Nothing is over!

  • 184 027
  • 986

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin. Veroja ei ole pakko maksaa, mutta on pakko sanoa että kyllä sinä olet tähän jengiin uskonut. Lapsenuskoisesti kenties, mutta johdonmukaisesti.

Vesalaisen ja Berglundin liityttyä mukaan sekä Kåsastulin nostettua tasoaan, on toki useimmat muutkin uskoneet. Oma uskoni ei tosin ole missään vaiheessa riittänyt pronssimitaleita pidemmälle.

Tämän sarjan osalta Nothing Is Over! Katsotaan sitä semifinaalia sitten myöhemmin, jos (ja kun?) sinne päästään.

Joo, olet tavallaan oikeassa, ei niitä veroja ole pakko ehkä maksaa, mutta jos et maksa, on silläkin seuraukset. Ja jos jotain meinaat ostaa, verot pitää maksaa. Lisätietoja vaikka Aleksi Valavuorelta :D.

Ei se mun kohdallani ole ollut lapsenuskoista uskoa, vaan ennemmin tietoisuutta siitä, että kausi on pitkä ja siihen sisältyy eri vaiheita. Mutta on siinäkin eroa, onko uskonut jengiin 60 vai 15 kierrosta. Mun osaltani ne uskon syytkin vaihtuneet kauden aikana. Aluksi uskoin siihen, että yhteiset kokemukset ja toisilleen jo valmiiksi tutut pelaajat olisivat hyödyttäneet HIFK:ta erityisesti kauden alussa, mutta paskanmarjat. On munkin usko ollut koetuksella, mutta kun joukkue aloitti sen nousunsa, erityisesti vuoden 2023 puolella, omakin usko kasvoi taas.

Itse en ole missään vaiheessa kauheasti hehkuttanut Berglundia, koska olen kausi on pitkä. Alku oli hänelläkin hyvä, mutta hän on ollut melko pitkään syystä tai toisesta ihan. tavallinen puolustaja ja esim. Kåsastul on ollut jengille lopulta enemmän hyödyksi jo pidemmän aikaa. Toki roolitkin ovat erilaiset, mutta silti.

Matka mestaruuteen asti on pitkä. HIFK:lla se tuntuu olevan aina jotenkin vielä pidempi kuin muilla. Mutta niin kauan, kun pelejä on jäljellä, on toivoa. Nälkä kasvaa syödessä ja jos tämä sarja olisi edennyt tasaisesti alusta asti, omatkin fiilikset voisivat nyt olla rennommat ja uskoa enemmän. Mutta luovuttaa ei saa, ei koskaan. Joten loppuun asti on uskottava, että tämä on lopulta meidän sarja. Turhan vaikeaksi nämä sarjat vaan aina tehdään. Jos se minusta olisi kiinni, tämäkin sarja olisi jo poikki ja jätkät voisivat olla nyt hyvillä mielin keräämässä voimia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL onnittelut vedon voitosta ja nostetuilla panoksilla olen nyt kaksi kuukautta posisiiven jäsen!

Aloitan myös ilmoittamalla, että minut saa valella tervalla ja höyhenillä, sillä kuuntelin voittoa auton ratissa (itkunaurava hymiö). Vieruskaverit lähtivät mäkeen jo Lukon 0-2 maalin kohdalla. Minä ja uskollinen ystäväni jaksoimme katsoa, kunnes oli 5 min jäljellä. Sitten luovutimme. Kävelymatkalla autolle 1-2 tuli Ölhusin kohdalla ja 2-2 juuri ennen autoa. Nöyryytettyinä ja taikauskoisina ei enää käännytty takaisin. Tässä oli kouriintuntuva opetus, että nothing is over. Muistan tämän loppuelämäni. Vaimo vielä ihmetteli, että miten astuin ovesta sisään juuri voittomaalin jälkeen.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Anrei Hakulinen: 6 ottelua, 0+2=2, -1.

Pudotuspelien suurimpina saavutuksenaan sukeltelut, lehdistölle itkemiset ja käsien levittelyt.

Olisiko kannattanut keskittyä mielummin pelaamiseen?

E: Väärä ketju, mutta ihan sama!
Hienosti tuli tuossa lopussakin inisemään dumarille, että perutaan maali, ei tämä voi olla totta. Natinkia natinkia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL onnittelut vedon voitosta ja nostetuilla panoksilla olen nyt kaksi kuukautta posisiiven jäsen!

Aloitan myös ilmoittamalla, että minut saa valella tervalla ja höyhenillä, sillä kuuntelin voittoa auton ratissa (itkunaurava hymiö). Vieruskaverit lähtivät mäkeen jo Lukon 0-2 maalin kohdalla. Minä ja uskollinen ystäväni jaksoimme katsoa, kunnes oli 5 min jäljellä. Sitten luovutimme. Kävelymatkalla autolle 1-2 tuli Ölhusin kohdalla ja 2-2 juuri ennen autoa. Nöyryytettyinä ja taikauskoisina ei enää käännytty takaisin. Tässä oli kouriintuntuva opetus, että nothing is over. Muistan tämän loppuelämäni. Vaimo vielä ihmetteli, että miten astuin ovesta sisään juuri voittomaalin jälkeen.

Kiitos, kiitos! Ja tervetuloa! Varsinkin tämän illan koko ottelun pohjalta on kyllä vaikea keksiä mitään muuta kuin positiivista sanottavaa :D.

Ja kesken ottelun kotiin lähteminenhän on vain sinun oma häpeäsi. Et voi kertoa lastenlapsillesi, että olit paikalla, vaan ainoastaan sen, että kavereilta kuulit ;). Toivottavasti vaimosi on hereillä ja paljastaa tämän aikanaan jälkikasvullenne, saatte sitten mukavaa joulupöytäkeskustelua vuosikymmeniksi eteenpäin. Kyllähän sun olisi pitänyt kokeneena HIFK:n kannattajana tietää, että tämä joukkue ei petä koskaan :D :D :D.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
@BOL onnittelut vedon voitosta ja nostetuilla panoksilla olen nyt kaksi kuukautta posisiiven jäsen!

Aloitan myös ilmoittamalla, että minut saa valella tervalla ja höyhenillä, sillä kuuntelin voittoa auton ratissa (itkunaurava hymiö). Vieruskaverit lähtivät mäkeen jo Lukon 0-2 maalin kohdalla. Minä ja uskollinen ystäväni jaksoimme katsoa, kunnes oli 5 min jäljellä. Sitten luovutimme. Kävelymatkalla autolle 1-2 tuli Ölhusin kohdalla ja 2-2 juuri ennen autoa. Nöyryytettyinä ja taikauskoisina ei enää käännytty takaisin. Tässä oli kouriintuntuva opetus, että nothing is over. Muistan tämän loppuelämäni. Vaimo vielä ihmetteli, että miten astuin ovesta sisään juuri voittomaalin jälkeen.
Eiköhän tuon loppuhuuman menetys ole tarpeeksi iso rangaistus. Synnitön en ole itsekään, siellä murjotin tuppisuuna tunnelmavideon aikaan, enkä lähtenyt huutoihin sen jälkeen. Hävettää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuon loppuhuuman menetys ole tarpeeksi iso rangaistus. Synnitön en ole itsekään, siellä murjotin tuppisuuna tunnelmavideon aikaan, enkä lähtenyt huutoihin sen jälkeen. Hävettää.

On kyllä. Kukas minä olen ketään tuomitsemaan. Mutta silti toivon, että vaimo kertoo lapsille totuuden :).
 
Suosikkijoukkue
IFK
Turhan vaikeaksi nämä sarjat vaan aina tehdään. Jos se minusta olisi kiinni, tämäkin sarja olisi jo poikki ja jätkät voisivat olla nyt hyvillä mielin keräämässä voimia.

Mä olen niitä 'vaikeuksien kautta voittoon' miehiä. Näen tän illan pelin äärimmäisen tärkeänä kokemuksena joukkueelle. Rauman peli oltiin lauantaina selvästi jäljessä, ja tänään kaksi ja puoli erää. Tuntui, että raumalaisilla olisi ollut puolta kevyempi jalka, ja että olisivat sillä jalalla tehneet puolet enemmän töitä kuin isäntä. Mutta tilasto väittää IFK:n luistelleen hieman enemmän. Ja sitten kun on pakko tehdä ne maalit, niin momenttumi kääntyy aivan täysin. Väitän, ettei yksikään valmentaja pysty lietsomaan tuollaista muutosta kesken pelin, vaan se muutoshalukkuus on oltava joukkueen DNA:ssa sisään rakennettuna. Rakennettiinko se syksyn vaikean kauden aikana, jolloin lunta ja paskaa tuli niskaan joka tuutista, mutta yhdessäkään pelissä en nähnyt joukkueen sielun katkeavan. Saatanan sitkas sakki! Kun miettii seuraavaa haastetta, niin itse lähden siihe ihan eri odotuksin tämän iltaisen kokemuksen jälkeen, kuin että Lukko olisi lyöty 4-0
Se olisi ollut pelkkää pierukaasua tämän illan taisteluvoiton tuomaan itseluottamus-boostiin varrattuna.

Lite bättre, IFK on valmis.
 
J

Just-Ice-Hockey

Muhun teki ison vaikutuksen se, miten jengi tänään nousi tasoihin varsinaisella peliajalla ja se, millä jalalla ja pelieohkeudella jatkoaikaa lähdettiin pelaamaan. Joukkueen pelissä on kyllä (isojakin) ongelmia, mutta tässä porukassa on luonnetta.

Stadin kevät - tillilihaa yleisölle ja vastustajille!
 

Peter Venkman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti en sohaise pahasti, mutta mielestäni videon voisi laittaa muutamaksi vuodeksi tauolle.
Video ei sytytä enää samalla teholla, vaikka viesti "nothing is over" sytyttää.

Mietin maanantaina pelissä, mitä Sylvester Stallone tekee Nordiksella...
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Toivottavasti en sohaise pahasti, mutta mielestäni videon voisi laittaa muutamaksi vuodeksi tauolle.
Video ei sytytä enää samalla teholla, vaikka viesti "nothing is over" sytyttää.
Varmasti olen myös vähemmistössä, mutta samaa mieltä tästä.

Konseptista ei tule luopua, mutta ehkä videon ja musiikin yhdistelmän voisi rakennella uudestaan pelkän päivityksen sijaan näin reilun vuosikymmenen jälkeen.

Nykyinen on niin monet kerrat ja kuultu omalta kohdaltani, että sytyttää kuin mikrossa lämmitetty vanha kahvi.
 

Suihkunudisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Torakat
Näin ulkopuolisen silmin, tuo ”Nothing is over” on vähän tulkinnanvarainen. Kun viimeksi esitettiin, johti HIFK sarjaansa luvuin 3-2. Mitä tuo sitten tässä yhteydessä tarkoittikaan…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös