeen. Eikä mitään hajua mistä se purkki oli pakastimeen päätyny, se tuskin oli mun jäljiltä.
Katoitko yhtään pvämäärää?? Jos tämä oli sitä Åland Skärgårdsnusia niin päiväys pitäisi olla umpeutunut jo parisen vuotta sitten, jolloin kyseisen nuuskan valmistus muistaakseni lopetettiin.

Olin tänään katsomassa TPS - JYP-matsia ja todistin että EI Turkkulaiset nuuskaa käytä, ainakaan en nähnyt yhtään, päinvastoin, bosse katsoi ja kummasteli mun touhua. Turkulaiset, korjatkaa jos olen väärässä..?? ;)

Wewe
 
Viimeksi muokattu:

Kucera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Chiefs
Nuuska kauppiaat

En ole tätä ketjua juurikaan seurannut ja saattaa olla, että kyselemääni asiaa on joskus sivuttukin....

Mutta missä kaikkialla Suomessa nuuskaa myydään??

Tiedän ei ole laillista, mutta me käyttäjät tiedämme, että paikkoja löytyy. Tiedän myös, että ei välttämättä ole hyvä levitellä tietoutta yleisesti netissä, mutta olisihan siitä hyötyä, kun reissaa pitkin Suomea!

Itse tiedän, että nuuskaa saa ainakin; Helsingistä, Lahdesta, Turusta, Tampereelta. Nämä siis paikkoja joista itse olen nuuskaa ostanut. Jätettäköön tarkemmat osoitteet vielä salaisiksi...
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kucera kirjoitti:
En ole tätä ketjua juurikaan seurannut ja saattaa olla, että kyselemääni asiaa on joskus sivuttukin....

Mutta missä kaikkialla Suomessa nuuskaa myydään??

Netistähän tuota, Suomeenkin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kucera kirjoitti:
Itse tiedän, että nuuskaa saa ainakin; Helsingistä, Lahdesta, Turusta, Tampereelta. Nämä siis paikkoja joista itse olen nuuskaa ostanut. Jätettäköön tarkemmat osoitteet vielä salaisiksi...

Itse en tosiaankaan käytä, mutta tiedän stadissa ainakin yhden paikan, josta nuuskaa saa.
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
Wewe kirjoitti:
Katoitko yhtään pvämäärää?? Jos tämä oli sitä Åland Skärgårdsnusia niin päiväys pitäisi olla umpeutunut jo parisen vuotta sitten, jolloin kyseisen nuuskan valmistus muistaakseni lopetettiin.

Enpä huomannu kattoo, enkä sitä enää pysty tarkistaa. Mutta helposti uskon,että vanhaa tavaraa oli,oli nii oudon näkönen purkki. Olihan sitäkin silti maistetattava.

Ja sanoit, ettei turkkulaiset nuuskaa käytä. En väitä,että ruikkurockissa kaikki olisivat turkulaisia, mutta ainakin siellä pari kertaa käyneenä oon huomannu, että siellä se ei ainakaan oo yhtään outo homma. Jopa nuuskan pummaaminen oli todella helppoa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kinke-13 kirjoitti:
Enpä huomannu kattoo, enkä sitä enää pysty tarkistaa. Mutta helposti uskon,että vanhaa tavaraa oli,oli nii oudon näkönen purkki. Olihan sitäkin silti maistetattava.
Niinpä, millä sitä muuten tietää kuuluuko ko. purkki ongelmajätteisiin vai voiko sen laittaa talousjätteen joukkoon.

Tästä Copenhagenista. Jenkeissä sitä ainakin myydään ja on aivan helvetin vahvaa tavaraa. Olen tuota aina silloin tällöin päässyt koettamaan ja täytyy sanoa että edes 20 vuoden totuttelu näihin heikompiin nuuskiin ei paljon auta. Kyseinen tavara on sellaista, että maksimissaan kaksi biittiä päivässä ja väliin jotakin kevyempää/normaalimpaa tavaraa. Aamuisin tosin toimii hyvin kodin putkimiehenä, kuppi kahvia ja Copenhagen.

Löysin tuossa Ranskasta palaillessani mielenkiintoisen ilmeisesti uuden pussinuuskaan. Metropol on nuuskan nimi ja ainakin kaktuksena on oikein herkullista. Ainoa ongelma vaan on, että se taitaa olla niin mietoa, että Metropolin lisäksi mukana täytyy kantaa kuitenkin myös Ettania.

Hieno harrastus joka tapauksessa tämä nuuskan maistelu. Tällä hetkellä löytyy kaapista kuutta erilaista ja aina se on kokeiltava kun johonkin uutuuteen törmää. Peruskamana ei kuitenkaan ole Ettanin voittanutta.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
Kyllähän täällä "mälliä" käytetään ja varsin suuremmissa määrin. Ainakin lätkä ja futis piireissä.
Ja minä kun en huomannut kenenkään käyttävän, varmaan oon taas kävelly silmät ihan jossain muualla kuin pitää. =)


bozik kirjoitti:
Löysin tuossa Ranskasta palaillessani mielenkiintoisen ilmeisesti uuden pussinuuskaan. Metropol on nuuskan nimi ja ainakin kaktuksena on oikein herkullista.
Loistava pussinuuska onkin, makunsa ja hajunsa perusteella, pitää ostaa lisää kun taas Ruottissa vierailen. Uutta ja uutta, siitä en tiedä, lanseerattiin markkinoille 2004. Mutta loistava pussinuuska kylläkin!!

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
Mites ne ilmoittivat, että koska heijän nuuskat on perillä? Sähköpostilla vai?
Pitäis laittaa pomon kanssa tilaukseen ja lisä informaatio kiinnostais. Mahtuiko toi satsi postiluukusta sisälle vai toimitettiinko ihan käteen asti?
Ilmoittivat sähköpostilla koska lähetys lähtee Sveduista ja koska suurinpiirtein on perillä, 2-5pvää EU-maasta riippuen, tiistaina lähti ja to oli postilaatikossa (huom postilaatikossa) ei postiluukussa, uskoisin että antavat käteen asti jos on postiluukku. Toinen mahdollisuus on että tuovat töihin nuuskat, edellyttäen että se osoite on annettu tilauksessa. Mun kax tornia PrimaFintiä oli pakattu postin pussiin eikä oltu tullissa ees avattu.

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
No niin, nyt on 3 tornia tulossa, yksi torni kaktusta ja kaksi göteborg rapea. Sivut ilmoittivat että nuuskan lähtöpäivä Ruotsista olisi 25. päivä kuluvaa kuukautta. Ihan heti ei siis pääse maistelemaan...
Tottakai, koska jos tilaa ti-ma (ma ennen klo 06.) niin lähetykset lähtevät tehtaalta aina seuraavana tiistaina. Se lukeekin siellä nettisivuilla. Vai Rapéa, olisitte nyt ottanu ennemmin PrimaFintiä kun kerran ovat saman hintaisia. ;)

Laskitko yhtään että paljonko tuli nuuskat maksamaan per kiekko?? Itsellä kun tilasin kax tornia PrimaFintiä niin tuli maksamaan n. 4€/kiekko. Mutta mitäs siitä, on se silti laivareissua halvempaa. =)

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
3,85 euroa muistaakseni tais tulla per purkki. PrimaFinttiä vai. Täytyy kokeilla seuraavaks. Jääny lukematta toi kohta noista tilauspäivistä, oli varmaan siellä kysymykset/ vastaukset osiossa? Juu, eihän tää kallista oo ja saa maistaa muutakin ku ettania ja generalia. Jos homma toimii, niin musta saa hyvän asiakkaan.
Sen jälkeen kun kokeilet, unohdat että on edes olemassa jotain muuta Göteborgia kuin PrimaFint. ;) Ainakaan et sen jälkeen ihan heti mieluummin ota Rapéa, jos valittavana on PrimaFint. En mäkään tuolta viittiny tilata Ettania tai Generalia, mitä järkee ku sitä saa samaan hintaan melkein täältä ja tiskin alta. Mun täytyy kans varmaan seuraavax tilata yx torni pussia, tota Kaktusta tekis mieli, tai sit Tre Ankarea. Musta ne sai jo hyvän asiakkaan kun kerta noin säntillistä palvelua oli siellä, ja päiväyskin oli jotain tyyliin 30.12.05, että ainakin laatutavaraa toimittavat!! Loisto palvelu.

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
Ok, sait puhutta ympäri kokeilemaan Primaa =) Pää asia että huulessa sykkii... Nyt toivotaan, ettei tullimies rupee availemaan pakettia ja lyömään mitään veroja mukaan.
PrimaFint nro1, mulla tälläkin hetkellä on sitä pari tornia pakkasessa ja puolen tornia jääkaapissa. :) Rapéa ostin muistaakseni viimeksi keväällä laivalta kun sai hintaan 19,5€, oli sen verran halpaa kuiteski. Rapén pussit on kyllä loisto tavaraa, ostan aina laivalta.

Vaikka ne tullissa paketit avaisikin niin kyseessä on sen verran pieni määrä, että tuskin rupeavat siitä veloittamaan. Muistaakseni tästä oli jotain keskustelua tuolla toisessakin ketjussa ja siellä mietittiin että miten voivat veroa ottaa jo kerran verotetusta tuotteista. Siinä taisi olla semmoinen kysymys että ne maksaa jotka pelkää. Gags ja Bozik, teillä on tästä jotain parempaa tietoa?? Ongelma taisi olla Northenerin ja Websnusin kanssa??

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Wewe kirjoitti:
Vaikka ne tullissa paketit avaisikin niin kyseessä on sen verran pieni määrä, että tuskin rupeavat siitä veloittamaan. Ongelma taisi olla Northenerin ja Websnusin kanssa??

Wewe
Kävin tuossa äsken seikkailemassa Websnusin ja Northenerin sivuilla ja huomasin että kummatkaan ei enää toimita biittiä Suomeen, minne tahansa muualle päin maailmaa kyllä onnistuu. Taisi loppua leikki ko. asian takia. No mitäs sitten, Snusworldwidessa homma kuitenkin pelaa erittäin mallikelpoisesti.

Wewe
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wewe kirjoitti:
Kävin tuossa äsken seikkailemassa Websnusin ja Northenerin sivuilla ja huomasin että kummatkaan ei enää toimita biittiä Suomeen, minne tahansa muualle päin maailmaa kyllä onnistuu.
Jep, tästähän on aikaisemminkin keskusteltu. Jos en väärin muista niin hommahan meni niin, että johonkin lähetykseen oli Suomen tulli puuttunut ja vaatinut valmisteveron maksamista. Siitä minulla ei ole tietoa kuinka tämä asia ratkesi, mutta nämä mainitut toimittajat kuitenkin lopettivat/katkaisivat toimituksensa Suomeen. Näin ainakin siihen asti kunnes asiaan saadaan selvyys. Kyselin kerran asiaa toiselta näistä toimittajista ja he tyytyivät vain toteamaan, että ainakin toistaiseksi toimitukset Suomeen on lopetettu.

Turha kait tässä on mitään neuvoja jaella, mutta muutama asia kannattaa huomioida, jos/kun nuuskaa Suomeen tilaa. Jos käy huono tuuri ja tulli puuttuu toimitukseen niin ongelmaksi muodostuu se, että tulli ei silloin hae tilaajalta pelkästään maksamattomia veroja vaan päälle tulee jonkinlainen sakko tms. koska tullin mielestä asiassa on yritetty kiertää veroja. Kannattaa siis mielestäni tiedostaa tämä. Mistään isosta rikoksesta ei ole kyse, eikä taloudelliset seuraamukset muutaman tornin tilaamisesta mitkään mahdottomat ole, mutta mielestäni tämäkin mahdollisuus kannattaa huomioida.

Se on sitten eri asia toimiiko Suomen tulli oikein yrittäessään verottaa Unionin sisällä jo kertaalleen verotettua tuotetta. Nopeasti ajatellen tulli toimii vastoin EU-säädöksiä ja taustalla on vain halu rajoittaa nuuskan saatavuutta. Jo aikaisemmin taisin kirjoitellakin, että tämän asian nuo toimittajat varmasti EU:lta selvittävät, jos kyseessä on heille riittävän iso business. Pakko kuitenkin huomauttaa, että ainakin tähän mennessä on näyttänyt siltä, että toimittajat ennemmin vetäytyvät Suomen markkinoilta kuin lähtevät asiaa selvittämään. Ilmeisesti kyse ei siis ole isosta busineksesta ja toimijat haluavat pestä kätensä asiasta.

Perehdyin jossakin vaiheessa myös näihin websnusin ym. toimitusehtoihin. Niissä yksiselitteisesti todetaan, ettei tavaran toimittaja vastaa mistään ongelmista, jotka johtuvat kansallisista tullisäännöistä ja määräyksistä. Näin ollen jos asiasta haluaa riidellä pitää varautua siihen, että itse joutuu tullin päätöksen riitauttamaan. Kieltämättä houkutteleva ajatus, vaan ei taida olla kuitenkaan sellainen savotta, mihin ehdoin tahdoin haluaisi ryhtyä. Turhan työlästä varsinkin kun tuntuu, että nuuskaa on ihan riittävästi saatavilla muillakin tavoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös