Nuoret iltatähdet ja kertaalleen jo menetetyt lupaukset

  • 11 248
  • 42

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kyllä se myöhäisherännyt on Ruutun Chrisse. Kaikista alan kirjoista voi lukea, kuinka krisu aloitti jääkiekon, vasta 14 vuotiaana, tosin luistellut on jääpallon perässä 5 vuotiaasta asti.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Patrik Lostedt

Mestiksessä kolmen kauden aikana 119 ottelua ja 7 taistelua, joka tarkoittaa keskimäärin 0,059 noutoa/ottelu.

Liigassa tähän mennessä 8 ottelua ja 2 taistelua, joka markkeeraa tasan 0,25 noutoa/matsi

Kaveri on siis toisin sanoen nostanut tehokkuuttaan yli nelinkertaiseksi vaihdettuaan sarjaporrasta ylemmäksi Ei huonosti.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
liigajyrä kirjoitti:
Jere aloitteli suht nuorenaHifk:n kiekkokouluissa ja seurassa hän pelasi Hifk-f 74 junnuissa joissa ei oikein peliaikaa tullut. Meni oman ikäisiinsä -75 ja yhden kesän jälkeen noin 13 vee Jere oli todella hyvä ja kova.Lindegrenin Pena teki Jerestä silloin pakin,hyvä niin. Pelaili myös aikoinaan Fudista seuroinaan mm Hifk,Jnk-Lauttasaari ja Puiu.

Yksi kaveri joka puhkesi kukkaan vasta 16-17 vee oli Antti Törmänen joka pelasi serkkuni kanssa samassa joukkueessa.

Selvä homma. Voisiko sitten olla että Jere piti välivuoden tai kaksi siinä 14-16? Jostain tämä mielukuva Jeren erikoisesta junnutaustasta on jäänyt mieleen ja aina olen pitänyt miestä jotenkin erikoislahjakkuutena kun pääsi "kuitenkin noinkin pitkälle", taisin olla väärässä.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Muistaakseni joku suomalainen(?) nhl-pelaaja (teppo numminen??) aloitti jääkiekon peluun vasta tejni-iässä.
Joskus olen kuullut tämän huhun, mutta en takaa sitä että se oli juuri teppo. Joku nhl-pelaaja se kuitenkin oli.
Tulee mieleen vähän tuntemattomampi juttu, mutta samantyylinen.
Elikkäs Doug Smith taisi ottaa ensikosketuksena luistimiin vasta 18-vuotiaana. Ei kuitenkaan ollut mikään hurja pistenikkari. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
 

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
Eikös Ed "Jovocop" Jovanovski aloittanut jääkiekon vasta 13v. Suht myöhään tuokin..
 

BigRedKoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#28 kirjoitti:
Selvä homma. Voisiko sitten olla että Jere piti välivuoden tai kaksi siinä 14-16? Jostain tämä mielukuva Jeren erikoisesta junnutaustasta on jäänyt mieleen ja aina olen pitänyt miestä jotenkin erikoislahjakkuutena kun pääsi "kuitenkin noinkin pitkälle", taisin olla väärässä.

Mä oon ainakin lukenu jonkun lehtijutun jossa Jere kertoi että pelas C-junnuksi asti hyökkääjänä ja ei oikein mahtunut joukkueeseen. Siinä jutussa ei mainittu mitään vanhemmissa junnuissa pelaamisesta. Liigajyrän kertomus pitänee paikkaansa mut tosta mainitusta jutusta saattaa olla mielikuva erikoisesta junnutaustasta peräisin.

Tällä hetkellä näyttäis siltä että Ilari Filppula on pelaamassa itseään tän ketjun kategoriaan. Kolme kuukautta sitten mä olisin helposti uskonut että tässä vaiheessa kautta narrejen kultakypärän selässä lukee Filppula mut kuukausi sitten en todellakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
muzakian kirjoitti:
Eikös Ed "Jovocop" Jovanovski aloittanut jääkiekon vasta 13v. Suht myöhään tuokin..
Jovocop aloitti kiekkoilun tarkemmin sanottuna 11-vuotiaana, näin olen lukenut eräästä Pro Hockeyn numerosta, jossa oli juttu hänestä. Äijä taisi alunperin muistaakseni harrastaa jalkapalloa, koska hänen vanhempiensa sukujuuret ovat Hollannista, mutta valitsi sitten kiekkoilun.

John LeClair taisi aloittaa jääkiekon muistaakseni "vasta" 9-vuotiaana. Juttu taisi mennä niin, että jossain vaiheessa hänen kaverinsa rupesivat kiinnostumaan jääkiekosta, joten Johnkin luonnollisesti rupesi pelaamaan lätkää.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mr. Shore kirjoitti:
Itse olen kuullut sellaisen tarinan että Christian Ruuttu olisi alottanut kiekon peluun tosissaan vasta noin 15 vanhana... Tarkempaa tietoa ei kyllä ole.

Meitsi kuuli, että naapurin pojat kertoivat, että joku oli jollekin sanonut, että Kurri aloitti vasta 21 vuotiaana uransa. Aika kova jätkä. Kaikenlaisii assjoi mää ain kuulen.

Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Thoke kirjoitti:
Jovocop aloitti kiekkoilun tarkemmin sanottuna 11-vuotiaana, näin olen lukenut eräästä Pro Hockeyn numerosta, jossa oli juttu hänestä. Äijä taisi alunperin muistaakseni harrastaa jalkapalloa, koska hänen vanhempiensa sukujuuret ovat Hollannista, mutta valitsi sitten kiekkoilun.

Jovanovski, an imposing, 6'2", 210lbs. is on his way to stardom in the N.H.L. His parents are from Tetovsko, Macedonia and Ed was born and raised in Windsor, Ontario

Hieman ihmetytti tuo Jovanovskin hollantilainen syntyperä. Tällaista tietoa löysin itse..
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
cottonmouth kirjoitti:
Jovanovski, an imposing, 6'2", 210lbs. is on his way to stardom in the N.H.L. His parents are from Tetovsko, Macedonia and Ed was born and raised in Windsor, Ontario

Hieman ihmetytti tuo Jovanovskin hollantilainen syntyperä. Tällaista tietoa löysin itse..
Sorry, my mistake. Tarkastelin Pro Hockeyta vähän lähemmin ja toden totta, hänen vanhempansa ovat todellakin lähtöisin Makedoniasta, eli entisestä Jugoslaviasta. Hänen isänsä Kostadin pelasi jalkapalloa Jugoslavian pääsarjassa, eli siitä hänen jalkapalloharrastus juontaa (tai juonsi) juurensa, kunnes hän sitten kuten todettua, aloitti jääkiekon 11-vuotiaana.

Mutta ei se mitään, erehdyksiä sattuu kaikille.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stig Wetzell puki ensimmäistä kertaa jääkiekkomaalivahdin varusteet päälleen 16-vuotiaana. Jalkapallo oli aiemmin ollut hänellä ykköslajina.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Master God kirjoitti:
Mainitaanpa vielä tässä paremman tekemisen puutteessa Eero Somervuorikin. Jannuhan nostettiin Jokereiden edustukseen ensimmäisen kerran jo 16-vuotiaana, ja odotukset olivat kovat. Sitten kävi niin kuin suurimmalle osalle lupaavista junnuista käy Jokereissa, eli homma ei pelittänyt alkuunkaan seuraavan neljän kauden ajan.

Kerhoon tullessaan Somervuori ei ollut sinänsä kovin vanha (21 v), mutta monen mielestä siitä huolimatta menetetty lupaus, koska läpimurtoa oli odoteltu niin pitkään. Ensimmäisellä HPK-kaudellaan Eero tuplasi kauden maaliennätyksensä liigassa, vaikka mitään mullistavaa ei vielä tapahtunutkaan (kausi meni koko joukkueella plörinäksi). Pari seuraavaa kautta Miettisen ja Santalan rinnalla ovatkin jo historiaa.


Näin tosiaan oli.
Asustelin tuolloin kaudella 2000-2001 vielä sopivan lyhyen matkan päässä Hämeenlinnasta, joten tuli jonnin verran pelejä seurattuakin. Tuolla kaudellahan #8 teki viimeisen kymmenen pelin aikana about 10 maalia (saatan olla väärässä, muisti pätkii...), kun pääsi muistaakseni Pärssisen kanssa pelaamaan. Sitä ennen Teisa oli kategorisesti penkittänyt miestä.

Eräs yksityiskohta tuli mieleen: kyseisen kauden loppupuolella oli jännä katsella kerhon vaihtoaitiota, kun Rosa alkoi ottamaan toimintaa haltuunsa, meni aika ajoin kentällekin ihan miten halusi. Jotenkin muutenkin hänestä muodostui mulle jotenkin temperamenttinen kuva.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Brunberg kirjoitti:
Lentävä kalakukko kirjoitti:
Meitsi kuuli, että naapurin pojat kertoivat, että joku oli jollekin sanonut, että Kurri aloitti vasta 21 vuotiaana uransa. Aika kova jätkä. Kaikenlaisii assjoi mää ain kuulen.

Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.

Korjataan ihmeessä.

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=2852
Siis? Antamasi linkin mukaan Kurri aloitti kiekkoilun 17v. Pitääkö tuo paikkaansa? Melko myöhään tuokin, mutta Kurrihan oli poikkeuksellisen lahjakas urheilija.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kakkonen kirjoitti:
Siis? Antamasi linkin mukaan Kurri aloitti kiekkoilun 17v. Pitääkö tuo paikkaansa? Melko myöhään tuokin, mutta Kurrihan oli poikkeuksellisen lahjakas urheilija.

Pitää paikkansa. Kurri käveli hallin ohi 17 vuotiaana ja ajatteli miksi tuota ei voisi kokeilla. Niin alkoi tämän suuren kiekkoilijan saga. ;)
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
kakkonen kirjoitti:
Siis? Antamasi linkin mukaan Kurri aloitti kiekkoilun 17v. Pitääkö tuo paikkaansa? Melko myöhään tuokin, mutta Kurrihan oli poikkeuksellisen lahjakas urheilija.

Saattaahan se olla, että hockeydb:n paskiaiset eivät ole jaksaneet kaivella vanhoja kiekkolehtiä Kurrin junnukausien tilastojen toivossa, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=8345
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös