Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 289 532
  • 4 082

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samoilla linjoilla tässäkin @Trenchtown :n kanssa. Ei nappaa niin Odens kuin Siberiakaan, mutta työyhteisössäni ovat kovin suosittuja, mitä olen vähän ihmetellyt. Nää ovat kuitenkin ihan aikuisia äijiä, eivätkä mitään jonneja. Muutaman kerran oon esim. Siberiaa tarjottaessa maistanu ja vaikka olenkin aika kokenut nuuskahuuli, ei toi vaan oikein mulle maistu. Liian vahvaa ainakin arkikäyttöön. Mulle käy hyvin arkikäyttöön nää miedommat vaihtoehdot, mutta pakkasesta löytyy tarvittaessa myös Thunderia ja jotain muutakin vähän styrkempaa kamaa. Juhlatilaisuuksiin varastosta löytyy aina jokunen purkki Nick&Johnnya (siis tätä laivalta löytyvää laatua), mikä on mun makuun parasta nuuskaa, mitä laivan sippivalikoimista on saatavilla. Toki hintakin on tuplat verrattuna noihin perus LD:ihin yms.
Sitä en sitten tiedä, jos joskus ajautuisi tilanteeseen, jossa ainoa saatavilla nuuska olis just esim. Odensia. Varmaan tulis sitäkin tungettua huuleen ja siihenkin ajan myötä tottuis. Toki lupasin taas kerran vaimolleni eilisen satsin haettuani, että koittaisin vähitellen lopettaa, hän kun jaksaa siitä aina välillä marmattaa. Se vaan ei oo niin helppoa, enkä ainakaan nyt maanantaina odottavan reissun aikana aio funtsia lopettamista sekuntiakaan, vaan aion nauttia hyvistä rommeista ja nuuskasta koko rahalla.
 

Tussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitkästä aikaa ois Ruotsin reissu tiedossa. Missä hinnoissa nykyään pyörii Tukholmassa General one white ja göteborgin rapesta se 14 mg versio?
 

Tyttebären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Pitkästä aikaa ois Ruotsin reissu tiedossa. Missä hinnoissa nykyään pyörii Tukholmassa General one white ja göteborgin rapesta se 14 mg versio?
Swedish matchin kivijalkaliikkeessä hinta on 309 kruunua tolpalta. Laivalla halvempaa, tuossa kaupassa kannattaa kyllä kuitenkin käydä ja ottaa kahvi ja pussi ja vähä fiilistellä.
 

Tyttebären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Tyo paikka on kyllä mahtava, sieltä hyllystä löytyy alle viikon vanhaa lösiä, ainakin Ettan, Röda, Prima Fint ja General. Lisäksi on aina jotain uutuusmakuja, mitä ei muualla ole tarjolla. Nuo tuoreet lösit ja pussinuuskatkin valmistetaan osin tuolla, valmistusta on kiva sumppia hörppiessä seurailla.
Kyllä, tuon tuorempaa nuuskaa ei saa mistään muualta. Ja tämä siis ei ole mikään nuuskakaira tukku vaan näyttää kahvilalta, nahkasohvineen ja kahvipöytineen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei taida Haaparantaan päästä nyt nuuskaa hakemaan kun rajat menee kiinni?
No mitään 100 % faktatietoa ei ainakaan mulla tästä ole, mutta veikkaisin kanssa että ei ole nuuskaostoksille nyt asiaa. Eri asia sitten jos duunin tmv. pakottavan syyn takia on rajan yli päästävä, siinä tapauksessa takaisin palatessa onnistuu varmaankin nuuskan tuominen, tai en ainakaan keksi syytä miksi ei onnistuisi.

Omasta nuuskatilanteesta sen verran, että viime viikon maanantaina palasin risteilyltä melkomoisen nuuskakuorman kanssa. Alkujaan ei pitänyt edes itselle ostaa kuin tolppa tai kaksi kun vanhojakin oli vielä hyvin jäljellä vaan tarkoitus oli ensisijaisesti muutamalle kaverille toimittaa, mutta jotenkin irtosin pikku aamukuoharinousuissa henkseleistäni ja ostin kymmenisen tolppaa itselle, toki ostin myös ne kavereille luvatut tornit. Siinä kohtaa ei tosiaan ollut kuin korkeintaan ohut arvaus tästä koronapaskan osumisesta tuulettimeen nähdyssä mittakaavassa. Pienenä valopilkkuna tämän tilanteen ja omaehtoisen karanteenin keskellä onkin nyt, että nuuska ei ainakaan ennen alkusyksyä lopu ja miedolla säännöstelyllä riittänee koko loppuvuoden.

Tosin en ole seurannut asiaa, voihan se olla että ainakin joku ruotsinlaiva edelleen Itämerellä seilaa. Se vaan risteilylle lähtö jo silloin edellissunnuntaina oli ainakin meille ihan siinä ja tässä tämän koronatilanteen vuoksi. Silloin tuli kuitenkin lähdettyä, mutta nyt en sellaista riskiä enää ottaisi. Eikä se toisaalta varmaankaan jotain torniolaista nuuskahuulta paljon lohduttaisi, vaikka Turusta pääsisikin laivalle nuuskaa hakemaan.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Turusta pääse vielä tekemään Viking Line Grace:llä reissua. Sieltä tolpat kuntoon
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Tällä hamstrausmeiningillä taitaa olla nuuskahyllyt tyhjinä vaikka siellä joku vielä seilaisikin...5 tolppaa ittellä jäljellä, aikalailla säännöstelyksi taitaa mennä, että tästä poikkeustilanteesta selviää ilman totaalista hermoromahdusta.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Eikös tuolla vielä Baltic Princesskin seilaa ihan normaalisti. Minun mielestä mitään varsinaista kieltoa ei ole tullut 23 tunnin risteilyyn, tietenkin siis sillä ehdolla ettei poistu aamulla Tukholman päässä laivasta.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voimia kaikille, kyllä ME tästä selvitään. Huomenna on uusi päivä ja mikäs parempi päivän aloitus, kuin pieni pussi huulen alle.

Joo, 5 tornia täälläkin ja purkki päivässä tahti ei hirveän pitkään riitä, jos laivat jää jossain vaiheessa satamaan pitemmäksi aikaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voimia kaikille, kyllä ME tästä selvitään.
Niinpä. Paskapaperin hamstraajille nauroin, noh, paskaisesti, koska ilmankin kyllä tulee toimeen. Vaan yritäpä laittaa nuuskan sijasta se pillupuhelin tai mikä bideesuihku onkaan huuleen. Kyllä ei mahdu ja vaikka mahtuisikin, niin nikotiinia siitä irronnee kovin kitsaasti.

Itsellä tosiaan tilanne on se, että en viime reissulla tietoisesti tätä koronatilannetta silmällä pitäen nuuskaa hamstrannut, mutta nykytiedon valossa helvetin hyvä että kuitenkin hamstrasin. Thoughts and prayers vaan kaikille, jotka tämän nuuskanloppumiskysymyksen äärelle mahdollisesti joutuvat.

*edit* Eikös ole niin, että niitä jotain tupakattomia nikotiinityynyjä saa ostettua - varmasti toki sikahintaan - ihan täältä kaupoistammekin? En ole sellaista koskaan kokeillut, mutta ihan mutuna heittäisin sellaisen tuotteen olevan ihan pätevää ensiapua nuuskanitkuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
*edit* Eikös ole niin, että niitä jotain tupakattomia nikotiinityynyjä saa ostettua - varmasti toki sikahintaan - ihan täältä kaupoistammekin? En ole sellaista koskaan kokeillut, mutta ihan mutuna heittäisin sellaisen tuotteen olevan ihan pätevää ensiapua nuuskanitkuihin.
Saa joo näitä " suuonteloon asennettavia jauhepusseja " tjsp. mutta ovat kyllä ihan vihoviimeistä kuraa. Korostan sanaa vihoviimeistä eli varmaan näitä tulee kaupasta haettua jos omat varastot loppuvat...
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Nyt tuli ensimmäistä kertaa kokeiluun (olosuhteiden pakosta) General XR slimin strong pussi (16.8g) ja tämä on kuulemma se ruotsalaisten lempimörkö? Riippuu lähteestä toki, mutta useita vuosia pelkkää LD Starkia käyttäneenä tämä ei kyllä vakuuta ollenkaan. Ehkä viikon käytön jälkeen pääsee jyvälle?
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Eikös tuolla vielä Baltic Princesskin seilaa ihan normaalisti. Minun mielestä mitään varsinaista kieltoa ei ole tullut 23 tunnin risteilyyn, tietenkin siis sillä ehdolla ettei poistu aamulla Tukholman päässä laivasta.
Auts, TallinkSilja lopetti väliaikaisesti Turku-Tukholma reitin ja siirsi båtskit Turku-Kapellskär reitille EIVÄTKÄ poikkea Ahvenanmaalla joten taxfree on SULETUD. Bad shit
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Ja nyt TallinkSilja muutti Turun linjan båtskit huoltovarmuuskeskuksen pyynnöstä takaisin Stokis linjalle. Ja käyvät Långnäsin kautta, TaxFree on siis auki, jee. Nyt vaan bångaamaan joku rekkakuski :-)
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Alkaa olemaan nyt välittäjillä hinnat kohdillaan tämän tilanteen vuoksi. Enhän minä niitä ostele, isot pojat vaan kertoi ;)
Siis 70 euroa on jo pyydetty tolpasta, esim General.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alkaa olemaan nyt välittäjillä hinnat kohdillaan tämän tilanteen vuoksi.
Kuulostaa ikävä kyllä ihan loogiselta. Itellä on tosiaan "pakastin täynnä ja vähän päällekin" ja vaikka en kenellekään ole niitä kaupannut enkä kauppaa, niin juttu ilmeisesti kulkee. Viikonlopun aikana kolme eri kaveria (tai no kaksi kaveria ja yksi kaverinkaveri) otti yhteyttä, että "kuulin vähän juttua et äijällä saattais olla ylimääräisiä, et suostuis muutamaa purkkia poistamaan...?". Suoraan tai epäsuoraan on annettu ymmärtää, että ollaan valmiita maksamaan jopa niin, että saisin nuuskaan laittamani rahat kolminkertaisena takaisin.

Ymmärsivät kyllä kaikki kun selitin, että joo teoriassa mulla kyllä on ylimääräistä, mutta koska tilanne on mikä on, käytännössä ei ole yhtään ylimääräistä. Eikä kyse ole siitä mitä ollaan valmiita maksamaan, kyse on siitä että niitä nuuskaan vaihdettuja seteleitä on hankala työntää huuleen. Tai onnistuisihan se varmasti, mutta nikotiinia niistä irtoaisi kovin nihkeästi.

Että thoughts & prayers vaan heille ja kaikille muillekin jotka asian kanssa painivat. Ymmärrän ahdingon, mutta en voi auttaa. Ainoan poikkeuksen muodostaa se, että jos tilanne pitkittyy ja velipojan nuuskavarastot loppuvat, niin häntä tulen jeesaamaan sen minkä pystyn.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on mielenkiintoinen. Mulla ei ole ollut Stadista ruotsiin mitään asiaa viime kesän jälkeen, joten olen ollut nyt jonkin aikaa noitten jobbareiden varassa. Ei siinä mitään, ovelle tulee puolessa tunnissa femmalla ja verotta, hyvä. Ettania on vaikeampi saada, mutta toi Rapen valkonen menee, tai sitten sellainen kumma Knekt, röökintumpinmakuista kamaa. Mutta sitten yhtäkkiä, kun oli yks vajaa tolppa jääkaapissa, tajusin pari päivää Tornion kiinnimenon jälkeen, että eihän nuuskaa varmaan saa kohta.

Ja kyllä: vika tällainen vanhanliiton tolppa oli jäljellä. 5 euroo oli tullut maltillisesti lisää. Onko nyt siis tosiaan niin, että Suomesta ei nuuskaa kohta saa, tai jos saa, saa tota denssiä jota tänne on varmaan rekkalasteittain roudattu.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Espoo,Detroit,Liverpool,Mercedes,Toyota
Mulla enään jäljellä muutama kiekko. Mä lopetin toistaiseksi nuuskan ja siirryin zonniciin. Hyvin olen pärjännyt zonnicin kanssa vaikka nuuska mitä käytin oli vahvaa r42.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Melkoisia hintoja alkaa olemaan. 160g Denssiä myydään 75e.
Onhan se ihan selvä, ikävä kyllä. En tunne trokareita tai en ainakaan myönnä, mutta käsittääkseni nekin jo jotain pahnanpohjimmaisiaan myyvät ja totta kai poikkeusoloissa poikkeushintaan. Yhden tutun rekkakuskin kanssa tuossa juttelin joka silloin tällöin jonkun puntin nuuskaa reissuiltaan tuo, mutta hankalaksi kuulemma sekin on täällä etelässä mennyt, kun laivat eivät käsittääkseni tällä hetkellä nuuskavarastojaan täytä, niin tax free myy eioota ellei ole kokonaan stängt.

Kuten olen useampaan kertaan ketjussa keulinutkin, niin oman pakastimen nuuskalaatikko on vielä ihan hyvässä kuosissa, mutta piruuttaan kysäisin yhdeltä tutuntutulta, että olisiko irtoettania irrotettavissa. Sain viestin että muutama torni on vielä, 80 euron kappalehintaan. Nauroin räkäisesti ja kehotin astumaan naulaan. Jos tilanne pitkittyy ja nuuskantarve tulee ajankohtaiseksi, niin teen sitten vaikka itse. Joskus takavuosina tuon kotikonstein valmistamisesta oli täälläkin juttua, silloin kokeilin ja vaikka semityölästä touhua onkin, niin ihan kelpo tavaraa saa aikaiseksi. Pussinuuskaa ei varmaankaan kotona tee kuin kiihkein snusläppen-pellepeloton, mutta kai sekin ainakin teoriassa onnistuisi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pussinuuskan pussitukseen voi tilata vermeet Ruotsista, ei maksa paljon eikä vaadi aiempaa askartelukokemusta.
Heti viestin lähettämisen jälkeen mietinkin, että oletettavasti tuollaisia mainitsemiasi vermeitäkin on olemassa. Pitäisikö piruuttaan tilata ja tutustua aiheeseen... noh, ehkä ei kuitenkaan, ei ainakaan vielä. Siitä tee-se-itse -nuuskasta kun sai (ainakin muistaakseni) ihan kelpoa tykkikamaa aikaiseksi. Toisinaan olen miettinyt, että voisi joskus tylsyys- ja/tai nostalgiapäissään sitä kamaa muutaman purkillisen satsin valmistaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jahas rajat kiinni seuraavat 5 viikkoakin.

Juu ei ollut lainkaan hyvä uutinen tämä. Pakkasesta toki vielä löytyy, mutta viideks viikoks voi olla paha paikka. Olen jo funtsinu ratkasuja edessä häämöttävään ongelmaan. Ollaan tutustuttu lomareissuilla pietarsaarelaiseen rekkakuskiin, joka usein ajelee täältä Turun kautta Ruotsiin ja ajattelinkin tilanteen niin vaatiessa ottaa Seppoon yhteyttä ja kysäistä, olisko mahdollista tuoda tullessaan muutamat tornit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös