liigajyrä kirjoitti:Jere aloitteli suht nuorenaHifk:n kiekkokouluissa ja seurassa hän pelasi Hifk-f 74 junnuissa joissa ei oikein peliaikaa tullut. Meni oman ikäisiinsä -75 ja yhden kesän jälkeen noin 13 vee Jere oli todella hyvä ja kova.Lindegrenin Pena teki Jerestä silloin pakin,hyvä niin. Pelaili myös aikoinaan Fudista seuroinaan mm Hifk,Jnk-Lauttasaari ja Puiu.
Yksi kaveri joka puhkesi kukkaan vasta 16-17 vee oli Antti Törmänen joka pelasi serkkuni kanssa samassa joukkueessa.
Tulee mieleen vähän tuntemattomampi juttu, mutta samantyylinen.KukaMitäHäh? kirjoitti:Muistaakseni joku suomalainen(?) nhl-pelaaja (teppo numminen??) aloitti jääkiekon peluun vasta tejni-iässä.
Joskus olen kuullut tämän huhun, mutta en takaa sitä että se oli juuri teppo. Joku nhl-pelaaja se kuitenkin oli.
#28 kirjoitti:Selvä homma. Voisiko sitten olla että Jere piti välivuoden tai kaksi siinä 14-16? Jostain tämä mielukuva Jeren erikoisesta junnutaustasta on jäänyt mieleen ja aina olen pitänyt miestä jotenkin erikoislahjakkuutena kun pääsi "kuitenkin noinkin pitkälle", taisin olla väärässä.
Jovocop aloitti kiekkoilun tarkemmin sanottuna 11-vuotiaana, näin olen lukenut eräästä Pro Hockeyn numerosta, jossa oli juttu hänestä. Äijä taisi alunperin muistaakseni harrastaa jalkapalloa, koska hänen vanhempiensa sukujuuret ovat Hollannista, mutta valitsi sitten kiekkoilun.muzakian kirjoitti:Eikös Ed "Jovocop" Jovanovski aloittanut jääkiekon vasta 13v. Suht myöhään tuokin..
Mr. Shore kirjoitti:Itse olen kuullut sellaisen tarinan että Christian Ruuttu olisi alottanut kiekon peluun tosissaan vasta noin 15 vanhana... Tarkempaa tietoa ei kyllä ole.
Lentävä kalakukko kirjoitti:Meitsi kuuli, että naapurin pojat kertoivat, että joku oli jollekin sanonut, että Kurri aloitti vasta 21 vuotiaana uransa. Aika kova jätkä. Kaikenlaisii assjoi mää ain kuulen.
Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Brunberg kirjoitti:
Thoke kirjoitti:Jovocop aloitti kiekkoilun tarkemmin sanottuna 11-vuotiaana, näin olen lukenut eräästä Pro Hockeyn numerosta, jossa oli juttu hänestä. Äijä taisi alunperin muistaakseni harrastaa jalkapalloa, koska hänen vanhempiensa sukujuuret ovat Hollannista, mutta valitsi sitten kiekkoilun.
Brunberg kirjoitti:
Sorry, my mistake. Tarkastelin Pro Hockeyta vähän lähemmin ja toden totta, hänen vanhempansa ovat todellakin lähtöisin Makedoniasta, eli entisestä Jugoslaviasta. Hänen isänsä Kostadin pelasi jalkapalloa Jugoslavian pääsarjassa, eli siitä hänen jalkapalloharrastus juontaa (tai juonsi) juurensa, kunnes hän sitten kuten todettua, aloitti jääkiekon 11-vuotiaana.cottonmouth kirjoitti:Jovanovski, an imposing, 6'2", 210lbs. is on his way to stardom in the N.H.L. His parents are from Tetovsko, Macedonia and Ed was born and raised in Windsor, Ontario
Hieman ihmetytti tuo Jovanovskin hollantilainen syntyperä. Tällaista tietoa löysin itse..
Master God kirjoitti:Mainitaanpa vielä tässä paremman tekemisen puutteessa Eero Somervuorikin. Jannuhan nostettiin Jokereiden edustukseen ensimmäisen kerran jo 16-vuotiaana, ja odotukset olivat kovat. Sitten kävi niin kuin suurimmalle osalle lupaavista junnuista käy Jokereissa, eli homma ei pelittänyt alkuunkaan seuraavan neljän kauden ajan.
Kerhoon tullessaan Somervuori ei ollut sinänsä kovin vanha (21 v), mutta monen mielestä siitä huolimatta menetetty lupaus, koska läpimurtoa oli odoteltu niin pitkään. Ensimmäisellä HPK-kaudellaan Eero tuplasi kauden maaliennätyksensä liigassa, vaikka mitään mullistavaa ei vielä tapahtunutkaan (kausi meni koko joukkueella plörinäksi). Pari seuraavaa kautta Miettisen ja Santalan rinnalla ovatkin jo historiaa.
Siis? Antamasi linkin mukaan Kurri aloitti kiekkoilun 17v. Pitääkö tuo paikkaansa? Melko myöhään tuokin, mutta Kurrihan oli poikkeuksellisen lahjakas urheilija.Brunberg kirjoitti:Lentävä kalakukko kirjoitti:Meitsi kuuli, että naapurin pojat kertoivat, että joku oli jollekin sanonut, että Kurri aloitti vasta 21 vuotiaana uransa. Aika kova jätkä. Kaikenlaisii assjoi mää ain kuulen.
Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Korjataan ihmeessä.
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=2852
kakkonen kirjoitti:Siis? Antamasi linkin mukaan Kurri aloitti kiekkoilun 17v. Pitääkö tuo paikkaansa? Melko myöhään tuokin, mutta Kurrihan oli poikkeuksellisen lahjakas urheilija.
kakkonen kirjoitti:Siis? Antamasi linkin mukaan Kurri aloitti kiekkoilun 17v. Pitääkö tuo paikkaansa? Melko myöhään tuokin, mutta Kurrihan oli poikkeuksellisen lahjakas urheilija.