Nostalgia-ketju

• 91 272
  • 357

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihminen on tuota "kyllä ennen kaikki oli paremmin" hokemaa hokenut kenties siitä syystä, että elämä meistä itse kullakin on ollut lapsena niin paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa. Ei sitä lapsen mielessä vielä kauheasti sillä tavalla mikään paina ja kaikki on kevyttä.

Aikuisuuden oravanpyörässä se sitten alkaa vaan jossain vaiheessa olemaan useimmilla niin, että muistot lapsuudesta tuo sen saman keveyden ja huolettomuuden mieleen. Ja kaikki oli sen vuoksi ennen paremmin!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tuolla Trumpin virkaanastujaisissa kun pällistelevät someherrat X ja Meta, kaipaa kyllä aikaa ennen noita. Tullut irkattua, tullut juteltua eri chateissa, tullut meseilyä kavereiden kanssa... Facekin oli hauska vielä aivan alussa.
/me myöntää.

Buster

Jäsen
Tuolla Trumpin virkaanastujaisissa kun pällistelevät someherrat X ja Meta, kaipaa kyllä aikaa ennen noita. Tullut irkattua, tullut juteltua eri chateissa, tullut meseilyä kavereiden kanssa... Facekin oli hauska vielä aivan alussa.
Tähän ainakin sopii "ennen kaikki oli paremmin" ja se on totta. Oli vain naiivi idea ihmisten yhdistämisestä, jota lähdettiin toteuttamaan. Sitten tuli psykologiantutkimusten perusteella softien suunnittelu maksimaalisen addiktoiviksi ja algoritmit - joita ei saa pois päältä - suosittelemaan sisältöä, joka aiheuttaa ihmisessä mahdollisimman vahvan emotionaalisen reaktion. Ja sitten oho: demokratia murenee, äärioikeistot nousee, mielenterveys romahtaa, keskittymiskyky ja lukutaito romahtaa jne.

Kuten vitsi kuului nyt kun TikTok oli menossa kiinni Yhdysvalloissa. Mitä minä nyt katson, kun katson elokuvaa?

Lopetin Facebookin käytön juuri siinä vaiheessa, kun se alkoi julkaisuja näyttää vain algoritmien mukaan oletuksena ja jäi näkemättä tavaraa, jota oikeasti olisin voinut haluta hiljaa lukea. Sama päti siellä kirjoittamiseen, että miksi edes vaivautua. Twitter-tili lähti poistoon Muskin pelleilyjen ja muutosten myötä. Youtuben oma etusivunikin on nykyään täynnä kapeaa kaninkolomateriaalia, enkä edes osaa tai pikemminkin jaksa yrittää edes etsiä sieltä mitään uutta, mitä algoritmi ei satu nostamaan esiin. Voin hyvin kuvitella noiden salaliittohörhöjen tippumiset kaninkoloon siltä osalta.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sitten tuli psykologiantutkimusten perusteella softien suunnittelu maksimaalisen addiktoiviksi ja algoritmit - joita ei saa pois päältä - suosittelemaan sisältöä, joka aiheuttaa ihmisessä mahdollisimman vahvan emotionaalisen reaktion. Ja sitten oho: demokratia murenee, äärioikeistot nousee, mielenterveys romahtaa, keskittymiskyky ja lukutaito romahtaa jne.

Tästä muuten hyvä jatko tuohon omaankin tekstiin: osattiin itse käyttää Googlea tai muita hakukoneita.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Irkistä niin vaikka olenkin myöhäisherännäinen siihen eli ensikosketus kunnolla tuli 2007 niin vähän kaipaan kun porukka siellä väänsi ihan kunnolla. Olen kolmella eri kannulla, kaksi liittyy tankkipeliin ja yksi on, no joku. Ilman laskemista eli mutulla niin vuoden sisällä on semmoset 50% nikeistä jäänyt tulematta paikalle.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Irkistä niin vaikka olenkin myöhäisherännäinen siihen eli ensikosketus kunnolla tuli 2007 niin vähän kaipaan kun porukka siellä väänsi ihan kunnolla. Olen kolmella eri kannulla, kaksi liittyy tankkipeliin ja yksi on, no joku. Ilman laskemista eli mutulla niin vuoden sisällä on semmoset 50% nikeistä jäänyt tulematta paikalle.

Olen myös myöhäisherännäinen irkin suuntaan, taisin tuon löytää 2004. Olin (ja olen) kanavilla, joissa kyllä moderointi oli tiukkaa. Lähti muuten väärät huutelijat äkkiä kanavilta. :D Yhden kanavan ex-moden kanssa vietän suloista parisuhde-elämää nykyään. Mitään hiton Tindereitä tarvita.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen myös myöhäisherännäinen irkin suuntaan, taisin tuon löytää 2004. Olin (ja olen) kanavilla, joissa kyllä moderointi oli tiukkaa. Lähti muuten väärät huutelijat äkkiä kanavilta. :D Yhden kanavan ex-moden kanssa vietän suloista parisuhde-elämää nykyään. Mitään hiton Tindereitä tarvita.
Ei mun irkkikannuissa akat pyöri :D
City.fi ja siellä turkusätti niin ainaski päässyt tapaamaan ja pussailemaan joskus :D

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei mun irkkikannuissa akat pyöri :D

Joo olin (ja olen) monilla kanavilla niitä harvoja akkoja. :P Nykyään vaatii vaan liikaa muistamista, että tuon avaa. Mutta irkissä emme selkeästi ole tavanneet, ei hätiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy