Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 289 994
  • 4 082

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Onko kellään ajankohtaista tietoa Viikkarin HelSto linjan tarjouksista? Ovatko samat kun TurSto linjalla esim r42 tarjous ym ym. Lähinnä pussitavara kiinnostaa koska emäntä lähtee ensi viikolla risteilemään.
 

SnusKungen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vähän pettymys että vain punasilmät tarjouksessa, muut maut kalliimpia.
Paska homma, ainaskin Gabriellalla oli kaikki maut tarjouksessa.

Onko kellään ajankohtaista tietoa Viikkarin HelSto linjan tarjouksista? Ovatko samat kun TurSto linjalla esim r42 tarjous ym ym.
Viime kuussa oli ainakin R42 tarjous. Denssi "tarjous" tais olla 215e/6kpl.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@SnusKungen Tämä on näköjään jo vuoden vanhaa tietoa, enkä takaa sen paikkaansapitävyyttä, mutta kuitenkin:

"Nikotiinituotteet määritellään joko itsehoitolääkkeiksi (nikotiinia enintään 4 mg) tai reseptilääkevalmisteiksi (nikotiinia yli 4 mg). Valmisteita, jotka sisältävät nikotiinia yhtä annosta kohden yli neljä milligrammaa, ei saa tuoda maahan matkustajatuontina eikä tilata, ellei ole esittää voimassa olevaa tuontilupaa, kuten esimerkiksi reseptiä.

Yksityishenkilö voi tuoda matkustajatuontina henkilökohtaiseen käyttöönsä tarkoitettuja nikotiiniannospusseja ETA-alueelta yhden vuoden käyttöä vastaavan määrän ja ETA-alueen ulkopuolelta kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän. Vastaavasti tuotteita voi tilata omaan käyttöönsä ETA-alueelta kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän. ETA-alueen ulkopuolelta tilaaminen ei ole sallittua."


 
Viimeksi muokattu:

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
En jaksa selata 4000 viestin palstaa läpi, mutta kun parilla vikalla sivulla oli kyselyitä nikotiinipusseista ja nikotiinipussit.comista niin vastaan omasta kokemuksestani;

15 vuotta tupakointia. Sininen L&M, aski päivässä, kännissä kaksi. Arkisin töissä 10-15 savuketta, kahvit, lounaat, rauhalliset hetket jne. 90% työkavereista polttaa. Arkisin kotona 3-5 savuketta. Viikonloppuisin selvinpäin vähemmän, kännissä enemmän ja kesän terassiaikaan parikin askia sai palamaan aika helposti.

Poltin viimeisen lämärin helmikuun viimeisenä päivänä tätä vuotta. Olin hankkinut lopetukseen sähkösavukkeen, mutta se kokeilu jäi muutaman viikon mittaiseksi outojen oireiden vuoksi, mutta ei siitä enempää tässä.

Ostin kaupasta Zonnicin "pusseja", jotka tosiaan ovat enemmän postimerkkejä tai laastareita, mutta pääsi niillä kumminkin jonkinsortin käsitykseen ylähuulen alaisesta nikotiinikorvaushoidosta. Muutaman "teipinpalasen" jälkeen olin jo tehnyt ekan tilauksen nikotiinipussit.comista. Ekan tilauksen kokeilin kaikkea, mitä vastaan tuli ja nyt muutaman kuukauden jälkeen tilaan aika vakioita, jos ei nyt jotain uutuuksia tule kokeiltavaksi.

Myönnetään toki, etten ole täysin savuton. Alkoholia nauttiessa olen sortunut polttamaan muutaman Al Caponen konjakki (kinuskikastike)-sikarin ja joskus Signature 02-vaniljasikareita. Kaikki tosiaan vain ja ainoastaan alkoholin vaikutuksen alaisena ja alkoholia käytän 3-6 päivänä kuukaudessa.

Takaisin nikotiinipusseihin palatakseni; Jos haluaa aihetta kokeilla, niin voin todella suositella tuolta em. sivustolta tilaamista! Firma on Liettuassa ja tilaukset ovat tulleet 4-6 vrk tilaushetkestä lähipostiin. Tilauksissa ei ole koskaan ollut puutteita tai virheitä, joskus ovat laittaneet myymänsä energiajuomabrändin tölkin maistiaiseksi mukaan.

Käytän itse Dope ja ICE-tuotteita. Pazia olen kokeillut kaksi pussia yhdestä kiekosta ja sain niin huonon kuvan ja vahvat ennakkoluulot koko merkkiä kohtaan, etten ole hennonut roposiani edes muihin makuihin kokeilla. Dopen Mango & Lime ovat hedelmäisiä ja mukavia ja omia lemppareitani. Freeze & Ice Cool taas terävämpiä. ICE:lta kaapista löytyy Habanero & FreezeReaper, jotka ovat melko teräviä molemmat. Permafrost pehmeä ja raikas. Uutuus GuavaLava vähän välimalli, mutta ihan ok sekin. ICEn salmiakit ja vattulakut ovat mielestäni mautonta kuraa, jotka jäivät kertakokeiluun. Firman oma merkki Nyytti, makunaan tervaleijona on myös yksi suosikeistani. Se menee kyllä "päähän" niin että kolisee!

Huom! En ole koskaan edes kokeillut oikeaa nuuskaa, niin en voi tuotetta aukottomasti siihen verrata. Pari aktiivisesti nuuskaa käyttävää kaveriani ovat kokeilleet multa muutaman erilaisen pussin ja palaute on heiltä ollut kyllä hyvää. "Poraus"-faktoria ovat ainakin kehuneet, alhaisesta nikotiinisisällöstä huolimatta
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onko kenelläkään tietoa Eckerö Linen röökitarjonnasta? Sekä askiröökit että sätkäpuru(onko tarjolla)? kiinnostaa.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Tulipa siinä käytyä Haaparannan puolella nuuskaostoksilla viikonloppuna, kun oli firman pikkujoulut Torniossa. Ei kyselty koronapassia tai muutakaan rajalla, kun apostolin kyydillä rajan ylitin. Kairassa oli hyvät black friday tarjoukset ja taas on pakastin täytetty.

Viikolla tulin Kanarialta ja itselle tuli yllätyksenä, että sielläkin myytiin nuuskaa Spar-ruokakaupoissa. Oli Göteborgs Rapea, Generalia, Granitia, Offroadia yms. Hinnat suolaiset, 6-7€ kiekko.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hälsningar från Baltic Princess!

Ajattelin kirjoittaa aikani kuluksi muutaman rivin aamuisista nuuskaostoksista. LD:n kolmen tolpan ikuisuustarjouksia ei enää ollut, tiedä sitten oliko kyseessä jokin poikkeus, vai pysyvämpi käytäntö. Sen sijaan mustat LD-tolpat, eli Original Starkit ja Salmiakit olivat tarjouksessa 15,90 e/torni (normihinta 22,90 e). Päätin jo eilen ostavani pelkästään noita, joten ei tullut edes vilkuiltua muiden merkkien tarjontaa ja mahdollisia tarjouksia. Kasasin kassahihnalle 11 tornia Starkia ja neljä tornia Salmiakia, darraisen oloinen kassaheebo piippasi ostokseni ja ilmoitti hinnan, korttiin ei merkattu mitään, which is nice.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Hälsningar från Baltic Princess!

Ajattelin kirjoittaa aikani kuluksi muutaman rivin aamuisista nuuskaostoksista. LD:n kolmen tolpan ikuisuustarjouksia ei enää ollut, tiedä sitten oliko kyseessä jokin poikkeus, vai pysyvämpi käytäntö. Sen sijaan mustat LD-tolpat, eli Original Starkit ja Salmiakit olivat tarjouksessa 15,90 e/torni (normihinta 22,90 e). Päätin jo eilen ostavani pelkästään noita, joten ei tullut edes vilkuiltua muiden merkkien tarjontaa ja mahdollisia tarjouksia. Kasasin kassahihnalle 11 tornia Starkia ja neljä tornia Salmiakia, darraisen oloinen kassaheebo piippasi ostokseni ja ilmoitti hinnan, korttiin ei merkattu mitään, which is nice.
Emäntä kävi toissa viikolla Stokiksessa Symphonylla, sielläkin oli juuri samat LD:t tarjouksessa 15,90. Talvi on pelastettu, oujee
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Mikähän on nyt tilanne uusien rajoitusten kanssa Haaparantaan matkustamiselle? Koitin tulkata rajan ohjeistusta vaan eihän tuo ole selkeä tällaiselle ruttuaivolle. Koronapassia pitää näyttää palatessa Suomeen, ilmeisesti. Löytyy Joo, mutta tuskin ne ruotsin puolelle jättäisi vaikka sitä ei olisikaan.
Ruotsin puolelle mentäessä ilmeisesti sitten tulee esittää tuore negatiivinen testitulos?

Suunnitelma akuutin saatavuuspulan ja hinnannousun vuoksi tehdä reissu suoraan kairaan ja sieltä suoraan paluumatkalle.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikähän on nyt tilanne uusien rajoitusten kanssa Haaparantaan matkustamiselle? Koitin tulkata rajan ohjeistusta vaan eihän tuo ole selkeä tällaiselle ruttuaivolle. Koronapassia pitää näyttää palatessa Suomeen, ilmeisesti. Löytyy Joo, mutta tuskin ne ruotsin puolelle jättäisi vaikka sitä ei olisikaan.
Ruotsin puolelle mentäessä ilmeisesti sitten tulee esittää tuore negatiivinen testitulos?

Suunnitelma akuutin saatavuuspulan ja hinnannousun vuoksi tehdä reissu suoraan kairaan ja sieltä suoraan paluumatkalle.
48h sisään otettu pcr-testi Ruotsiin mennessä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Baltic Princesillä käyty eilen ja Odensien tarjoukset muuttuneet. 5 tornia 189e. R42 punasilmät myös 5 tornia 119e. R42 eri maut 7 tornia 169e
Mikäs oli meininki laivalla muuten? Tarkotus olis lähteä torstaina nuuskanhakureissuun ja ainakin Tallinkin asiakaspalvelussa helvetin huonosti suomea solkottanut mimmi kertoi (luullakseni), että tanssiminen ja karaoke olisivat kiellettyjä, mutta muuten kaikki baarit ja ravintolat olis auki. Ihan kiva, jos näin on. Joskus keväällä tehdyllä reissulla auki oli tosiaan vaan buffa ja cafeteria.
 
Mikäs oli meininki laivalla muuten? Tarkotus olis lähteä torstaina nuuskanhakureissuun ja ainakin Tallinkin asiakaspalvelussa helvetin huonosti suomea solkottanut mimmi kertoi (luullakseni), että tanssiminen ja karaoke olisivat kiellettyjä, mutta muuten kaikki baarit ja ravintolat olis auki. Ihan kiva, jos näin on. Joskus keväällä tehdyllä reissulla auki oli tosiaan vaan buffa ja cafeteria.
Melko hiljaista oli. Tanssia ei saanut mutta ravintolat ja buffetti normisti auki.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miksi joku käyttää nuuskaa. Olen itse sitä kokeillut, ja ihan kamalaa paskaahan se on. Itse en polta päivittäin, mutta satunnaisesti kyllä, ja muut ajat selviän nikotiinipurkalla. Käsittääkseni se ajaa ihan saman asian kuin nuuska, mutta on siistimpää käyttää.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miksi joku käyttää nuuskaa. Olen itse sitä kokeillut, ja ihan kamalaa paskaahan se on. Itse en polta päivittäin, mutta satunnaisesti kyllä, ja muut ajat selviän nikotiinipurkalla. Käsittääkseni se ajaa ihan saman asian kuin nuuska, mutta on siistimpää käyttää.

Nikotiinipurkka ei todellakaan aja samaa asiaa, ei ainakaan suomalainen sellainen. Ihan perusnuuskassakin on moninkertainen määrä nikotiinia purukumin 1-4mg lukemiin. Vahvoissa nuuskissa liikutaan sitten sielä 20mg lukemissa ja jotkin myrkyt on sitten 40mg+.

Itse ainakin pidän nuuskasta enemmän kuin tupakasta ihan sen nikotiinin pitkän vaikutuksen takia. Paitsi että rööki haisee ja maistuu paskemmalle kuin nuuska ja vaatii sen poltteamiseen soveltuvan paikan, se myös tuntuu huonommalta. On siis nuoruudesta kokemusta polttamisestakin armeija-aikana ja kun vielä baarissa sai polttaa niin "bilepolttelusta".

Minulla tuli joku kyllästyminen koko nuuskailuun pari kolme vuotta sitten, kun oli pitkä säännöllisen käytön kausi ja toleranssitkin nousi aika huimaksi. Lopetin sit koko touhun eikä ole ollut ongelmaa kyllä olla ilman, vaikka aluksi kyllä käsi hapuili nuuskapurkkia pitkän aikaa tietyissä tilanteissa. Tiedän kyllä olevani joku onnekas geneettinen harvinaisuus kun nikotiiniin(kaan) ei merkittävää fyysistä riippuvuutta muodostu. Silloin tällöin tulee mietittyä hakisiko lastin kun haaparannan lähistöllä liikkuu, mutta toistaiseksi olen pysytellyt ilman.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miksi joku käyttää nuuskaa. Olen itse sitä kokeillut, ja ihan kamalaa paskaahan se on. Itse en polta päivittäin, mutta satunnaisesti kyllä, ja muut ajat selviän nikotiinipurkalla. Käsittääkseni se ajaa ihan saman asian kuin nuuska, mutta on siistimpää käyttää.
Tupakan polton lopettaminen ainakin henk.koht oli vaikeata vrt. nuuska. Nuuskaa mielumin kuin kessua. Tosin olen vaihtanut ne jo niikotipusseihin. Mutta se nikotiinista irti pääseminen ei niin vain tapahdu ainakaan omalta kohdaltani.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiinnostaako tarina nuuskanhaku-piknikiltä? Ai ei? Kerron silti.

Pääsin aamulla töistä ja siitä vaatteiden vaihdon jälkeen suoraan terminaaliin. Terminaalissa yllättävän paljon jengiä. Joku risteilyisäntä piti siinä puhetta ja kertoili kauppojen aukioloajoista yms. Kysyin herralta kaupan tarkemmista aukioloajoista ja anto aika epämääräisen vastauksen, "riippuu asiakasmääristä". Otin kuitenkin riskin ja painuin suoraan aamiaiselta nukkumaan.
Heräsin joskus kahdentoista aikoihin (sain muuten nukuttua tulpat korvissa tosi hyvin) ja siitä suoraan kauppaan. Maltilliset seitsemän tornia ostin tyhjässä kaupassa. Ostin ihan mutu-tuntumalta merkkejä, mitkä ovat ainakin joskus maistuneet hyvältä. Yllättävän halvaks toi setti tuli (vajaa 200€), vaiks joukossa oli yks superkallis ikisuosikki Skruf-torni. Olishan siellä ollu jotain Odens-tarjouksia, mut ei vaan nappaa toi Odens. Kassahenkilöä ei kiinnostanu maihinnousukortti yhtään.

Kotisatamassa vastassa taas aika paljon virkamiestä (tulli, raja, poliisi). Yks, varmaan tullin ukkoja kysäs, mistä ollaan tulossa. Rehellinen vastaus, että piknikltä ja siitä matka jatku kotiin ilman ongelmia. Kiva reissu oli ja noilla pärjää taas aika pitkälle kevääseen.

Se vielä, että meno laivalla oli lähes normaalia. Meitä kun ei kiinnosta karaoke saati tanssiminen. Maskeja kyllä käytettiin ja kun se välillä unohtu, kukaan ei tullu harjaamaan.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Vielä Haaparantaan: Ilmeisesti myrkky-odensia ei voi nykyisellään tuoda sitä 10 tornia per henkilö, vai voiko? Mitkä ovat sanktiot parista ylimääräisestä? Ei ihan muutaman tornin tähden viitsisi lähteä, haku kuitenkin puhtaasti omiin tarpeisiin, jotta pärjäisi kesään saakka. Sen verran stressaava kevät edessä, että täytynee hakea hermojen säästämiseksi lasti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole ikinä kuullut että ketään olisi syynätty Haaparannan tullissa jos on henkilöautolla liikkeellä. Pitää olla todella paskaa tuuria tai sitten aiheuttaa muuten epäilystä tullimiehille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse käytin yli seitsemän vuotta pelkkää lössiä.
Pussinuuskaan siirryin kuitenkin sen käytön helppouden takia.
Ei tarvitse tykitellä (tosiäijät toki pyörittelee käsin tai jopa suussa) ja ei jäänyt sitten hampailla yms. sitä moskaa.
Lössi myös ikävämpi ottaa pois suusta, kun alkaa valumaan, jos tilanne on sellainen, ettei kehtaisi hirveästi kaivella suutaan tai muuta "näkyvää" tehdä.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Vielä Haaparantaan: Ilmeisesti myrkky-odensia ei voi nykyisellään tuoda sitä 10 tornia per henkilö, vai voiko? Mitkä ovat sanktiot parista ylimääräisestä? Ei ihan muutaman tornin tähden viitsisi lähteä, haku kuitenkin puhtaasti omiin tarpeisiin, jotta pärjäisi kesään saakka. Sen verran stressaava kevät edessä, että täytynee hakea hermojen säästämiseksi lasti.
Lain mukaan saat tuoda yhden kilon nuuskaa ulkomailta. Kerralla.

Kuinka monta kertaa vuorokauden aikana meet eestaas Hapikseen niin se on oma asia. Toki jos sama auto skujaa eestaas siellä niin herättäähän se hieman epäluuloja.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Lain mukaan saat tuoda yhden kilon nuuskaa ulkomailta. Kerralla.

Kuinka monta kertaa vuorokauden aikana meet eestaas Hapikseen niin se on oma asia. Toki jos sama auto skujaa eestaas siellä niin herättäähän se hieman epäluuloja.

Matkustajatuonnin raja on kalenterivuorokausikohtainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös